"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Malifaux

Kaikki ne eksoottisemmat tinan ja muovin siirtelytavat, jotka eivät löytäneet paikkaansa ylempää.
Xenon
Peliporukkavalvoja

Re: Malifaux

Viesti Kirjoittaja Xenon »

Hammerheart kirjoitti:
Xenon kirjoitti:Mikähän noiden rulebookkejen kanssa oikein on homman nimi? Miksi niitä ei tule tuonne maeliin?
Mikä rulebook on hakusessa? Ykkönen on vissiin lopetettu, kun säännöt on vanhentuneet niin totaalisesti sekä hemmojen stattien että itse sääntöjen osalta. Kolmonen puolestaan ilmestyy vasta ensi kuussa (mutta sitä oli mahdollista tilata Genconin aikaan jenkkilästä). Rising Powersia ja Manualia pitäisi saada suht normaalisti.
Tuon tilasin joskus kesän alussa.
http://www.maelstromgames.co.uk/index.p ... 00&sou=ord

Nyt tuo tila on tosin muuttunut tuossa.
"availability:
order now!
This item will be ordered from the supplier and usually dispatched within two working days of arrival."

Silloin kun tilasin niin siinä luki vain että "ei saatavilla vielä, blaa blaa pitäisi tulla pian tjsp."
Molja

Viesti Kirjoittaja Molja »

AP:ja on aina liian vähän, mastereilla varsinkin. Coleten avatarilla tulee enemmänkin ongelma sitten keksiä, mihin niitä käyttää, eikä hirveästi haittaa se 2 soulstonen maksu ;) Muilla se sitten vähän kirpaseekin. Mutta kuten nimikin viittaa, niin niillä saa oikein käytettynä todella paljon aikaan.

Ja itse tosiaan menin tilaamaan tuon kirjan tuolta lätäkön takaa. Iso kirja, jossa on paljon tarinaa. Ja tosi hyvää tarinaa, jos on siitä kiinnostunut. Hyvin ovat saaneet henkilöt sidottua toisiinsa taustoiltaan, ja muutama ihan yllättäväkin sidos löytyy.
Joka päivä jotain uutta. Oli kyseessä hyvä tai huono asia.
Kaapelikala

Viesti Kirjoittaja Kaapelikala »

Tarinat on aivan loistavia, joten ihan jo senkin takia tuo kirja kannattaa hommata. Fantasiapeleillä Helsingissä on ainakin yksi kappale, jos oikein muistan. Sieltä ehkä kannattaa ostaa ja haistattaa Maelstromille pitkät. Rahojen palautus tietty on kanssa kiva juttu.
Xenon
Peliporukkavalvoja

Peruutin tuon rulebookin tilauksen tuolta Maelista. Mutta mikäs kirja tässä nyt sitten kannattaa hankkia jos säännöt haluaisi pelin pelaamiseen ja taustatarinoitakin olisi kiva lueskella. Vai pitääkö koettaa jotain muuta kautta hankkia tuo eka rulebook. Ja mitä tuo rising powers tai kolmas kirja siis tarkalleen sisältää? Nehän on expansion settejä joten ne ei tietysti sisällä noita perus sääntöjä ollenkaan?
Kaapelikala

Viesti Kirjoittaja Kaapelikala »

Internettisääntöpaketti riittää pelaamiseen, jos on uudet (v2) kortit. RP:ssä ja mikäsetoinenon on lisää pörröä ja lisää sääntöjä uusille vehkeille, kuten special forces, henchmen ja avatars.
Hammerheart

Viesti Kirjoittaja Hammerheart »

