"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Malifaux

Kaikki ne eksoottisemmat tinan ja muovin siirtelytavat, jotka eivät löytäneet paikkaansa ylempää.
NorjanPaavi

Re: Malifaux

Viesti Kirjoittaja NorjanPaavi »

Hammerheart kirjoitti:Mä ymmärsin, että Three Kingdoms olisi oma factioninsa ja Ten Thunders olisi sen Outcast versio niin kuin tuo Rail Crew on sen Arcanist versio, eli näitä voi pelata joko omana poppoonaan tai sitten yhdessä alkuperäisistä joukoista. Voin kyllä olla väärässäkin.
Kuullostaa kyl oikeastaan ihan fiksulta.
Silveri kirjoitti:Vähän mietityttää tuossa muovissa etenkin Thyndersien kohdalla nuo kovin kapoisilta näyttävät aseet. Toki, voi ne varmaan ehjänä saada koottua, mutta kuinkakohan hyvin kestävät pelikäyttöä, kun muutenkin lentänevät tuulen mukana (jos tosin käyttää wyrdin metallisia base-inserttejä, niin se hieman kompensoi).
Pakko kyllä myötää että saman suuntaisia ajatuksia kävi mielessä. Muoviset figut tuppaavat olemaan nurin joka käänteessä. Toki nykyisistä metalli figuista Necrotic Machine, Guardian, Hoffman ovat ohuine käsineen sekä isoine ulokekäsineen yhdistettinä pieniin käsivarsiin ja liitoskohtiin, ihan pirun hauraita. Necrotic Machine oli hirveä liimata kasaan ja maalausta aloitellessa nuo etummaisen käden sain poikki toisesta nivelestä. Sen kädet kun on langan ohuita. Nämä ainakin ovat metallisina melko arkoja putoamiselle. Voipi olla että muovi kevyempänä materiaalina ei kerää liike-energiaa niin paljoa, että isoa vahinkoa ehtii käydä maahan osuessa.
tnjrp
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tnjrp »

Muovinen Lazarus paketistaottokuvissa + mielipidettä Wyrdin muoviin siirtymisestä:
http://www.lead-adventure.de/index.php? ... #msg536148
HeRoS: tauolla ainakin toistaiseksi
tnjrp
Viesti:

Loppuvuoden julkaisulistaa sellaisille, jotka eivät ole kirjautuneet Wyrdin sivuille:
http://www.beastsofwar.com/malifaux/mal ... r-planned/

Rautatie näyttää saapuvan Malifauxiin...
Silveri

Viesti Kirjoittaja Silveri »

Onko tosta Wyrdin muovista hyvää maalattua esimerkkiä? Hieman mietityttää noi pääsääntöisesti kovin latteat detailit.
Minä olen kalamies, minä olen kalamies, minä olen tursas! Ïa, ïa, fhtagn!
Tosimiehet käyttää pitsiä ja sukkahousuja!
tnjrp
Viesti:

Hyvistä en tiedä, mutta tuolla on joitain:
http://independent-painters.blogspot.fi ... l/Malifaux
Silveri

Lattealta näyttää, ei oikein vakuuta, jos joudutaan noin paljon maalaamalla kompensoimaan. Tosin tissit eivät ole yhtä överin oloiset kuin aiemmin, joten siitä ehkä hieman plussaa. Ongelma tuntuu olevan siinä, että noi on mallattu sen mukaan, että se näyttää hyvältä tietokoneelle rendattuna noin 10 tuuman korkuisena. Kun sen pienentääkin sitten noin 15% kokoon, ei detaileja enää erotu samalla tavalla. Tässä kyllä täytyy sanoa, että GW:n muovi on tässä huomattavasti varmemmalla pohjalla.
Kaapelikala

Viesti Kirjoittaja Kaapelikala »

Vähän latteita nuo on, mutta muuten ei ongelmaa. Paitsi hinta. Hintaa saman verran kuin (parempilaatuisella) metalliboksilla. 40 taalaa yhdestä raamista? Jos ne napit ois GW:n laatua, niin silloin vois melkein maksaakin. Tällä hetkellä näyttävät aikalailla latteilta ja juurikin semmoiselta, niinkuin Silveri sanoi. Ison resoluution skini niskaan, niin silloin nuo olis aivan loistavia. Tietokoneen ruudulla nimittäin... Railway workerit on aikalailla lautoja ;D
Silveri

