2009 Grand Tournament FINLAND
- Dark Elf69
Re: 2009 Grand Tournament FINLAND
ei sun ny pakosti 40k ja lotri osiata tartte jos esim pelaat fabaa siellä...
Lepakko siipiä maalarin teipistä ja rautalangasta, DE69:n Blogi
Through Hatred All Things Are Possible!
kynthuithalkein!
kynthuithalkein!
Kieltämättä aika mahtavaa kuulla näistä wysiwyg:eistä ja "semiavoimista" listoista näin kamalan aikasin.
Onneksi omilla ukkeleillani sattuu olemaan listaan sopivat kamat. Mitä nyt pitää pistooli pegaptainille laittaa ja muuta pientä.
Eniten naksaa vain se, että tässä olen nyt reilun kuukauden listaa hionut siltä pohjalta, että se on täysin avoin. ):
Tosiaan ois ihan kiva tietää mitä no Mundane Magic itemit jne on...
Eikös tuossa turnauksessa ole käytössä ihan normaalitkin armeijakohtaiset FAQ:t. Miksi ihmeessä sitten tuolla houserule-paketissa toistetaan samoja asioita. Eikö olisi yksinkertaisinta kertoa siellä vain ne turnauskohtaiset faq:t/erratat.
BTW, tästä touhusta tulee mieleeni eräs saksankielinen sana. Eka kirjain taisi olla F ja vika R.
EDIT. eikös asia ole niin että Empiren detuista saa kill pointit? Niitähän ei lasketa minimicoreen, mutta coreahan ne ovat. Sinänsä harmi kun toiset armeijat pärjää parilla juustolla, mutta jotkut tarttee paljon erilaisia yksikköjä pärjätäkseen
Onneksi omilla ukkeleillani sattuu olemaan listaan sopivat kamat. Mitä nyt pitää pistooli pegaptainille laittaa ja muuta pientä.
Eniten naksaa vain se, että tässä olen nyt reilun kuukauden listaa hionut siltä pohjalta, että se on täysin avoin. ):
Tosiaan ois ihan kiva tietää mitä no Mundane Magic itemit jne on...
Eikös tuossa turnauksessa ole käytössä ihan normaalitkin armeijakohtaiset FAQ:t. Miksi ihmeessä sitten tuolla houserule-paketissa toistetaan samoja asioita. Eikö olisi yksinkertaisinta kertoa siellä vain ne turnauskohtaiset faq:t/erratat.
BTW, tästä touhusta tulee mieleeni eräs saksankielinen sana. Eka kirjain taisi olla F ja vika R.
EDIT. eikös asia ole niin että Empiren detuista saa kill pointit? Niitähän ei lasketa minimicoreen, mutta coreahan ne ovat. Sinänsä harmi kun toiset armeijat pärjää parilla juustolla, mutta jotkut tarttee paljon erilaisia yksikköjä pärjätäkseen
- Dark Elf69
Detuista luulisin että saa kill pointin....
Se sano on varmaan....Führer
Se sano on varmaan....Führer
kynthuithalkein!
kynthuithalkein!
Miten voi tulla WYSIWYG muka yllätyksenä?
Sehän on ihan normikäytäntö.
"Minun hautaani vartioi tuulenhenkäys kevyt
minun hautaani vartioi pisara aamukastetta.
Minun hautaani vartioi satatuhatta tappajasatelliittia,
minun hautaani vartioi teratonni antimateriaa"
-
Wahtisaari
Veit jalat suustani. Ei turnauksissa paljoa sallita proxyttämistä.Deetwo kirjoitti:Miten voi tulla WYSIWYG muka yllätyksenä?
Indeed...
Tarkoitin natsi-wysiwyg:iä. Esim papilla 2xHand weapon ei käy hand weapon & shieldistä.Wahtisaari kirjoitti:Veit jalat suustani. Ei turnauksissa paljoa sallita proxyttämistä.Deetwo kirjoitti:Miten voi tulla WYSIWYG muka yllätyksenä?