Xenon kirjoitti:Peruutin tuon rulebookin tilauksen tuolta Maelista. Mutta mikäs kirja tässä nyt sitten kannattaa hankkia jos säännöt haluaisi pelin pelaamiseen ja taustatarinoitakin olisi kiva lueskella. Vai pitääkö koettaa jotain muuta kautta hankkia tuo eka rulebook. Ja mitä tuo rising powers tai kolmas kirja siis tarkalleen sisältää? Nehän on expansion settejä joten ne ei tietysti sisällä noita perus sääntöjä ollenkaan?
Eli tuo ensimmäinen kirja sisältää pörröä ja säännöt, jotka ovat ikävä kyllä vanhentuneet. Lisäksi sisältää statseja, jotka nekin ovat 90 prosenttisesti vanhentuneet (uudet kortit vanhentuneille saa Wyrdin sivuilta (etsi vasemmalta kohta v2 cards)). Käytännössä tästä pelistä on siis toinen edikka menossa, mutta eivät tuota nimitystä käytä.

Nuo toisen edikan säännöt saa joko PDF-muodossa Wyrdiltä tai sitten paperilla semmoisessa pienikokoisessa ja näppärässä muodossa nimellä Rules Manual.

Sitten on tuo Rising Powers kirja, joka sisältää vähän sääntöjä (skenuja ja henchmanit), jotka ovat myös vanhentuneita (ts. Rules Manualissa korjattuja) mutta enimmäkseen statteja (osa vanhentuneita, mutta eivät pahasti ja figujen mukana tulevat kortit ovat valideja) ja pörröä.

Ja tässä ihan kohtsillään ilmestyy Twisting Fates-kirja, joka sisältää Avatarien säännöt, statseja ja pörröä.

Foorumeilla joku tekijätiimistä ihan sanallisesti tiedosti, kuinka surullista on, että ensimmäinen kirja, jossa on oleellista fluffia, on muilta osin täysin vanhentunut, ja ovat ilmeisesti pohtimassa ratkaisua ongelmaan.
Inouj kirjoitti:Väliin tietty kommentoi joku pelihipsteri, joka ei tiedä kommentoimastaan asiasta mitään, siirryttyään jo vuosia sitten pelaamaan GW:n main stream tuotteita "parempia" pelejä.
Hammerheart

Viesti Kirjoittaja Hammerheart »

Nyt on fluffia tarjolla webbi-sivuston muodossa. Erittäin tyylikäs sivusto ja materiaalia tuntuu olevan melko huikeasti.

http://malifaux.com/
Inouj kirjoitti:Väliin tietty kommentoi joku pelihipsteri, joka ei tiedä kommentoimastaan asiasta mitään, siirryttyään jo vuosia sitten pelaamaan GW:n main stream tuotteita "parempia" pelejä.
Xenon
Peliporukkavalvoja

Hammerheart kirjoitti:Nyt on fluffia tarjolla webbi-sivuston muodossa. Erittäin tyylikäs sivusto ja materiaalia tuntuu olevan melko huikeasti.

http://malifaux.com/
Mukavan näköiset ja selkeät sivut kyllä. Sisältöä nyt ei kovin hirveästi loppupeleissä ollut, mutta tulee varmasti lisää kunhan ehtivät. Ja toki enemmän löytyy jo nyt kuin ennen.
NorjanPaavi

Viesti Kirjoittaja NorjanPaavi »

Malifaux ketju on hetken aikaa ollut jo melko hiljainen. Toki infoa tulee wyrdin puolelta ja muilta sivuilta sitä tahtia että tänne sitä on melkein turha laittaa.

Okei sitten itse asiaan. Conin turnauksen ollessa melkoinen menestys osallistuja määrässä. ;) Olisikos porukalla kiinnostusta alku vuodesta (tammiskuusta/helmikuusta) turnaus/kamppania/yhteispeli/demoiltaan? Tässä on tullut hankittua jo aika moinen kokoelma nappeja peliin samalla peliä on käytännössä tullut pelattua lähinnä Moljaa vastaan. Olisi mukava saada välillä muitakin vastustajia. ;)

Eli itse ehdottaisin jonkin sortin kevyttä turnausta, jonka tarkoituksena olisi käytännössä päästä pelaamaan. Samalla voisi kaikille kiinnostuneille järjestää demoa. Tähän tarvittaisiin tilat (maastot). Onkos siis kenelläkään mahdollista idea missä saisi hieman isomman porukan pelamaan kerralla ja jossa olisi hieman maastoa valmiina? Maastoa löytyy itseltäni ehkä noin 1.5 pöytään. Eli jonkin verran tarvetta olisi. Jos kiinnostuneita on niin voisin mahdollisesti kysellä tiloja Kirkkonummen suunnalta, mutta olisiko tälläisessä tapauksessa mahdollista saada sitten apuja maaston merkeissä? Niin ja kuinka monella olisi kiinnostusta suunnata tänne?

