Ihmisten mielipiteet tinasotilaista
-
Ar-Senator
- DJ_Silverpig
Kyllähän sitä täälläkin ihan huvin vuoksi pelataan ja oikeasti rahat hankitaan muualta. "Oikeiden töiden" tuntipalkkakin on yleensä niin paljon parempi kuin figumaalareiden, ettei sitä ainakaan näin epävirallisesti netin kautta kannata harrastamaan päätyönään.Ar-Senator kirjoitti:Mutta oikeasti,kuinka moni tätä harrastaa rahan takia? Luulisi että ihan oikean työn tekemisellä kuitenkin saa enempi rahaa.
Noiden rahapalkkioiden mainitseminen silloin kun "kaveri" rupeaa haukkumaan ihan toden teolla figuilua tms.
Possu
Rahaa ei mene pakosta jos ostaa kasan figuja (vaikkapa 4000p edestä) ja pelaa 2000 pisteen pelejä niin voi koota niistä figuista joita on aina uuden armeian.200€uroa VUODESSA tuomaroinnista ei vedä vertoja sille, että leikkii pikku-ukoilla muutamia tunteja ja saa siitä palkinnoksi 200€uron arvoisen titaanin. Totta on, että rahat kuluvat helposti figuihin, jos figuja ei automaattisesti palkinnoksi tule.
Palkkamaalaus on kuitenkin ihan hyvä keino ansaita rahaa (jos osaa maalata). Parhaimmillaan voi sanoa, että tienaa 5€uroa/pikku-ukko. Kaverit voivat sen jälkeen olla vähän ihmeissään.
Sitten kavereiden suhtautumisesta warhammereihin.
Aika hyvin he ottavat figuni ja jopa yksi harrastaa hammereita. Perhe suhtautuu ihan hyvin (eivät puhu mitään), mutta isä (ei minulla ole rahaa itsellä eikä taloakaan) aina figuja ostaessa jotain sanoo kuinka kalliita ne ovat.
No pain no gain.
En nyt muista, kuka sanoi, olisikohan ollut Spjarv (suurella varauksella) eräässä toisessa ketjussa:
Kesärenkaat autoon: 450€, vakuutus 800€, jotain muuta hauskaa, 200€, ja GW nostaa hintojaan 2,5€ boksilta! nyt en nuku ainakaan kuukauteen.
Rahaa tulee ja rahaa menee, sitten kun huomaa verottajan napsivan joka palkasta yli 20% pois, ja huomaa koko palkasta jäävän käteen enää jotain tonnin luokkaa, niin voi jumapliut siinä alkaa tosiaankin miettiin sitä, mitä figuja pitäisi seuraavaksi ostaa.
Kesärenkaat autoon: 450€, vakuutus 800€, jotain muuta hauskaa, 200€, ja GW nostaa hintojaan 2,5€ boksilta! nyt en nuku ainakaan kuukauteen.
Rahaa tulee ja rahaa menee, sitten kun huomaa verottajan napsivan joka palkasta yli 20% pois, ja huomaa koko palkasta jäävän käteen enää jotain tonnin luokkaa, niin voi jumapliut siinä alkaa tosiaankin miettiin sitä, mitä figuja pitäisi seuraavaksi ostaa.
- I.C. Wiener
- Viesti:
Nostra kirjoitti:En nyt muista, kuka sanoi, olisikohan ollut Spjarv (suurella varauksella) eräässä toisessa ketjussa:
Minä?I.C. Wiener@Warhammer juttua... kirjoitti:Jotain pienempää roipetta jollain 200€llä ja bensa tietenkin. Nuo ovat vielä aika halpoja kun autokaan ei paljoa maksanut.
- 1200€ auto
- 90€ uusi sivulasi
- 50-200€ etupenkit(+verhoilu?)
- 100-200€ uusi verhoilu
- 550-600€ pakoputkisto
- <400€/v vakuutus
- >1000€ viritys
Tietokoneisiin menee sitten myäs ihan mukavasti rahaa. En viitsi ees laskea mutta taitaa olla halvempia harrastuksia nämä figupelit.
ed: Ei kyllä itseäni voisi vähempää kiinnostaa mitä ihmiset(etenkin nämä 14-20v) ajattelevat pikku-ukkeleistani.
