Nysse kirjoitti: Nettiä vaan selaamaan jos jostain löytyis joku jolla ois kamaa varastossa :)
Kovasti oli vihreetä palloa nettisivuilla ja sit kolmen viikon perästä asiaa kysyy niin vastataan että menee vielä saman verran.
No se OT:sta.
Wirbelwindit löytyis kaapista ja nebit kanssa mutta silloin ei tartteis uutta askarrella juuri mitään. No kyllä Saksalla onneks erilaista kalustoa riittää. Silmät kiinni söhäsee support listaa ja laittaa tilausta menemään :)
Mitenkäs, kun tuli mieleen että vaikka tää liiga on varmastikkin aika vapaamuotoinen listojen suhteen, niin ehkä täällä joku osaisi vastata mun kiperään kysymykseen?
Forces of warissa on listoja, minkä alkuperästä mulla ei oo mitään hajua. Entisen (?) Meuse-PDF:än listat on siellä nimellä Devils Charge digital exclusive ja en edes muista oliko noita Saksalaisten Grenadier-listoja edes siinä vanhassa PDF:ssä, vai onko ne ihan täysin uusi ja tuulesta temmattu optio?
Mikähän niiden kohtalo on turnauksissa, missä pelataan ns. laillisilla listoilla? Ne kun kuitenkin löytyy sieltä flamesin omasta listageneraattorista, mutta mistähän löytäisi ns. fyysiset, tai edes PDF -versiot? Joku joskus tarjosi Flamesin omilla foorumeilla, että "tämmösellä linkillä pääsee kattomaan flames of war:in sivuilta poistettuja sivuja, esim. sitä sivua missä oli kaikki PDF:fät" - ei kuullosta yhtään legitiltä minusta.
Kysyn, koska vähän ahdistaa jos nyt alkaa tekemään kokonaan uutta armeijaa huomatakseen vain, että sillä ei välttämättä voi pelata turnauksissa. Toki, Grenadier-pohja on ihanan geneerinen, mutta koska suosin projekteina aina kokonaisia armeijoita ja niihin jälkikäteen minkään lisääminen tai niiden muokkaaminen on hanurista, niin haluaisin valita aina projektini vähän sen mukaan kuinka "pitkäikäisestä" listasta on kyse. 40k kai sen aikanaan opetti.
Ja jatkokysymyksenä, onko tosiaan niin että liigaa pelataan maanantaisin?
Kyllä noi Forcesissa esiintyvät on tournament legal kamaa. Esim. noita Digital Exclusive listojahan ei muualla näy. Sinäänsä noita vanhoja PDF:iä löytää kyllä googlella ja Flamesin sivujen haulla vielä vaikka suorat linkit on vissiin kadonnut? Tässä esim. se Panzers to the Meuse
Tarkoitus oli pelata meidän normaaleina Flamesin pelipäivinä tätä. Varsinaisestihan ei mitään tiukkaa säännöstöä ole vaan tasaisesti edetään isompiin peleihin ilman mitään progressiota hahmoilla jne. Mikään ei myöskään estä sopimasta pelejä muillekin päiville ja tässäkin seurueessa on useampi joilla avaimet löytyy kerhohuoneelle. Eli ei välttämättä ole pakko arkisin lähteä Lahdesta tänne huristelemaan :) Helpommin vaan löytää silloin vastusta.
Mullakin on tää eka pelikerta vielä vähän arvalla, mutta kahtotaan.
Tässä kun olen pyöritellyt listoja, niin heräsi kysymys :
Jos sulla on armeijassas tasan yksi volksturm platoona sekä volksturm HMG platoona, niin kuinka monta HMG:tä voit liittää HMG platoonasta tohon volksturm platoonaan? Kaikki neljäkö (jolloin HMG platoona lakkaa olemasta platoona)?
Ite tiedän, etten ainakaan ekalle kerralle pysty/kykene saapumaan töiden takia. Mulla menee vähän joka kerta että katottava erikseen työt + hallituksen lupa.
Monnin ko attachment kysymykseen: eikös se mene niin että voit ne kaikki kyllä antaa sille volkssturmille? Näin ainakin itse ymmärrän ko. sääntökohdan (ei olisi ensimmäinen kerta kun olen väärässä).
