"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Ikuinen katkeruuden aihe (yleinen valitusthread)

Warhammer Fantasy Battles -pelin palsta, jossa on tarkoitus keskustella kaikista niistä aiheista, jotka eivät sovellu muihin otsikoihin. Kysymyksiinkin vastataan, mutta käytä kuitenkin ensin hakua.
Nightderanger

Re: Ikuinen katkeruuden aihe (yleinen valitusthread)

Viesti Kirjoittaja Nightderanger »

EI MITÄ ***TUA! MITÄ NOI CHAOSWARRUT KOLMEN UKON BOKSEISSA ON?!?!?!?!? Kilpi skulptattu figuun kiinni?!?! Pää kiinni? Asekädet EI yhteensopivia oikeiden warru-figujen kanssa??!!?! RAGE.
Haddock

Viesti Kirjoittaja Haddock »

Nightderanger kirjoitti:EI MITÄ ***TUA! MITÄ NOI CHAOSWARRUT KOLMEN UKON BOKSEISSA ON?!?!?!?!? Kilpi skulptattu figuun kiinni?!?! Pää kiinni? Asekädet EI yhteensopivia oikeiden warru-figujen kanssa??!!?! RAGE.
Ne on sitä samaa "laatua" jota tätä ketjua aloittaessasi itkit puuttuvan aikoinaan dark elffeiltä. Päättäisit jo haluatko tylsän näköisiä monoposeja vai et.
smaxx
Valvoja

Viesti Kirjoittaja smaxx »

Tämä ei nyt liity mitenkään fabaan, olen pahoillani, mutta on pakko avautua, eikä tarkota että kaikkien muidenkin pitää valittaa sitten ihan kaikesta...

Ennen kaupoissa oli maitotuotteita, niinkuin esimerkiksi maito, piimä ja kerma.

Nyt kävin kaupassa ostoslistan kanssa, armas vaimoni oli ystävällisesti sellaisen laittanut. Listalla tuotteita niinkuin 'Flora Vispi' ja 'Rainbow kevyt ruoka 4%'. Siis, ensinnäkään en tiedä mitä noi on. Onko ne maitotuotteita ? Minkä näköisiä ? Ja sitä maitotuotehyllyä on Prismassa noin 30 metriä, mistä noita alkaa hakemaan ??? Okei, olenhan minä noita ennenkin noutanut, mutta kun en koe mitään tarttumapintaa tommosiin tuotteisiin, niin eihän niistä jää mitään muistijälkiä. Jos minä laitan ruokaa, niin siihen tarvitaan todennäköisesti kokolihaa, kermaa, sipulia, perunaa, voita ja muita hyvin ymmärrettäviä tuotteita. Ikinä en ole tarvinnut 'kevyt ruoka 4%':ia mihinkään.

Ja voin sanoa, että siinä 30 metrissä maituotteenkaltaisia purkkeja on paljon kamaa. Ja hitto mikä pattern matching se on kaivaa just eikä melkeen oikeat purkit. Eikä 'kevyt ruoka 4%' välttämättä ole edes kahden metrin sisällä 'kevyt ruoka 15%':ista. Puhumattakaan siitä, mistä löytää raejuuston kaltaiset aineet, tai 'aamun raikas 5%'...

Syytän Kaaoksen jumalia tästä nimikeiden määrän hornankattilasta.
Nopat ja Taktiikka Ry
Pääkaupunkiseudun pelikerho
Liity Nopat ja Taktiikka Pelien sopiminen -ryhmään : https://www.facebook.com/groups/553301271491198/
Pulautus Pallo

Viesti Kirjoittaja Pulautus Pallo »

smaxx kirjoitti:Tämä ei nyt liity mitenkään fabaan, olen pahoillani, mutta on pakko avautua, eikä tarkota että kaikkien muidenkin pitää valittaa sitten ihan kaikesta...

