Warhammer 8.1 - Runic Revision

Warhammer Fantasy Battles -pelin palsta, jossa on tarkoitus keskustella kaikista niistä aiheista, jotka eivät sovellu muihin otsikoihin. Kysymyksiinkin vastataan, mutta käytä kuitenkin ensin hakua.
Jomppexx

Re: Warhammer 8.1 - Runic Revision

Viesti Kirjoittaja Jomppexx »

Lord of Carcassonne kirjoitti:Vanha Magic resistance takas! Mikä oli 6 tai 7 edikas. Nyt magic resistance on naurettava kun se antaa vain ward saveihin bonusta.
Miten magic resistance toimi silloin?
Itse olen pelannut vaan 8 edikkaa niin en tiedä näistä vanhoista edikoista mitään.
El Capitan
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja El Capitan »

Magic restistance antoi pelaajalle ylimääräisiä dispel noppia suojautumaan magialta kun kyseiseen yksikköön kohdistetaan taika. Nämä nopat olivat käytettävissä vain kyseisen taian estämiseen ja niitä sai aina lisää, jos yksikköön kohdistettiin uudestaan toinen taika. Dispel noppien määrä riippui magic resitancen suuruudesta. MR2 oli aika kova suoja, koska ei tarvinnut käyttää poolissa olevia noppia taialta pelastautumiseen parhaimmillaan. Pärjäsi näillä ilmaisilla vallan mainiosti.

Siinäkin on sitten puuhaa kerrakseen kun yrittää saada niitä erikoissääntöjä korjattua. Mikä onkaan kenenkin mielipide siitä, mikä milloinkin on ollut järkevin ja mikä muutos parempaan suuntaan. Carcassonne kuitenkin sanoi omankin mielipiteen ääneen. Koko 8th ajan minnuu ei ainakaan ole kiinnostanut onko kellä ja missä MR:ää vai onko yhtään. Ei se siitä kuitenkaan mitään hyödy.
Soturin ei tarvitse vuodattaa verta voittaakseen taistelun.
- Sinitähti
Morrigan

Viesti Kirjoittaja Morrigan »

No tuuuooooota noin. MR3 on yksi ostetuimmista common magic itemeistä.

Mut joo, aika preferenssikysymys se on kummasta MR säännöstä tykkää enemmän. Itselle se on henk. koht. aika lailla se ja sama, molemmat säännöt toimii hyvin vaikka ovatkin täysin erilaisia.
Euroopan mukavin mies
El Capitan
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja El Capitan »

Morrigan kirjoitti:No tuuuooooota noin. MR3 on yksi ostetuimmista common magic itemeistä.

Mut joo, aika preferenssikysymys se on kummasta MR säännöstä tykkää enemmän. Itselle se on henk. koht. aika lailla se ja sama, molemmat säännöt toimii hyvin vaikka ovatkin täysin erilaisia.
Sitä mie olen vähän ihmetellyt, että mikä ihme siinä esineessä on niin siistiä? Mutta samalla mie ihmettelen muitakin asioita niissä listoissa, joissa on se yksi ogrelautta/ritaribussi kaikilla sankareilla. Kai se on kivaa saada yhden miehen magiakamoilla se 4+ wardi spirit leechille. Kyllä täällä Porissakin pelataan kovaa kaksien tankkien ja hydrien kanssa, mutta kai me ollaan vielä tietämättömiä sen MR3:n hyvyydestä kun en muista koskaan kysyneeni tai pohtineeni koko säännön olemassa oloa.

Lähinnä mua ärsyttää nyky MR:ssä se, että se ei päde kuin muutamaan hassuun loitsuun. Hexejä vastaan siitä ei ole mitään iloa eikä pahemmin Dwellerinkään raivo heikkene. Samalla tavalla mie otan puolet yksiköstä pois oli MR:ni kuinka iso tahansa. Edellinen toimi ja auttoi aina. Kivempaa sanon minä. Ainoa asia mikä tekisi siitä säännöstä vielä paremman olisi sen laittaminen kaksisuuntaiseksi tieksi. Jos mie heitän yksikkööni augmentin, jolla on MR, niin vihollisen pitäisi saada myös extra noppa dispelloimiseen. Miun mielestäni asia ei ollut näin.
Soturin ei tarvitse vuodattaa verta voittaakseen taistelun.
- Sinitähti
Rune
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja Rune »

Pohdin tämän aamupäivän päässäni vähän tätä asiaa, ja MR(3) tuntuu tosiaan olevan listoissa lähinnä Spirit Leechiä ja Miscasteja varten. Pääasiassa.

