"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

7th edition

Warhammer Fantasy Battles -pelin palsta, jossa on tarkoitus keskustella kaikista niistä aiheista, jotka eivät sovellu muihin otsikoihin. Kysymyksiinkin vastataan, mutta käytä kuitenkin ensin hakua.
Gorkiporki
Sotavasaran Maalaajamestari 2008

Viesti Kirjoittaja Gorkiporki »

Itseäni nyt lähinnä närästi tuossa Empire uutisessa se jos niitä fooking kalloja isketään taas joka paikkaan. Jos kyse on jostain irtaimesta koriste spruesta niin sittenhän se on ihan sama. Tosin jos figut ovat oikein hienoja niin tämän kallofetissinkin voi ehkä sulattaa. Se on vaan vähän hassua kun jossain talonpojan eväskorissakin komeilee pääkallo koristeena.

Tosin uudet figut houkuttelevat aina, ja onkin korkea aika että monet noista empiren napeista uusitaan.

Mitä Empireen tulee, niin SOCkin jälkeen asiat menivät varsinkin pohjoisessa enemmän tai vähemmän päin vattua. Middenheim varsinkin on osaksi raunioina ja sen viemärit kuhisevat kaikenmaailman mörköjä, ja lähiseudun metsiä kansoittavat petomiehet. Jossain on myös mainittu että Altdorfissa korruptio kukkoistaisi, ja tiedä häntä miten veltoksi se Sigmarin papistokin on mennyt. Kyllähän tuo Huss kyllästyi jo aikoja sitten niihin velttokikkeleihin ja lähti omille teilleen.

Eli ei se elämä nytkään ole ainaista riemua, mutta toisaalta en usko että tämä meidän oikea maailmamme on ollut niin mukava joskus keskiajalla ja myöhemminkin. Nyt Empire on minusta aika sopivan synkkä, mutta en tiedä miten paljon tuota synkistelyä aiotaan lisätä.

Mut toisaalta eihän nyt jotain kääpiöitäkään tehty minusta juuri sen synkemmiksi vaikka ne uudistettiin, ja onhan meillä ogret hauskuuttamassa pelaajia.
Warped Creme

Viesti Kirjoittaja Warped Creme »

TietoPredator kirjoitti:Myös minä suhtaudun hieman epäilevästi liialliseen synkistelyyn lisäykseen Fabassa; minuun ainakin vetoaa Empiren tapauksessa enemmän ajatus suht' normaalin näköisestä (myöhäis)keskiaikaisesta keisarikunnasta jossa on vahva kirkko...
...

Eli mieluummin niin että värikkäitä univormuja ja kiiltäviä panssareita kyllä löytyy, mutta esim. lipuissa ilkeän näköiset kallot ja pirut mulkoilevat ihmisiä uhkaavasti kuin että kaikki kulkisivat likaisissa ryysyissä suupielet jatkuvasti alaspäin kääntyneinä...
Juuri näin. Vaikka maassa olisi kuinka paljon paskaa niin ei sitä tarvitse näyttää sotilaiden univormuissa. Eli jätetään ne ylimääräiset pääkallot hulluille papeille.
It's not the beard on the outside that counts, it's the beard on the inside - Action Hank
Synnin niittäjä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Synnin niittäjä »

Pääkallot epäkuolleille ja petokansoille, siis samaa linjaa jatketaan.
Ei synkistely kyllä minua haittaa, päinvastoin, on viidennen edikan jälkeen menty hyvään suuntaan, vain liian isolla askeleella.
Nyt vain enemmän mahdollisuuksia yksilöidä figuja niin hyvä on, sitten ne kaikki "piilo-kallot" poies empireltä ym.

Mutta kyllä sitä uutta "raamattua" odotan aikasen innolla, saisi lisää hyödykettä keihäshaltijoilleni.
Pesis kirjoitti:Työmotivaatiota Rommellin sanoista: "Sweat saves blood, blood saves lives, and brains save both."
Mikke

Viesti Kirjoittaja Mikke »

Itse en ainakaan olisi ihan niin 100% varma siitä, että ne keihäshaltiat paranevat pennin vertaa. Mitään huhuja, jotka tukisivat tällaista muutosta ei ole juurikaan kuulunut. Jalkaväen parantamisesta on ollut kovaa puhetta, mutta mitään kovin konkreettista muutoksen tekijää eliittijalkaväen roolin muutoksesta ei ole ollut ilmassa.
Synnin niittäjä
Viesti:

Synnin niittäjä kirjoitti:...odotan aikasen innolla, saisi lisää hyödykettä keihäshaltijoilleni.

