"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Yleinen keskustelu

Porin peliporukka

Valvoja: Peliporukkavalvojat

Furinji
Viesti:

Re: Yleinen keskustelu

Viesti Kirjoittaja Furinji »

Tale of Gamers-kampanjoiden varsinainen ideahan on tuottaa valmiita armeijoita eikä niinkään kerätä pisteitä (joojoo niinkin voi tehdä, mutta tuo on sen historiallinen idea), mutta toisaalta sitä suuremmalla syyllähän tuollaiselle olisi tarvetta täällä Porissa.

Voisimpa olla mukana, jos ainakin ne kliseiset neljä ihmistä saadaan kokoon vetämään sitä armeijan tuottamis ja maalauspuolta ihan tosissaan kampanjaa varten.
Gerazu

Viesti Kirjoittaja Gerazu »

Furinji kirjoitti: Voisimpa olla mukana, jos ainakin ne kliseiset neljä ihmistä saadaan kokoon vetämään sitä armeijan tuottamis ja maalauspuolta ihan tosissaan kampanjaa varten.
Ai uus armeija, mikä ettei.
syrja

Viesti Kirjoittaja syrja »

Joo alkuperäinen ideahan tuossa onkin saada tehtyä portaittain se valmis armeija. Itse en nyt varsinaisesti tuota tarkoittanut vaan lähinnä systeemiä vetää nämä liigat tms läpi. Tietty tuolla tavalla voi sitä maalausmotivaatioitakin tuoda mukaan. Eikä tarvitse nyt välttämättä uutta armeijaakaan aloittaa. Heitin siis tuon esille, et synnyttäis mahdollisesti uutta ideaa tai jotain. Nyt kun kuitenkin tämä homma on taas elävöitynyt melkoisesti.
Itselle tässä alkaa tulla tietyllä tavalla ongelmaa. Ja varmasti muillekin ketkä pelailee monia pelejä. Eli aika. Tahtois kovasti pelailla kaikkia pelejä ja osallistua. Mut useampi "isoliiga" vuorotöiden ja kotihommien kanssa ei vaan onnistu. Joten kehittelemään jotain hyvää systeemiä ongelmaan. Ehkä tuosta Kuopion systeemistä tai jotain muuta. Niin ja eikä tosiaan välttämättä orjallisesti noin vaan tarpeenmukaan soveltaen.
Eli ei välttämättä porrastettua armeijakasvua. Vaan esim x-määrä kierroksia ja arvotaan parit jne jne
Peli on peli. Voi mennä hyvinki
Silti kaikki on paskaa paitsi kusi.
Furinji
Viesti:

Joo uudet ideat on kaikki tervetulleita ja niitä aika kipeästi kaivattaisiinkin. Itseä kaikista eniten polttelis just saada porukasta irti valmiimpia armeijoita, koska niille olisi tilausta erinäisiin promojuttuihinkin. Syksyksi näyttäisi tosiaan valtakunnalliseksi pelipäiväksi olevan figuseuran tapahtumalle tilausta tuolta kaupungin suunnalta, että siinä kohtaan viimeistään kaivattaisiin pöytälaatuisia kokonaisuuksia.
Runt

Viesti Kirjoittaja Runt »

Itsellä on FaBa liigan osalta pyörinyt mielessä sellainen ajatus että jaettaisiin väki kahteen lohkoon heti alkuun. Lohko jako joko radomisti tai sitten niin että pelit lohkojen sisällä olisi helposti järjestettävissä. Lisäpisteet jokaista pelattua peliä kohden kk sisällä on myös hyvin varteen otettava vaihtoehto. Yksi asia nyt ainakin on selvää, nykyinen pelitys systeemi ei toimi tarpeeksi hyvin.

Maalausmotivaatio kun nyt esille otettiin niin oma kantani asiaan on että ne maalaa ketkä maalaa ja loput ei, en juurikaan usko että paikallis liigojen pienet porkkanat suuremmin inspiroi maalaamaan. Toki jos maalaus tahdiksi haetaan jotain todella pientä nousua ~200.pts FaBa:n puolella niin tuolloin tuo voisikin toimia, tai vaihtoehtoisesti mentäisiin puhtailla modelimäärillä.
Toki jos asiaa lähtee hieman pidemmälle aikavälille miettimään niin onhan tuossa turnaus porkkanaakin ripaus mukana, joka sinällään on iso plussa nyt kun me porilaisetkin olemme turnauksissa ruvennneet käymään vähitellen.

