2009 Grand Tournament FINLAND
Re: 2009 Grand Tournament FINLAND
Itse olin pelaamassa Lotria, ja meillä ei ainakaan hirveästi ollut ongelmia, kun oltiin nurkassa häpeämässä. Tuomaria ei pahemmin tarvittu ja vastustajat/pelit meni aika mukavasti.
Mutta sen perusteella mitä näin ja kuulin tuolta 40k ja faba puolelta, olisi parannettavaa ollut. En rupea toistamaan muiden jo sanomia asioita, varsinkaan kun itsellä ei ollut vastaavia ongelmia turnauksessa. En tosin ymmärrä tätä valitusta tuoleista. Jos ne on niin tärkeitä niin ottakaa omat mukaan.
Palkintojenjako meni kyllä vähän farssiksi, kun ei oikein saanut selvää miksi/kuka palkittiin ja taisi olla vielä virheitäkin seassa. Itseä ei tosin haitta yhtään tuo Valkyrie palkintona, kun Lotrin lisäksi pelaan myös FB:tä ja 40K:ta. Nyt kun vielä vaan saisi sen...
Tosiaan kiitokset Munterille ja Puolenkuunpeleille, että jaksoivat järjestää turnauksen. Itsellä oli ainakin hieno viikonloppu ja Lotr turnaukset ovat muutenkin vähässä. Päälle tuli vielä voittokin.
Lotr puolella kaikki meni hyvin, mutta toivottavasti jotain opittiin isompien pelien ongelmista.
Mutta sen perusteella mitä näin ja kuulin tuolta 40k ja faba puolelta, olisi parannettavaa ollut. En rupea toistamaan muiden jo sanomia asioita, varsinkaan kun itsellä ei ollut vastaavia ongelmia turnauksessa. En tosin ymmärrä tätä valitusta tuoleista. Jos ne on niin tärkeitä niin ottakaa omat mukaan.
Palkintojenjako meni kyllä vähän farssiksi, kun ei oikein saanut selvää miksi/kuka palkittiin ja taisi olla vielä virheitäkin seassa. Itseä ei tosin haitta yhtään tuo Valkyrie palkintona, kun Lotrin lisäksi pelaan myös FB:tä ja 40K:ta. Nyt kun vielä vaan saisi sen...
Tosiaan kiitokset Munterille ja Puolenkuunpeleille, että jaksoivat järjestää turnauksen. Itsellä oli ainakin hieno viikonloppu ja Lotr turnaukset ovat muutenkin vähässä. Päälle tuli vielä voittokin.
Lotr puolella kaikki meni hyvin, mutta toivottavasti jotain opittiin isompien pelien ongelmista.
Nopat ja Taktiikka Ry
Pääkaupunkiseudun pelikerho
Pääkaupunkiseudun pelikerho
- Da Big Boss
Annapa itsekin siitä palautetta, vaikka en ollutkaan pelaamassa että olisi jotkut aidat olleet tarpeessa paikalla. Kun itsekin näin tuota pikkulasten sähläämistä, niin hoin itsekseni jo ''herra jumala, mitä tää on?!''. Fantsun ja puolenkuun pelien kauppojenkin myyjät taisivat sanoa jollekin 6-7 vuotiaalle lapselle että kannattaa mennä tutustumaan tuohon turnaukseen, ja pian lapsi oli hiplaamassa pelaajien figuja. Positiivista oli että pienen ajan kun hääräsin siellä pelikenttien seassa niin sainpahan nähdä aivan jumalattoman hienoja armeijoita, ja tulipahan mieli maalata örkkini seuraavaa turnea varten.
Tämmöistä tuli mieleen vaikka pelaamassa en ollutkaan.
Tämmöistä tuli mieleen vaikka pelaamassa en ollutkaan.
The voice actor of Gordon Freeman sadly passed away during the games development.
Wow I can't believe I actually went to wikipedia to look up gordon freeman's voice actor...
Kaikki taitaa olla sanottu jo mitä kritiikkiin tulee. Ihan kaikesta en toki ole edes samaa mieltä, mutta jääköön kirjoittamatta, kun palaute on jo annettu face-to-face. Mun mielestä on tärkeää, että Suomessa järjestetään tällaisia turnauksia, jotta saadaan promootiota harrastukselle ja vielä nimenomaisesti turnauspelaamiselle. Siitä siis iso kiitos Puolenkuun Peleille jälleen kerran.