Mikke kirjoitti:Itse en ainakaan olisi ihan niin 100% varma siitä, että ne keihäshaltiat paranevat pennin vertaa...

Mikke kirjoitti:...mutta mitään kovin konkreettista muutoksen tekijää eliittijalkaväen roolin muutoksesta ei ole ollut ilmassa.

Missäs niistä eliiteistä olen puhunut? Keihääseen kun tulee jotain uutta, esim. Injative-järjestys ilmeisesti niin siitä oli puhe.
Kyllä sekin auttaa niitä keihäshaltijoita.
Pesis kirjoitti:Työmotivaatiota Rommellin sanoista: "Sweat saves blood, blood saves lives, and brains save both."
Lihamestari

Viesti Kirjoittaja Lihamestari »

Synnin niittäjä kirjoitti:
Kyllä sekin auttaa niitä keihäshaltijoita.
Keihäshaltiat ovatkin asia erikseen.
Maailmojen Tuhoaja, Elävien Jumala, Taivaankannen Kannattaja, Vuori Kultainen,
ne nimiä on vain ja nimet otetaan nyt pois!
Jos kasvoillesi lankeat,
se mitä pelastaa?
Johannes_sankari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Johannes_sankari »

Ne joilla on harvinainen ilo omistaa Empiren 5. edikan sääntökirja, kurottautukaapa hyllyllenne ja napatkaa tuo oiva opus kätösiinne. Katsokaapa tarkkaan sitä kantta ja verratkaa sitä nykyiseen. Värimaailma on kenties hiukan tummempi uudessa, mutta samat rohkeat miehet siinä mellastavat, miekka kädessään valmiina puolustamaan kotejaan ihmiskunnan vihollisia vastaan. Samat ikonografiat molemmissa, kalloja, aarnikotkia ja ornamentoituja haarniskoja.
Turha lähteä vikisemään jostain goottilaistamisesta, samat ihmismielen pimeät kieroutumat löytyvät kyllä jo 5. edikan kirjastakin -
miniatyyrien maalaajat vain olivat tuolloin värisokeita.

Tämä on sotapeli. Miksi ihmeessä Keisarikunnan sotilaiden pitäisi olla jotenkin hilpeämpiä kuin mitä vihollisensa? Keisarikunnan maailma on synkkä, koska sen vihollisetkin ovat harvinaisen synkkiä – ja monilukuisia!
Konsepti ei ole muuttunut vuosien varrella mitenkään ja on yksi suurimmista syistä siihen, miksi Keisarikunta on esimerkiksi minun suosikkiarmeijani.
Hitot joistain daemoneista, vihernahoista tai haltiannyhvöistä – lekaa kalloon!
Ja lisää kalloja, kautta Sigmarin!!!
C'est un homme qui ne meurt jamais et qui sait tout!
Mikke

Viesti Kirjoittaja Mikke »

Minä kun olen aina pitänyt 11p. keihäsheppujani eliittinä (eli ylikalliina tehoonsa nähden).
Mayhemia

Viesti Kirjoittaja Mayhemia »

Mikke kirjoitti:Minä kun olen aina pitänyt 11p. keihäsheppujani eliittinä (eli ylikalliina tehoonsa nähden).
Ei kuule kiinnosta, keihäshaltiat eivät ole mitään eliittiä. Eliittiä ovat white lionit, chaos warriorit, haltia kaartit ja semmoiset taruolennot.

Mitä tulee taasen keihäiden parantumiseen niin ilmassa on ollut huhu että toimisivat bretonnian defensive stakesien tavoin... Mikä on minusta aika kova parannus.

