Niih, itse lähinnä provosoiduin erään käyttäjän jatkuvasta mankumisesta samasta aiheesta, jolla ei kaikenlisäksi ole mitään todellisuuspohjaa. Hölmöhän mä ite tuossa olin, ois voinu jättää omaan arvoonsa.Morze kirjoitti: Vähän omituiseksi figuurien arvosteluksi tämäkin on mennyt. Kuitenkin äärimmäisen subjektiivinen aihe ja kyseessä olevat muovinapit kuitenkin aika hyvin ovat konseptin mukaisia. Itsehän en lämpiä tyylille enää oikein lainkaan niin mittasuhteiden, detaljoinnin kuin taiteellisen suuntauksen suhteen, mutta hyvä jos jollekin kelpaa.
Mutta nyt musta silti jotenkin näyttää, että ehkä tää laadun käsite ei olekaan kaikilla sama. Mä sanoisin kyl niin, että nimenomaan skulpti (se, miltä figuuri näyttää - piirteet, tyyli, mittasuhteet) on makuasia - mutta casti ei (se, kuinka tasaisia pinnat on, kuinka osat sopii toisiinsa, onko muotti ollut kohdillaan, voiko valusaumat poistaa skulptia vahingoittamatta, kuinka haurasta materiaali on ja miten se käyttäytyy hionnan jne kanssa).
Eli makuasiaa on se ulkonäkö, mutta ei tuotteen laatu. Verrokkina voisin käyttää vaikkapa villapaitaa. Joku tykkää, että villapaidassa on poroja ja joku tykkää Jussi-paidasta, mutta jos toinen lähtee purkautumaan ja hihat on eripituiset, niin ei laatu-asioista voi olla kauheasti eri mieltä :p