"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

PORI WHFB LIIGA (II)

Porin peliporukka

Valvoja: Peliporukkavalvojat

Runt

Re: PORI WHFB LIIGA (II)

Viesti Kirjoittaja Runt »

Swordmasteritkin voi hyvin alkuun peluuttaa puhtaina filtteireinä jos ei muuten, eturivin täyttää sitten vaikkapa spearmeneillä tai vastaavilla jos haluaa. Toki meneehän se helpoiten niinkin että tekee koko yksikön pelkistä filttereistä. Itsellekkin saapui juuri täydennystä greatsword yksikkööni, tosin vielä uupuu se 10 modelia joten filttereitä tulen käyttämään.
Minun mielipiteeni ovat toisille vääriä, joidenkin mielipiteet ovat minulle yhden tekeviä.
Hapid

Viesti Kirjoittaja Hapid »

Runt kirjoitti:vielä uupuu se 10 modelia joten filttereitä tulen käyttämään.
Voi ristus!
Kaikki hyvä loppuu aikanaan
Hapid

siis miks tohon half-breedin armeijalistaan ei ole korjattu niitä puuttuvia witch elffejä ja miksei siinä listassa ylipäätään näy pointit??? mä en ainakaan pelaa yhtä ainootakaan peliä jos mä en näe pointteja ja ole itse tarkistanut listaa ettei sitte pelin jälkeen joskus viikon päästä tule sitä kuuluisaa "oho"-lausahdusta.
Half-breed

Viesti Kirjoittaja Half-breed »

Hapid kirjoitti:miksei siinä listassa ylipäätään näy pointit???
Sotutapani tuli siinä alitajuisesti mukaan. Eli en laita mitään pisteitä näkyviin sotuun tuleviin listoihini, kun ne ovat oikein laskettu, ja väki joka kommentoi listaa omaa armeijakirjan josta niitä pisteitä voi katsella, ellei sitten ulkoa muista.
2014 bänniä jo yhteensä ~3,5 kuukautta. Yrittäkää pistää paremmaksi.
ManAtArm

Viesti Kirjoittaja ManAtArm »

Runt kirjoitti:Taitaa jäädä kuvaus reissu itseltä tekemättä, sen verran pitkällä tuo Parkano kuitenkin. Hienoa että "täältä päin" (Raumalta) löytyy ihmisiä, jotka ovat valmiit lähtemään myös hieman pidemmälle pelaamaan tätäkin liigaa.
Ajaa joutuu kumminkin. Ja kunhan saisin edes maaston jostain väsättyä, niin tilat olis täällä raumalla lauantaisin 10-15 olemassa, edelleen kyllä hieman epäilen porukan innokkuutta tulla tänne pelaamaan, paitti ehkä halffis joka säästäis noin 50 kilsaa matkassa ;)
Hullu selvänä, tervejärkinen humalassa.
syrja

Viesti Kirjoittaja syrja »

Hapid kirjoitti:siis miks tohon half-breedin armeijalistaan ei ole korjattu niitä puuttuvia witch elffejä ja miksei siinä listassa ylipäätään näy pointit??? mä en ainakaan pelaa yhtä ainootakaan peliä jos mä en näe pointteja ja ole itse tarkistanut listaa ettei sitte pelin jälkeen joskus viikon päästä tule sitä kuuluisaa "oho"-lausahdusta.
:D
Pelaatkos jos minäkin vakuutan et on ihan oikein laskettu? Tasan 2400p odottaa sinua ja koneitasi. Kallein yksikkö on corsairit. Sitten tulee BG, kenu ja warrut. Siis jos mietit mistä parhaat pojot saa..
Peli on peli. Voi mennä hyvinki
Silti kaikki on paskaa paitsi kusi.
Runt

Hapid kirjoitti:
Voi ristus!
WTF?
Vetoatko nyt siihen että "voi ***** tuo peluuttaa jotain naurettavia filttereitä", vai "voi ***** mä en ainakaan tommosta vastaan pelaa joka käyttää filttereitä" vai johonkin aivan muuhun?
Kommenttisi kun eivät oikein aina aukea ainakaan itselleni, vai pitäisikö sanoa että niiden ajatus aukenee itselleni todella harvoin =D