Liigojen osalta voitaisiin myös porin maaperällä hieman neuvoitella niin ettei päällekkäisyyksiä pääsisi syntymään, ainakaan monen kk jaksoja. Helpottaisi näitä moni peljaajia kummasti. Tällä hetkellä kun taitaa FaBa, 40K ja BB liigat taas mennä päällekkäin (+ FoW yms. pelit joita porin seudulla pelataan aktiivisesti). Toki pelikauppa on oma lukunsa asiassa koska kyseessä on voittoa tavoitteleva yritys, mutta uskoisin että pelikaupan liigoihinkin vähitellen rantautuisi uusia naamoja kun muita vaihtoehtoja ei olisi tarjolla samaan aikaan.
Minun mielipiteeni ovat toisille vääriä, joidenkin mielipiteet ovat minulle yhden tekeviä.
El Capitan
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja El Capitan »

Liigojen päällekkyyksien lisäksi mie toivoisin pientä hengähdystaukoa. Eihän tässä enää hupipelejä pelaile yhtään kun on liigoja liigojen perään. Yksi loppuu ja heti alkaa seuraava kausi. Pitäisiköhän nämä liigat laittaa jotenkin niinkuin BMOP, että sama aika ja paikka joka vuosi? Syksy on 40k, Kevät Fabaa, talvi lomaa ja BB:tä silloin kun on jalkapallon MM-kisat?

Tuo maalauksen Tale of gamers on kyllä jännä idea, mutta ei sekään vaadi paljoa mönkään menemiseen. Elämään voi koska tahansa tulla jotain, joka vie enemmän aikaa kuin aluksi kuvittelikaan, mutta pelaamiensa pelien paljous on varmaan se suurin suunnitelmien pilaaja. Ainakin itse olen sellainen maalari, että sen 20:n sauruksen jälkeen ei tee mieli katsoa enää yhtään saurusta ja maalattava armeija pöydällä vaihtuu toiseen.

Nytkin kun noita Ögrejäni maalailen, niin mitään edistymistä ei ole nähtävissä viikon aikana. Yhteen ukkoon voi kuluttaa niiiiiin paljon aikaa, että saa laittaa repeatille pari kertaa sen Haibanen soundtrackin. Aina ei tee myöskään mieli maalata.

Mie oon samaa mieltä kuin Ville. Ne maalaa, jotka maalaa. Ne, jotka eivät maalaa, tarjoavat palkkatöitä tai tulevat vaihtelevassa tasossa olevalla armeijalla.
Soturin ei tarvitse vuodattaa verta voittaakseen taistelun.
- Sinitähti
syrja

Joo eikä tarkoitus olekkaan vaatia maalaamaan. Et älkää tarttuko liikaa nyt siihen maalaus osioon. Vaan enneminkin pelien järjestämis systeemiin.
harkkari

Viesti Kirjoittaja harkkari »

Blood Bowlissa on musta ihan jees, että liigoja tollain järkätään. Kun tiimit kehittyy yms. Siinä ne pelkät hupipelit on vähän niin ja näin. Eli en pidä tiheää liigailua yhtään pahana. Muuten sittent aas 40k ja Faba hommissa, samoin kuin FoWissa, tommonen vuosittainen liigajärjestely ei olisi ollenkaan paha idea.

Jos jotain tommoista maalaushommaa alkaisi tekeen, niin sellaisen voimin saattaisin minäkin jaksaa maalata jotain johonkin. En kyllä tiedä, että mitä ja mihin.
Kalat meni kotio...
Furinji
Viesti:

Joo ihan liikaa stressiteroneja taas ilmassa selvästi.

Mä näkisin tässä pikemminkin useammankin hyvän idean kuin vain yhden uuden tavan vetää liigaa. Sellaisen enemmän maalauspainoitteisen Tale of Gamerssin voisi vetää ihan muutaman hengen voimin sellaisia, jotka tahtoo saada yhteisellä rutiinilla yhden armeijan viimein valmiiksi. Systeemin alkuperäinen nimi onkin Tale of Four Gamers eli jo lähtökohtaisesti se ei ole mikään ison porukan systeemi missään nimessä :D Toi bonushaastesysteemi taas vois olla ihan mielenkiintoinen sitten enemmän liigatyyppisessä touhussa. Herkullisinta se olisi jonkun karttasysteemin kanssa ja eikös faban puolelle sellaista Tomi vähän aikaa sitten tarjoillutkin.