Mietin vain, että käyköhän Wyrdin muovin kanssa samalla tavalla kuin Rackhamin muovin kanssa... Toisaalta voi olla, että saattavat muuttaa tietokonesculptimista paremmin figuskaalassa ilmentyväksi siinä vaiheessa, kun myyntiluvut eivät nousekaan oletetulla tavalla, mutta saa nähdä. Sen verran voimakas fanboikulttuuri Wyrdin ympärille on muodostunut, että vaikea sanoa. Olisi kuitenkin olettanut nyt, kun Wyrdin muovia on ollut jo muutaman kuukauden markkinoilla, että esim. CMONissa olisi enemmänkin hyviä tuotoksia esillä, mutta katsoin äsken CMON-saldoa Wyrdistä ja heinäkuun loppupuolen jälkeisiä entryjä oli vain kourallinen ja taisi yhtä lukuunottamatta olla nämä kaikki metallitavaraa (ja se ainoa muovinen ei oikein ollut edustava).

Emt. En taida kyllä hirveämmin Wyrdin muovia hankkia ennen kuin laatu paranee.
Morze

Viesti Kirjoittaja Morze »

Taas nähtiin, kuinka muovi on saakuli. Kaiken se tuhoaa.
Silveri

http://www.shapeways.com/model/42614
http://www.shapeways.com/model/42638

Ihan noin esimerkkinä, että printattukin figu voidaan tehdä figuskulptimisen ehdoilla, ja nuo on sentäs vielä 39 mm skaalassa.
Hammerheart

Viesti Kirjoittaja Hammerheart »

Mä ainakin ajattelin antaa Wyrdin muoville mahdollisuuden ja tuomita vasta kun saan jotain hyppysiini. Ja mitä vähiin maalausesimerkkeihin tulee, niin hieman outoahan se on, mutta toisaalta noita on lähinnä saanut vain Genconista ja sen aikana tilaamalla, jolloin noita ovat lähinnä ostaneet ankarat fanipojat, joiden maalauskyvyt usein ovat hieman mitä ovat sekä Gencon-kävijät, jotka ymmärtääkseni tyypillisesti ostavat jollain tuhannella dollarilla jonkun viisi kiloa figuja tms. No ehkä hieman liioitellen, mutta siis pointtini on, että yleisessä jakelussa tuota muovia on hieman hintsusti vielä liikkeellä.

Useimmat nyt maalatut näyttävät vieläpä olevan noita Dark Debts-boksin nappeja, jotka ovat selkeästi huonompilaatuisia kuin muut Wyrdin muovit (mistä lienee johtuukaan).
Inouj kirjoitti:Väliin tietty kommentoi joku pelihipsteri, joka ei tiedä kommentoimastaan asiasta mitään, siirryttyään jo vuosia sitten pelaamaan GW:n main stream tuotteita "parempia" pelejä.
HtUnliving
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja HtUnliving »

Löytyykö tälle pelaajia Turunseudulta? Tai sakkia jolta noita figuja saisi lainaan ressuje puolelta? Mieleni tekisi jatkaa tämän parissa. :)
Aiemmin Jan Von Carstein.
"Itse en ole koskaan välittänyt siitä, kuka on taitava pelaaja. Pääasia että liikutellaan nappeja kentällä ja vastustaja ei voita." -amazing slug
NorjanPaavi

Viesti Kirjoittaja NorjanPaavi »

CMON pisti silmään maalattu Lucasen uusi muovi boxi. Kyllä näistä wyrdin hivenen latteista muovi figuista saa ihan näyttäviä, mutta se vaatinee hieman enemmän taitoa, kun vanhat tinaset. Joissa enemmän syvyyttä omasta mielestäni.
http://www.coolminiornot.com/325638?browseid=4684305

ITselläni muovisista kokemusta williestä, joka melko hyvin onnistunut muovinappi. Oironit taas ovat melko paskoja koota muovin laadun ja eritoten liitosten koon takia. Sekä ikävä kyllä melko latteita. Syvyys eroja etenkin kaavuissa ei juuri ole. Yan Lo startteri taas on ollut melko positiivinen yllätys. Ashigarut eivät ole helpoimmasta päästä koota, kiitos keihäideb ja lippuineen. Chiaki on mekkoineen hieno ja itse Yan ihan ok. Izamu kokoonsa nähden hivenen lattea ja vaatiin melko malttia maalin kanssa jotta ei peitä yksityis kohtia, mutta ihan komea figu kaikessa koossaan. Guildin riflemanit taas ovat ehkä hankkimistani wyrdin muovi napeista onnistuneimmat. Viitat ja takkien helmat ehkä hivenen tasaisia, mutta muuten omaavat ihan kiitettävästi detaileja ja yksityiskohtia. Nämä tosin spruessa vielä kiinni.