Ihmeellisiä kommentteja mieheltä jolla ei ole munaa peluuttaa maalaamattomia ukkoja, saatika unitfilttereitä. Samaan aikaan ostoilmoitus on ollut pian 2kk menossa eikä vieläkään ole listan puuttuvia figuja saatu ostettua. No mikäs siinä jos ego ei anna periksi aloittaa liiga pelejä ennen kuin armeija on kokonaisuudessaan ostettu ja maalattu. Toiset jaksavat odottaa ensivuoden kesään että pääsevät pelaamaan liiga pelejä, toiset taas eivät...

PS:En yritä vittuilla mitenkään rivien välistä vaan tarkoitus oli tehdä se hyvin näkyvästi ;)
Minun mielipiteeni ovat toisille vääriä, joidenkin mielipiteet ovat minulle yhden tekeviä.
Furinji
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Furinji »

Anteeksi, että kaappaan vähän ketjua, mutta kertokaas nyt vanhalle 40k-scifistille, että mikä ihme niissä fillereissä aiheuttaa aina maailmalla niin kummaa korvennusta? Ymmärrän, että se on tavallaan pohjimmiltaan proxyttamista, mutta sitten taas minun mielestäni jännien unit fillereiden tekeminen yksiköihin on tasan tarkkaan ainoa asia, mikä itseäni koko Fabassa edes kiinnostaa.
syrja

En mä tiedä haittaako tuo asia muita kuin Hapidia. Ja hänen syitään en tiedä, voisit tietty joskus perustella vastustustasi. Minusta noissa fillereissä on paljonkin hyvää, mm. yksiköistä saadaan näyttävämpiä ja eloisampia, saa edes hieman säästettyä rahaa, kun korvaa ukkoja ja saa helposti kasvatettua yksiköiden kokoa. Lisäksi fillereillä on hyvä kokeilla eriasioita. Ennenkuin ostaa 50 ukkoa vain todetakseen, että nää olikin persiistä.
Itse ainakin olen niitä käyttänyt ja aion käyttää jatkossakin. Oikeastaan ainoa asia mitä omilta fillereiltäni vaadin on se, että sulautuu/sopii yksikköön tai teemaan. Ja tähän väliin varoituksen sanaa. Oma demoniarmeijani on hieman keskeneräinen. Mutta kaikki ukot ovat sentään jokinlaisissa yhtenevissä maaleissa. Joten pystyn niitä hyvällä omallatunnolla peluuttamaan. Toivottavasti vastustajani ne hyväksyy. Itse ainakin olen melkoisen suvaitsevainen.
Furinji
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Furinji »

No en nyt meinannut vain täkäläisiä vaan todellakin ihan koko maailmaa, kun välillä ihmettelee tämänkin sotun galleria-osiota missä on välillä aivan hulppean hienoja fillereitä tehty (varsinkin se yksi lohikäärmekallio) niin heti on joku whinemässä että mukku fillerit on rikos ja huijausta. Ärsyttää tuollainen, mutta noh enpä peliä pelaa. Toteutan fillerihimojani sitten 40k:n objectiveihin :D
El Capitan
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja El Capitan »

Hillerien hyvyys riippuu tosi pitkälti siitä mikä se on ja kuinka paljon niitä on yhdessä yksikössä. Ei niinkään se, miten se on tehty.