Tuli tuossa mieleen, kun faba-liigailun lohkottaminen otettiin esille, että toimisko siinäkin samanlainen tasoittava lohkojako, kuin pelikaupan bb-liigoihin on tulossa todnäk tulevaisuudessa, että toisessa lohkossa on kovempia hakkaamassa toisiaan ja toisessa aloittelevampia mäiskimässä hieman saman tasoisia. Esim vaikka edellisen liigamenestyksen pohjalta jotain suuripiirteistä jakoa? En tiedä fabasta kauheasti, mutta heitän vaan ilmoille, jos joku vaikka innostuu.

Mä ymmärrän, että pelien sopiminen on välillä hirveän vaikeaa syystä tai toisesta ja kaikille ei vaan ole harrastukseen aikaa uhrattavaksi yhtä paljon kuin toisilla, mutta hieman varoisin mitään rajumpia ideoita ainakaan käyttämästä tuohon liigojen yms ajoittamisen rajoittamiseen. Toki kaikki hyötyisivät siitä, että liigat etenisivät hyvällä tahdilla ja toki jos on useammassa liigassa mukana niin se tuottaa entisestään ahdistusta niiden venyessä ja paukkuessa yhtä aikaa. Tuolla maailmalla kokenut väki varmaan tukehtuisi partaansa, jos kuulisi, että nyt puhutaan tyyliin neljän pelin sovittamisesta kuukauteen, jos on kolmessa liigassa mukana yhtä aikaa ja onhan se toisaalta aika naurettavaa jos 30 päivää ei riitä 4 pelin vetämiseen. Tietty jos oikeasti on aikaa vaan yhteen peliin viikonloppuisin ja viikonloppuihin tulisi varmaan mieluusti kaikkea muutakin ohjelmaa, niin siinähän se kuukausi sitten onkin jo hävitty, että eihän tuollaisellekaan tilanteelle mitään voi. Jos elämäntilanne ihan todella on tuo, niin sitten on varmaan jo itse fiksu ettei lähde kaikkiin liigoihin.

Toisaalta moniko täällä edes esim nyt keväällä oli mukana kaikissa kolmessa? Syrja ja Gera? :D

Mutta joo parempana ideana näkisin kunkin liigan oman ajanhallinnan parantamisen (Koska ne liigathan on teoriassa olleet vuosittaisia, mutta aikataulua ei ole tai se on pelkkä suositus, joten tässä ollaan), kuin yrittää suuruudenhulluna hallita kaikkia kerralla johonkin outoon harmooniseen kiertoon. Suunnilleen yhtä tervettä ja tarpeellista kuin yrittää saada kaikkien kuukautiset osumaan yksiin tai rajoittaa bmop-osallistumisia.
Runt

Nyt iski ISO ongelma. Örkki tiimini on kadonnut mystisesti, ken tunnustaa vieneensä/piilottaneensa figuni?
Minun mielipiteeni ovat toisille vääriä, joidenkin mielipiteet ovat minulle yhden tekeviä.
syrja

Nii, mun norset iski örkit hajalle ja piiloihin. Eivätkö vieläkään uskalla näyttäytyä :D Ei vaan, toivottavasti löytyy. Mutta startatkaahan huomenna BB hyvin käyntiin. Ja jos joku viitsii niin laittakaas hiukan tuloksiakin tänne. Kattelen niitä sit huomen ehtoolla, kun kotiudutaan patrol rähinöistä. Hiukka jännittää, et mites mun 40k turnausneitsyys viedään :D No, joka tapauksessa tunne on taas vahva! Vielä kun osais päättää kummalla listalla lähtis. Toisaalta huomenna on hyvää aikaa ajellessa päättää :D
Niin ja jos joku viittis kertoo myös huomen et ketkä (onnettomat) joutu mun kans samaan lohkoon....Raukkiz ei niitä kuitenkaan saa huomen laitettuu... :P
Runt

Sinun kanssasi ei jouduta samaaan lohkoon vaan päästään, ai niin tarkoitit niitä muita pelaajia et minua =D
Örkit löytyivät epätoivoiselta tuntuvan etsintä retken päätteeksi, vitriinistä! WTF sinnekkö minä olin ne mennyt tunkemaan, nyt nurmeroita raapustamaan örkeille.
Henkka1986

Viesti Kirjoittaja Henkka1986 »

ne oli jo ville viimeksikin ku kävin kahvilla siellä vitriinissä , olisit vaan kysyny vanhalta ja viisaalta =)
harkkari

Viesti Kirjoittaja harkkari »

Vieno toive capulle. Voisitko stickyttää taas tän:
viewtopic.php?f=93&t=105453

Samat syyt kuin viimeksikin.
Kalat meni kotio...
El Capitan
Peliporukkavalvoja

Jätkät. Jätkät hei. Nyt on käynyt jotain tosi siistii!