Olin ajatellut että MR voisi antaa mahdollisesti dispel noppia yksikkönsä viereen. Dispelloiva pelaaja saa käyttää näitä noppia dispelloidakseen loitsua mikä kohdistuu ko. yksikköön. Näin yksikön buffaaminen on haastavampaa, mutta se myös monien juttujen dispellointi helpottuu. Paitsi vortexien. Sad.

Mutta ei siis mitenkään loppuun asti ajateltu vaihtoehto tämä. Jotain vaan mitä mietin ehkä jalostavani. Magic Resistance ei ole pelin ongelmallisin asia.

En oo raapustanut näitä asioita enempää ylös hetkeen. Elämä. Jatkan heti kunhan.
#Ostium
http://cabal-ostium.blogspot.fi/

For a Pessimist, I'm pretty Optimistic
banzgo

Viesti Kirjoittaja banzgo »

Rune kirjoitti:MR(3) tuntuu tosiaan olevan listoissa lähinnä Spirit Leechiä ja Miscasteja varten.
Eipä vaikuta miscasteihin. Mutta joo, yleensä se on siellä juurin deathin snipejä vastaan. Myös jos yksiköllä on jotain omaa wardia pohjalla, saadaan siitä lähes immuuni tulipalloille sun muille höttöloitsuille. Esim Welffien sistereitä on usein todella vähän ja jokainen woundi on arvokas, niin mr suojaa niitä todella hyvin tulipalloja vastaan, jotka muuten olisivat suhteellisen tappavia.
Rune
Peliporukkavalvoja

banzgo kirjoitti:
Rune kirjoitti:MR(3) tuntuu tosiaan olevan listoissa lähinnä Spirit Leechiä ja Miscasteja varten.
Eipä vaikuta miscasteihin. Mutta joo, yleensä se on siellä juurin deathin snipejä vastaan. Myös jos yksiköllä on jotain omaa wardia pohjalla, saadaan siitä lähes immuuni tulipalloille sun muille höttöloitsuille. Esim Welffien sistereitä on usein todella vähän ja jokainen woundi on arvokas, niin mr suojaa niitä todella hyvin tulipalloja vastaan, jotka muuten olisivat suhteellisen tappavia.
Pitipä tarkistaa. Muistin FAQin nimenomaan sanoneen että MR toimii Miscasteja vastaan. Sanoikin toisinpäin.

Kovin yleispätevä Magic Resistance ei tosiaan ole.
#Ostium

Rune
Peliporukkavalvoja

Magic Resistance (X):
Some units are extra resistant to magic, or benefit from a null-aura or an arcane shield. Units with Magic resistance place a number of extra dispel dice next to it equal to its Magic resistance value. The dispelling player may use these dice during the Magic phase when dispelling spells that target that unit. Note that both players may use them, not just the player controlling the unit! Units with multiple values of Magic Resistance always use the highest value.
Ajattelin kirjoittaa nyt tämänkin ylös. Minusta se vaikuttaa ihan hyvältä ja monipuolistavalta uudistukselta.

Näillä näkymin miuta kiinnostaisi jo alkaa testaamaan tätä settiä. Kutosloitsut on mitä on. En uskalla koskea niihin vielä.

Command Pointit pitää vielä kirjoittaa kertaalleen mutta tahtoisin päästä kokeilemaan niitä.

Tärkeimpinä uudistuksina pidän taisteluvuoroa, sitä ketkä pääsevät lyömään, ja muutoksia Supporting strikeihin.
#Ostium

Rune
Peliporukkavalvoja

Lisäsin manööverin Redress Ranks, ja korjasin Reformia. Redress Ranks tehdään liikevaiheella, ja sillä voi muuttaa muodostelmaa. Reform kuin ennenkin, mutta sillä ei voi lisätä eikä muuttaa rivejä.