Jos maastoa meinaa laittaa sekaan, on todella hankalaa joskus nopeasti huomata, kuinka vahva se yksikkö ylipäätänsä onkaan ja voi tulla sekaannusta, onko yksikkö open groundilla vai difficultissa. Suuret talot jne peittävät pahimmassa tapauksessa muutaman sankarin taakseensa ja luo hämmennystä nopeilla silmäyksillä antaen väärän kuvan yksikön vahvuudesta. Kun tuumit hyökkäystä yksikköön, jonka seassa on puita unit hillereinä, voi siitä seurautua miestappioita dangerous terrain testin vuoksi, jonka vuoksi taiankin jättää välistä. Eikun hetkinen, noi puuthan on hillereitä eikä pelillistä maastoa, saanko perua ja chargata -> fuck you tämän kaltaisissa jutuissa, joissa jokainen piste voi olla isokin juttu.

Voisin myös lisätä sellaisenkin asian, että mikä ihmeen yksikkö se sellainen on, jonka sotilaat työntävät mukanaan jotain telttaa, mökkiä tai palavaa nuotiota eteenpäin yksikön liikkuessa. Omaan silmääni se näyttää erittäin tyhmältä ja itse olen vastaan tälläisiä hillereitä, joskin kuitenkin tarpeeksi vähän, että en poistu pelipaikalta.

Toinen asia mikä sitten saattaa olla se main thing hyvin monelle on se, että niitä unit hillereitä on vain niin perkeleesti. Se ei ole ihan kivaa katsella vastustajaa, joka vääntää 12:sta tyypistä 30 boksin siinä missä itselläsi on 30:n vahvuinen boksi tehtynä 30:stä äijän käppyrästä. Hillereitä saa käyttää, mutta armoton "proxyttäminen" ottaa päähän pitkällä aikavälillä.

Kaikista mieluiten itse fikupulan tullessa esiin ottaisin käyttöön count-ässin. Sääntökirjassahan oli maininta, että yksikkö on Wysiwyg kun +50% tyypeistä kyseisessä yksikössä pitelee varusteita, jotka niille on ostettu. Eli siis toisin sanoin yksikkö on wysiwyg vaikka siellä 15 keihäsörkin seassa olisikin 10 tuplachoppaa. Miksei samaa voisi käyttää siis eri yksiköidenkin välillä? Haittaako ketään, jos minä laitan 10 luurankoa/zombia 30 ghoulin sekaan? Haittaako ketään, jos minä laitan muutaman miekkamiehen hilparimiehen sekaan?

Dioraamoja voi tehdä hyllynkoristeiksikin ja sellaiset maastohillerit siellä seassa voivat olla armeijan yleisilmettä parantamassa pelien ulkopuolella mm. maalauspisteitä jaettaessa. Mutta näin yleisesti ottaen, yksiköt täytetään joukoilla. Ei tyjillä baseilla, joihin on laitettu joku kivi.

Vai väittääkö joku, että oli kivaa pelata 6th:n summon hordea vastaan, missä vastaan käveli joku maasta törröttävä, kyynärpäästä katkennut miekkakäsiyksikkö? Kyseisiä pelaajia vastaan voi tuntea sympatiaa, koska niitä luurankoja oikeasti tarvitaan paljon, mutta... niih.

Ps. Tämä viesti sisältää toistaiseksi kaksinaismoraalisuutta ja tunnen suurta surua asian suhteen.
Soturin ei tarvitse vuodattaa verta voittaakseen taistelun.
- Sinitähti
Hapid

siis jos kaikki muut pystyy laittaan pointit listaan niin mikä probleema? seki vielä että ekan pelin jälkeen sitten vielä täällä huudellaan että joo listasta puuttu semmonen ämmä lauma vielä...sama asia ku mä alkaisin kesken pelin sanoo et ei ***** unohdin sanoo et olin upannu noi slayerit kaikki giant slayereiksi!!!
ja ne witch elffit ei vieläkään näy tuolla listassa? näyttää vaan niin helvetinmoiselta modelimäärältä ku laskee noit sun ukkoja mitä tos armeijas on ja siksi kaikki tämä ihmetys.
ja ai niin, mulla ei ole dark elffien armeijakirjaa että en pysty laskemaan pojoja.
syrja kirjoitti: ja koneitasi.
täs haiskahtaa ny joku vittuilu vähä :D
Runt kirjoitti:
Hapid kirjoitti:
Voi ristus!
WTF?
ajattelin vain ääneen.