Olen ymmärtänyt että pelaajia on jokunen Helsinki/pääkaupunkiseudulla, muutamia Tampereella ja sitten ainakin Olussa. Pelipaikaksi voisin itse hyvin kuvitella hyvin pääkaupunki / Tampereen seudun, joka matkansa puolesta on hyvin lähellä. Oulun valitettavasti ollessa sen verran kaukana että ihan mihinkään pikku tapahtumaan tuskin ihan heti tulijoita olisi? Voin toki olla väärässä. ;)

Eli vielä lyhyesti olisiko mahdollisia kiinnostuneita suunnittelemaan taikka järjestämään hieman suurempaa peli-iltaa / viikonloppua Malifauxin merkeissä.
smaxx
Valvoja

Viesti Kirjoittaja smaxx »

Ei mitään käsitystä Malifauxista, mutta jos vaan saadaan joku kerholainen paikalle avaamaan ovet sellaisena päivänä kun ei ole muuta turnausta menossa, niin Noppakerholla voi järjestää (Lauttasaari, Nahkahousuntie 5). Maastoahan meillä on fabaan ja 40K:hon sekä Masiinaan, sisältäen tietysti geneeristä metsää jokea ja kukkulaa. Nimellinen korvaus kympin / päivä / kärsä.

Ja tietty jos keksitte Kyrsälässä pelata, niin voin roudata mun täällä olevia omia ja kerhon maastoja lainaan, kunhan vaan päivät natsaa.
Nopat ja Taktiikka Ry
Pääkaupunkiseudun pelikerho
Liity Nopat ja Taktiikka Pelien sopiminen -ryhmään : https://www.facebook.com/groups/553301271491198/
Silveri

Viesti Kirjoittaja Silveri »

Multa lisäksi löytyy maastot noin kolmelle-neljälle pöydälle 'fauxiin, Matiakselta varmaan vielä pari lisää. Jos tilat löytyy, niin turnauskin järjestynee (jos pelaajia saadaan). Palkintojakin sitten on vielä jotain jäljellä mallia samaa härösettiä kuin Conissakin.
Minä olen kalamies, minä olen kalamies, minä olen tursas! Ïa, ïa, fhtagn!
Tosimiehet käyttää pitsiä ja sukkahousuja!
Positive

Viesti Kirjoittaja Positive »

Ollaan saatu Ouluun uusia pelaajia, meitä on jo kahdeksan \0/
Ikävä kyllä tuo mitä Norjanpaavi sanoi on ihan totta, että täältä ei aivan päiväreissulle kehtaa tulla kun rahaa ja
aikaa siihen kuluu törkeästi. Tietenkin jos jonkinlaisen viikonloppu turneen saisi järkättyä niin voisin kysellä
mitenkä täällä porukkaa innostaisi.
Diogenes

Viesti Kirjoittaja Diogenes »

NorjanPaavi kirjoitti:Eli vielä lyhyesti olisiko mahdollisia kiinnostuneita suunnittelemaan taikka järjestämään hieman suurempaa peli-iltaa / viikonloppua Malifauxin merkeissä.
Tää peli on aina kiinnostanut, ja jopa kerran olen nähnyt vierestä moista pelattavan Tampereella :).

