Arctopoliksen kuningas, 40k kamppista (Huom. muutos!)
Valvoja: Peliporukkavalvojat
- Ookami_Tez
Re: Arctopoliksen kuningas, 40k kamppista (ALKAA 23.1.15)
Niin noh mitä statistiikat sanoo niin hävisin kolme matsia 15 pisteen erolla kaksi matsia vähintään 5 pisteen erolla, voitin kolme matsia alle 5 pisteen erolla ja yhden yli 5 pisteen erolla. Että eipä tuo kauhean hyvältä näytä. Mut Wipettiin 4 kertaa ja minä wipesin vastustajan kerran.
Ja tilastokin näyttää niin kolmesta unbound listasta kaksi on viimeisillä sijoilla ja ainoa joka pärjäsi oli hyvin normaali listan muotoinen ei vain ollut halunnut heittää pisteitä trooppeihin niin paljon, joten ei ollut kahta trooppia.
Mutta jooh Anton sulla on ehkä vähän liikaa se "tapellaan yhdessä koko peli"-mentaliteetti jonka takia et osaa hakea objektiiveja niin hyvin (tosin listasi oli kans tosi huono mobiliteetiltään että myönnetään se tottakai) mutta objektiivit on se pelin henki kuitenkin nykyedikassa ja jos niitä ei hae niin useasti siitä kärsii. Ja tosiaan melkeen puolessa mun peleistä mun Prinssi tippui lopulta alas että ei se mikään voittamaton hirmu siellä ole.
Ja tilastokin näyttää niin kolmesta unbound listasta kaksi on viimeisillä sijoilla ja ainoa joka pärjäsi oli hyvin normaali listan muotoinen ei vain ollut halunnut heittää pisteitä trooppeihin niin paljon, joten ei ollut kahta trooppia.
Mutta jooh Anton sulla on ehkä vähän liikaa se "tapellaan yhdessä koko peli"-mentaliteetti jonka takia et osaa hakea objektiiveja niin hyvin (tosin listasi oli kans tosi huono mobiliteetiltään että myönnetään se tottakai) mutta objektiivit on se pelin henki kuitenkin nykyedikassa ja jos niitä ei hae niin useasti siitä kärsii. Ja tosiaan melkeen puolessa mun peleistä mun Prinssi tippui lopulta alas että ei se mikään voittamaton hirmu siellä ole.
Great Teacher Ookami_Tez
Blogi miniatyyreistä ja milloin mistäkin nörttihenkisestä.
- El Capitan
- Peliporukkavalvoja
Mie kirjoitin hirveen rageviestin ja päätin kumittaa sen kokonaan. Ei siitä olisi ollut mitään iloa kenellekkään, jos sen olisi lukenut.
Mitä tarkoittaa: "Tapellaan yhdessä koko peli-mentaliteetti"?
Mitä tarkoittaa: "Tapellaan yhdessä koko peli-mentaliteetti"?
Soturin ei tarvitse vuodattaa verta voittaakseen taistelun.
- Sinitähti
- Sinitähti
- Ookami_Tez
Ajattelen sitä mentaliteettia mikä oli joskus olemassa eli kaikki pelit oli pelkästään niistä tapoista kiinni eikä mistään muusta. Useamman edikkaa sitten se oli normaalia että ns. "kill point"-pelit oli se normi, mutta se ei enää oikeastaan ole totta. Juuri se että olisit jakanut joukkojasi enemmän olisi antanut sulle hyvän mahiksen juosta niitä objektiiveja enemmän. Loppujen lopuks se teki kans meiän pelissä paljon että satuit saamaan paljon objektiiveja jossa piti hakea niitä paikkoja jotka oli kaukana susta ja silti mää voitin sen vain 4 pisteellä, joka musta on vielä suht lähellä tasapeliä. Mutta jooh en tiedä kuinka hedelmällistä tästä on kinastella, joten varmaan turha kinastella.