Nyt kävin kaupassa ostoslistan kanssa, armas vaimoni oli ystävällisesti sellaisen laittanut. Listalla tuotteita niinkuin 'Flora Vispi' ja 'Rainbow kevyt ruoka 4%'. Siis, ensinnäkään en tiedä mitä noi on. Onko ne maitotuotteita ? Minkä näköisiä ? Ja sitä maitotuotehyllyä on Prismassa noin 30 metriä, mistä noita alkaa hakemaan ??? Okei, olenhan minä noita ennenkin noutanut, mutta kun en koe mitään tarttumapintaa tommosiin tuotteisiin, niin eihän niistä jää mitään muistijälkiä. Jos minä laitan ruokaa, niin siihen tarvitaan todennäköisesti kokolihaa, kermaa, sipulia, perunaa, voita ja muita hyvin ymmärrettäviä tuotteita. Ikinä en ole tarvinnut 'kevyt ruoka 4%':ia mihinkään.

Ja voin sanoa, että siinä 30 metrissä maituotteenkaltaisia purkkeja on paljon kamaa. Ja hitto mikä pattern matching se on kaivaa just eikä melkeen oikeat purkit. Eikä 'kevyt ruoka 4%' välttämättä ole edes kahden metrin sisällä 'kevyt ruoka 15%':ista. Puhumattakaan siitä, mistä löytää raejuuston kaltaiset aineet, tai 'aamun raikas 5%'...

Tiedän tunteen. Olin TET:ssä K-kaupassa ja sain kouraani n. 100 uutta hintalappua, joissa oli päivitetty hinta/nimi/päiväys tms. ja sitten oli just noita ihan outoja nimiä, joista ei saanut kunnolla selvää minkä näköisen tuotteen hintalappu oli kyseessä. Ja se oli pari vuotta sitten kun olin joku 15v ja en luonnollisestikkaan (nykynuoret!) ollut tehnyt suurempia ostoksia yksikseni. Ei viittinyt kokoajan kysyä muilta neuvoa, koska heilläkin oli kova kiire, niin sitten vain seilailtiin koko kauppa läpi ja yritettiin etsiä niitä tuotteita. Mukavinta oli kun osa niistä uusista "päivitettyjen" tuotteiden hintalapuista olikin poistettu valikoimasta ja etsi 20min turhaan jotain mitä ei edes ollut!
Mutta onhan se toisaalta ihan mukavaa, että on mistä valita.
Viimeksi muokannut Pulautus Pallo, Ti 08.10.2013 17:10. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
sutenööri kirjoitti: "Idioottien kanssa väittely on kuin pelaisi pulun kanssa shakkia: se kaataa nappulat, kakkaa laudalle ja lentää omien luokse kehumaan voitollaan"
Iron-Father

Viesti Kirjoittaja Iron-Father »

smaxx kirjoitti:Tämä ei nyt liity mitenkään fabaan, olen pahoillani, mutta on pakko avautua, eikä tarkota että kaikkien muidenkin pitää valittaa sitten ihan kaikesta...

Meillä vaimo laittaa nykyään mukaan selkokielisen ostoslistan ja piirtää välillä kuvat tuotteista. Tiedämpähän sitten onko kyse maito- vai hygieniatuotteista ja saapi vaimokin ostokset jotka ovat ainakin vähän sinnepäin...

Minulle on jäänyt muuten sellainen muistikuva, että osa noista vähärasvaisista ruokakermoista ei edes sisällä kermaa vaan maitoa ja jotain sakeutusaineita. Susirajan mies tuollaisesta ihan kauhistuu. Pitää tarkistaa kun käy taas kaupassa.
Viimeksi muokannut Iron-Father, Pe 04.10.2013 20:34. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Taisi erehtyä, syökää minut sitten..."
jamovoima
Valvoja

Viesti Kirjoittaja jamovoima »

Eiköhän niissä ole maitoproteiinia ja kasvisrasvoja, ainakin halvimmissa. Eli ei oikeastaan edes maitoa...
tneva82

