Hatred on kyllä aivan selvä sen kanssa, että tarttuuko se ratsuun vai ei.Runt kirjoitti:Alkoi Hatred sääntö kummitella takaraivossa kun lueskelen ulkomaalaisia foorumeja liikaa ja väittävät päinvastaista mitä itse olen säännöstä ajatelllut. Saavatko ratusut re-rollata hitit jos yksiköllä on Hatred special rule, esim demigryhpt unitti johon on liittynyt warrior priest joka tuo Hatredin?
Väittivät viellä että mortarin iso template olisi kauttaaltaan D3 woundaava mutta taitaapi olla vain keskireikä, eikös vain?
Lienee parempi kun jatkossa pysyttelen kotimaisilla foorumeilla vain =)
Pienet fabakysymykset, jotka eivät kaipaa omaa topicciaan
- Half-breed
Re: Pienet fabakysymykset, jotka eivät kaipaa omaa topicciaa
2014 bänniä jo yhteensä ~3,5 kuukautta. Yrittäkää pistää paremmaksi.
Sotapappi antaa hatredin yksikölle, joten ei kai se erikseen kohdistu ratsastajiin ?Half-breed kirjoitti:Hatred on kyllä aivan selvä sen kanssa, että tarttuuko se ratsuun vai ei.Runt kirjoitti:Alkoi Hatred sääntö kummitella takaraivossa kun lueskelen ulkomaalaisia foorumeja liikaa ja väittävät päinvastaista mitä itse olen säännöstä ajatelllut. Saavatko ratusut re-rollata hitit jos yksiköllä on Hatred special rule, esim demigryhpt unitti johon on liittynyt warrior priest joka tuo Hatredin?
Väittivät viellä että mortarin iso template olisi kauttaaltaan D3 woundaava mutta taitaapi olla vain keskireikä, eikös vain?
Nopat ja Taktiikka Ry
Pääkaupunkiseudun pelikerho
Liity Nopat ja Taktiikka Pelien sopiminen -ryhmään : https://www.facebook.com/groups/553301271491198/
Liity Nopat ja Taktiikka Pelien sopiminen -ryhmään : https://www.facebook.com/groups/553301271491198/
Eipä näytä kohdistuvan ei, eli molemmat saavat sen =) Jotenkin kummasti aina olen tähän asti ajatellut että Hatred koskee vain ratsastajaa. Ehkä jatkankin vieraskielisten foorumeiden lukemista...
Minun mielipiteeni ovat toisille vääriä, joidenkin mielipiteet ovat minulle yhden tekeviä.
Joo, ratsun ja ratsastajan special säännöt eivät yleensä vaikuta toiseen, mutta tässä on kyse ulkopuolelta koko yksikköön tulevasta säännöstä.Runt kirjoitti:Eipä näytä kohdistuvan ei, eli molemmat saavat sen =) Jotenkin kummasti aina olen tähän asti ajatellut että Hatred koskee vain ratsastajaa. Ehkä jatkankin vieraskielisten foorumeiden lukemista...
Nopat ja Taktiikka Ry
Olisiko Hatred sääntö mennyt 7th:ssa niin ettei ratsu olisi erikoissääntöä saanut? Vai mistähän lienee tuollainen mielikuva itselleni jäänyt.
Minun mielipiteeni ovat toisille vääriä, joidenkin mielipiteet ovat minulle yhden tekeviä.
Kyllä tuo pitää paikkansa myös 8. edikassa, kuten Smaxx tuossa ylempänä kirjoittikin. Eli special rulet eivät pääsääntöisesti siirry ratsastajalta ratsulle tai toisinpäin (sääntökirjassa on mainittu muutama poikkeus, ja hatred ei kuulu niihin). Kuitenkin tässä tapauksessa Warrior Priest antaa hatredin koko yksikölle, eikä pelkästään ratsastajille.Runt kirjoitti:Olisiko Hatred sääntö mennyt 7th:ssa niin ettei ratsu olisi erikoissääntöä saanut? Vai mistähän lienee tuollainen mielikuva itselleni jäänyt.