Great Teacher Ookami_Tez
Täs on mun 750p lista:
CAD
Sanguinary Priest, Bike, Auspex, Close Combat Weapon 86
Furioso Dreadnought, Meltagun, Fragcannon 130
Scout Squad 55
Tactical Squad, 5 additional marines, Lascannon, meltagun, Razorback 255
Drop Pod 35
Bike Squad, 5 additional bikes, 2 meltagun 167
749
CAD
Sanguinary Priest, Bike, Auspex, Close Combat Weapon 86
Furioso Dreadnought, Meltagun, Fragcannon 130
Scout Squad 55
Tactical Squad, 5 additional marines, Lascannon, meltagun, Razorback 255
Drop Pod 35
Bike Squad, 5 additional bikes, 2 meltagun 167
749
Viimeksi muokannut Gerazu, Ma 25.05.2015 08:11. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
10 mariinia meltagunilla ja lascannonilla JA Razorback tl-hevi boltterilla 145pts.? Surely I'm getting this wrong!Gerazu kirjoitti:Tactical Squad, 5 additional marines, Lascannon, meltagun, Razorback 145
Make love, not peace.
Joo tainnu copypaste pettää. tuollaisenaan noi kokonais pisteet on vasta reilu 600p. Mut menee varmaan oikein kun ton yksikön pisteet korjaa.
Peli on peli. Voi mennä hyvinki
Silti kaikki on paskaa paitsi kusi.
Silti kaikki on paskaa paitsi kusi.
Joo. Korjattu ylös.
- Kardinaali
- Viesti:
Töistä käsin on helppo ees seurailla näitä teidän edesottamuksia. Aww, Antti kyllästy Baal Strike Forceen kun Obj. Sec puuttuu? :DGerazu kirjoitti:Täs on mun 750p lista:
CAD
Tällainen "mulkkuilu" ei ole edes seiskassa mahdollista, sillä objet laitetaan eka ja sen jälkeen vasta heitetään kuka valittee päädyn. Tämä ei ole se esimerkki mitä haen, mutta suurin osa capun ongelmista perustuu ihan siihen, ettet osaa nykyedikan sääntöjä kunnolla, ja pelaat vieläkin sitä jotain 3-4. edikan killpointtipeliä alitajuisesti.El Capitan kirjoitti:Jos mää oisin mulkku, niin laittaisin niin monta objea omalle pöydän puolelleni niin hyvään suojaan, että vihu saa tulla hakemaan minut sieltä pois. Mutta mää haluun uskoa, että tästä pelistä on mahdollista saada nautinnollinen, niin laitoin niitä objeja niin miten niitä on aikaisemminkin laitettu. Sinne ja tänne. Omalle puolelle, vihun puolelle ja keskelle.
^ tämä +1, Terolla on oikeesti paska lista jos pelataan seiskaa ja maelstormia niin kuin nyt pelattiin. Ironia lienee myös siinä, kun joskus aikasemmin ihmettelit "miten voitte vetää näistä peleistä tollasii pisteitä tjsp." Tero esimerkkinä ei ole vetänyt mistään pelistä kauheeta kasaa pisteitä, kaikki joissa pikkasen nopeutta ja ehkä jopa Obj. Securedin omaavat listat taas ovat.Ookami_Tez kirjoitti:Ajattelen sitä mentaliteettia mikä oli joskus olemassa eli kaikki pelit oli pelkästään niistä tapoista kiinni eikä mistään muusta. Useamman edikkaa sitten se oli normaalia että ns. "kill point"-pelit oli se normi, mutta se ei enää oikeastaan ole totta. Juuri se että olisit jakanut joukkojasi enemmän olisi antanut sulle hyvän mahiksen juosta niitä objektiiveja enemmän. Loppujen lopuks se teki kans meiän pelissä paljon että satuit saamaan paljon objektiiveja jossa piti hakea niitä paikkoja jotka oli kaukana susta ja silti mää voitin sen vain 4 pisteellä, joka musta on vielä suht lähellä tasapeliä. Mutta jooh en tiedä kuinka hedelmällistä tästä on kinastella, joten varmaan turha kinastella.
Veikkaan että kaikki maailman shakkipelaajat on vähän eri mieltä tästä kuningattaren käytön jättämisestä. :D Joten, se on sun ajatusmaailma, ei muiden. Lisäksi itelleni ainakin 40k on maalausharrastus jonka kohteilla voi pelailla, eikä toisinpäin. GW:llä ei ole tarkotus saada peliä tasapainoon niin kauan kuin uudet figut ja säännöt myy nykytyylillä. Mee Antton kokeilee oikeesti sitä shakkia jos tasapainoa haluat. Sitä paitti shakkihan on ihan epätasapainossa kun valkonen aina aloittaa. Taas värillisiä sorretaan.Kai se on vaan se mun ajatusmaailma, että taitopelaaja määritellään hänen kyvyillään voittaa ilman kuningatarta se toinen apina ja sitten uudestaan kun vaihdetaan päittäin paikkaa.