Viesti Kirjoittaja tneva82 »

smaxx kirjoitti:Syytän Kaaoksen jumalia tästä nimikeiden määrän hornankattilasta.
Haha tuli kerran sama mieleen kun kävin ostoksilla siskolle joka poti hevoskuumetta. Meni oma tovi metsästellessä kaikkia tuotteita kun itsellä vähän yksinkertaisemmat ostoslistat. Varsinkin tuo maitohylly oli kyllä "missäs TÄMÄ sitten on?".
https://middleagedstrategybattlegamers.home.blog/ <- Turun suunnan LOTR pelaajien blogi
Morze

Viesti Kirjoittaja Morze »

Muutenkin kaupat osaavat olla nykyään yhtä ostoshelvettiä. Varsinkin, jos etsii jotain ainakin nykyään harvemmin tarvittavaa, sanotaan vaikka kuivahiivaa, saa välillä arvailla, mistä hyllystä ja mitä kylteillä merkittyä tuotetta lähinnä sitä löytää. Kerrankin etsin jättimarketissa juuresharjaa. Perunakaukalon vieressä oikein tyrkytettiin käyttökelvottomia juureshansikoita, mutta harjoja, joita koko marketissa taisi olla jäljellä luokkaa kolme kappaletta, löytyivät tietenkin lopulta tiskiharjojen vierestä, joita niitäkin sai etsiä ja kiertää käytännössä koko neliöhehtometrin kokoisen kaupan.

Fabassa ketuttaa kun ryssivät Empiren state troopit ulkonäöllisesti niin totaalisesti seiskaedikassa. Rumempia päitä saa etsiä.
Mithrandir

Viesti Kirjoittaja Mithrandir »

Itse asun keskustassa ja käyn kävellen viereisissä marketeissa ostoksilla. Ovat kompakteja, tuotteeet löytyvät 5-10 metrin kaistaleilta. Käyn niin usein että tiedän missä kaikki on. Ei ole tungosta, koska suurin osa ihmisistä käy autoilemassa jättimarketeissa. Kuntoni pysyy yllä jo siksi kun en autoa käytä/tarvitse. Har har.
Haddock kirjoitti:
Nightderanger kirjoitti:EI MITÄ ***TUA! MITÄ NOI CHAOSWARRUT KOLMEN UKON BOKSEISSA ON?!?!?!?!? Kilpi skulptattu figuun kiinni?!?! Pää kiinni? Asekädet EI yhteensopivia oikeiden warru-figujen kanssa??!!?! RAGE.
Ne on sitä samaa "laatua" jota tätä ketjua aloittaessasi itkit puuttuvan aikoinaan dark elffeiltä. Päättäisit jo haluatko tylsän näköisiä monoposeja vai et.
Tuo kolmen ukon boksi on itseasiassa todella mukava oivallus GW:ltä. Chaos Warrioreita tulee normaalissa boksissa 12kpl, joten kolme lisää tuottaa sinulle halvalla melko optimaalisen määrän Warrioreita. En silti ole tätä komboa ostanut, enkä ole ostamassa, koska minulla on ihan tarpeeksi 4-5. edikan hilpariwarruja.

Sitten valitusta taas vaihteen vuoksi:

http://www.beastsofwar.com/games-workshop/announcement/

GW:llä on aika jänskä asenne, ja aikamoiset kiristäjän otteet kun eivät halua faniensa mainostavan ilmaiseksi GW:n tuotteita netissä ja keskustelevan uusista julkaisuista.

Eipä silti, ymmärrän kyllä nuo kohdat missä GW on älähtänyt heidän konseptitaiteensa esittelemisestä. Kyseessähän on käytännössä varastetun materiaalin esitteleminen julkisesti, materiaalin käsittäessä luonnoskuvia tulevista tuotteista. Jos itse pitäisin videblogia/fanisivustoa, niin en kyllä ottaisi vastaan jonkun tarjoamaa salaista/harvinaista matskua tulevasta tuotteesta. Siis juma*lavita yritysvakoilulla hankittua tavaraa, järki hoi.
Pahvivalmiste

Viesti Kirjoittaja Pahvivalmiste »

Mithrandir kirjoitti:Ei nykyään enää tarvitse nähdä niin paljon vaivaa, ne raot saa helposti täytettyä GW:n tekstuurimaaleilla tai nestemäisellä green stuffilla. Ei tarvitse sahailla ja viilata.
Olen käyttänyt ihan perusstuffia tahi Milliputtia. Vaivaa siitä silti on. Valivali.
smaxx kirjoitti:Nyt kävin kaupassa ostoslistan kanssa, armas vaimoni oli ystävällisesti sellaisen laittanut. Listalla tuotteita niinkuin 'Flora Vispi' ja 'Rainbow kevyt ruoka 4%'.

