Hell Dorado
Re: Hell Dorado
Miepä laitan topikin aiheesta vähän. Tehkää tähän maastoa ja laittakaa kuvia, niin mie laiska saan kattoa toisten tekemiä jänniä maastoja kateellisena himoiten. Joo tehkää äkkiä jo, niin ehkä tulis itellekki motivaatiota.
No menkää menkää tekemmään jo. Netti kiini ja askartelemaan siitä. Hoppua!
Sitte laittakaa kuvia tänne :) Joo
No menkää menkää tekemmään jo. Netti kiini ja askartelemaan siitä. Hoppua!
Sitte laittakaa kuvia tänne :) Joo
Luumumehu on soturien juomaa
Kyllä meikälläkin alotusboxi on, tosin Demonien...
Jos saisi sen demopelin alle niin voisi alkaa Ironmanin kanssa harjoittamaan kunnon pelejäkin...
Niin ja Pelimaahan lienee tulossa muutamia starttereita, josko joku innostuisi. :)
Jos saisi sen demopelin alle niin voisi alkaa Ironmanin kanssa harjoittamaan kunnon pelejäkin...
Niin ja Pelimaahan lienee tulossa muutamia starttereita, josko joku innostuisi. :)
Iron within iron without, Iron within iron without, Iron within iron without, Iron within iron without, Iron within iron without.
- Hammerheart
Agh, meni jampat sekaisin kun teitillä ei ole avataria selventämässä tämmöiselle huononimimuistiselle. Tässä jotain höpinää Demoneista: http://helldorado-forum.com/index.php?topic=1346.0Tooninki kirjoitti:Kyllä meikälläkin alotusboxi on, tosin Demonien...
Inouj kirjoitti:Väliin tietty kommentoi joku pelihipsteri, joka ei tiedä kommentoimastaan asiasta mitään, siirryttyään jo vuosia sitten pelaamaan GW:n main stream tuotteita "parempia" pelejä.
Näköjään, tuossakin lukee 3 figuuria, sama mitä Maelstormin sivuillakin, mutta uskotaan. :)
Iron within iron without, Iron within iron without, Iron within iron without, Iron within iron without, Iron within iron without.
Konfro on pepusta kun joku noob kiusi kaikkia Blade of Truth - jengillään. ;(Oberon_ kirjoitti:EDIT: vieläkin kaivelee mielessä joku noob joka valitteli miten confro on pepusta, kun ei voi spämmiä samaa juustoa valintaa vaan pöytää täyteen, tai kun ei voi summonoida jotain tiettyä yksikköä jatkuvasti. En tiedä miten tuli nyt mieleen, mutta kun nyt viestiä aloin muokkaamaan niin...
- Hammerheart
Sanoo Dirz-pelaaja...Haddock kirjoitti:Konfro on pepusta kun joku noob kiusi kaikkia Blade of Truth - jengillään. ;(
Inouj kirjoitti:Väliin tietty kommentoi joku pelihipsteri, joka ei tiedä kommentoimastaan asiasta mitään, siirryttyään jo vuosia sitten pelaamaan GW:n main stream tuotteita "parempia" pelejä.
Joka ei sentään käyttänyt rikkinäisiä teemoja, joilla sai infiltroida vaikkapa kiväärimiehiä. ;)
Tai ampujia harassmentilla ja kolmosen myrkyillä :/
*kaikki kaunat samaan ketjuun, vuodatus on jo alkanut!*
*kaikki kaunat samaan ketjuun, vuodatus on jo alkanut!*
Lapset lapset... tämän piti olla ketju Hell Doradosta eikä Confrosta
Minä olen kalamies, minä olen kalamies, minä olen tursas! Ïa, ïa, fhtagn!
Tosimiehet käyttää pitsiä ja sukkahousuja!