Ja kyllä voi tulla muutenkin yllärinä jos ei vaikkapa ole ennen turnauksissa ollut.
Doh.
Kyllä se on käsittääkseni ihan normikäytäntö muutenkin. Voihan sitä joskus proxyttää kaveripelissä testimielessä, mutta silti.Jappe kirjoitti:Tarkoitin natsi-wysiwyg:iä. Esim papilla 2xHand weapon ei käy hand weapon & shieldistä.
Ja kyllä voi tulla muutenkin yllärinä jos ei vaikkapa ole ennen turnauksissa ollut.
Doh.
Eikä se nyt kovin natsia ole jos kilpi pitää näkyä miehellä jolla on kilpi.
Puoliavoimista listoista on kerrottu mulle ennen turnausta sähköpostin välityksellä, postasin tännekin. Olis täytyny olla aikaa varautua.
Minä kirjoitti:1. Puoliavoimet listat (Magic itemit ja Hiddenit salassa).
Diogenes kirjoitti:Mutta on ne ajat muuttuneet ... muistan sen ketjun missä IRIAD oli ketjun huonoin vitsi, ja nyt kaikki muut ovat niitä vitsejä IRIADiin verrattuna :P
- Dark Elf69
Kyllä minä ainakinoon tuosta tienny...
kynthuithalkein!
kynthuithalkein!
-
HybridChild
WYSIWYG on ollut selvillä alusta asti, siitä on turha kiukutella. Se lukee siinä alkuperäisessä GT rules packissa joka julkaistiin yli kuukausi sitten. Jos et ole lukenut, tiedät ketä syyttää.
Mitä tuohon "hidden" kategoriaan kuuluu? Assasinit ja fanaatikot ilmeisesti ainakin. Entäs minerit? Kerrotaanko vastustajalle edes niiden lukumäärää jos sijainti onkin piilossa? Ja jos magic itemeitä ei tarvitse kertoa, niin mitä hittoa tuo "mundane magic items etc are revealed" oikein tarkoittaa? Ja edelleen jos hidden juttuja ja magic itemeitä ei paljasteta, niin silloinhan pelataan suljetuilla listoilla (koska vastustajalle ei paljasteta mitään mikä ei WYSIWYG-ympäristössä ole muutenkin jo ilmeistä), enkä ymmärrä miksi ylipäätään puhutaan "semi secret" -listoista. Turhaa sekoittamista vaan.
Ja esitelläänkö vastustajalle nyt lopulta jotakin listaa ja jos esitellään, niin mitä siinä listassa tulee lukea? Ei ilmeisesti ainakaan hidden juttuja, magic itemeitä tai pistehintoja. Eli tällä tulkinnalla koko listan esittelemisessä ei ole mitään pointtia kun samat asiat voi nähdä yksinkertaisesti katsomalla niitä vastustajan nappeja (poislukien "counts as" -ukot).
Edelleen kipeästi kaipaan selvyyttä tähän asiaan. Voisiko joku puolenkuun pelien edustaja ottaa kantaa?
Kaikella kunnioituksella, mutta jos virallinen taho on postannut samaan threadiin että avoimilla listoilla mennään ja sitten sinä postaat jotain epämääräistä puoliavoimista listoista, niin itse olen kyllä taipuvainen uskomaan virallisia lähteitä. Mutta kun nyt kerran näyttäisi siltä että olet oikeassa, niin voisitko vielä kertoa mitä nämä puoliavoimet listat oikein tarkoittavat.I Ride in a Dragon kirjoitti:Puoliavoimista listoista on kerrottu mulle ennen turnausta sähköpostin välityksellä, postasin tännekin. Olis täytyny olla aikaa varautua.