Korjattu, Lantikat on nykyään vain ylikalliita ruumisarkkuja. Joo niitä ei kyllä tuhoa sun jalkaväkimassalla jotka osaa vähän kaikkea, mutta ei mitään hyvin. Anna yksiköillesi oikea rooli taistelussa, äläkä tee mitään WD:n kansi-mashuppia (esim. Power miekka -kessu + flamer + Missile launcher on kyllä se kombo mikä löytyy jostain GW:n sivuilta ja White Dwarfista mut se ei tarkota että se olis hyvä pelissä). Tai tee ja ole iloinen että ne on hienoja ja ehkä fluffikkaitakin, mut älä valita kun lantikka ajo sun ylitte laulaen.El Capitan kirjoitti:Mutta tällä kertaa vastassa ei ollutkaan sitä AV14 peltiä, joka tekee 100% Anttonin sr7 ja alle aseista turhia.
Tämä kertoo aika paljon siitä, kuinka vähän voikaan ymmärtää 40k:sta ja voimasuhteista. Lisäksi ironia on myös siinä että Callidus on ollut jo vuosikaupalla useammassa eri kirjassa tuollainen "joka tulee tohon viereen". Silti hyvin harva on oikeesti käyttänyt sitä, ai miksi?: Callidus on ehkä yks hankalin assasineista käyttää ja jotkut vois sanoa sitä jopa surkeeksi kun se kuolee tsöpaut 80% peleissä ennenkuin se pääsee lähäriin jossa sen paikka on. Joo se ehkä ampuu kerran liekkarilla, mut aika kallis 145 pisteen one shotti. Kolme woundia ja 4+ invu nöyrtyy boltteritulen alla hetkessä. Joo ekalla vuorolla ammut snäppejä, mut ei olis eka kerta kun se kuolee siitä huolimatta. Callidus on ehkä yks hienoimpia esimerkkejä miten voikaan tarjoilla vastustajalleen First Bloodin hopealautasella. Teron lista scorais paremmin jos se olis jättänyt Calliduksen himaan ja jättänyt vaikka loput pisteistä käyttämättä ja mennyt pelkällä Prinssillä. No lie. :DEl Capitan kirjoitti:Sitten siellä on kanssa se assassiini, joka vain tulee tohon viereen, koska herp derp faggotry of GW. Tartteeko tätä peliä edes osata pelata ennää?
Jossain välissä mä jo mietein, että miksi ees painaa "Lähetä"-nappia. Mut sit toisaalta en haluu et olis menny kahvituntikaan turhaan. :D
Viimeksi muokannut Kardinaali, Ma 25.05.2015 12:45. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Tää ois ollu niin hieno listaa pelaa teitin kaa. :D
5 Spawn, Mark of Nurgle 180
Mayhem pack formation 320
Hellbrute 1: Multi-melta, power fist
Hellbrute 2: Multi-melta, power fist
Hellbrute 3: Plasma cannon, missile launcher
"Cover my lovejunk in catnip and teabag a horny lion"
Spoonyone
Spoonyone
- Kardinaali
- Viesti:
Enpä olisi vastustellut. :) Hauskahan tollaista vastaan varmaan pelata ois. Helbrutet on kaveripeleihin oli sitten IWND tai ei.Antrax kirjoitti:Tää ois ollu niin hieno listaa pelaa teitin kaa. :D
Aikalailla samaa kastia ehkä noiden Ookamin Kikkailujen kanssa. Yhden tempun poneja jotka Maelstrom-peleissä ei kauheen pitkälle pötkis. :)
Epäluotettavat Helbrutet epäluotettavassa deepstrikessä, pahimmassa tapauksessa junnaavat vuoron tai pari reservissä, antaen koko kentän vastustajalle scorata miten haluaa. Ekalla vuorolla ainoana uhkana yks ryhmä spawneja jotka eivät pysty sitomaan millään kaikkea tulevilla vuoroilla.
- El Capitan
- Peliporukkavalvoja
Mie olen aina kuvitellut, että pelaisin 5th:aa. :) Mutta hei, nyt ollaan jännän äärellä.