Kenellekään ei toki tullut yllätyksenä, että Comitatus Miniturae otti tämänkin turnauksen ykköspaikan. Neloisvoitto riistettiin ilmeisesti jonkin salaliiton seurauksena, kun meitä alettiin parittamaan toisiamme vastaan.
Kiitos myös kaikille enemmän ja vähemmän tutuille vastustajille, on ihan kiva välillä pelata suomeksikin tätä peliä mukavien vastustajien kanssa.
Kenellekään ei toki tullut yllätyksenä, että Comitatus Miniturae otti tämänkin turnauksen ykköspaikan. Neloisvoitto riistettiin ilmeisesti jonkin salaliiton seurauksena, kun meitä alettiin parittamaan toisiamme vastaan.
Kiitos myös kaikille enemmän ja vähemmän tutuille vastustajille, on ihan kiva välillä pelata suomeksikin tätä peliä mukavien vastustajien kanssa.
wanhan liiton örkki pomo
- THE MASTER
Niin ilmeisesti minun viestiä ei kukaan järjestäjä ole lukenut niin sanon uudestaan. Jos olin kolmas 40k turnauksessa niin miksi joku muu vei mun palkinnon? T:Petri Immonen
Jaettiinko kolmannesta sijasta palkintoa ? Se juontajatyttönen kyllä puhui kolmannesta ja toisesta (ja oliko neljäskin) sijasta, mutta palkinnot menivät tyyliin : kolmas sija, parhaiten maalattu armeija, toinen sija paras pelaaja sunnuntaina, tms. Eli voi olla että turnauksen peleistä kolmannesta sijasta ei saanut palkintoa, vaan peleittäin eri palkintotyypit oli vaan numeroitu juontajalle esitetyssä läppärissä tavalla tai toisella. Palkintojen jako oli aika sekava, kun tyttöparka ei tiennyt yhtään mistä oli kysymys.THE MASTER kirjoitti:Niin ilmeisesti minun viestiä ei kukaan järjestäjä ole lukenut niin sanon uudestaan. Jos olin kolmas 40k turnauksessa niin miksi joku muu vei mun palkinnon? T:Petri Immonen
Tuomarit sössivät piste laskut jne.. Varmaan maanpaossa tällä hetkellä odottele kunnes tilanne rauhottuu.Niin ilmeisesti minun viestiä ei kukaan järjestäjä ole lukenut niin sanon uudestaan. Jos olin kolmas 40k turnauksessa niin miksi joku muu vei mun palkinnon? T:Petri Immonen
Voit teroitella niitä metsureiden sirkkeleitä sillä aikaa riihimäen turnausta varten nii voidaan pitää ne plasma mökki bileetkin ehkä... :D
-
Stonetroll
Noh, itsellähän oli tämä kyseenalainen kunnia peräti kaksi kertaa :(. Ei miehessä itsessään ole mitään vikaa, mutta sitä armeijaa vastaan pelaaminen oli vähän niinkuin olisi juonut kädenlämpöistä tervaa, ei tappavaa mutta tylsää. Tein kyllä kummassakin pelissä ainakin yhden tyhmän siirron molemmissa (black guard tarjolle rynnäköitäväksi ekassa ja shadet unohti liikkua march blokkaamaan stegoja toisessa). Mutta kill point oli käytännössä mahdoton voittaa kun se armeija antoi maksimissa 9 pointtia minun 22 vastaan.Nazreg kirjoitti: - Cannonballin kolmas sija oli huutava vääryys sillä 3 scoring unitin armeijalla. Kaikki sen vastustajat sais opetella pelaamaan. : D
Onhan armeijalistan ja turnaussääntöjen rikkominen niin että siitä mahtuu emakke pesueineen jonkinlainen saavutus, mutta antaisin siitä korkeintaan jonkinlaisen kakkamitalin. Ja näin jälkeenpäin sain ainakin sellaisen idean tulevia turnauksia varten, että jos monstrous mountit (tai kaikki 5+ woundin ukot) laskettaisiin rare choiceiksi kill pointeissa ja armeijaa tehdessä niin se voisi korjata näitä pahimpia ylilyöntejä balanssiin. Tai ehkä minä olen vain jotenkin harhaanjohdettu kun luulen että warhammeria pitäisi pelata yksiköillä.