Vaikka en ihan kaikista HD:n sculpteista pidäkkään niin täytyy sanoa, että figut ovat laadullisesti yksiä parhaista koskaan näkemistäni. Detailjit tuntuvat huomattavasti selkeämmiltä kuin muiden valmistajien figuissa, eikä valuusaumojakaan juuri näy. Turhaa pientä epäselvää detaljia ( jota löytyy esim monista gw:n ja pp:n napeista ) ei ole lainkaan. Erittäin hauskoja figuja maalata ennenkaikkea. Ensimmäisen pilari valmistui hetki sitten: http://s489.photobucket.com/albums/rr259/MRauta/
Nyt kun Tampereella on alkamassa Hell Dorado buumi ja pelaajia ja mahdollisia käännynnäisiä on tulossa enemmänkin, niin olisiko mahdollista että joku voisi tulla tänne (Pelimaa) Demottamaan isommalle porukalle!?
Saisi homman käyntiin kunnolla... :)
Hep!Tooninki kirjoitti:Nyt kun Tampereella on alkamassa Hell Dorado buumi ja pelaajia ja mahdollisia käännynnäisiä on tulossa enemmänkin, niin olisiko mahdollista että joku voisi tulla tänne (Pelimaa) Demottamaan isommalle porukalle!?
Täältä löytyy yksi pelaaja, joka on tuossa vuodenvaihteen jälkeen palailemassa valtion palveluksesta figuskeneen mukaan ja Tampereelle asustelemaan. Itseltä löytyy Eurojengi jotenkuten maaleissa, perussäännöt on melkoisen vahvasti hallussa ja pelikavereille kysyntää, eli täältäpäin ainakin saa opastusta ja demotusta. Maastoja tai pöytää en omista, mutta niitä varmaan saa käyttöön noista alan liikkeistä. Asustelen Hervannassa eli aivan tuossa Pelimaan kulmilla, joten sijainti ei ole minkäänsorttinen ongelma.
-Roope
Jesh!
Eli eli Pelimaahan vaan ja napit matkaan niin hyvä! :)
Eli eli Pelimaahan vaan ja napit matkaan niin hyvä! :)
Noniiin, Saraseenit on virallisesti omia, pitäisi saada vaan maalia pintaan ja testipelejä alle. Enkkusäännöt on tulosteltu, kysymys siitä. Sääntökirja 40 sivua? Ei taida olla vielä kokonainen enkkukäännös [latasin tuon minkä joku [SIlveri?] linkitti sivulla ~13]? Vähän tälläinen fiilis jäi, kun muutamassa kohtaa viitattiin "kokonaiseen sääntökirjaan".
Never Play Poker with GMHalf-Breed kirjoitti:Täällä annetaan neuvoja 40k:hon, ei lassipalloon.
Nimimerkki vaihtui 5.1.-12; elfman -> Blue_Hill
En nyt käy lataamaan tota tälle koneelle, mutta tossa ois sama/riittävä oppimäärä suomeksi, sillä on tähän asti pärjätty. Kokonaisessa on ilmeisesti vähän laajemmat (ainakin kuvien kera) noi maasto-hommat, ja sitten kaikki profiilit mitä tähän asti on julkaistu (1 profiili/sivu tai aukeama, niistä kertyy pituutta kirjalle kivasti), perussäännöt ei tosiaan ole ihan kamalan pitkät, ja niistäkin ~kolmannes on erikoissääntö/-kykylistausta.Lassek kirjoitti:http://esnips.com/doc/39956e91-056c-46d ... Helldorado
Tehtäköön täten tiettäväksi, että säännöt on nyt suomen kielelle ihmeteltäviksi käännetty. Kivat on.
Käännöksessä on oikaistu "tämmönen on noppa" jaarittelut, esimerkit ja ylimääräiset muistutukset eikä työ ole kovin ammattimaista, mutta lukeehan sitä ennemmin kuin selkäänsä saa...