Olen saanut ylipuhuttua Panalaiset haastamaan kaikkia muita järjestöjä Porissa erilaisiin urheilutapahtumiin. PTP:läiset on käytännössä jo puoliksi saatu tulemaan Yyterin biitseille spiidoissa ja nyt onkin kesän kohokohta, jos meijänkin fikujengi lähtisi ottamaan haastetta vastaan. Sählyy, korista, hippaa, lenttistä, kiikkistä, purkkia ja urheilulajien ehdotonta kingiä, jalista ja ties vaikka mitä muita ältsin kivoja olympialajeja, mitkä ovat toteuttamiskelpoisia. Footbaggiin emme sorru.

Emmekös mekin ole kiinnostuneita eri yhdistysten yhteisistä tapahtumista ja yhteistyöstä? Onko ketään muita kiinnostuneita osallistumaan kuin Petteri, Lassi, Antti, Jarkko, Harri, Villet, minä ja Henri? Kai me vaihtopelaajia tarvitaan? Rauhis ja kumppanit.
- Sinitähti
ManAtArm

Viesti Kirjoittaja ManAtArm »

Hullu mies tuo capu, mutta millois tuo mahtaa olla? Osa meistä nääs painaa hikihatussa pitkää päivää(eikä vain arki päiviä) :P
Hullu selvänä, tervejärkinen humalassa.
Furinji
Viesti:

Yhdistysten välisestä toiminnasta tottakai siis minähän olen yhdistysten välinen toiminta, mutta siis urheilua muualla kuin Blood Bowl-laudalla? Naurettavaa. Soittakaa Jinseille otakuissa on isompi prosentti hulluja.

Sitäpaitsi on vaikeaa uskaltaa edes uskoa Panan oikeasti tulevan paikalle, kun on kuulunut huhuja erinäisistä ohareista ja itselläni vielä omakohtainen kokemus siitä, miten Pana ei saa edes yhtä facebook-ryhmää jaettua seinälleen, niin jaa-a... Ei saa ottaa tätä tosissaan siltä kannalta, että todella välittäisin, mutta aina on silti hyvä tuntea piikkiä isossa lihaksessaan.
El Capitan
Peliporukkavalvoja

ManAtArm kirjoitti:Hullu mies tuo capu, mutta millois tuo mahtaa olla? Osa meistä nääs painaa hikihatussa pitkää päivää(eikä vain arki päiviä) :P
Kuten laji, ei me mitään päivää olla otettu vielä edes mietintään. Joskus kesän aikana. Katsotaan ensin ollaanko me täällä päässä kiinnostuneita koko asiasta ja sitten katsellaan kukin kalentereita mitkä kaikki päivät ovat suurimmalle osalle kelpaavia.
Furinji kirjoitti: Soittakaa Jinseille otakuissa on isompi prosentti hulluja.
Ole huoleti, kyllä me Jinseillekin otetaan yhteyttä. Pääset siekin edustamaan kahta jengiä.
Furinji kirjoitti:Sitäpaitsi on vaikeaa uskaltaa edes uskoa Panan oikeasti tulevan paikalle, kun on kuulunut huhuja erinäisistä ohareista
Tapaus Luminyrkkikö on mieltä jäänyt kalvamaan vai mikä? Siihen ohariin oli syy. Kyllä me tähän urheilujuttuun tullaan mukkaan. Olen sen verran asiasta karjunut, että jos ei urheiluhengen niin sitten minun hiljentämisen vuoksi saavutaan pelailemaan.
- Sinitähti
syrja

Figuilijathan möllöttää kellareissa. Sitäpaitsi urheilu on vaarallista. Mut Hapid vois varmaan haastaa ne punttikisaan. Nii ja eikös veljet runt ja henkka oo vissiin melkosii säbä kynäilijöitä. Ainakin puheet on sellasii :D
Mutta mutta ite jään nyt odottelemaan jotain tarkempaa suunnitelmaa jne ennen kuin sanon sen paremmin juuta tai jaata. Tietty jos vetästään live Bloodbowlia täyskontaktilla niin mielenkiinto herää enemmän...
El Capitan
Peliporukkavalvoja

BB tunnetaan nimen Big Brotherin lisäksi myös jenkkifutiksena ja lippupallona. Molemmat erittäin hyviä lajeja, joita voidaan ottaa huomioon lajia päätettäessä. Ultimate olisi serkkulaji, joka on myös todella pähee. Jos on tuulinen sää, niin sitten on tosi nastaa.
- Sinitähti
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Pori”