Cannonball tais töttöröidä tolla Slannin, kolmen Engine of Godsin ja 30 skirmisherin listalla, am I right?
Eikö listan rakentaminen kuitenkin ole osa harrastusta, joten jos sen tekee hyvin niin miksi siitä pitäisi rangaista?Onhan armeijalistan ja turnaussääntöjen rikkominen niin että siitä mahtuu emakke pesueineen jonkinlainen saavutus, mutta antaisin siitä korkeintaan jonkinlaisen kakkamitalin.
Diogenes kirjoitti:Mutta on ne ajat muuttuneet ... muistan sen ketjun missä IRIAD oli ketjun huonoin vitsi, ja nyt kaikki muut ovat niitä vitsejä IRIADiin verrattuna :P
-
blackmetalsiili
jepI Ride in a Dragon kirjoitti:Cannonball tais töttöröidä tolla Slannin, kolmen Engine of Godsin ja 30 skirmisherin listalla, am I right?
Eikö listan rakentaminen kuitenkin ole osa harrastusta, joten jos sen tekee hyvin niin miksi siitä pitäisi rangaista?Onhan armeijalistan ja turnaussääntöjen rikkominen niin että siitä mahtuu emakke pesueineen jonkinlainen saavutus, mutta antaisin siitä korkeintaan jonkinlaisen kakkamitalin.
Jep, listan kopioiminen netistä on tiukka osa harrastusta, mikä näkyi paikanpäällä. Puolen tusinaa identtistä demoniarmeijaa oli jo vähän koomista.
"Concrete is heavy ; iron is hard - but the grass will prevail."
-Edward Abbey
-Edward Abbey
Demonikirja on tehny kompittomasta turneewhfb:stä aika vitsin. Varmasti jonkin aikaa naurattaa (tai siis turneita on mielekästä vääntää), mutta saas nähä millon menee vitsi vanhaksi. Tietysti Suomi on iso maa että eiköhän täällä tilaa ole kaiken maailman miekankalisteluille.Mikke kirjoitti:Jep, listan kopioiminen netistä on tiukka osa harrastusta, mikä näkyi paikanpäällä. Puolen tusinaa identtistä demoniarmeijaa oli jo vähän koomista.
...silence...
- Air Defence
OT mutta omistaisin tämän Umberellan suomenkielisen version kaikille 40k:ta GT:ssä pelanneille ;D
http://www.youtube.com/watch?v=3E9y26-F5wA
http://www.youtube.com/watch?v=3E9y26-F5wA
-
Guardian of Chaos
Ihan kiva tuolla oli pelailla vaikka olinkin se ainoa WoC pelaaja koko turnauksessa. Kiitän kaikkia vastustajia hyvistä ja suhteellisen reiluista peleistä, kun onnekseni ei vastaan tullut mitään kauheata power playtä tai no ehkä se tähtimato mutta kyllä sekin neljään irkku gatewayhyn kaatui.
Ensimmäisenä päivänä noppa pyöri vähän liiankin hyvin josta tuloksena ensimmäisessä pelissä 4 irkku porttia ja toisessa pelissä kääpiöitä vastaan 2 samanmoista. Kolmanteen peliin ei noppa antanut porttia joten piti selvitä flaming magic missilellä tupla puu-ukkoja vastaan ja voitin kuitenkin lopulta heittäessäni tarpeeksi vähän ritarien overruniin.
Toisena päivänä nopat kääntyivät minua vastaan ja pelasin taas welffejä vastaan samassa scenaariossa, mutta voitto vaihtui tasapeliin ja sitten hävisin Delffeille ja Nurglen demoneille noppien pettäessä totaalisesti.
Ensimmäisenä päivänä noppa pyöri vähän liiankin hyvin josta tuloksena ensimmäisessä pelissä 4 irkku porttia ja toisessa pelissä kääpiöitä vastaan 2 samanmoista. Kolmanteen peliin ei noppa antanut porttia joten piti selvitä flaming magic missilellä tupla puu-ukkoja vastaan ja voitin kuitenkin lopulta heittäessäni tarpeeksi vähän ritarien overruniin.
Toisena päivänä nopat kääntyivät minua vastaan ja pelasin taas welffejä vastaan samassa scenaariossa, mutta voitto vaihtui tasapeliin ja sitten hävisin Delffeille ja Nurglen demoneille noppien pettäessä totaalisesti.