^
Eipä toimi linkkisi, eikä tuo Lassekin käännöskänä suostu aukeamaan tuola esnips.comissa. Njooo pärjäilen enkkukäännöksellä kunnes ongelma ratkeaa.
Eipä toimi linkkisi, eikä tuo Lassekin käännöskänä suostu aukeamaan tuola esnips.comissa. Njooo pärjäilen enkkukäännöksellä kunnes ongelma ratkeaa.
Never Play Poker with GMHalf-Breed kirjoitti:Täällä annetaan neuvoja 40k:hon, ei lassipalloon.
Nimimerkki vaihtui 5.1.-12; elfman -> Blue_Hill
Painat sieltä alempaa notta "Download". iPaper on muutenkin ihan roskaa.
Vaikka Lassen työtä arvostan suuresti, käytän nykyään enemmän sitä virallisempaa enkkukäännöstä. Jotenkin se on vain helpommin lähestyttävä ja tietysti taitto ja sitä kautta luettavuus on omaa luokkaansa. Samoin enkkukortit on helpompi sovittaa yhteen enkunkielisen pdf:n kanssa. Lassen suomiversiossa kuitenkin on maastosäännöt, joita ei vielä ole englanniksi julkaistu (löytyy kuitenkin ranskaksi ladattavana versiona...), joten se puolustaa edelleen paikkaansa.
Ehkä suurin ongelma kuitenkin omalla kohdalla on asenteissa - jostain syystä tuntuu "luonnottomalta" lukea figupelin sääntöjä suomeksi. Eihän siinä mitään järkeä ole, mutta kuitenkin. Englanti on luonnollinen, ranskakin hiljalleen alkaa tuntua lähes normaalilta (vaikken sitä osaakaan), mutta jotenkin suomi on liian outolintu figupelisäännöiksi. Luulisi jo tässä lähes kolmikymppisenä päässeen tuollaisten asioitten ylitse, mutta ei...
--
Sitten tapahtumista. HH et al lienee järjestämässä jonkinlaista tapahtumaa mahdollisesti Malminkartanoon (Helsinki) tammikuussa. Itse taidan raahata sinne toissaconista tutut kaupunkipöytäni (eli ne harmaat, joissa oli ne neliönmalliset "kukkulat"), mikäli joku ne itselleen haluaa. Kyseessä on siis 2 x confrostandardipöytää (120 cm x 60 cm) + niille kukkulat. Annan pois. Vievät tilaa. Keksikää itse miten kuljetatte eteenpäin. Voin myös Lahden sisällä toimittaa ilmaiseksi, jos joku ne haluaa.
Lisäksi yritän nyt keväämmällä alkaa uudelleen herätellä Lahden "skeneä". Helmikuussa voisi järjestää tapahtuman Puolenkuun peleissä Lahdessa. Tapahtumapäivänä toimisi jokin lauantai - pitää vain varata kohtuullisen ajoissa etukäteen. Maastoina voidaan käyttää puokin Fanatic-maastoja kiinnostuksen mukaan. Munterilta olen aiheeseen saanut jo puollon, joten kyse on enää päivämäärän päättämisestä ja homman muusta organisoinnista. Ajattelin hieman muuta kuin turnaustyyppistä tapahtumaa lähinnä palkintosponssausongelmista johtuen, joten minikampanja voisi tuntua fiksummalta ratkaisulta.
Hajatuksinani olisi seuraavanlaisia asioita:
Armeijoiden kokoonpano olisi varmaankin uuden 250 pts mukaan ja 60 pts sideboard, eli sinänsä turnausmuotoisesta pelaamisesta olisi kyse ja pyrkimys olisi päästä pelaamaan mahdollisimman paljon eri vastustajia vastaan MUTTA pyrittäisiin enemmän juonellisiin ja toisiinsa linkkautuviin skenaarioihin, voittajat määriteltäisiin faktioittain (kuten Asmodeen turnauksissa ilmeisesti yleensäkin) yksittäisten pelaajien sijaan ja oletusarvoisesti palkintoja ei jaettaisi. Tapahtumassa saattaa olla pieni pääsymaksu riippuen nyt puokin käytännöistä (n. 5 €, joka sitten saattaa olla käytettävissä Puokin tuotteisiin) ja palkintoasioissa ja sopimuksissa pitää käydä neuvotteluja Munterin kanssa ja mahdollisesti Asmodeenkin, jos ulkopuolisten tahojen palkinnoille näytetään vihreätä valoa.
