"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Seuraavan Fabaliigan sääntövääntö

Porin peliporukka

Valvoja: Peliporukkavalvojat

Gerazu

Re: Seuraavan Fabaliigan sääntövääntö

Viesti Kirjoittaja Gerazu »

Runt kirjoitti:Jotenkin tuntuu että olen missannut nuo Skavenit täysin, yhtä kujalla edelleen kuin turnauksessakin kun Englanniksi jouduin pelin pelaamaan.
Onkos nämä S2 no armour save tyypit jotain weapon teameja? Mikäs tuo S10 lätty systeemi sitten on?
Alkaa hieman jo pelottamaan tuollaiset jos panssarin voimalla tähän liigaan lähden.
Sotakoneita.
syrja

Viesti Kirjoittaja syrja »

Henkka1986 kirjoitti:Siinä lista tulevaan liigaan massalla kaadetaan vastustajat =)

LIZARDMEN ARMYLIST 2400PST
LORD:455pst
Slann mage-priest (kenraali) 275p
-lore of light
*focus of mystery
*the focused rumination 50p
*higher state of consiouness 50p
-obsidian amulet 30p
-arabyan carpet 50p
-455pst

HEROES:180pst
Saurus scar-veteran 85p
-enchanted shield 5p
-piranha blade 35p
-venom of firefly frog 10 p
- gold one 20p
-bsb 25p
-180pst

CORE:995pst
23xsaurus warrior 253p
-full command 30p
-283pst

23xsaurus warrior 253p
-full command 30p
-283pst

24xsaurus warrior 264p
-standart brearer 12p
-musician 6p
-282pst

10xskink skirmisher
-blowpipe
-70pst

10xskink skirmisher
-blowpipe
-70pst

SPECIAL:345pst
9xgold one cavarly 315p
-musician 10p
-standart brearer 20p
-345pst

RARE:425pst
ancient stegadon
-blowpipe
-275pst

1xsalamander hunting pack
-75pst
1xsalamander hunting pack
-75pst

yht:2400pst
Kommentoidaas hiukan tänne niin ei tukita liigaketjua vielä. Mukana odotettua ja yllättävää. Lentävä slanni :) toi voi olla aikas vekkuli ja hyvä idea! Katotaas miten pelaat lentoheroa. Paljon olet aiemmin puhunut cold oneista, nyt näkojään pääsivät mukaan.
Mutta yhden jutun joudut ainakin muuttamaan. Bsb:n enchanted shield maksaa enemmän kuin 5p...sun pitää käyttää armybookin hintaa :( eli joko vaihdat tuon charmediin tai revit jostain lisää pojoja siihen. Paitsi et sit menee kyl itemipojot yli 50p
Joka tapauksessa vahvalista ja pelaajakin tietää taas paremmin mitä noilla tehdään.
Runt kirjoitti:Jotenkin tuntuu että olen missannut nuo Skavenit täysin, yhtä kujalla edelleen kuin turnauksessakin kun Englanniksi jouduin pelin pelaamaan.
Onkos nämä S2 no armour save tyypit jotain weapon teameja? Mikäs tuo S10 lätty systeemi sitten on?
Alkaa hieman jo pelottamaan tuollaiset jos panssarin voimalla tähän liigaan lähden.
Kuten Antti sanoi niin sotakoneita. WLC ampuu pikku templaten jossa voima artillerydicen verran, eli mahku S10:iin. Nuo muut on myrkky/kaasu pyssyjä jotka on no armor save. Joissain S2 ja joissakin tehdään T testiä. Ilkeitä.
Hapid kirjoitti:
syrja kirjoitti:...Noin Hapid kuitenkin tekee. Ei se uskalla paljastaa/lyödä lukkoon listaansa ennen muita :)
jos joku on psykologista sodankäyntiä niin tämä.
Kerronko jotain slaneeshista ja psykologiasta:)
Peli on peli. Voi mennä hyvinki
Silti kaikki on paskaa paitsi kusi.
El Capitan
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja El Capitan »

Niih, sotaakoneitahan ne on. Plague on katapultti ja WLC on kanuunan ja katapultin yhdistelmä. Sinne, minne bounce loppuu, laitetaan lätty ja aseen S tosiaan sen bouncen tuumamäärä. Potentiaalia löytyy, mutta koska sen lätyn mihinkään saa? S2(-4) ei myöskään naurata paljoa. Etenkin, jos ampui sitä mörköä.