Tuo perustelisi morttarin hinnannostoa (ja strenan vähennystä) edes vähän, mutta ei tuossa mitään poikkeusta muiden kivenheittimien sääntöihin ole. Eli vain keskikohta tekee sen high strength hitin, johon tulee D3 woundia.Runt kirjoitti:Väittivät viellä että mortarin iso template olisi kauttaaltaan D3 woundaava mutta taitaapi olla vain keskireikä, eikös vain?
Nopat ja Taktiikka Ry
- Half-breed
Jaha ne on menneet sitten muuttaan sitä Sotapapin wordingiä. Höh. Vihaset ratsut ei oo enää Delffien yksinoikeus.smaxx kirjoitti:Sotapappi antaa hatredin yksikölle, joten ei kai se erikseen kohdistu ratsastajiin ?Half-breed kirjoitti:Hatred on kyllä aivan selvä sen kanssa, että tarttuuko se ratsuun vai ei.Runt kirjoitti:Alkoi Hatred sääntö kummitella takaraivossa kun lueskelen ulkomaalaisia foorumeja liikaa ja väittävät päinvastaista mitä itse olen säännöstä ajatelllut. Saavatko ratusut re-rollata hitit jos yksiköllä on Hatred special rule, esim demigryhpt unitti johon on liittynyt warrior priest joka tuo Hatredin?
2014 bänniä jo yhteensä ~3,5 kuukautta. Yrittäkää pistää paremmaksi.
Wheeleistä:
olen sääntökirjasta saanut käsityksen, että wheeli toimii niin ettei lasketa kaaren pituutta vaan matka lasketaan liikkuvan ulkonurkasta kohdepaikkaan. Näin ollen jos 3" leveä formaatio wheelaa 90 astetta on kuljettu matka n. 4.2" ja vastaavasti 180 asteen U-käännös olisi sitten 6" liike. Onko käsitykseni väärä? Kaarien pituutta on toki vähän hankala laskea joten moinen sääntö pelaajaystävllisyyden takia voisi olla ihan ymmärrettävä..
olen sääntökirjasta saanut käsityksen, että wheeli toimii niin ettei lasketa kaaren pituutta vaan matka lasketaan liikkuvan ulkonurkasta kohdepaikkaan. Näin ollen jos 3" leveä formaatio wheelaa 90 astetta on kuljettu matka n. 4.2" ja vastaavasti 180 asteen U-käännös olisi sitten 6" liike. Onko käsitykseni väärä? Kaarien pituutta on toki vähän hankala laskea joten moinen sääntö pelaajaystävllisyyden takia voisi olla ihan ymmärrettävä..
- Scumboogie
Jos kerran 90 asteen wheeli on 4.2", niin eikös 180 asteen wheeli ole 8.4"?rpr kirjoitti:Wheeleistä:
mitenkäs se kaaren pituus laskettiinkaan, 2*pi*r on koko ympyrä, joten puoliympyrästä tulee siis pi*r, eli tässä tapauksessa r on 3'' ja matkaksi tulee siis ~9.5''. EDIT : Ja ihan tuntumana sanoisin, että nimenomaan se kuljettu matka lasketaan, ei alku ja kohdepaikan etäisyyden erotus, mutten kyllä mene vannomaan.rpr kirjoitti:Wheeleistä:
Nopat ja Taktiikka Ry
Kuljettu matka joo on se mikä merkkaa.
Ostin huvikseen paketin Tomb Kings Skeleton Chariotteja. Miten teette reiät jaloille siihen baseen, kun on sellaiset suorat kohdat?
- Scumboogie
Leikkaa luurankoheppojen jaloissa olevat muovipidikkeet pois ja liimaa ne jaloistaan kiinni baseille. Nice and simple, kyllä ne pysyvät kiinni ilman muovisia pidikkeitäkin. Jos välttämättä haluaa kaivertaa reikiä baseen, niin veitsellä viiltelemällä pitäisi onnistua. On kuitenkin niin työlästä, että hukkaan menee.Eduboy94 kirjoitti:Ostin huvikseen paketin Tomb Kings Skeleton Chariotteja. Miten teette reiät jaloille siihen baseen, kun on sellaiset suorat kohdat?