Myös tuo Chronicles of Zaebas -kampanja kiinnostaa, mutta ranskarajoitteisuudestani johtuen en siitä mitään ymmärrä. Haluaisiko Lasse hieman selventää minkälaisesta hommasta siinä on oikeastaan kyse ja voisiko sitä hyödyntää tällaisessa tapahtumassa millään tavalla?
Sitten olennaisia kysymyksiä: kuinka moni olisi valmis osallistumaan tällaiseen tapahtumaan helmikuussa Lahdessa? Itseni mukaan lukien saan ehkä 3 paikallista pelaajaa sinne rekrytoitua, mutta sillä ei vielä hirveän suurta tapahtumaa tee.
(lisätietona: Z-juna kulkee Helsingistä Lahteen noin tunnissa ja maksaa opiskelijalta 6,50 €/suunta)
Ehkä suurin ongelma kuitenkin omalla kohdalla on asenteissa - jostain syystä tuntuu "luonnottomalta" lukea figupelin sääntöjä suomeksi. Eihän siinä mitään järkeä ole, mutta kuitenkin. Englanti on luonnollinen, ranskakin hiljalleen alkaa tuntua lähes normaalilta (vaikken sitä osaakaan), mutta jotenkin suomi on liian outolintu figupelisäännöiksi. Luulisi jo tässä lähes kolmikymppisenä päässeen tuollaisten asioitten ylitse, mutta ei...
--
Sitten tapahtumista. HH et al lienee järjestämässä jonkinlaista tapahtumaa mahdollisesti Malminkartanoon (Helsinki) tammikuussa. Itse taidan raahata sinne toissaconista tutut kaupunkipöytäni (eli ne harmaat, joissa oli ne neliönmalliset "kukkulat"), mikäli joku ne itselleen haluaa. Kyseessä on siis 2 x confrostandardipöytää (120 cm x 60 cm) + niille kukkulat. Annan pois. Vievät tilaa. Keksikää itse miten kuljetatte eteenpäin. Voin myös Lahden sisällä toimittaa ilmaiseksi, jos joku ne haluaa.
Lisäksi yritän nyt keväämmällä alkaa uudelleen herätellä Lahden "skeneä". Helmikuussa voisi järjestää tapahtuman Puolenkuun peleissä Lahdessa. Tapahtumapäivänä toimisi jokin lauantai - pitää vain varata kohtuullisen ajoissa etukäteen. Maastoina voidaan käyttää puokin Fanatic-maastoja kiinnostuksen mukaan. Munterilta olen aiheeseen saanut jo puollon, joten kyse on enää päivämäärän päättämisestä ja homman muusta organisoinnista. Ajattelin hieman muuta kuin turnaustyyppistä tapahtumaa lähinnä palkintosponssausongelmista johtuen, joten minikampanja voisi tuntua fiksummalta ratkaisulta.