Siihen mie tahtoisin saada vastauksen kuitenkin, että millä tavalla listaa rakentaessa tulee ero siihen, onko peliin tuotava armeija objektiiveja suorittava vai tapan kaikki? Eikö lista aina mene rakennettua siihen, että vastapuoli lyödään niin ampumakisassa että lähitaistelussa? Pisteitähän siitäkin touhusta tulee ja jokainen tuhottu yksikkö vastapuolelta vain hankaloittaa hänen pelaamistaan.
Devastaattorit, sniput, rangerit sun muut harvoin liikkuvat, joten ovat omiaan pitämään niitä oman puolen objektiiveja hallussaan. Samaan tapaan ne outflänkkäävät scoutit ja genet sun muut voi ihan hyvin tuoda sinne vastapuolen objektiivin luokse ottamaan sen haltuunsa kun siellä kuitenkin on jotain kivaa syötävää.
Eiks ne objektiivi-kortit ole puhdasta säkää, että mitä sieltä tulee? Jos sieltä tulee piste kun ammuin sen viimeisen cadianin pois päiviltään, niin se on vain boonusta siihen tappoon. Samaan tapaan kuin se on boonusta, että mää istun tässä kuten koko pelin ajan olen tehnyt tai olen menossa niistämään nuo tuolta. Ne secure objective X antaa vain lisäsyyn noudattaa niitä perusvaistojaan ja pelitapojaan.
Vai olenko minä missannut jotain maagista ja mystistä näistä 40k:n objektiivien generoimisessa tai enkö vain hiffaa? Onko ne jotain, mitä pitää suorittaa vai jotain, mihin mukaudutaan pelin aikana. Koukataas nyt tätä kautta ja sillee.
Mie en edelleenkään tajuu miten te olette saaneet +20p pelin aikana. Mie en kanssa tajuu sitä ajatusmaailmaa, jossa armeija täytetään venomeilla, yksikköspämmeillä tai täyttämällä armeijan asekaarti >60% =/>S7 aseilla. Mun mielestä armeija rakennetaan niin, että yksikkö x kirjoitetaan listaan. Sen jälkeen katsotaan mikä sen alla on ja kirjoitetaan sekin listaan. Tämä jatkuu niin kauan kunnes on vaadittava pistemäärä saavutettu.
Tähän väliin mää haluun kertoo, että joskus Confro-turneessa meillä oli semmoinen scenu, että keskellä depoa oli laatikko ja keskellä kenttää oli läjä pingviinejä, jotka liikkuivat scatterin osoittamaan suuntaan D6" jokaisella vuorolla. Se kumpi sai vietyä enemmän pingviinejä omaan laatikkoon voittaa. Niitä sai varastaa toisen laatikosta ja vain yksi pingviini per äijä. Pingviinin ottamisessa piti onnistua 2+ heitossa ja vuoronsa päätteeksi se myös loikkaa 1:llä sylistä pois.
Tuollaisessa skenussa on mieltä ja sitä huomioiden pystyy rakentamaan listaansa. Mää en tajuu miten pakasta nostamalla randomisti, hallitse objee X, joka on jossain, voi vaikuttaa ja onko mitään mieltä objektiivissa "onnistu psyykkisessä". Kyllä meinaa mullekin kelpaisi.
Shakkiinkin haluaisin kanssa sanoa jotain. Miten se ei osoita kovaa poikaa, että voittaa toisen ilman parasta yksikköään kun toisella sellainen on? Eiks se osoita vain taidonnäytöstä kun voittaa toisen joukkueen vaikka omilla olisi väärän puolen mailat käytössä? Tai vaihtoehtoisesti antaa toiselle hp:ta +100% ja pelaa itse normaalilla? Esimerkkejä saa vapaasti keksiä lisää.
Siihen mie tahtoisin saada vastauksen kuitenkin, että millä tavalla listaa rakentaessa tulee ero siihen, onko peliin tuotava armeija objektiiveja suorittava vai tapan kaikki? Eikö lista aina mene rakennettua siihen, että vastapuoli lyödään niin ampumakisassa että lähitaistelussa? Pisteitähän siitäkin touhusta tulee ja jokainen tuhottu yksikkö vastapuolelta vain hankaloittaa hänen pelaamistaan.