Weapon tiimejä sun ei tarvi pelätä. Tai tarttis, jos peluuttaisin liekkaria. S5 lätty kelpaa oikein hyvin, mutta kun mää en sellaisiin kajoo. Hannu Hanhi rättäri on paljon kivempi.
Bsb:n enchanted shield maksaa enemmän kuin 5p...sun pitää käyttää armybookin hintaa :(
Oikeesti? Ihan tyhmää.
Soturin ei tarvitse vuodattaa verta voittaakseen taistelun.
- Sinitähti
Henkka1986

Viesti Kirjoittaja Henkka1986 »

dodii nyt on korjattu army bookin mukaiseksi , vähän ihmetyttää et muut saa saman kapistuksen 3 kertaa halvemmalla =(
syrja

Ei ne kaikki muutkaan saa. Kalliimman hinnan joutuu maksamaan kaikki kellä on ennen 8 edikkaa tullut kirja. Uusissahan noita omia itemeitä ei juurikaan enää ole. Mikä on tietyllä tavalla sääli. Niiden myötäkatoaa rotujen erikoisuuksia. Esim örkkien omat tapa "ittesi ja vastustajasi" itemit olivat hauskoja ja sopivat örkkien ja gobbojen henkeen.
Runt

Viesti Kirjoittaja Runt »

Mitenkäs minä muistelisin että jos armybookissa ja rulebookissa on sama ittemi niin mentäisiin rulebookin hinnanmukaan kirjan edikasta huolimatta. Vai tuliko tähän uusissa FAQ:ssa jokin päivitys?
Minun mielipiteeni ovat toisille vääriä, joidenkin mielipiteet ovat minulle yhden tekeviä.
syrja

Lukee ihan sääntökirjassa. selecting magic items kappaleessa. s 500

Ja meneehän yleensä muutenkin armeijakirja sääntökirjojen edelle

ai niin, Anton, mistä tuo Joonas tulee?? Vai kunnioitatko liikaa antraxia etkä voi kutsua Timoksi?
Runt

Nyt kun muutkin ovat näitä listojaan tänne heitelleet, niin pistetäämpä oma vedos myös esille. Tosin jos vanhat merkit pitävät paikkaansa, todellinen liiga listani ei ole lainkaan tämän kaltainen.
Kommentteja otetaan mielellään vastaan ittemivalintojen yms. suhteen. Listan jälkeen on muutamat omat spekulaatiot viellä, valintoja kun on niin monia.
LORD
Battle Wizard Lord 254.pts
-4.lvl, Talisman of Endurance, Dispel Scroll, Barded warhorse, Lore of Light
Arch Lector 333.pts
-War Altar, Heavy armour, Shield, Sword of battle, dragon helm, talisman of preservation
HEROES
BSB 139.pts
-Sword of might, Full plate armour, Shield, Barding Warhorse, Dragonbane Gem, Luckstone
Master Engineer 65.pts
Master Engineer 65.pts

CORE
16*Knightly Orders (IC) 445.pts
-FC, Lichbone Pennant
21*Grosbowmen 189.pts 2316
SPECIAL
Cannon 120.pt
Cannon 120.pt
5*Demigryph Knight 300.pts

-Musicant
RARE
Steam Stank 250.pts
Luminark of Hysh 120.pts

2400.pts
Kertokaapa saako arkkilehtori nyt 2 vai 3 AS:n? Saako kärrystä +1 bonuksen AS:ään kuten muistakin mounteista?
Sitten yhtenä ajatuksena oli jos tiputtaisin Cannonin ja Luminarkin pois, näiden tilalle 2*Volley Gun? Tai toisen Cannonin vaihtaisi Volley Guniin?

Nyt pitäisi olla suht herrasmiesmäinen lista kun on ETC komppien mukainenkin viellä, alkuun pyörittelin 2*Steam Tank ideaa mutta jotenkin vain tuntui että se on ehkäpä hieman liikaa. Muokkauksen avulla näkisin että saan monipuolisemman listan ja täten paremmat lähtökohdat peleihin eri armeijoita vastaan.
Minun mielipiteeni ovat toisille vääriä, joidenkin mielipiteet ovat minulle yhden tekeviä.
Tou84

Viesti Kirjoittaja Tou84 »

War altar troop type = chariot joten sääntökirjan mukaan se menee että saa +1 armor saveen joten 2+ AS
syrja