Mitä noin yleisesti wyrdin muoviin tulee niin ei sitä hakkua pysty, mutta ei se riamunkiljaisuja aiheuta.ihan ok. Kyllä mä vihaan osaa tän firman tina nappeja, mutta toisaalta rakastan taas osaa. Muovin osalta ihan sama, osa on ihan paskaa, mutta suurin osa kelpaa hyvin ja kyl pakko myöntää et osasta jopa tykkään paljon. :-P

Ps. Tab ei oo paras alusta tekstin tuottamiseen. Pitää varman näppis telakka hakee.
Silveri

Hmm... näyttäviä kyllä ovat, mutta kun katsoo figuja siinä takana, niin detailit ovat kieltämättä kuitenkin aika litteitä. Toimii kuitenkin reippaalla kontrastituksella noissa maalikerroksissa, mutta vaatii toki sudin kanssakin jo vähän taitoa.
HtUnliving
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja HtUnliving »

Onko muuten tietoa saako Jacob Lynchin ja/tai Mei Fengin starttereita vielä? Tiedonlähteitteni ja järjen mukaan mutta mut ovat silti Wyrdin sivuilla 3d-luonnoksina nettikaupassa. Miksi näin?
Aiemmin Jan Von Carstein.
"Itse en ole koskaan välittänyt siitä, kuka on taitava pelaaja. Pääasia että liikutellaan nappeja kentällä ja vastustaja ei voita." -amazing slug
Morze

HtUnliving kirjoitti:Onko muuten tietoa saako Jacob Lynchin ja/tai Mei Fengin starttereita vielä? Tiedonlähteitteni ja järjen mukaan mutta mut ovat silti Wyrdin sivuilla 3d-luonnoksina nettikaupassa. Miksi näin?
Eikös nuo ole jo pitkään ollut ulkona? Mitään 3-d luonnoksia, wyrd on pistänyt kaikista uusista muovifiguistaan esittelykuvat rendereinä. Omasta mielestäni vähän samaa kuin pistäisi perineisiä greenejä, todellinen figuuri on hieman epätarkempi valutekniikoiden vajavaisuuden takia.
Kaapelikala

Viesti Kirjoittaja Kaapelikala »

Paitsi, että tässä tapauksessa on ongelmana renderin potentiaalinen valtava koko. Kun se 100 metrinen äijä kutistetaan 30 milliin, häviää yksityiskohtia aika runsaasti.

Saattavat näyttää hyvältä tietokoneen näytöllä sopivilla skineillä, itse figussa ne flätit alueet ovat kovin flättejä.
Joonatin

Viesti Kirjoittaja Joonatin »

Oon myös ihmetelly ettei maalattuja kuvia uusista figuista oikein ole tarjolla. Wyrdin foorumeilla en ole pariin vuoteen pyörähtänyt, joten paha sanoa olisiko siellä previkoita, mutta pelkät renderit eivät kyllä oikeen kannusta ostamaan.
Painting miniatures is like making love to a beautiful woman... It doesn't happen in real life.
Oi, maalattuja figuja, kuinka söpöä

Öljyväri-tutoriaali
Morze

Mut ku studiomaalaus maksaa, nyyh! Ja kestääkin mokoma jonkun aikaa. Renderit voi kopsata samalla kun figu on vasta menossa painoon, lyödä nettiin ja odottaa ennakkotilauksia.
Joonatin

Viesti Kirjoittaja Joonatin »

Onko Eric pudonnut remmistä, vai kyllästynyt maalaamaan? Sehän taisi maalailla aika paljon malleista, sekä muutenkin osallistui pelin kehitykseen. Mut joo, ehkä näistä vielä joskus saadaan parempia kuvia ihan kaupan sivullekin... toivottavasti... Voisi ainakin olettaa, että joutuvat parit testifigut käymään läpi ennen kuin uskaltavat ennakkotilauksia ottaa vastaan.
Painting miniatures is like making love to a beautiful woman... It doesn't happen in real life.
Oi, maalattuja figuja, kuinka söpöä

Öljyväri-tutoriaali
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Muut miniatyyripelit”