Myös paljon muuta huttua on tullut...
Thrag

Viesti Kirjoittaja Thrag »

Mitä tulee taasen keihäiden parantumiseen niin ilmassa on ollut huhu että toimisivat bretonnian defensive stakesien tavoin... Mikä on minusta aika kova parannus.
Tuo olisi ihan mukavaa Tuolloin noista maksaa jo melkein tuon 11 pts. Tosin kysymys kuuluu että mitä näistä hyötyy ampujia vastaan kun nämäkään eivät osaa. Hyvästä movementista ei oikein pääse tuossa hyötymään. Tietysti stakesit voisi olla mukana kannettavat ;P

Ja sitten kun vielä tosiaan saataisiin jotain parannusta PG:n ym. legendojen tilanteeseen...
Jos asut Hervannan kulmilla tai Mouhijärvi-Hämeenkyrö-akselilla (tai lähiseudulla) ja pelaat fabaa/40k:ta/harrastat muuta oheistoimintaa tai roolipelejä, ota yhteyttä jos olet peliseuran tarpeessa.
Mayhemia

Thrag kirjoitti:Tietysti stakesit voisi olla mukana kannettavat ;P
Juu oletan että jos huhussa on perää niin niistä tulee tommoset, koska ne on kuitenkin ne keihäät eivätkä mitkään 150 kiloiset tukit joilla vihollinen pysäytetään. :)
Synnin niittäjä
Viesti:

Jep, tätä juuri tarkoitinkin.
Sitten vielä jos arsujen hinta tiputettaisiin 9:ään pisteeseen :D
Mayhemia

Synnin niittäjä kirjoitti: Sitten vielä jos arsujen hinta tiputettaisiin 9:ään pisteeseen :D
Miksi? ^^ Sehän on mainio. Pelasin turku fanaticissa kahta armeijaa vastaan joissa oli 2x10 archeria ja hyvin toimivat ainakin minua vastaan. Toisenpelin vastustajalla oli vain järkyttävän paljon kovempi armeija minua vastaan kuin ensimmäisen pelin...
ffigure

Viesti Kirjoittaja ffigure »

Mitenkäs, onko mitään uusia armeijoita tulossa mahdollisesti ?
Odotan innolla sitä päivää, jolloin GW tuo Italian Mafian fabaan :D
The most wisest race in world...Orcs
Synnin niittäjä
Viesti:

Nazreg Moonsinger kirjoitti:
Synnin niittäjä kirjoitti: Sitten vielä jos arsujen hinta tiputettaisiin 9:ään pisteeseen :D
Miksi? ^^ Sehän on mainio. Pelasin turku fanaticissa kahta armeijaa vastaan joissa oli 2x10 archeria ja hyvin toimivat ainakin minua vastaan. Toisenpelin vastustajalla oli vain järkyttävän paljon kovempi armeija minua vastaan kuin ensimmäisen pelin...
Siis ajattelin että jos oisi joku 9-10pts niin näkisi useammin.
(itelläni nyt kuitenkin se 3x10 2000pts listaan sovitettuna :P)
Pannukakku

Viesti Kirjoittaja Pannukakku »

Vielä vähän lisää, tosin suurin osa näistä on enemmänkin 40k:hon liittyviä.
* Dark Angels are coming in the future, "not immediately".
* panzee are being worked on by Phil Kelly and will have a lot of plastics.
* Orcs and Goblins will be released right after the new Warhammer boxed set.
* Allesio Cavatore is the man responsible for checking various sources and getting the FAQs up to date. He is in the process of doing this.
* Chapter Approved and Warhammer Chronicles compilations are unlikely to show up again.
* Chaos Dwarfs are pushed way back because they want to redesign the entire race.
* Dogs of War are very unlikely to get their own army book, especially as GW has engaged in a new emphasis on making the core units of each army plastic. With DOW being a "patchwork army" and having all of their models in metals, this makes them a very low priority.
* Dark panzee are not dead, they're just awaiting a redesign, as GW thought a lot of the models looked "tired".
* Harlequins are possibly coming soon. Graham's response was, "Watch this space."
* Graham is working on a Warhammer army book "with humans in it". That was all he'd give away. Given the new emphasis on plastic multipurpose regiments, and the age of the Empire army book, it makes sense that they would be this army.
* Orks are on hold at the moment (though they're looking likely for a release within 12-15 months) because they're still trying to figure out a way to do a multipurpose vehicle sprue. They especially want to replace the trukk, which is just too small for the current Ork models.
* Games Workshop employees sometimes check out forums (Warseer and DakkaDakka were noted), "but it's a shark pit" Graham says. He explained that they believe you can't judge people by web posts. However, they will check for trends. One post or thread that are displaying an opinion is usually skipped over, but a series of such posts and threads will get them to consider the comments posted.
7th Edition has been confirmed for the Autumn for some weeks now, it was kinda given away when a newspaper article published the news about it, i shall go look for it.
edit found it: Here http://i34.photobucket.com/albums/d120/latro/gww.jpg
Heh, pääkallolinja ainakin tuntuu jatkuvan jos tuota kaaoslordia katselee.