Samsson kirjoitti:Minullapas on kanta-asiakas kortti Abloylle, joka koskee ainoastaan lukkoja ilman avaimia.
- Cannonball
Kun ottaa huomioon, että kyseinen lista antaa etulyöntiaseman kahdessa skenussa ja jättää armeijan hyvin haavoittuvaksi neljässä, niin en kyllä menisi kutsumaan listaa rikkinäiseksi. Kuten sanottua, pari kolme peliä ratkesi viimeisen vuoron viimeisellä combatilla, ja fiilis oli lähes aina se, että nyt täytyy tapella tosissaan. Jos olisi ollut toisenlaiset skenaariot ja/tai vp:llä merkistystäkin, niin lista olis ollut huomattavasti tehokkaampi (4*massacre, 1*solidi, 1*minori). Turnauksiin kuitenkin tullaan (etenkin tällä hinnalla!) pelaamaan kilpailuhenkisesti (eli koettamaan voittaa).Onhan armeijalistan ja turnaussääntöjen rikkominen niin että siitä mahtuu emakke pesueineen jonkinlainen saavutus, mutta antaisin siitä korkeintaan jonkinlaisen kakkamitalin.
Väitä vastaan, olen mestari.
"Routiolainen Kirjailijanalku joka pitää Pahis-sitruunoista."
I'm just a soul whos intentions are good, oh Lord, don't let me be misunderstood.
I'm just a soul whos intentions are good, oh Lord, don't let me be misunderstood.
Noh, olisi ollut koomista jos paikalla olisi ollut puoli tusinaa samaa listaa. Tälläkään kerralla näin ei toisaalta tainnut käydä, ainakaan demonien suhteen. Op kirja se on, mutta ongelman paisuttelu tuskin auttaa. Jos siellä oli kuusi samaa demonilistaa, tai edes kuutta hyvää demonilistaa (tiedän, sematiikkaa koska demoneista on erittäin vaikea "huono" listaa tehdä, but bear with me) niin pahoittelen harhauttavaa viestiäni.Puolen tusinaa identtistä demoniarmeijaa oli jo vähän koomista.
Ykkönen ja kakkonen pelasivat sitä parasta demppa listaa, oliko edes kolmatta?
Tähtimatoja saattoi kuusi ollakkin, nouskaa Hautakuningas-veljeni varustuksille tätä vääryyttä vastaan!! Ai ei nousta, no vittuakos tässä sitten, jatkakaa vaan...
edit: erikoismainintana vielä, että turnaukseni mukavin peli oli neljännen kierroksen demoneita vastaan, kyllä... demoneita. Ikäväkseni en pelaajan nimeä muista, mutta kiitos pelistä. Toki viidennen kierroksen vastustajaani lukuunottamatta muutkin vastustajat ansaitsevat kiitoksen, myös kakkos kierroksen kääpiö jonka kanssa peli lähti hassusti käyntiin mutta lopetettiin kunnialla.
"Embrace the filth" -Voices in Oggy's head
Itse pelasin kolmatta Keeperlistaa, joka tosin oli asteen verran muita kesympi. Metapeli toisia demoneita epäonnistui surkeasti, sain vastaani kolmet high elffit ja yhdet jokaista delf, dwarf ja empire listoja. Näitä vastaan tosin Ld kikat toimivatkin sitten paremmin.MakeH kirjoitti: Ykkönen ja kakkonen pelasivat sitä parasta demppa listaa, oliko edes kolmatta?
Galleriaan pääsee tästä.
Kannattaa antaa palautetta järjestäjien oikealla foorumilla, eikä huutaa randomeille jossai sotussa.THE MASTER kirjoitti:Niin ilmeisesti minun viestiä ei kukaan järjestäjä ole lukenut niin sanon uudestaan. Jos olin kolmas 40k turnauksessa niin miksi joku muu vei mun palkinnon? T:Petri Immonen
Paikalla ei ollut puolta tusinaa identtistä demoniarmeijaa. 2 melko identtistä armeijaa taisi olla top2, mutta sen lisäksi demonit pelasivat kaikki erilaisia listoja. Se että joku osaa ottaa horroreita ja koiria demonilistaan ei tarkoita että kyseinen henkilö kopioisi listan netistä. Minkä lisäksi osa paikalla olevista demonipelaajista on kehittänyt listansa jo hyvissä ajoin ennen kuin netistä sai mitään kivaa kopsattua. Henk. koht. pelasin listaa jonka tallennuspäivämäärä on jostain vähä ennen demonikirjan ilmestymistä. Että turhat valitukset listojen kopioimisesta voisi jättää pois suoraan.Jep, listan kopioiminen netistä on tiukka osa harrastusta, mikä näkyi paikanpäällä. Puolen tusinaa identtistä demoniarmeijaa oli jo vähän koomista.