The wheels of his mustang exploding on the highway like a slug from a .45
True death: 400 horsepower of maximum performance piercing the night
True death: 400 horsepower of maximum performance piercing the night
joopa joo, te keski-ikäiset ette välttämättä ihan tajua tämän threadin pointtia(ei voi mitään nii se vaa on), joten siksi varmaan maverick laittoi että 14-20
täyttä paskaaStenvall kirjoitti:No sen takia tietenkin, että kaikki figuilijat (ainakin alaikäiset) ovat kilttejä pikkupoikia, jotka eivät voisi kuvitellakaan juovansa ennen kuin ovat täysi-ikäisiä. Ainoa kerta, kun he ovat maistaneet alkomaholia, on rippikoulun ehtoollinen, tosin silloinkin se oli pelkästään pahan makuista ja kurkkua polttavaa, ei mitenkään nautinnollista. Perjantai-illat kuluvat maalaten, irkaten tai pelaten kaverin kanssa juomana mukana pullo limonaadia. Jalkapalloilevia figuilijoita löytyy toki, mutta ei alkoholia juovia.
The devil you say, is on his way, To collect his pay on your dying day...
Joo ja te tenavat ette tajua tätä harrastusta. Sen takia maverick varmaan laittoi että 14-20...dragoneye kirjoitti:joopa joo, te keski-ikäiset ette välttämättä ihan tajua tämän threadin pointtia(ei voi mitään nii se vaa on), joten siksi varmaan maverick laittoi että 14-20
täyttä paskaaStenvall kirjoitti:Blaa blaa.
Jos ei nyt yhtään enempään provosoida, niin oikeasti. Onko se 2,5€ säästynyt kauan taskussa? Ei muuten varmana ole. Ja rahat jotka ovat vikuissa, ovat poissa kaikesta epäterveellisestä. Eli GW ajattelee teidän terveyttä samalla.
Jos noin räikeää "sarkasmia" jota Stenvall on nyt muutamissa topikeissa heittänyt ei erota, niin johan on kumma. Ei kaikkea voi ottaa kuolemanvakavissaan, ei koskaan, ei edes aina.
- Kynä-ääliö
-
Commissar Kosti
Otetaanpa luulot pois heti kättelyssä:
Vain sivistymättömät moukat (sic!) voivat pilkata figuilua tai tinasotilailla leikkimistä. Itse kerään tinasotilaita, IG:tä, siis leikin tinasotilailla ja olen ylpeä siitä.
Onko 40-kymppinen jeibo mielestänne keski-ikäinen? Taikka enää edes täysi-päinen? Vaikka olenkin ollut jo tukevasti muumio-asteella aloittaessani 40-tonnisen tahkoamisen niin eipä se ketään kiinnosta mitä joku vanha pieru vapaa hetkinään touhuilee. Ja hyvä niin.
Eipä silti, tuskin minulle tästä harrastuksesta tai mistään muustakaan kukaan uskaltaa tulla sanomaan yhtään mitään. Ja parempi onkin.
Jos joku käy toisen harrastuksista mussuttamaan niin sellaisten tyyppien seurasta kannattaa hankkiutua mahdollisimman nopeasti eroon. Tyhmä kaveripiiri tyhmistää vain sinut itsesikin ennen pitkää. Kyllä niitä hengenheimolaisia ja ymmärtäväisiä kavereita löytyy kun malttaa odottaa. Valikointi on avainsana kaverien ja varsinkin ystävien etsinnässä. Kenen tahansa seuraan ei kannata tyytyä.
Piru vieköön, tulipa pitkä viesti... niin ja vielä loppukaneetiksi: ruvetkaa käymään punttisalilla kolme-neljä kertaa viikossa niin loppuu se pahin nälviminen...
Vain sivistymättömät moukat (sic!) voivat pilkata figuilua tai tinasotilailla leikkimistä. Itse kerään tinasotilaita, IG:tä, siis leikin tinasotilailla ja olen ylpeä siitä.
Onko 40-kymppinen jeibo mielestänne keski-ikäinen? Taikka enää edes täysi-päinen? Vaikka olenkin ollut jo tukevasti muumio-asteella aloittaessani 40-tonnisen tahkoamisen niin eipä se ketään kiinnosta mitä joku vanha pieru vapaa hetkinään touhuilee. Ja hyvä niin.