Devastaattorit, sniput, rangerit sun muut harvoin liikkuvat, joten ovat omiaan pitämään niitä oman puolen objektiiveja hallussaan. Samaan tapaan ne outflänkkäävät scoutit ja genet sun muut voi ihan hyvin tuoda sinne vastapuolen objektiivin luokse ottamaan sen haltuunsa kun siellä kuitenkin on jotain kivaa syötävää.
Eiks ne objektiivi-kortit ole puhdasta säkää, että mitä sieltä tulee? Jos sieltä tulee piste kun ammuin sen viimeisen cadianin pois päiviltään, niin se on vain boonusta siihen tappoon. Samaan tapaan kuin se on boonusta, että mää istun tässä kuten koko pelin ajan olen tehnyt tai olen menossa niistämään nuo tuolta. Ne secure objective X antaa vain lisäsyyn noudattaa niitä perusvaistojaan ja pelitapojaan.
Vai olenko minä missannut jotain maagista ja mystistä näistä 40k:n objektiivien generoimisessa tai enkö vain hiffaa? Onko ne jotain, mitä pitää suorittaa vai jotain, mihin mukaudutaan pelin aikana. Koukataas nyt tätä kautta ja sillee.
Mie en edelleenkään tajuu miten te olette saaneet +20p pelin aikana. Mie en kanssa tajuu sitä ajatusmaailmaa, jossa armeija täytetään venomeilla, yksikköspämmeillä tai täyttämällä armeijan asekaarti >60% =/>S7 aseilla. Mun mielestä armeija rakennetaan niin, että yksikkö x kirjoitetaan listaan. Sen jälkeen katsotaan mikä sen alla on ja kirjoitetaan sekin listaan. Tämä jatkuu niin kauan kunnes on vaadittava pistemäärä saavutettu.
Tähän väliin mää haluun kertoo, että joskus Confro-turneessa meillä oli semmoinen scenu, että keskellä depoa oli laatikko ja keskellä kenttää oli läjä pingviinejä, jotka liikkuivat scatterin osoittamaan suuntaan D6" jokaisella vuorolla. Se kumpi sai vietyä enemmän pingviinejä omaan laatikkoon voittaa. Niitä sai varastaa toisen laatikosta ja vain yksi pingviini per äijä. Pingviinin ottamisessa piti onnistua 2+ heitossa ja vuoronsa päätteeksi se myös loikkaa 1:llä sylistä pois.
Tuollaisessa skenussa on mieltä ja sitä huomioiden pystyy rakentamaan listaansa. Mää en tajuu miten pakasta nostamalla randomisti, hallitse objee X, joka on jossain, voi vaikuttaa ja onko mitään mieltä objektiivissa "onnistu psyykkisessä". Kyllä meinaa mullekin kelpaisi.
Shakkiinkin haluaisin kanssa sanoa jotain. Miten se ei osoita kovaa poikaa, että voittaa toisen ilman parasta yksikköään kun toisella sellainen on? Eiks se osoita vain taidonnäytöstä kun voittaa toisen joukkueen vaikka omilla olisi väärän puolen mailat käytössä? Tai vaihtoehtoisesti antaa toiselle hp:ta +100% ja pelaa itse normaalilla? Esimerkkejä saa vapaasti keksiä lisää.
- Sinitähti
- Sinitähti
Patrian 28s saa täydennystä veteraanien ja neljännen tankin muodossa. Ette varmaan tarvii insinöörin tutkintoa arvaamaan mitä seuraava 250 tulee sisältämää :D Ja mäkin pääsin pois unbound kategoriasta, go me! nyt on jopa varaa laittaa miehiä out flankiin.
Lista
HQ
Leman Russ Vanquisher+Tank commander+camo netting 180 pts
+Leman Russ Battle tank 150
Troop
Veterans 60
Veterans 60
Heavy
Leman Russ Demolisher 170
Leman Russ Exterminator 130
Yht 750
Lista
HQ
Leman Russ Vanquisher+Tank commander+camo netting 180 pts
+Leman Russ Battle tank 150
Troop
Veterans 60
Veterans 60
Heavy
Leman Russ Demolisher 170
Leman Russ Exterminator 130
Yht 750
Hullu selvänä, tervejärkinen humalassa.