Kirjoitin uudelleen Combat Reformin nimelle Combat Manouver. Sillä voi nyt joko lisätä eturiviin kaksi fileä, tai muuttaa suuntimaa (muuttamatta muodostelmaa).

Tein uuden komennon nimeltä At the double!, jolla onnistuu automaattisesti swift reformissa tai marssitestissä.

Large Targetit eivät voi koskaan saada Hard Coveria, mistään.

Vieläkään en ole päässyt pelitestaamaan. Enkä ihan heti pääsekään. Kukaan muu joutanut, tai pohtinut edes asiaa? :D

Mietin tuota LoSia. Voisi kokeilla joskus sitä että antaa Simple LoSin kaltaisesti siimaa näkökentässä, ja tekee niin että vain isommat blokkaa losia - saman kokoiset antavat vain coveria.

Runedit\\ JOS Command Pointit saa käyttöön järkevästi, voisi harkita Steadfastin poistamista sääntönä, ja antamalla vain option Stubborniin kerran per CP. Näin esim peikot eivät ikinä osaa olla steadfasteja. Radikaalia, radikaalia. Vaatii paljon pelitestausta. Hordea nyt yritin jo valmiiksi lyödä Disruptauksella.

Komennoilla nyt voisi ylipäänsä tehdä vaikka mitä. Eri armeijoilla ja yksiköillä voisi olla erilaisia ja omanlaisiaa komentoja, kuten örkkien Waagh! ja tonttujen tiedä-nyt-mikä, ja Skavenien Life is cheap (sankari komentaa ampumaan omia, ei ne yksin uskalla?).
#Ostium

Morhgoz
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja Morhgoz »

Itse olen monesti miettinyt joidenkin sääntöjen lainaamista Warhammer Ancient Battlesta. Siellä on muutamia mukavia sääntöjä joita olisi kiva kokeilla ja ainakin osa toimisi ihan hyvin Fantasyssäkin ilman sen kovempia mutinoita. Esim Charge reactionit counter charge ratsuväellä on ihan toimiva ja realistinenkin samoin shoot & flee ratsuväellä ja skirmishereillä. Tietysti en nyt muista miten initiative säännöt FaBan nykyedikassa menivätkään, kun ei ole 8 edikan sääntistä kuin sähköisenä, kun tuossa counter chargessa kumpikin ratsuväkiyksikkö lasketaan hyökkääväksi (saavat lancejen/keihäitten strena bonuksen ym) mutta varsinainen hyökkääjä iskee ensin. Shoot & flee antaa yksikölle mahdollisuuden ampua ja juosta karkuun, mutta joutuvat heittämään matkan yhtä noppaa vähemmällä.
Warbands of Wastelands

Tärkeintä ei ole voitto, vaan kasa verisiä kalloja,
omia jos ei vihollisen....

I used to take an arrow to the knee, till I took an arrow to the knee....
Corian

Viesti Kirjoittaja Corian »

Hei,

Tässä on ihan hyvä iniative ja oon samankaltaisilla linjoilla liikkumiseen liittyvästä säännöstöstä. Mua ärsyttää aika lailla samat asiat mistä Anwil ensimmäisellä sivulla kirjoittikin. Jos jotain kasiedikan korjaamista lähtee hakemaan niin kyse voisi olla nimenomaan tämänkaltaisesta virtaviivaistamisesta.

8.edikassa on mielestäni aina ollut vähän sellainen kauhun tasapaino pitämässä peliä kasassa, jossa esim. magia näyttelee tosi suurta roolia. Tää on aika vaarallinen reitti lähteä leipomaan asioita uudelleen, koska vaikutuksia löytyy niin paljon. Kongajonoista taas esimerkiksi uskallan väittää, että peli ei toimi niiden osalta ihan suunnitellulla tavalla vaan tuollaista nyt vaan pystyy tekemään, koska ei ole kiellettykään.
Nopat ja Taktiikka Ry
Pääkaupunkiseudun pelikerho
http://www.nopat.fi
Rune
Peliporukkavalvoja

Corian kirjoitti:Hei,

Tässä on ihan hyvä iniative ja oon samankaltaisilla linjoilla liikkumiseen liittyvästä säännöstöstä. Mua ärsyttää aika lailla samat asiat mistä Anwil ensimmäisellä sivulla kirjoittikin. Jos jotain kasiedikan korjaamista lähtee hakemaan niin kyse voisi olla nimenomaan tämänkaltaisesta virtaviivaistamisesta.
Moi!