Teen paria duunia, ja vapaita viikonloppuja on harvemmin kuin työttömillä rahapäiviä, mutta jos sopivasti osuu kohdilleen niin vahvaa kiinnostusta täältä. Figuja ei vielä ole, mutta oletan että jos suunnittelette demoluontoista tapahtumaa lainafigujakin on tarjolla? Tosin ei nuo Death Marshallit liikaa maksa joten niitä voi laittaa tilaukseen vaikka samantien, tykkään niistä aika kympillä.
NorjanPaavi

Positive kirjoitti:Ollaan saatu Ouluun uusia pelaajia, meitä on jo kahdeksan \0/
Ikävä kyllä tuo mitä Norjanpaavi sanoi on ihan totta, että täältä ei aivan päiväreissulle kehtaa tulla kun rahaa ja
aikaa siihen kuluu törkeästi. Tietenkin jos jonkinlaisen viikonloppu turneen saisi järkättyä niin voisin kysellä
mitenkä täällä porukkaa innostaisi.
Jeps niin vähän laskeskelin. Tuskin edes Tampereelle vienti auttaisi asiaa? Väli ei juuri kokonais mittakaavassa paljoa lyhene.
smaxx kirjoitti:Ei mitään käsitystä Malifauxista, mutta jos vaan saadaan joku kerholainen paikalle avaamaan ovet sellaisena päivänä kun ei ole muuta turnausta menossa, niin Noppakerholla voi järjestää (Lauttasaari, Nahkahousuntie 5). Maastoahan meillä on fabaan ja 40K:hon sekä Masiinaan, sisältäen tietysti geneeristä metsää jokea ja kukkulaa. Nimellinen korvaus kympin / päivä / kärsä.
Okei kuullostaa ihan kohtuulliselta. Otetaan idea vastaan. Kiitoksia!
smaxx kirjoitti:Ja tietty jos keksitte Kyrsälässä pelata, niin voin roudata mun täällä olevia omia ja kerhon maastoja lainaan, kunhan vaan päivät natsaa.
Jeps tää olis omalta osalta sellanen ihanne kun ei matkaa olis liikaa. ;) Toki voi karsia muita pelaajia.
Silveri kirjoitti:Multa lisäksi löytyy maastot noin kolmelle-neljälle pöydälle 'fauxiin, Matiakselta varmaan vielä pari lisää. Jos tilat löytyy, niin turnauskin järjestynee (jos pelaajia saadaan). Palkintojakin sitten on vielä jotain jäljellä mallia samaa härösettiä kuin Conissakin.
Juu nää olis oikein mahtavia. Conissa toimivat oikein mallikkaasti. ;)
Diogenes kirjoitti:Tää peli on aina kiinnostanut, ja jopa kerran olen nähnyt vierestä moista pelattavan Tampereella :).

Teen paria duunia, ja vapaita viikonloppuja on harvemmin kuin työttömillä rahapäiviä, mutta jos sopivasti osuu kohdilleen niin vahvaa kiinnostusta täältä. Figuja ei vielä ole, mutta oletan että jos suunnittelette demoluontoista tapahtumaa lainafigujakin on tarjolla? Tosin ei nuo Death Marshallit liikaa maksa joten niitä voi laittaa tilaukseen vaikka samantien, tykkään niistä aika kympillä.
Niinpä aika on myös itselläni kortilla, siksi aloitin tarpeeksi ajoissa selvitys työt sopivan viikonlopun etsimiseen. ;) Itselläni oli hieman tuon demon suhteen ideana, kun kerran säännöt on netissä ilmaisina, voisin hyvin ukkoja omaavana lainata hyvin turnauksesta kiinnostuneille. Uskon myös että Moljalta voisi saada myös tarvittaessa figuja lainaan. Eli tietenkin tarkoitus olisi saada innostuneita kokeilemaan ilman investointeja.