E:
Nazreg Moonsinger kirjoitti:
Pannukakku kirjoitti: Heh, pääkallolinja ainakin tuntuu jatkuvan jos tuota kaaoslordia katselee.
Tuota ikivanhaa Abaddon the Despoileria? Tuo on ollut ulkona jo pirun kauan...
No petskules, hitostako minä mitään 40k figuista tiedän. :)
Viimeksi muokannut Pannukakku, Ti 18.04.2006 16:48. Yhteensä muokattu 4 kertaa.
Mayhemia

Pannukakku kirjoitti: Heh, pääkallolinja ainakin tuntuu jatkuvan jos tuota kaaoslordia katselee.
Tuota ikivanhaa Abaddon the Despoileria? Tuo on ollut ulkona jo pirun kauan...
Late M

Viesti Kirjoittaja Late M »

Lord of Carcassonne kirjoitti:olen kuullu huhuja että 7: laitokseen tulis 4 vuoden sisällä jopa uus armeija warhammeriin. Moni jo tietääkin. Cathaysta on kuulemma puhuttu ja vihjattu paljon. Mutta se että ne ei olisi ihmisiä niin sotii fluffia vastaan mikä on lizardmanien kirjassa.
Itse en ole fluffia niin kiihkeästi lueskellut, voisiko joku valaista tästä armeijasta?

Realistinen synkistely on mielestäni hyvä, (esim. empiren militia) mutta state trooppien uskottavuutta syö kaikenlainen pahaenteisyys. Itse ainakin pidin enemmän vitosedikan bokseista kun gubbet oli maalattu sinisiksi, mutta punavalkoisuus ei ole tyylikästä. Talabheim on muutenkin turhan hilpeä paikka, mutta vaikkapa Nulnin väreissä armeija näyttää jo ihan tarpeeksi synkältä.
Ratovaari

Viesti Kirjoittaja Ratovaari »

Lateksimajava kirjoitti:
Lord of Carcassonne kirjoitti:olen kuullu huhuja että 7: laitokseen tulis 4 vuoden sisällä jopa uus armeija warhammeriin. Moni jo tietääkin. Cathaysta on kuulemma puhuttu ja vihjattu paljon. Mutta se että ne ei olisi ihmisiä niin sotii fluffia vastaan mikä on lizardmanien kirjassa.
Itse en ole fluffia niin kiihkeästi lueskellut, voisiko joku valaista tästä armeijasta?
Ehkä kaaoskääpiöt tekee Comabackin? Tai toinen mahdollinen rotu voisi olla Hobitit, eli puolituiset, eli Haflingit. Silti pidän Chaos Dwarffeja eli kaaoksen kääpiöitä todennäköisempänä.
* Chaos Dwarfs are pushed way back because they want to redesign the entire race.
Tai sitten ei.
Hammerheart kirjoitti: Ota mallia vaikka Gorkiporkista, Exocowboysta tai Ratovaarista.
ComboBreaker

Viesti Kirjoittaja ComboBreaker »

Paljon on ollut puhetta ,että ratsuväkeä on heikennettävä, vaan paljon järkevämpää olisi tehdä siitä kalliimpaa suhteessa jalkaväkeen. 5-edikan silver helmit maksoi kaikella herkuilla 42pst per lärvi. sopiva hinta olisi minusta siinä 30pst tuntumassa. ratsuväkeen pitäisi suhtautua enemmän eliitti yksikön näkökulmasta kuin perus-ravan.
Ensimmäinen isku ei ole läheskään niin tärkeä kuin viimeinen
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “FB: Yleiset keskustelut”