Mitä tuohon "hidden" kategoriaan kuuluu? Assasinit ja fanaatikot ilmeisesti ainakin. Entäs minerit? Kerrotaanko vastustajalle edes niiden lukumäärää jos sijainti onkin piilossa? Ja jos magic itemeitä ei tarvitse kertoa, niin mitä hittoa tuo "mundane magic items etc are revealed" oikein tarkoittaa? Ja edelleen jos hidden juttuja ja magic itemeitä ei paljasteta, niin silloinhan pelataan suljetuilla listoilla (koska vastustajalle ei paljasteta mitään mikä ei WYSIWYG-ympäristössä ole muutenkin jo ilmeistä), enkä ymmärrä miksi ylipäätään puhutaan "semi secret" -listoista. Turhaa sekoittamista vaan.
Ja esitelläänkö vastustajalle nyt lopulta jotakin listaa ja jos esitellään, niin mitä siinä listassa tulee lukea? Ei ilmeisesti ainakaan hidden juttuja, magic itemeitä tai pistehintoja. Eli tällä tulkinnalla koko listan esittelemisessä ei ole mitään pointtia kun samat asiat voi nähdä yksinkertaisesti katsomalla niitä vastustajan nappeja (poislukien "counts as" -ukot).
Edelleen kipeästi kaipaan selvyyttä tähän asiaan. Voisiko joku puolenkuun pelien edustaja ottaa kantaa?
Pitääkö rullat ja muutkin pienet kamat olla figuissa?
EDIT: Ehtisköhän tuolta junaan joka lähtee 18.36?
EDIT: Ehtisköhän tuolta junaan joka lähtee 18.36?
No ihan viralliselta Head Refereeltä on nuo munkin vastaukset tulleet minun sähköpostiini, tuskin tämä kauhean virallisemmaksi voi enää mennä.HybridChild kirjoitti: Kaikella kunnioituksella, mutta jos virallinen taho on postannut samaan threadiin että avoimilla listoilla mennään ja sitten sinä postaat jotain epämääräistä puoliavoimista listoista, niin itse olen kyllä taipuvainen uskomaan virallisia lähteitä. Mutta kun nyt kerran näyttäisi siltä että olet oikeassa, niin voisitko vielä kertoa mitä nämä puoliavoimet listat oikein tarkoittavat.
Assasiinit ja Fanaatikot, niin simppeliä se on. Ravut, minerit, tunneling teamit yms. eivät ole missään pelin vaiheessa "Hidden"-statuksen omaavia, vaan ne vain tulevat pöydälle eri tavalla kuin muut yksiköt. Lukumäärä ja yksikön mahdolliset upradget pitäisi tässä tapauksessa nähdäkseni kertoa.HybridChild kirjoitti: Mitä tuohon "hidden" kategoriaan kuuluu?
Jos ei tässä vaiheessa tiedä, mitä sääntökirjassa oleva "Mundane Magic Items"-lista meinaa, niin on kyllä aika pahassa jamassa. Vinkkinä voin sanoa että sieltä löytyy rullia yms.HybridChild kirjoitti:Ja jos magic itemeitä ei tarvitse kertoa, niin mitä hittoa tuo "mundane magic items etc are revealed" oikein tarkoittaa?
Samaten voidaan debatoida, onko tarkoitus ollut pakottaa mundaanien kamojen kertominen, tuo "magic" voi olla tuolla vaikka typona tai jotain. En mä tiedä kun en yhäkään ole viralliseen tahoon yhteydessä muuten kuin vastauksia ottavana ja niitä levittävänä osapuolena.
Diogenes kirjoitti:Mutta on ne ajat muuttuneet ... muistan sen ketjun missä IRIAD oli ketjun huonoin vitsi, ja nyt kaikki muut ovat niitä vitsejä IRIADiin verrattuna :P
-
HybridChild
Olisit voinut hieman täsmällisemmin ilmoittaa tuon siinä alkuperäisessä viestissäsi. Itse sivuutin sen täysin, koska se oli ristiriidassa aiemmin sanotun kanssa, eikä viestissäsi käynyt selvästi ilmi kuka oli kysynyt mitä ja keneltä, Tuli vaikutelma epämääräisistä huhupuheista. Joka tapauksessa eihän se sinun vikasi ole, jos turnauksen järjestäjät antavat ensin asiasta lausunnon ja sitten pyörtävät sen, mutta eivät riittävän selkeästi ilmoita uutta päätöstään kaikille (ennenkuin paripäivää ennen turnausta), vaan antavat tiedon tihkua sähköpostitse joillekin valituille joiden tehtäväksi jää viedä tietoa eteenpäin.I Ride in a Dragon kirjoitti: No ihan viralliselta Head Refereeltä on nuo munkin vastaukset tulleet minun sähköpostiini, tuskin tämä kauhean virallisemmaksi voi enää mennä.