Vielä tuosta mahdollisesta aikataulusta, mites jos olis vaikka jotain:
22.1 - 23.1,
28.1 - 29.1,
4.2 - 5.2
Voisko kukaan tollasia kuvitella vielä tässä vaiheessa? Mites smaxx tuo kerhon tilat noin alustavasti näyttäisi ensi vuonna olevan varattuja?
smaxx
Valvoja

Viesti Kirjoittaja smaxx »

NorjanPaavi kirjoitti: Vielä tuosta mahdollisesta aikataulusta, mites jos olis vaikka jotain:
22.1 - 23.1,
28.1 - 29.1,
4.2 - 5.2
Voisko kukaan tollasia kuvitella vielä tässä vaiheessa? Mites smaxx tuo kerhon tilat noin alustavasti näyttäisi ensi vuonna olevan varattuja?
23.1.2012 on maanantai... Lauantai 21.1. on vapaa, sunnuntaina on muuta ohjelmaa. Tuona lauantaina pääsen ainakin ovia aukomaan.
28-29.1. on vapaa
5.2. pelaillaan fabaturnausta, 4.2. on vapaa, ja pääsen ovia aukomaan.

Normilauantaisin on pienimuotoista fleimssin pelailua kerholla, sinne mahtuu tommonen oletettavissa olevan kokoinen Mailifauxi ihan hyvin. Jos otatte viikonlopun session tohon 28-29.1. niin eiköhän sinne joku saada ovet aukomaan, ja tiukan paikan tullen voin itsekin käydä paikalla pyörähtämässä.
Nopat ja Taktiikka Ry
Pääkaupunkiseudun pelikerho
Liity Nopat ja Taktiikka Pelien sopiminen -ryhmään : https://www.facebook.com/groups/553301271491198/
Positive

Viesti Kirjoittaja Positive »

Minäpä kyselen. Tampereelle on kuitenkin vähän lyhyempi matka ; )
Periaattessa voisin kyllä itse tulla pelailemaan jos vain aika on sopiva.
Diogenes

NorjanPaavi kirjoitti:4.2 - 5.2
Tuo väli noista vaihtoehdoista sattuisi kokonaan vapaaksi näillä näkymin, ja tuohon mennessä varmaan ehtisi vähän nappejakin hankkia ja saada maaleihin, omat kun on kuitenkin omia :). 21.-22.1 olisi varmaan mahdollista myös puhua vapaaksi kun ainoastaan toisessa duunissa olisi töitä, tuo 28.-29.1.ei onnistu.
Silveri

Viesti Kirjoittaja Silveri »

25.11. Wyrdiltä saa hieman harvinaisempia figuja:
http://wyrd-games.net/node/125
Minä olen kalamies, minä olen kalamies, minä olen tursas! Ïa, ïa, fhtagn!
Tosimiehet käyttää pitsiä ja sukkahousuja!
Diogenes

NorjanPaavi kirjoitti:Eli vielä lyhyesti olisiko mahdollisia kiinnostuneita suunnittelemaan taikka järjestämään hieman suurempaa peli-iltaa / viikonloppua Malifauxin merkeissä.
Pumppaan tätä ylös sen verran että vieläkö tämä suunnitelma on elossa? Pistän varmaankin veronpalautuksista ainakin sen verran sijoitusta tähän että hankin parit jengit tännekinpäin jotta pääsee kaveritkin testaamaan, ja mielellään noille sitten actionia löytäisi muualtakin :)
NorjanPaavi

Diogenes kirjoitti:
Pumppaan tätä ylös sen verran että vieläkö tämä suunnitelma on elossa? Pistän varmaankin veronpalautuksista ainakin sen verran sijoitusta tähän että hankin parit jengit tännekinpäin jotta pääsee kaveritkin testaamaan, ja mielellään noille sitten actionia löytäisi muualtakin :)
No nyt juuri sain tiedon että lähden koulutukseen Cleavelandiin 31.1 - 3.2 eli nuo molemmat viikonloput menevät enemmän tai vähemmän matkustaessa. :( Alku talvi on muutenkin buukattu melko täyteen koulutuksia töiden puolesta. Pitää tarkentaa vielä toimiston puolelta kaikki tarkat matkapäivät ennen kuin uskaltaa alkaa järjestämään oikein mitään. Nyt muutenkin ollut niin vähän aikaa harrastuksille että oikein kipeää tekee.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Muut miniatyyripelit”