Mun mielestä ne muovipidikkeet on hyviä, muuten jää niin pieni kiinnitys ala hepoille. Ovat tosin höyhenen keveitä ne konit, mutta ei ole suuri vaiva leikata niitä koloja. Alapuolelta veitsellä itse leikkasin.
FixuEDIT: oletin käytettävän muoviliimaa, kakskomponentti liimat ovat asia erikseen. Ei lähde kirveelläkään, mutta harvemmin niitä käytetään. Siinä jota itse käytin, oli kuivumisaika tunteja, olisiko siinä yksi syy ;).
FixuEDIT: oletin käytettävän muoviliimaa, kakskomponentti liimat ovat asia erikseen. Ei lähde kirveelläkään, mutta harvemmin niitä käytetään. Siinä jota itse käytin, oli kuivumisaika tunteja, olisiko siinä yksi syy ;).
Viimeksi muokannut Fixu, Ti 31.07.2012 20:50. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Furinji kirjoitti:Jos todella todella Todella TODELLA häviää maaston takia... Eikä omalla pelaamisella todella ole asiassa pienintäkään osaa... niin maasto on voittonsa ansainnut.
Tarpeeksi järeä liima pitää kiinni lähes minkä painoisen figun tahansa, kiinnityskohdan koosta riippumatta. Ainakin oma metallinen White wolf Grand master pysyy paikoillaan hyvin, vaikka vain hevosen takakaviot ovat kiinni basessa. Liimana käytin jotain robin hoodissa myytävää kaksoiskomponettiliimaa, hinta n.3€/ tuubi. Haju on aika järkky, mutta osat pysyvät kiinni kuin valettuna.
Jo Slann on BSB, kenraali ja kantaa Standard of Disciplineä, onko sillä sitten LD10 mitä se tarjoaa 12" kuplassa?
Jos Slanni on unitissa joka ei ole TG, niin voiko se yhä taikoa mitä tahansa jos ei ole base-to-base contactissa vihollisen kanssa?
Jos Slanni on unitissa joka ei ole TG, niin voiko se yhä taikoa mitä tahansa jos ei ole base-to-base contactissa vihollisen kanssa?
Näin se menee.Jo Slann on BSB, kenraali ja kantaa Standard of Disciplineä, onko sillä sitten LD10 mitä se tarjoaa 12" kuplassa?
Käsittääkseni Slann istuu eturivistössä ellei kyseessä ole temple guard, mutta kyllä sen pitäisi pystyä loitsimaan mitä tahansa yksikössä se kulkeekin combatin ulkopuolella.Jos Slanni on unitissa joka ei ole TG, niin voiko se yhä taikoa mitä tahansa jos ei ole base-to-base contactissa vihollisen kanssa?
I am who I pretend to be
Jos saan ittemistä -1 hit heittoihin (esim, white cloak of ulrik) vastustajalle ja loitsin phasprotectionin joka puolestaan tuo myös -1 hit heittoihin vastustajalle. Kärsiikö vastustaja nyt -2 hit heitoissa, vai meneekö tuo siihen kategoriaan joka lasketaan kertaantumiseksi jolloin mentäisiin -1 edelleen?
Jatketaan tätä: Slanni on siinä eturivissä ihan base-to-base contactissa. Vastustaja heittää challengen - lisko kieltäytyy ja siirtää Slannin takariviin taikomaan?Morrslieb kirjoitti:Käsittääkseni Slann istuu eturivistössä ellei kyseessä ole temple guard, mutta kyllä sen pitäisi pystyä loitsimaan mitä tahansa yksikössä se kulkeekin combatin ulkopuolella.Jos Slanni on unitissa joka ei ole TG, niin voiko se yhä taikoa mitä tahansa jos ei ole base-to-base contactissa vihollisen kanssa?