No niin, mukavan näköinen empire. Luottoa löytyy edelleen ritareille ja lightille. En nyt vieläkään muista mitä tuo luminark teki. Joten en osaa sanoa miten se tukee tuota porukkaa. Sulla on nyt insinöörejäkin mukana, pitäiskös hommata enemmän sotakoneita? Et sinuna ottaisin kyllä jotain volleygunia ja jonkun lätty sotakoneen mukaan. Kyllä kahdella inssillä pitäis 4 koneen misfiret estää. Ellei nyt käy ihan paskatuuri.
Mikäs tuon MR1 lipun tarkoitus on? 6+ wardi taikoja vastaan on hieman??? Tietty jos lehtori kiskoo jonkun rukouswardin päälle niin sitten. Mutta oisko +1M tai ld parempi kuitenkin? Tietty jos death pelottaa niin sitten :)
Hapid

Viesti Kirjoittaja Hapid »

kyl mä henkkana ottaisin ne terradonit suosiolla takaisin jos haluisin edes vähän noita sotakoneita hakea pois.
Kaikki hyvä loppuu aikanaan
Runt

syrja kirjoitti:No niin, mukavan näköinen empire. Luottoa löytyy edelleen ritareille ja lightille. En nyt vieläkään muista mitä tuo luminark teki. Joten en osaa sanoa miten se tukee tuota porukkaa. Sulla on nyt insinöörejäkin mukana, pitäiskös hommata enemmän sotakoneita? Et sinuna ottaisin kyllä jotain volleygunia ja jonkun lätty sotakoneen mukaan. Kyllä kahdella inssillä pitäis 4 koneen misfiret estää. Ellei nyt käy ihan paskatuuri.
Mikäs tuon MR1 lipun tarkoitus on? 6+ wardi taikoja vastaan on hieman??? Tietty jos lehtori kiskoo jonkun rukouswardin päälle niin sitten. Mutta oisko +1M tai ld parempi kuitenkin? Tietty jos death pelottaa niin sitten :)
Pakko se on Empireen luottaa kun Welffeistäkään ei oikein tahdo olla mihinkään. Luminakr = Laser chariot, antaan 6" sätelle 6+ Wardit, tuottaa 1DD, 4.lvl boubd spell 36" S8 D3W falming attakcina whit no armour save ja toimii samoin kun bolt thrower (läpäisee rankkeja). Demon ja Undead modeleja vastaan saa re-rollata epäonnistuneet woundaukset. Käytännössähän tuo on siis tykki joka toimii magic phasessa.

Insinööreistä sanottakoon sen verran että eivät toimi kuten ennen. Nyt pitää valita sotakone mille antaa re-rollin ennen kuin heittää KO sotakoneella noppaa. Eli insinöörillä ei pyöritellä kahta sotakonetta samaan aikaan, tai jos pyöritetään niin joutuu tekemään valintoja. Template asetta suunnittelin mutta esim 100.pts mortarin isosta lätystä joka on S2(6) ei oikein innosta, hieman liian kallista lystiä. Rakettipatterikaan ei oikein nappaa 120.pts pinellä S3(3) lätyllä, vaikkakin tämän kanssa saadaan hyviä osumia etenkin isoihin unitteihin.

MR lipusta en nyt sitten tiedä, kunhan sattui kuulostamaan mukavalta. Luminarkin kanssa saadaan 5+ Wardi aikaiseksi loitsujavastaan, tarpeellisuudesta en sitten tiedä, Hapid tosin on sanonut että 5+ Ward on yksi pelin sikamaisimmista jutuista ;) Ld banneriin luultavasti tuo kannattaisi vaihtaa, combatteissa kun ei oikein olisi varaa breikkailla näin vähäisillä yksikkö määrillä.

Kutakuinkin listassa on 2*Banisment, 4 tykkiä ja 21*grossbow joilla olisi tarkoitus pehmittää vastarinta ennen close combatteja. Close combatit sitten pitäisikin hoidella knightien, demien ja tankin kera arkkilehtorin antaessa boostia. Kait tuolla lehtorillakin johonkin combattiin uskaltaa ajella kiinni etenkin jos flaming atackeja on vastassa. Wizardin ja Lehtorin wardien vaihtamista päittäin olen kyllä miettinyt että kummalle 5+ ja kummalle 4+.
El Capitan
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja El Capitan »

Jooh, voisihan sen noinkin sanoa. Kun on Villejä jo kaksi kappaletta, niin menee nimet sekaisin. Onneksi toinen ei täällä kuitenkaan niin paljoa viestittele, että sekaannus on harvinaista. Timo puolestaan taitaa olla täysin luopunut koko touhusta ja lautapelailee World of Tankin ohella. Joonas tulee kuitenkin siitä kerrasta kun utelin hänen nimeään ja tuo oli arvaukseni. En suostu hyväksymään, että niillä mahdollisuuksillani arvasin väärin, joten minulle hän on aina ja iänkaikkisesti Joonas.