En nyt haluaisi olla ilon pilaaja mutta kun asian olen itse toisin ymmärtänyt niin pitää kyseenalaistaa tuo HQ slotin camo netting. Eikös tuo camo netting pidä ottaa molemmille tankeille jos sen ottaa koska ovat samaa yksikköä?
Minun mielipiteeni ovat toisille vääriä, joidenkin mielipiteet ovat minulle yhden tekeviä.
Hyvää keskustelua, tykkään. Shakissahan oelaajan väri arvotaan eli se on tasapainossa ku kaikki pääsee/joutuu aloittamaan 50% peleistä. Ikinä en ole aloittanu shakkipeliä ilman kuningatarta, mutta ymmärrän pointin. Kun aletaan hienontaa tuota esimerkkiä, niin päästäänki siihen miten kukin haluaa pelata.
Mä en käytä eldareilla Wraithknightia kun ei sovi fluffiin eli ammun varmaan vähä itseäni jalkaan. Sama juttu demoniprinssien kanssa, ei sovi fluffiin joten en käytä. Omaan henkilökohtaiseen maailmannäkemykseeni sopivat yksiköt varustanki sitte niin, että ne on pelitehokkaita. Eikä power sword oo sitä paitti kovin fluffikas taktiselle kessulle kun ovat niin harvinaisia ;) Olis edes veteraanikessu (ylikessu?).
Maelstromin kauneushan nimenomaan on siinä, että niihin ei voi luottaa. Pitää tuoda armeija joka oystyy scoraamaan JA tuhoamaan vastustajan avainyksikköjä niin, ettei se pysty vastustamaan sun scorailua. Tai niin mä ainaki oon sen hahmotellu
Mä en käytä eldareilla Wraithknightia kun ei sovi fluffiin eli ammun varmaan vähä itseäni jalkaan. Sama juttu demoniprinssien kanssa, ei sovi fluffiin joten en käytä. Omaan henkilökohtaiseen maailmannäkemykseeni sopivat yksiköt varustanki sitte niin, että ne on pelitehokkaita. Eikä power sword oo sitä paitti kovin fluffikas taktiselle kessulle kun ovat niin harvinaisia ;) Olis edes veteraanikessu (ylikessu?).
Maelstromin kauneushan nimenomaan on siinä, että niihin ei voi luottaa. Pitää tuoda armeija joka oystyy scoraamaan JA tuhoamaan vastustajan avainyksikköjä niin, ettei se pysty vastustamaan sun scorailua. Tai niin mä ainaki oon sen hahmotellu
Make love, not peace.
- Kardinaali
- Viesti:
Ding ding ding ding! Käytit itse oikein hyvää sanavalintaa, MUKAUTUMISTA. Syy miksi jotkut pystyvät vetämään niitä 20+ pelejä on se että vuoron lopussa scoratut kortit menee pois ja ne pisteytetään ja seuraavalla vuorolla tulee taas uutta korttia kouraan suoritettavaksi. Jos sä junnaat koko ajan niiden samojen korttien kanssa niin et tietenkään saa pisteitä. Useimmissa missioneissa Yhden kortin voi heittää myös halutessaan pois vuoron lopussa, jos kokee sen epämieluisaksi. Tactical Objectivet ovat Taktisia. Pelissä joutuu oikeesti välillä tekemään valintoja esim. "Ammunko mä nyt näillä devoilla vai liikunko ja juoksenko tohon lähiobjectivelle ja kumpi on kannattavampaa." tai "Mun örkit on charge rangella tohon rotiskoon, mut toisaalta tosta toisessa ilman suunnassa olevasta objectivesta sais ees pisteen".El Capitan kirjoitti:TEKSTIÄ
TEKSTIÄ
Toisinkuin perinteisemmissä Eternal-peleissä objektiveilla on merkistystä vain vikalla vuorolla niinkuin 40k:n edellisissä edikoissa melkein aina oli. Tacticaleissa objectivet on joka vuoro, koko ajan, kaikki kaikessa. Sieltä ne pisteet tulee. Tacticalit ovat tehneet 40k:sta huomattavasti mielenkiintoisempaa koska peli tuntuu.. aktiivisemmalta?
Joo no toi mun vika shakkilause oli vaan sarkasmia, eikä ollut tarkoitettu oikeasti shakin tasapainon arvosteluksi. :DBarricade kirjoitti:Hyvää keskustelua, tykkään. Shakissahan oelaajan väri arvotaan eli se on tasapainossa ku kaikki pääsee/joutuu aloittamaan 50% peleistä.