Odotas vaan, jos/kun vaimo laittaa sinut hankkimaan jotain "unohtunutta" kosmetiikkaosastolta :P Toisaalta olen joskus jonottanut miniatyyrejä myyvässä liikkeessä, kun siellä on ollut joku äiti/isä poikansa Joululahjalistan kanssa... Mutta kiitos liikutusalustavinkistä, liikutuin!
Morze

Viesti Kirjoittaja Morze »

Mithrandir kirjoitti: Sitten valitusta taas vaihteen vuoksi:

http://www.beastsofwar.com/games-workshop/announcement/

GW:llä on aika jänskä asenne, ja aikamoiset kiristäjän otteet kun eivät halua faniensa mainostavan ilmaiseksi GW:n tuotteita netissä ja keskustelevan uusista julkaisuista.

Eipä silti, ymmärrän kyllä nuo kohdat missä GW on älähtänyt heidän konseptitaiteensa esittelemisestä. Kyseessähän on käytännössä varastetun materiaalin esitteleminen julkisesti, materiaalin käsittäessä luonnoskuvia tulevista tuotteista. Jos itse pitäisin videblogia/fanisivustoa, niin en kyllä ottaisi vastaan jonkun tarjoamaa salaista/harvinaista matskua tulevasta tuotteesta. Siis juma*lavita yritysvakoilulla hankittua tavaraa, järki hoi.
Surkuhupaisintahan tuossa on lopputulos, eli lopettavat yhteistyön Waylandin kanssa, käsittääkseni vain koska GW pelkää tietovuotoja jälleenmyyjien taholta ja pystyisi laillisesti hieman hämärästi lykätä Waylandin tavarantoimituksia.
Lighthammer
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja Lighthammer »

GW on paska firma. Yllämainitun kaltaista ulostetta firman toiminnasta on netti pullollaan, viimeksi omat verenpaineet nousi kun luin Army Builderin webbisaitilta historiikkiä ko. softan kehityksen varrelta. Lafka on oikea malliesimerkki siitä kun toiminta tähtää vain ja ainoastaan osakkeenomistajan miellyttämiseen hinnalla millä hyvänsä. Kaikesta eniten vituttaa kun GW:n tulos vaan paranee vuosi vuodelta. Niskaparta äkkiä luulisi, että näin internetaikana paskamaisuus faneja kohtaan kostautuisi aika nopeasti, mutta mitä vielä.

"Se IP nyt vaan on niin hyvä."

Kunpa edes itsellä olisi selkärankaa siirtyä johonkin vähemmän v****maisen valmistajan tuotteisiin. Jotenkin sitä vaan löytää itsensä ostamasta ja maalaamasta GW:n nappuloita vuodesta toiseen.

"Ken näitä ostaa saa kaiken toivon heittää."
Set fire to the family tree.
smaxx
Valvoja

Lighthammer kirjoitti:Kunpa edes itsellä olisi selkärankaa siirtyä johonkin vähemmän v****maisen valmistajan tuotteisiin. Jotenkin sitä vaan löytää itsensä ostamasta ja maalaamasta GW:n nappuloita vuodesta toiseen.
Siirry pelaamaan GW:n pelejä muiden firmojen figuilla. Faba ja 40k on kuitenkin Masiinan ja flamesin ohella ne pelit mihin parhaiten saa vastustajia, joten kannattaa rankaista veemäistä firmaa pelaamalla peliä niin että hillot valuu muiden kukkaroon.