Hyvä kommentti, ja kiitos siitä. :)
8.edikassa on mielestäni aina ollut vähän sellainen kauhun tasapaino pitämässä peliä kasassa, jossa esim. magia näyttelee tosi suurta roolia. Tää on aika vaarallinen reitti lähteä leipomaan asioita uudelleen, koska vaikutuksia löytyy niin paljon.
Näin on. Sen takia pitääkin tehdä asioita vähän kerrallaan. Esimerkiksi ei ruveta kirjoittamaan armeijakirjoja ihan heti uusiksi. Command Point systeemi on jo aivan siinä rajoilla että onko se twiikkaus vai pelin aivan sekaisin laittava järjestelmä. Se oli yksi ideoista jotka halusin vain ensin kirjoittaa ylös ennenkuin se katoaa tajunnasta. Monen muun twiikin osalta olen luottavainen - tarkoitus ei ollut aluksi uudelleentasapainottaa peliä, vaan poistaa perussäännöistä ne monimutkaisimmat ja turhimmat vaikutukset. Lähitaistelun streamlainaus on minusta yksi tärkeimpiä näin aluksi. Magia menee tasapainotuksen puolelle.
Kongajonoista taas esimerkiksi uskallan väittää, että peli ei toimi niiden osalta ihan suunnitellulla tavalla vaan tuollaista nyt vaan pystyy tekemään, koska ei ole kiellettykään.
Runic Revisiossa vai vanillahammerissa? Itse yritän näillä sääntömuutoksilla poistamaan congajonojen hyödyt - saa tehdä, mutta eri asia on kannattaako. :)

Mitä projektiin tulee, olen halunnut odotella Age of Sigmarin julkaisuun ja kokeilla sitä kerran tai pari paikallisliikkeen demoboksilla. Teen tutkimusta sen suhteen ennenkuin päätän mitä alan tekemään. Näillä näkymin syksyn Warhammer-liigat ja viikonloput Joensuussa pyhitän tämän iteraation pelitestaukselle, mutta saa nähdä.

Tällä hetkellä työpenkillä on Necromundakampanja helpottamaan AoS:n aiheuttamaa figuvakuumia. :)
#Ostium

Corian

Viesti Kirjoittaja Corian »

Ylipäätään kongajonot on mun mielestä asia jota ei pitäisi pystyä tekemään. Faba identifioituu mulle nimenomaan rykmentteihin ja niiden välisiin kahakoihin :) Jos Suomeen alkaa muodostumaan 8 edikan parannus prokkis niin oon mielellään mukana testaamassa sitä.

Tuossa kun lueskeli viimeiset uutiset AoS:in osalta niin tällainen virtaviivaistettu sääntöpaketti 8edikkaan ei kuulosta yhtään hullummalta idealta. Edikkaan löytyy lähes kaikki kirjat (okei bretit mut...) ja ETC on mun mielestä luonut hyvää pohjaa niiden tasapainottamiseksi. 8 edikka lähinnä siksi, että sisältää tähän asti käsittääkseni isoimman miniatyyripoolin. Ei sillä etteikö kutonen ollut mun mielestä esim. kiva myös. Tosin tulisiko tästä sitten täysin kuoleva skene Suomessa, koska uusien pelaajien mukaan tulo ei ainakaan helpotu..
Nopat ja Taktiikka Ry
Pääkaupunkiseudun pelikerho
http://www.nopat.fi
Draike

Viesti Kirjoittaja Draike »

Tarkoittaako tämä nimeämiskonventio nyt sitä, että päävastuu suunnittelusta on minulla? Suuri kunnia, mutta olen pelannut peliä viimeksi 3 edikkaa sitten. :/
Mithrandir

Viesti Kirjoittaja Mithrandir »