Et ammu, ilmankin pärjäät. Uusi Eldar codex on erittäin monipuolinen kaikin puolin. Pari ylilyöntiä eli Wraithknighti ja Scatter biket on vieny sen codexin hyvät puolet täysin internetissä vaan mennessään, kun kaikki on keskittynyt itkemään niistä. :(Barricade kirjoitti: Mä en käytä eldareilla Wraithknightia kun ei sovi fluffiin eli ammun varmaan vähä itseäni jalkaan.
Joo just näin. Jotkut heikommat yksiköt jotka eivät ole ehkä niin tuhovoimaisia, vastaavasti saavat oivan roolin jossain muussa muodossa Tactical Objectiveiden avulla. Mielestäni paras esimerkki aina tällaisesta yksiköstä on Land Speeder Storm. Muuten melko surkea paperiromu, mutta CAD-listassa yksi parhaimpia Objectiven viejiä/ottajia.Barricade kirjoitti: Maelstromin kauneushan nimenomaan on siinä, että niihin ei voi luottaa. Pitää tuoda armeija joka pystyy scoraamaan JA tuhoamaan vastustajan avainyksikköjä niin, ettei se pysty vastustamaan sun scorailua. Tai niin mä ainaki oon sen hahmotellu
Tosiaan joku harness the warp-kortti nyt on vain yksittäinen lappu joka on ehkä siellä höpön puolella mitä siihen korttipakkaan tulee (Ja sitäpaittihan eikö tässä kamppiksessa ollut se oikein mukava sääntö, että jos tulee joku kortti pakasta mitä ei lähtökohtaisesti pysty suorittamaan ollenkaa, saa ottaa uuden tilalle). Toisaalta sekin vain vähän vinkkaa sen suuntaan, että mitä monipuolisempi armeija sulla on sitä isompi todennäköisyys sulla on saada sieltä pakasta sellanen kortti minkä pystyt scoraan. Suurin osahan siitä pakan sisällöstä on niitä perus 'Secure Objective Nro' kortteja.
Viimeksi muokannut Kardinaali, Ti 26.05.2015 12:51. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Hitto, ois kyl hienoo olla tässä mukana. :/ Olihan Antonkin pitkän aikaa poissa niin eipä sekään sit olis ollu este.
"Cover my lovejunk in catnip and teabag a horny lion"
Spoonyone
Spoonyone
- Meganiikko
Vehicle upgradet on modellikohtaisia. Tank commander saa +1 coveriin mutta toinen tankki ei.Runt kirjoitti:En nyt haluaisi olla ilon pilaaja mutta kun asian olen itse toisin ymmärtänyt niin pitää kyseenalaistaa tuo HQ slotin camo netting. Eikös tuo camo netting pidä ottaa molemmille tankeille jos sen ottaa koska ovat samaa yksikköä?
Ei mulla muuta.
"Ferrus, your beard needs a shave." -Fulgrim
"Ok, hit me up fam." -Ferrus Manus
-One of the biggest miscommunications during 30th millennium.
"Ok, hit me up fam." -Ferrus Manus
-One of the biggest miscommunications during 30th millennium.
Öööh....Kaksi imperial Knightia? Ei nyt sytytytä XD Joo pottuilut sikseen. Nyt ainakin on jotain mitä voipi kärrätä takaisin Comorraghaan..Kai ne vetut ovat sitten kovia etteivät heti kuole kun pannaan areenoille?Ette varmaan tarvii insinöörin tutkintoa arvaamaan mitä seuraava 250 tulee sisältämää :D
DeathWatch! Represent!! We are here to fetch recaf
- El Capitan
- Peliporukkavalvoja
No niin, tulihan sieltä vastausta.
Sitä mie kuitenkin vähän tuumin, että mistä niitä kortteja sitten saa? Nyt en voi välttyä tarttumatta, mutta toisin kuin shakissa, niin 40k:ssa se ensimmäisen vuoron tärkeys on vähän eri luokkaa. Antti pamautti drop podin ja toi pelinrikkojakoneensa heti minnuu kiusaamaan. Toisaalla pamautetaan niitä S8 Ap3 lättyjä niskaan, että tekee kipeää.