Tämä lienee omaa tulkintaasi, vai kävivätkö nämä asiat ilmi Head Refereen viestistä? Tuossa selvennyksessähän puhutaan vaan special itemeistä ja hidden jutuista. Edelleen jää paljon harmaita alueita, joista pelaajat sitten vapaasti vetelevät omia tulkintojaan, kuten kaaoksen merkit, big'uns ja longbeard upgradet, vamppyyrien powerit, demonien giftit, oath stonet, gutter runnereiden poisoned throwing stars (maagisiksi nekin lasketaan) ja niin edelleen. Koska selvennys on kaikkea muut kuin selkeä, tulkitsevat eri pelaajat tuota selvennystä väistämättä hyvin eri tavoin ja ilman lisäselvityksiä on erittäin vaikea mennä sanomaan mikä tulkinta on se oikea (vaikka me nörtit mielellämme pidämmekin aina sitä omaa tulkintaamme ehdottoman oikeana).I Ride in a Dragon kirjoitti:Assasiinit ja Fanaatikot, niin simppeliä se on. Ravut, minerit, tunneling teamit yms. eivät ole missään pelin vaiheessa "Hidden"-statuksen omaavia, vaan ne vain tulevat pöydälle eri tavalla kuin muut yksiköt. Lukumäärä ja yksikön mahdolliset upradget pitäisi tässä tapauksessa nähdäkseni kertoa.HybridChild kirjoitti: Mitä tuohon "hidden" kategoriaan kuuluu?
No aika pahassa jamassa tässä ollaan, sitähän olen yrittänyt koko ajan toitottaa, mutta kyllä eri syystä. Sääntökirjan sivulla 122 puhutaan asiasta nimeltä "common magic items", mutta käsite "Mundane Magic Items" on kyllä valitettavasti jäänyt vieraaksi. Auttaisitko minua? Jos taas selvennyksellä tarkoitetaan, että vain common magic itemit pitäisi paljastaa muiden jäädessä piiloon, niin voin vain ihmetellä mitä himskattia moisella ollaan tavoiteltu. Ei, en saata uskoa että turnauksen järjestäjät olisivat saattaneet sellaista tarkoittaa, eihän siinä olisi järjen hiventäkään.I Ride in a Dragon kirjoitti:Jos ei tässä vaiheessa tiedä, mitä sääntökirjassa oleva "Mundane Magic Items"-lista meinaa, niin on kyllä aika pahassa jamassa. Vinkkinä voin sanoa että sieltä löytyy rullia yms.
Tai sitten siitä on pudonnut "and" pois välistä (eli "mundane and magic items"). Mutta tällöinkin jää epäselväksi mitä tarkoitetaan käsitteellä "special items". Ja muitakin tulkintamahdollisuuksia varmasti on, se on ollut pointtini koko ajan. Ja kun tulkinnalle jätetään mahdollisuus, niin seurauksena on erilaisia käsityksiä joiden välillä sitten arvotaan että kukahan mahtaa olla oikeassa; siis eripuraa, nahistelua ja kyräilyä. Jos mahdollista, niin mieluummin olisin ilman. Eli selvennystä kaivataan edelleen kun aikaa turnauksen alkuun on vielä joitakin tunteja.I Ride in a Dragon kirjoitti:Samaten voidaan debatoida, onko tarkoitus ollut pakottaa mundaanien kamojen kertominen, tuo "magic" voi olla tuolla vaikka typona tai jotain. En mä tiedä kun en yhäkään ole viralliseen tahoon yhteydessä muuten kuin vastauksia ottavana ja niitä levittävänä osapuolena.