Hirveä vaiva siinäkin kyllä on, valivali.
Nopat ja Taktiikka Ry
Liity Nopat ja Taktiikka Pelien sopiminen -ryhmään : https://www.facebook.com/groups/553301271491198/
Nightderanger

Viesti Kirjoittaja Nightderanger »

Haddock kirjoitti:
En halua muiden sekaan erinäköisiä. Haluan myös jokaiselle miekat, eli sai vähän leikellä ylimääräistä.
Oskari

Viesti Kirjoittaja Oskari »

Lighthammer kirjoitti: Kunpa edes itsellä olisi selkärankaa siirtyä johonkin vähemmän v****maisen valmistajan tuotteisiin. Jotenkin sitä vaan löytää itsensä ostamasta ja maalaamasta GW:n nappuloita vuodesta toiseen.
Osta figut käytettynä. Näin mää olen tehnyt melkein kaikkien GW nappien kanssa. Raha ei mene GW:lle enää käytettynä ostetuista napeista. Lisäks vanhat napit on paremman näköisiä ja eivät myöskään ole failcastia. Tietty ongelmia tulee ,jos pelaa jotain necroneita ym.

Kaikkien armeijoiden napeista on monta versiota liikkeellä, niin valinnan varaakin on. 8-edikan tultua mulle oli ihan selvää, että kyseinen firma ei tule multa ainakaan saamaan penniäkään ylimääräistä. Korkeintaan hankin pakolliset kirjat.

Ebay on pullollaan vaikka ja mitä, usein vielä melkoisen huokeaan hintaan.

GW:n tulosta nostavat varmaan paljon nää uudet ihme hilavitkuttimet, mitä joka ikiseen kirjaan väkisin tungetaan. No onneks niitä ilman pärjää, tai ne voi konffia.

Silti pakko nostaa hattua GW:lle. Vaikka ihmiset ympäri nettiä urputtaa, niin silti vaan firman tulos on kasvanut tasaisesti ja varmasti jatkaa kasvuaan. Loistavaa liiketoimintaa! Haluaisin todella nähdä ekonometriset tutkimukset GW:n päätösten taustalla. Nyt on nimittäin tosiaan jossain onnistuttu. Varsinkin kun GW:n salailu julkaisujen suhteen pahenee vuosi vuodelta ja myynti vaan nousee. Pistää miettimään onko tässä joku vahvakin yhteys?

Pitäiskö ostaa GW:n osakkeita? :D
First law: You can't win
Secod law: You can only lose
Third Law: You can't get out of the game
jamovoima
Valvoja

Viesti Kirjoittaja jamovoima »

smaxx kirjoitti:
Lighthammer kirjoitti:Kunpa edes itsellä olisi selkärankaa siirtyä johonkin vähemmän v****maisen valmistajan tuotteisiin. Jotenkin sitä vaan löytää itsensä ostamasta ja maalaamasta GW:n nappuloita vuodesta toiseen.
Siirry pelaamaan GW:n pelejä muiden firmojen figuilla. Faba ja 40k on kuitenkin Masiinan ja flamesin ohella ne pelit mihin parhaiten saa vastustajia, joten kannattaa rankaista veemäistä firmaa pelaamalla peliä niin että hillot valuu muiden kukkaroon.

Hirveä vaiva siinäkin kyllä on, valivali.
40k:ssa ainakin ja ehkä vähän fabassakin vaan ainakin minulle juuri se syy pelata koko pelejä on siistit figut ja maailma. Pelit sinänsä ei nykyään enää niin huikeita pelikokemuksia tarjoa. Fantasiagenreen nyt löytyykin vaikka mitä siistiä, mutta marineita on vähän hankala pelata vaihtoehtofiguilla, jos se nimenomaan on se koko sisäänheittosyy...
Gorkiporki
Sotavasaran Maalaajamestari 2008

Viesti Kirjoittaja Gorkiporki »

Fabassa ketuttaa kun ryssivät Empiren state troopit ulkonäöllisesti niin totaalisesti seiskaedikassa. Rumempia päitä saa etsiä.
Tämä on kyllä totta. Se sama saakuli tunari on päässyt veistelemään muitakin figuja ja melkein pilannut nekin.

Lisäksi haluaisin valittaa myös siitä, että minulla ei edes ole vaimoa...saakuli saakuli. Ei ole ketään täyttelemässä ostoslappuja. Itse on nekin täytettävä.