Oisko Ville sulle Brettikirja mitää? Voin heittää sulle PDF:n, jos haluut. Kun sie noista ritareista niin kovasti tykkäät.
Soturin ei tarvitse vuodattaa verta voittaakseen taistelun.
- Sinitähti
Tou84

Viesti Kirjoittaja Tou84 »

Kaikki knightit on tervetulleita.... Gheistit tykkää niistä, kuten muistakin iso armoririsista tyypeistä....
kuten tästä lentävästä slannistakin.... ;)

eipä mua haittaa jos kutsutaan joonakseksi.... sitä ottaa vaan pannuun kun vein sen örkit n. 101 - 0 :D
Hapid

mä voin ainaki antaa jo semmosen uudenvuodenlupauksen näin etukäteen että jos mä selätän tos liiga pelis jarkko syrjälän niin mä otan sen kunniaksi lizardmen skink tatuoinnin!!!! enkä mitään pikkurillin pään kokosta vaan semmosen mikä näkyy, on tää niin rajuu taistoo jo vaikka koko paskan alkuun on aikaa vajaa kuukausi eikä mulla oo vielä yhtään skinkkiä edes maaleissa :D
Gerazu

Viesti Kirjoittaja Gerazu »

Hapid kirjoitti:mä voin ainaki antaa jo semmosen uudenvuodenlupauksen näin etukäteen että jos mä selätän tos liiga pelis jarkko syrjälän niin mä otan sen kunniaksi lizardmen skink tatuoinnin!!!! enkä mitään pikkurillin pään kokosta vaan semmosen mikä näkyy, on tää niin rajuu taistoo jo vaikka koko paskan alkuun on aikaa vajaa kuukausi eikä mulla oo vielä yhtään skinkkiä edes maaleissa :D
Maalaa! Mä en pelaa sua vastaan jossei oo maalattua armeijaa.
Hapid

Gerazu kirjoitti: Maalaa! Mä en pelaa sua vastaan jossei oo maalattua armeijaa.
joo ei oo pelkoa että mä löisin pöytään pohjamaali armeijan.
syrja

Hapid kirjoitti:mä voin ainaki antaa jo semmosen uudenvuodenlupauksen näin etukäteen että jos mä selätän tos liiga pelis jarkko syrjälän niin mä otan sen kunniaksi lizardmen skink tatuoinnin!!!! enkä mitään pikkurillin pään kokosta vaan semmosen mikä näkyy, on tää niin rajuu taistoo jo vaikka koko paskan alkuun on aikaa vajaa kuukausi eikä mulla oo vielä yhtään skinkkiä edes maaleissa :D
Pitäskö antaa luovari heti :)
ManAtArm

Viesti Kirjoittaja ManAtArm »

El Capitan kirjoitti:
Oisko Ville sulle Brettikirja mitää? Voin heittää sulle PDF:n, jos haluut. Kun sie noista ritareista niin kovasti tykkäät.
Multa löytyy kaksi ylimääräistä(niitä kertyy kun ostaa jonkun vanhat pois) niin se voi saada toisen ja taas aloittaa Breteillä :D Tai sitten tekee viisaasti ja odottaa sitä uutta Brettikirjaa, näillä näkymin luultavasti tulossa 9 edikan aikoihin.
Hullu selvänä, tervejärkinen humalassa.
Runt

Pakko kyllä myöntää että Bretit kiehtoo kaikkien näiden vuosienkin jälkeen viellä. Tuntuu kuitenkin että bretit ovat heikompi versio tämänhetkisestä empirestä, poikkeuksena toki että bretit saavat katapultteja. Bretti kirja toki löytyy jo itseltäni joten en välttämättä sellaista tarvitse.
Uusia armeijoita olen toki miettinyt mutta kun tuota hommaa olisi empiren ja welffienkin osalta viellä paljon ja mielenkiinto maalaamiseen on nollassa, niin taitaa olla paras jättää ajatukset vain haaveiden tasolle.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Pori”