Eikä sillä lopulta ole suurtakaan väliä mikä se lopullinen päätös on, kunhan se on selkeä ja kaikille sama.
Kiitos.
-
Wahtisaari
Kannattaa tehdäkkin jotain kyseisen asian eteen, eikä vain päivitellä täällä. Lähettä sähköpostia siihen osoitteeseen niin johan pitäis vastauksen tulla.
Indeed...
Kuinka natsia tämä WYSIWYG on?
Enkö voi peluuttaa keihäshaltijoitani keihäshaltijoina jos olen joskus harrastuksen alkuvaiheessa laittanut niille bowit vyölle?! Pitääkö ne repiä pois?
Entä archereiden hand weaponit? Modelleilla ei sellaisia satu olemaan!
Entäs taikuri jolla on kaksi rullaa kyljessään, mutta Book of Hoeth kädessä?! Jos kerta pitää olla just mitä näkyy ni onko silloin pakko ottaa taikurille sitten ne 2 rullaa? Vähän selvennystä kaivattaisiin.
Toivoisin että tämä sääntö toimisi niin, että characterin modelli ei vaikuttaisi miten se pitää olla equipattu. Tietty sillä pitää olla Gw tai kilpi jos se käyttää sitä, mutta juuri nämä rullat, jouset jne.
Miksi muuten tietyt säännöt ovat houserulessa ristiriidassa GWn faqujen kanssa? Esim:
Enkö voi peluuttaa keihäshaltijoitani keihäshaltijoina jos olen joskus harrastuksen alkuvaiheessa laittanut niille bowit vyölle?! Pitääkö ne repiä pois?
Entäs taikuri jolla on kaksi rullaa kyljessään, mutta Book of Hoeth kädessä?! Jos kerta pitää olla just mitä näkyy ni onko silloin pakko ottaa taikurille sitten ne 2 rullaa? Vähän selvennystä kaivattaisiin.
Toivoisin että tämä sääntö toimisi niin, että characterin modelli ei vaikuttaisi miten se pitää olla equipattu. Tietty sillä pitää olla Gw tai kilpi jos se käyttää sitä, mutta juuri nämä rullat, jouset jne.
Miksi muuten tietyt säännöt ovat houserulessa ristiriidassa GWn faqujen kanssa? Esim:
JaGWn High Elves FAQ kirjoitti:Q. How many Victory Points is a Sun Dragon
ridden by a Dragon Mage of Caledor worth?
A. 230 points. The Dragon Mage himself is 120
plus any upgrades and magic items.
Tällöinhän Dragon mage maksaisi 100 pistettä eli yhtäpaljon kuin normaali taikuri, vaikka on selvästi tuhoisampi. Onko tämä virhe vai oma näkemyksenne asiasta?Puolenkuunpelien CORRECTIONS TO THE OFFICIAL ERRATA kirjoitti:65. What is the points cost of the Sun Dragon ridden by a Dragon Mage? The Sun Dragon itself costs 250pts.
"Katso sääntiksestä, lol. Oot muuten myös ruma."
Hand Weapon on jotain mikä kaikilla modeleilla on ilman että se tarvitsee erikseen näkyä. Nyrkki tai veitsi saappaassa käy hand weaponista.HE-man kirjoitti:Kuinka natsia tämä WYSIWYG on?
Maagiset itemit varmaan pitää näkyä jos se on ase tai kilpi.. Eikai sitä koskaan jotain arcane itemiä ole tarvinnutkaan modelilla näkyä.
Jouset keihäshaltioilla vaikea sanoa, mutta sanot vastustajalle että niillä ei ole jousia niin pitäisi mennä. Väität vaikka hand weaponeiksi :) Jos oikein hermostuttaa moinen niin voihan sitä aina kysyä tuomarilta.
Tämä on siis ihan peruskauraa, sitä mitä WYSIWYG on aina ollut.
Tuskin se on tätä turnausta varten mihinkään muuttunut.