Ei suinkaan, mutta tietysti kaikki systeemiä inhoavat voivat kätevästi suunnata vihapostinsa sinulle Runen sijasta. :)
Draike

Sehän sopii. Ennakkovaroituksena kannattanee mainita notta jokaiseen ongelmaan tarjoan ratkaisuksi Kaldor Draigon liittämistä yksikköön, oli kyse sitten dangerous terrain -testistä tai taikanoppien määrästä.
Rune
Peliporukkavalvoja

Mithrandir kirjoitti:Ei suinkaan, mutta tietysti kaikki systeemiä inhoavat voivat kätevästi suunnata vihapostinsa sinulle Runen sijasta. :)
An elaborate ruse.
Runic kirjoitti:Sehän sopii. Ennakkovaroituksena kannattanee mainita notta jokaiseen ongelmaan tarjoan ratkaisuksi Kaldor Draigon liittämistä yksikköön, oli kyse sitten dangerous terrain -testistä tai taikanoppien määrästä.
Tämä on juuri niitä neronleimauksia ja pelinrakennushenkeä jota Teiltä odotin kun lisäsin Teidät pääsuunnittelijaksi projektiimme 7,24 vuotta sitten (viitattu 2.7.2015). Vaikka en silloin vielä tiennyt tekeväni tällaista projektia. Nerouteni edelsi aikaansa. Kirjaimellisesti.

Jos lähetätte vielä verokorttinne ja osoitetietonne että voin maksaa teille ensimmäisen erän 1 000 000 euron palkkasopimuksen mukaisesti? Vai sopiiko Teille paremmin veronkierto etelänmeren saarien kautta?

:)

Draigo on hyvä. Pidetään tää. Käyttistä.
#Ostium

Draike

Rune kirjoitti:
Mithrandir kirjoitti:Ei suinkaan, mutta tietysti kaikki systeemiä inhoavat voivat kätevästi suunnata vihapostinsa sinulle Runen sijasta. :)
An elaborate ruse.
Runic kirjoitti:Sehän sopii. Ennakkovaroituksena kannattanee mainita notta jokaiseen ongelmaan tarjoan ratkaisuksi Kaldor Draigon liittämistä yksikköön, oli kyse sitten dangerous terrain -testistä tai taikanoppien määrästä.
Tämä on juuri niitä neronleimauksia ja pelinrakennushenkeä jota Teiltä odotin kun lisäsin Teidät pääsuunnittelijaksi projektiimme 7,24 vuotta sitten (viitattu 2.7.2015). Vaikka en silloin vielä tiennyt tekeväni tällaista projektia. Nerouteni edelsi aikaansa. Kirjaimellisesti.

Jos lähetätte vielä verokorttinne ja osoitetietonne että voin maksaa teille ensimmäisen erän 1 000 000 euron palkkasopimuksen mukaisesti? Vai sopiiko Teille paremmin veronkierto etelänmeren saarien kautta?

:)

Draigo on hyvä. Pidetään tää. Käyttistä.
Koska olen tämän warpin katkuisen paljastuksen myötä ollut sivutyössä 7,24 vuotta ilmoittamatta asiasta verohallintoon, valitsen veronkierron etelänmeren saarien kautta. Draigo sopii minustakin ratkaisuksi aivan joka asiaan, eikä fluffipuolellakaan ole mitään epäsopivaa kun on FB:ssä jo vieraillut.
Rune
Peliporukkavalvoja

Runic kirjoitti: Koska olen tämän warpin katkuisen paljastuksen myötä ollut sivutyössä 7,24 vuotta ilmoittamatta asiasta verohallintoon, valitsen veronkierron etelänmeren saarien kautta.
Ah, hyvä huomio. Älykästä. Pistänpä postiin.
#Ostium

Rune
Peliporukkavalvoja

Hobla!

Ensimmäiset palaverit ja aivomyrskyt on tehty. Tämän vuoden Ostiumiin rakennetaan näiden muutosten pohjalle sääntösetti. :) Turnajaiset arvatenkin ennen joulua. Tarkemmin ei ihan vielä tiedetä. Infoa heti kun on mistä ammentaa!
#Ostium

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “FB: Yleiset keskustelut”