ei itselleni siis unit filtterit loppujen lopuksi ole mikään maailmanloppu, jos niitä käyttää vaan muutamia, olihan mulla itselläkin edellises turnees 30 jampan hammererit joista ne 8 oli filttereitä ja voisin niitä edelleenkin käyttää, mutta tykkään vaan että kun yksiköt ovat täysinäisiä varsinkin jos otetaan kuvia ja armeija olisi muutenkin näyttävä.

ja sitäpaitsi myllyville!!! sillon ku sä tätä turnausta kovaa järjestit ni mä sanoin sulle että mä kasaan vielä ukkoja ja teen vielä hankintoja että en välttämättä pääse edes tänä vuonna aloittamaan ku en viitti mitään pelkkiä basejakaan laittaa pöydälle ni kehuit että ei haittaa mitään että tää venyy muutenkin kevääseen jne jne......et ihan turha naukuu jostai ens kesästä et alkaisin sillon vasta pelaan, kyl mäki voin olla vuoden työttömänä ja himas vaa maalailla ukkoja 24/7 ni kyl mullaki on tusina etc armeijaa hyllys rivis valmiina taistoon. kyl mä vielä tän vuoden puolella pääsen ainaki aloittamaan ku oon nyt saanu aika hyvälle mallille noi pienet miehet.
Runt

Niin keskusteluhan nyt lähti tuosta sinun kommentistasi minulle jossa vetosin 10 greatsword modelini puuttumiseen.
Se on kaikille varmasti OK että aloitat liigan pelien pelaamisen muita myöhemmin, jos kerran halut pelata unitteja joissa ei ole filttereitä jne...
Ei edes minulla ole tätä mitään vastaan, kunhan osaat pitää mölyt mahassasi toisten modeleista ja filttereistä.
Toisin sanoen älä vittuile muille asioista jotka eivät ole itselläsikään kunnossa niin muut eivät vittuile sinulle ;)
syrja

Hapid kirjoitti: täs haiskahtaa ny joku vittuilu vähä :D
Pois se minusta :D
Runt kirjoitti: Toisin sanoen älä vittuile muille asioista jotka eivät ole itselläsikään kunnossa niin muut eivät vittuile sinulle ;)
Kyllä sitä kai silti vähän voi....
Runt

syrja kirjoitti:
Runt kirjoitti: Toisin sanoen älä vittuile muille asioista jotka eivät ole itselläsikään kunnossa niin muut eivät vittuile sinulle ;)
No kyllä vähän voi, mutta sitten pitää kestää seuraukset... Toisaalta seuraukset ovat aina ne hauskin osuus kaikessa, vai onko sittenkään...
Hapid

syrja kirjoitti:
Hapid kirjoitti: täs haiskahtaa ny joku vittuilu vähä :D
Pois se minusta :D
hah, asiaa! koska lähetää ottaa kaljaa oikeen kunnolla? nyt on sentään joulukin, ootteko muuten saanu emänniltänne jo joulupaketteja joissa olisi kenties figuja? :D
Hapid

Hyvää joulun odotusta kaikille!

Ootte vaan kateellisia ku mullon näin komeet figusalkut!! Kylä ny kelpaa lähtee peleihin!

Kuva
Half-breed

Viesti Kirjoittaja Half-breed »

Hyllyssä on Eddingsiä, Aliaksen kausia ja seinältä löytyy Pirates of the Caribian ja Himmin juliste. Eipä siis salkuilla ole oikein väliä, kun nuo laskee ständingsiä sen verta.
2014 bänniä jo yhteensä ~3,5 kuukautta. Yrittäkää pistää paremmaksi.
Runt

No on tämä sen verran repäisevä kuva että melkein voisi muutamat liigapisteet jo tästä hyvästä kirjata =D
Jeijo

Viesti Kirjoittaja Jeijo »

Voi meitä satakuntalaisia :D
Soi viulu
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Pori”