- Scumboogie
Eikai haittaa, jos mun kääpiö BSBn figulla on kilpi (vaikka ei sais olla)? Konfasin modelin BFSP thanesta, ennenkuin uus thane bsb tuli. Jos kerran pitää olla wysiwygiä, saako mun ironbreakkerit olla konfattuja warrioreista? Entäs mun toinen organ gun (siinä on kanuunan pohja mutta pahvipiiput)? Sehän on scratchbuild model, mutta käykö se silti?
En oikein vieläkään ymmärtänyt tota magic-item kohtaa. Pitääkö mun paljastaa mun riimulipun riimut vasta sitten, kun niille on käyttöä? (Esim. magic phasella paljastetaan MR).
Kunhan nyt kyselen, ettei tarvi listaa muokata. Turnaus lähestyy, karkuun...
En oikein vieläkään ymmärtänyt tota magic-item kohtaa. Pitääkö mun paljastaa mun riimulipun riimut vasta sitten, kun niille on käyttöä? (Esim. magic phasella paljastetaan MR).
Kunhan nyt kyselen, ettei tarvi listaa muokata. Turnaus lähestyy, karkuun...
älkää kysykö kysymyksiä johon pelkäätte saavanne vastauksen josta ette pidä
"Embrace the filth" -Voices in Oggy's head
En muista että missään aikaisemmassa turnajaisessa olisi ollut mitään ongelmaa kellään minkään figujen kanssa, ja vaikka tämä nyt olisi kuinka FInland GT, niin samat nopanheittelijät sielläkin on pelailemassa. Eli kunhan ne ukkelit nyt pääpiirteissään edes sinnepäin tunnistaa, niin minä en ainakaan reklamoi mistään mallinnuspuutteista. Omat gubbet on tiätty vimpan päälle oikeissa varusteissa. Tämä ei silti ole kehotus niitä airfix höyrytankkeja ja muovailuvahademoneja kenenkään lähteä ulkoiluttamaan.
Mutta : Mitkä pirun Mundane Magic items ? Mitkä hiton special items ?? Ainoa tolkku mitä tuosta saa, on että fanatikkojen ja muiden kätkettyjen yksiköiden (Skaven assasin, yms) sijaintia ei tarvitse paljastaa, mutta muuten kaikki valinnat näkyvät.
> We will be using semi secret lists: I.e mundane magic items etc are revealed but hidden units like fanatics and special items are to be
> marked at the unit bases an on the roster and are only revealed when activated used.
Mutta : Mitkä pirun Mundane Magic items ? Mitkä hiton special items ?? Ainoa tolkku mitä tuosta saa, on että fanatikkojen ja muiden kätkettyjen yksiköiden (Skaven assasin, yms) sijaintia ei tarvitse paljastaa, mutta muuten kaikki valinnat näkyvät.
> We will be using semi secret lists: I.e mundane magic items etc are revealed but hidden units like fanatics and special items are to be
> marked at the unit bases an on the roster and are only revealed when activated used.
-
Guardian of Chaos
Onkohan tässä nyt sattunut joku aivopieru kun hellcannon vei 2 rare slottia storm of chaoksen aikoihin tai ainakaan silmiini ei osunut kohtaa nykyisessä kirjassa, jossa lukisi että hellevi veisi 2 rare slottia.GT House Rules kirjoitti:89. The rules query concerns the hell cannon in the warriors of chaos get you by list. In the kill points scenario for the Tournament, would a player get points for killing the crew of the Hell Cannon, as it is a war machine, like a normal bolt thrower or cannon, or would you have to kill the whole cannon to get the points, as technically it can be classed as a monster due its daemon rules and getting points for just killing the crew makes its point cost seem a little steep. In the Total Annihilation scenario for the Tournament, a player would have to kill the cannon and the crew to get the points. As Hellcanons counts as two Rare choices, then it would be giving away 6 points rather than 3 in the Total Annihilation scenario.
Samsson kirjoitti:Minullapas on kanta-asiakas kortti Abloylle, joka koskee ainoastaan lukkoja ilman avaimia.