Monesti olen sanonut, että voisi olla mulkku ja tehdä se oman pään 3:n objektiivin hallussa pitodepotuksen ja olla siellä vain. Mutta onko tämä sitten siistiä? Mie tykkäsin paljon enemmän siitä vanhasta hyvästä asiasta kun pelin maasto tehtiin sillee järkevästi eikä niinkuin joskus Fabaliigassa, että kaikki maasto vain tuonne reunoille, jotta keskellä olisi enemmän tilaa tapella. Sama pätee myös objektiiveihin.
Mukautua voi ja kannattaa harkita aina silloin tällöin, mutta se pelin aloittaminen on erittäin vaikeaa, jos saisi lisäpisteen sen 350p maksavan demoniprinssin tappamisessa ja vastustajan nurkassa olevan depon luokse kävelemisestä. Useammin kuin kerran mie muistan aloittaneeni pelin, että kipitäppäs nyt sinne esim. Tanelin depolle hakemaan poingoja. Tomiakin vastaan taisi ylisuperjumala kipittää käymässä hakemassa pisteen sieltä kentän toiselta puolelta. Tälläiseen fiaskoon, jos lisää first bloodin viholliselle, niin saattaa peli alkaa vain sillä yhdellä kortilla.
Tähän asiaanhan tosiaan myös vaikuttaa vähintään kolme asiaa. Molempien pelaajien peliasenne ja pelintekijät heidän kaikessa viisaudessaan tehdä sääntöjä.
Sitä mie kuitenkin vähän tuumin, että mistä niitä kortteja sitten saa? Nyt en voi välttyä tarttumatta, mutta toisin kuin shakissa, niin 40k:ssa se ensimmäisen vuoron tärkeys on vähän eri luokkaa. Antti pamautti drop podin ja toi pelinrikkojakoneensa heti minnuu kiusaamaan. Toisaalla pamautetaan niitä S8 Ap3 lättyjä niskaan, että tekee kipeää.
Monesti olen sanonut, että voisi olla mulkku ja tehdä se oman pään 3:n objektiivin hallussa pitodepotuksen ja olla siellä vain. Mutta onko tämä sitten siistiä? Mie tykkäsin paljon enemmän siitä vanhasta hyvästä asiasta kun pelin maasto tehtiin sillee järkevästi eikä niinkuin joskus Fabaliigassa, että kaikki maasto vain tuonne reunoille, jotta keskellä olisi enemmän tilaa tapella. Sama pätee myös objektiiveihin.
Mukautua voi ja kannattaa harkita aina silloin tällöin, mutta se pelin aloittaminen on erittäin vaikeaa, jos saisi lisäpisteen sen 350p maksavan demoniprinssin tappamisessa ja vastustajan nurkassa olevan depon luokse kävelemisestä. Useammin kuin kerran mie muistan aloittaneeni pelin, että kipitäppäs nyt sinne esim. Tanelin depolle hakemaan poingoja. Tomiakin vastaan taisi ylisuperjumala kipittää käymässä hakemassa pisteen sieltä kentän toiselta puolelta. Tälläiseen fiaskoon, jos lisää first bloodin viholliselle, niin saattaa peli alkaa vain sillä yhdellä kortilla.
Tähän asiaanhan tosiaan myös vaikuttaa vähintään kolme asiaa. Molempien pelaajien peliasenne ja pelintekijät heidän kaikessa viisaudessaan tehdä sääntöjä.
- Sinitähti
- Sinitähti
Eivät vielä kun ei niillä ole mitään lisä kamoja ja kuitenkin ampuvat vain hieman paremmin. Se mitä sa haluat comorraghiin viedä on Ogryneitä.Boreas kirjoitti:
Öööh....Kaksi imperial Knightia? Ei nyt sytytytä XD Joo pottuilut sikseen. Nyt ainakin on jotain mitä voipi kärrätä takaisin Comorraghaan..Kai ne vetut ovat sitten kovia etteivät heti kuole kun pannaan areenoille?
Sitä paitsi Imperial Knightit eivät ole yhtä juustoa kuin Wraithknight, Mutta kiitos kuitenkin hyvästä ideasta :D Varsinkin nyt kun on myös se pelkästaan ampuva malli Knightista
Hullu selvänä, tervejärkinen humalassa.