Toisaalta, mun lista nyt oli vaa huono demonilista.
Ei sillä että minua kiinnostaisi se, että ihmiset tuo niitä HYVIÄ armeijoita paikalle eikä PASKOJA, koska noit random autowinnejä vastaan pelaaminen ei ole edes hauskaa. Kunhan saa sen
nopeasti ohi.
Ja siis se miks mä valitin Cannonballin armeijasta, nii se on tosiaan niin sysipaska lista ettei sille olisi pitänyt kenenkään hävitä. Propsit toki sinne suuntaan että sai väännettyä hyvän tuloksen ko. listalla, mutta todennäköisesti vastustajat olivat kiven luokkaa. :D
Otitko siis Suomi GT:ssä osaa tähän suureen vitsiin? Minä olin paikalla, en vaan tiennyt että olin osa jotain vitsiä.Chaoslord kirjoitti:Demonikirja on tehny kompittomasta turneewhfb:stä aika vitsin. Varmasti jonkin aikaa naurattaa (tai siis turneita on mielekästä vääntää), mutta saas nähä millon menee vitsi vanhaksi.
Kuten Make sanoi turnauksen selvästi yleisin 'kova juttu' oli tähtimato, mutta yleisesti ottaen internet-fanatismiin ja power game kauhuskenaarioihin verrattuna turnauksessa pelattiin erittäin kehnoja (lue: reiluja) armeijoita. Jos tarkoitit vitsillä juuri sitä että Orcs and Goblins oli yhtä pelattu armeija kuin Daemons of Chaos, niin sitten taidat olla oikeassa.
- Cannonball
Saattaisiko kenties johtua siitä, ettei kolmas saanut mitään palkintoa? Palkinnot meni seuraavasti:THE MASTER kirjoitti:Niin ilmeisesti minun viestiä ei kukaan järjestäjä ole lukenut niin sanon uudestaan. Jos olin kolmas 40k turnauksessa niin miksi joku muu vei mun palkinnon? T:Petri Immonen
1. Äksä-laatikko
2. Valkyyria
3. Hyvä mieli
Paras Maalaus: Valkyyriä
Sunnuntain paras pelaaja: Valkyyriä (allekirjoittanut voitti valkyyriansa siis tästä, ei suinkaan kolmannesta sijasta)
Väitä vastaan, olen mestari.
Kärjistin vähän liikaa luulen ma. Mielessä kävi juurikin armeijoiden epätasaisuus ja jotkut uk gt:n kauhutarinat jotka nyt ei ole kovin verrannollisia mihinkään Suomessa järjestettävään turnaukseen. Mutta kuten sanoin kyllä tänne erinäköisiä turnauksia mahtuu. Jos sulla oli kivoja pelejä (niinkuin useimmilla muillakin näytti olevan palautteesta päätellen) niin ei teidän mun höpinöistä tartte välittää.Therion kirjoitti:Otitko siis Suomi GT:ssä osaa tähän suureen vitsiin? Minä olin paikalla, en vaan tiennyt että olin osa jotain vitsiä.Chaoslord kirjoitti:Demonikirja on tehny kompittomasta turneewhfb:stä aika vitsin. Varmasti jonkin aikaa naurattaa (tai siis turneita on mielekästä vääntää), mutta saas nähä millon menee vitsi vanhaksi.
Kuten Make sanoi turnauksen selvästi yleisin 'kova juttu' oli tähtimato, mutta yleisesti ottaen internet-fanatismiin ja power game kauhuskenaarioihin verrattuna turnauksessa pelattiin erittäin kehnoja (lue: reiluja) armeijoita. Jos tarkoitit vitsillä juuri sitä että Orcs and Goblins oli yhtä pelattu armeija kuin Daemons of Chaos, niin sitten taidat olla oikeassa.
Miksi hra foorumtrolli ei sitten itse osallistunut? Vitsi ei ole niin kiva ku ympäristö on perseestä. :-P
...silence...