VilleVicious kirjoitti:Mä tulen mukaan neukuilla. Aloitan Berliinin sankareilla. Olikos miten tiukka wysiwyg linjaus?
Pelissä vai figuissa?
Figuissa ei järin tiukka, kunhan proxyja käytetään harkiten ja siten että vastapuoli tajuaa. Nyt jos puhut kesävenäläisestä keihäs kädessä talvella taistelemassa kp miehenä, niin henkilököhtaisesti aivan sama, en sitä erota metristä... ;)
Itse harmi kyllä pääsen ensimmäistä kertaa vasta 1000pts peliin. Toivottavasti huolitte silti mukaan pelaamaan. Silloin ainakin lienee jotain joukkoja maaleissakin.
Sappi kirjoitti:Korkeintaan puolet joukkueen vahvuudesta saa alistaa yhdelle joukkueelle, eli toinen puolikas jää orvoksi tynkätukijoukkueeksi.
Eli jos ottaa vain 2 HMG-tiimiä neljän sijaan, vain yhden niistä voi alistaa joukkueelle ja toinen jää yksittäiseksi laataksi?
Hyvä konsepti tässä hommassa. Nyt kun N&T on muuttamassa lähemmäksi minua, voisin tosissani aktivoitua enemmän Flamesin pelaamisessa.
Immo mukana, listapohjana näillä näkymin Fallschirm komppania Nachtjäger digitalista. Jos ei ole niin justiinsa, saattaa listapohja muuttua Berliiniksi ajan myötä. Kattoo nyt mitä tekee mieli rakentaa
Lateksimajava kirjoitti: Eli jos ottaa vain 2 HMG-tiimiä neljän sijaan, vain yhden niistä voi alistaa joukkueelle ja toinen jää yksittäiseksi laataksi?
Näin juuri. Aika apea joukkue tulee, kun yhden tappion jälkeen toinen alkaa kuumottelemaan viimeisen miehen testiä. Reservisyltyksi käy kyllä hyvin.
Sappi kirjoitti:Korkeintaan puolet joukkueen vahvuudesta saa alistaa yhdelle joukkueelle, eli toinen puolikas jää orvoksi tynkätukijoukkueeksi.
Mutta neljän HMG:n joukosta kaksi voi laittaa yhteen joukkueeseen, yhden HMG:n toiseen joukkueeseen ja jättää komentajan ja yhden HMG:n omaksi porukaksi?
Mutta neljän HMG:n joukosta kaksi voi laittaa yhteen joukkueeseen, yhden HMG:n toiseen joukkueeseen ja jättää komentajan ja yhden HMG:n omaksi porukaksi?
Joko puolet tai kaikki excl. komento tiimi voit liittää muihin joukkueisiin. Eli joko 2 ulos ja 2+komento jää tai 4 ulos ja komento haihtuu pelistä.
Ja tässäkin että vain puolet kaikista tiimeistä voit antaa yhdelle joukkueelle. Eli jos sulla on:
1700 on yleensä aloiteltu. Pääosa tainnut tulla silloin. Sisään pääsee varmaan 21 asti kyllä jos on vaikka vastuksen kanssa sovittu että aloitatte myöhemmin.
Tässä olisi idea kevyeksi pisteytysrungoksi, jolla kannustettaisiin kevyisiin taisteluraportteihin ja sidottaisiin lopun suurtaistelu osaksi liigaa. Ja vähän sitä Aces-teemaakin.
Eli, liigan aikana pelatuista peleistä kerätään pisteitä. Pisteet muunnetaan ”mega-peliin” sitten Infantry tai Tank Aces kokemukseksi, joilla voi ostaa niitä Warrior-skillejä. Eli ässät olisi käytössä vain tuossa lopun suurtaistelussa, eikä sotketa niitä itse liigaan. Pisteitä kertyisi seuraavasti:
2 pistettä pelatusta pelistä
1 piste Sotavasaran ketjuun kirjoitetusta lyhyestä raportista. Pelin voittajalla on ensioikeus raportoida voitoista, mutta jos ei tähän vaivaudu niin voi hävinnyt osapuoli kirjoittaa lyhyen rapsan ja kerätä näin gloorian.
Aces –skilleihin ei siis tarvitse tässä vaiheessa paneutua, mutta ainakin jalkaväkiässien matsku löytyi PDF:nä Battlefrontin sivuilta jos aihe kiinnostaa.