Hajatuksinani olisi seuraavanlaisia asioita:
Armeijoiden kokoonpano olisi varmaankin uuden 250 pts mukaan ja 60 pts sideboard, eli sinänsä turnausmuotoisesta pelaamisesta olisi kyse ja pyrkimys olisi päästä pelaamaan mahdollisimman paljon eri vastustajia vastaan MUTTA pyrittäisiin enemmän juonellisiin ja toisiinsa linkkautuviin skenaarioihin, voittajat määriteltäisiin faktioittain (kuten Asmodeen turnauksissa ilmeisesti yleensäkin) yksittäisten pelaajien sijaan ja oletusarvoisesti palkintoja ei jaettaisi. Tapahtumassa saattaa olla pieni pääsymaksu riippuen nyt puokin käytännöistä (n. 5 €, joka sitten saattaa olla käytettävissä Puokin tuotteisiin) ja palkintoasioissa ja sopimuksissa pitää käydä neuvotteluja Munterin kanssa ja mahdollisesti Asmodeenkin, jos ulkopuolisten tahojen palkinnoille näytetään vihreätä valoa.
Myös tuo Chronicles of Zaebas -kampanja kiinnostaa, mutta ranskarajoitteisuudestani johtuen en siitä mitään ymmärrä. Haluaisiko Lasse hieman selventää minkälaisesta hommasta siinä on oikeastaan kyse ja voisiko sitä hyödyntää tällaisessa tapahtumassa millään tavalla?
Sitten olennaisia kysymyksiä: kuinka moni olisi valmis osallistumaan tällaiseen tapahtumaan helmikuussa Lahdessa? Itseni mukaan lukien saan ehkä 3 paikallista pelaajaa sinne rekrytoitua, mutta sillä ei vielä hirveän suurta tapahtumaa tee.
(lisätietona: Z-juna kulkee Helsingistä Lahteen noin tunnissa ja maksaa opiskelijalta 6,50 €/suunta)
Minä olen kalamies, minä olen kalamies, minä olen tursas! Ïa, ïa, fhtagn!
Kyllä meikäläinen tuollaiseen voisi hyvinkin eksyä. Ainakin tuo isompi pelikoko kuulostaa mielenkiintoiselta.Silveri kirjoitti:Sitten olennaisia kysymyksiä: kuinka moni olisi valmis osallistumaan tällaiseen tapahtumaan helmikuussa Lahdessa? Itseni mukaan lukien saan ehkä 3 paikallista pelaajaa sinne rekrytoitua, mutta sillä ei vielä hirveän suurta tapahtumaa tee.
Itse voisin koittaa jonkinlaista Hell Dorado -ohjelmaa järjestää Tampereelle tuonne TraConiin. Tuskin mitään turnausta onnistun laittamaan kasaan, mutta vähintään demotusta/vapaata pelailua pyrin järkkäämään.
-Roope
Zaebaan kronikat liittyvät ajatukseen, jossa pelaajien pelaamat pelit, ainakin firman omissa turnauksissa, en tiedä josko muuallakin, vaikuttavat pelimaailman kehitykseen. Kannattaa varmaan lähestyä virallisia edustajia asian suhteen. En mä jaksa seurata mitä ne aina patajaa, pelaan vaan tätä peliä ja nautiskelen.
Itse arvostaisin muuten käännöstäni enemmän, jos se olisi systemaattisempi, vähän parempaa kieltä ja kunnolla oikoluettu. Mutta olihan se mun eka iso käännösjopi, että saakin ehkä olla vähän rähmäinen. Viimeistellymmyys varmaan auttaisi siihen asenneongelmaankin, mutta en kyllä tee sille enää mitään, koska a) se käännetään pian helpommille kielille ranskasta ihan virallisesti ja b) kääntäminen on itse asiassa aika rankkaa työtä, enkä saa mitään kompensaatiota.
Itse arvostaisin muuten käännöstäni enemmän, jos se olisi systemaattisempi, vähän parempaa kieltä ja kunnolla oikoluettu. Mutta olihan se mun eka iso käännösjopi, että saakin ehkä olla vähän rähmäinen. Viimeistellymmyys varmaan auttaisi siihen asenneongelmaankin, mutta en kyllä tee sille enää mitään, koska a) se käännetään pian helpommille kielille ranskasta ihan virallisesti ja b) kääntäminen on itse asiassa aika rankkaa työtä, enkä saa mitään kompensaatiota.