Corian kirjoitti:Hei,
Tässä on ihan hyvä iniative ja oon samankaltaisilla linjoilla liikkumiseen liittyvästä säännöstöstä. Mua ärsyttää aika lailla samat asiat mistä Anwil ensimmäisellä sivulla kirjoittikin. Jos jotain kasiedikan korjaamista lähtee hakemaan niin kyse voisi olla nimenomaan tämänkaltaisesta virtaviivaistamisesta.
Moi!
Hyvä kommentti, ja kiitos siitä. :)
8.edikassa on mielestäni aina ollut vähän sellainen kauhun tasapaino pitämässä peliä kasassa, jossa esim. magia näyttelee tosi suurta roolia. Tää on aika vaarallinen reitti lähteä leipomaan asioita uudelleen, koska vaikutuksia löytyy niin paljon.
Näin on. Sen takia pitääkin tehdä asioita vähän kerrallaan. Esimerkiksi ei ruveta kirjoittamaan armeijakirjoja ihan heti uusiksi. Command Point systeemi on jo aivan siinä rajoilla että onko se twiikkaus vai pelin aivan sekaisin laittava järjestelmä. Se oli yksi ideoista jotka halusin vain ensin kirjoittaa ylös ennenkuin se katoaa tajunnasta. Monen muun twiikin osalta olen luottavainen - tarkoitus ei ollut aluksi uudelleentasapainottaa peliä, vaan poistaa perussäännöistä ne monimutkaisimmat ja turhimmat vaikutukset. Lähitaistelun streamlainaus on minusta yksi tärkeimpiä näin aluksi. Magia menee tasapainotuksen puolelle.
Kongajonoista taas esimerkiksi uskallan väittää, että peli ei toimi niiden osalta ihan suunnitellulla tavalla vaan tuollaista nyt vaan pystyy tekemään, koska ei ole kiellettykään.
Runic Revisiossa vai vanillahammerissa? Itse yritän näillä sääntömuutoksilla poistamaan congajonojen hyödyt - saa tehdä, mutta eri asia on kannattaako. :)
Mitä projektiin tulee, olen halunnut odotella Age of Sigmarin julkaisuun ja kokeilla sitä kerran tai pari paikallisliikkeen demoboksilla. Teen tutkimusta sen suhteen ennenkuin päätän mitä alan tekemään. Näillä näkymin syksyn Warhammer-liigat ja viikonloput Joensuussa pyhitän tämän iteraation pelitestaukselle, mutta saa nähdä.
Tällä hetkellä työpenkillä on Necromundakampanja helpottamaan AoS:n aiheuttamaa figuvakuumia. :)