Minua myös ärsyttää tuo sotun filtteri, joka muuttaa kaikki s@@t@n@t saakuleiksi...hähhäääh..muutapas tuo
Modern cars - they all look like electric shavers.
smaxx
Valvoja

jamovoima kirjoitti:40k:ssa ainakin ja ehkä vähän fabassakin vaan ainakin minulle juuri se syy pelata koko pelejä on siistit figut ja maailma. Pelit sinänsä ei nykyään enää niin huikeita pelikokemuksia tarjoa. Fantasiagenreen nyt löytyykin vaikka mitä siistiä, mutta marineita on vähän hankala pelata vaihtoehtofiguilla, jos se nimenomaan on se koko sisäänheittosyy...
Onhan toi noin. Toisaalta, vois tehdä talvisodan suomalaisita ja/tai neukuista 40k:hon IG -armeijan. Ehkä sillä ei kehtaa turnauksiin mennä, kun tankit on kuitenkin väärän kokoisia (tai sitten vaan sotkee IG -tankkeja sekaan), mutta noin omaksi ilokseni ajattelin noita pelailla 40k -säännöilläkin. Vaikka varmaan se IG codexikin kohta muuttuu niin ettei toi onnistu, pitää olla jotain karhulla ratsastavia laaserpyssymiehiä että saa pelata...
Nopat ja Taktiikka Ry
Rune
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja Rune »

Aaaa, nostalgiavalitusketju kuin tilauksesta! :D Juuri kun olen löytänyt pienen palan oikeaa warhammeria jälleen kutosedikan ja seiskaedikan kirjoja selailtuani. Myös sillä on osuutta asiaan että sain viimein uudemmilla käyttiksillä toimimaan Warhammer: Dark Omenin. Se on pirun vaikea peli, kuten lapsuudesta muistelinkin!

Voisin valittaa ikuisesti ja loputtomasti, mutta tyydyn mainitsemaan että itkun aihetta on. Voin suoltaa sitä epäsäännöllisin väliajoin sinne sun tänne kun tässä syksyn mittaa ahdistun nykyhammerin tilasta.

Tässä nyt kuitenkin asiat joista olen valittanut aina seiskaedikan julkaisusta asti:

Miksi Empiren Greatswordeilla ei ole S4, mutta joillain random haltioilla on? Miksi? Miksi miksi miksi miksi miksi?!

Miksi Insane Courage piti ikinä lisätä tähän peliin? Seiskaedikan vampyyrikirja sysäsi pelin alamäkeen, mutta Insane Courage oli sellainen pieni, orastava häivähdys tuhon tulevaisuudesta joka enteili huonompia(tm) aikoja. Insane fucking courage.

Siinä kaksi asiaa jotka ovat häirinneet minua koko pelihistoriani ajan (tai, insane courage vasta seiskaedikasta alkaen). Piti päästä avautumaan.

Also haltiat.
#Ostium
http://cabal-ostium.blogspot.fi/

For a Pessimist, I'm pretty Optimistic
Lord Mikke

Viesti Kirjoittaja Lord Mikke »

Rune kirjoitti:Miksi Empiren Greatswordeilla ei ole S4, mutta joillain random haltioilla on? Miksi? Miksi miksi miksi miksi miksi?!

Also haltiat.
Ihmiset on heikkoja. Altistuvat kaiken maailman taudeille ja kaatuvat sisäisiin ongelmiin, kuolevat nuorina.

Haltiat luotiin herraroduksi. Siksi ne on forever young, pitkiä ja poikamaisen kauniita.

Se on kun statit on väliltä 0 - 10 niin nallekarkit ei mene vaan tasan. Minua ärsyttää puolestaan se kun käytännössä pelin Str- valuet on väliltä 3-6. Toisaalta pelin säännöt, yhden nopan D6- systeemi ja kymmenen vuotta vanhat pelikelvottomat kirjat ovat myös syy siihen miksi lopetin pelaamisen.
Peril of Warp
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “FB: Yleiset keskustelut”