Eipä silti, tuskin minulle tästä harrastuksesta tai mistään muustakaan kukaan uskaltaa tulla sanomaan yhtään mitään. Ja parempi onkin.
Jos joku käy toisen harrastuksista mussuttamaan niin sellaisten tyyppien seurasta kannattaa hankkiutua mahdollisimman nopeasti eroon. Tyhmä kaveripiiri tyhmistää vain sinut itsesikin ennen pitkää. Kyllä niitä hengenheimolaisia ja ymmärtäväisiä kavereita löytyy kun malttaa odottaa. Valikointi on avainsana kaverien ja varsinkin ystävien etsinnässä. Kenen tahansa seuraan ei kannata tyytyä.
Piru vieköön, tulipa pitkä viesti... niin ja vielä loppukaneetiksi: ruvetkaa käymään punttisalilla kolme-neljä kertaa viikossa niin loppuu se pahin nälviminen...
Imperial Guard tulee ja rankaisee Keisarin vihollisia!
-
Mr. Nihtikoplini
-
Maverick3651
Maverick3651 kirjoitti:Thelacan kirjoitti:Joo ja te tenavat ette tajua tätä harrastusta. Sen takia maverick varmaan laittoi että 14-20...dragoneye kirjoitti:joopa joo, te keski-ikäiset ette välttämättä ihan tajua tämän threadin pointtia(ei voi mitään nii se vaa on), joten siksi varmaan maverick laittoi että 14-20
täyttä paskaaStenvall kirjoitti:Blaa blaa.
Jos ei nyt yhtään enempään provosoida, niin oikeasti. Onko se 2,5€ säästynyt kauan taskussa? Ei muuten varmana ole. Ja rahat jotka ovat vikuissa, ovat poissa kaikesta epäterveellisestä. Eli GW ajattelee teidän terveyttä samalla.
Tuohan on jo suoraa *********! [TeräratasEdit: Ei pidä sinun ulkosynnyttimistä turhaan sotavasarassa huuteleman, tai kaltoin käy.]
Gw ei sitäpaitsi ajattele muuta kuin omaa tilipussiaan. Ja se 14-20 vuotiaat on sitä varten, koska itse kuulun siihen ikäryhmään, joten haluan tietää mitä SEN ikäryhmän ''ei-figuilijat'' tästä ajattelevat.
Minua kun ei paskan vertaa voi kiinnosttaa mitä naapurin parru ja mummo leluistani ajattelee.
@ Stenvall: vaikka tässä suht paljon figujen kanssa tulee leikittyä, niin kyllä myös sen viinan kanssa, ja kyllä olen maistanut viinaa jo ennen kuin pääsin ripille. Joten ''teoriasi'' meni harakoille.
Jos päästäis taas itse threadin tarkoitukseen eikä tällaiseen älyttömään paskan jauhmiseen.
Hyvät IHMISET (myös yli 20 vuotiaat) jatkakaa
...and Australia is still like; WTF^^
Jos se teille parille pitää rautalangasta vääntää, niin Stenvall kirjoitti hyvin selvästi kieli poskessa - kyllä se pitäisi ilman hymiöitäkin huomata. Kyllä me "vanhat parratkin" (itse 24, eli se vanha on nyt kyseenalainen määritelmä) tiedetään mitä teini-iässä oikeasti tapahtuu.
Jos kiinnostaa mitä oman ikäryhmäsi ei-figuilija ajattelee figuista, niin kysy! Ei täältä saa kovin hyvää vastausta, kun tämä on kerran harrastajafoorumi. Jos oma "respektisi" kärsii tinasotilaista, niin omapahan on asiasi, jos haluat mieluimmin leikkiä katu-uskottavaa ja vokotella pissa-liisoja. Kyllä se hohto siitä "***** mä oon kännissä"-kommenteista ja ketjupolttamisesta lähtee ajan myötä ja tajuaa kuinka naurettavasta pelleilystä on oikeasti kyse.
Jos kiinnostaa mitä oman ikäryhmäsi ei-figuilija ajattelee figuista, niin kysy! Ei täältä saa kovin hyvää vastausta, kun tämä on kerran harrastajafoorumi. Jos oma "respektisi" kärsii tinasotilaista, niin omapahan on asiasi, jos haluat mieluimmin leikkiä katu-uskottavaa ja vokotella pissa-liisoja. Kyllä se hohto siitä "***** mä oon kännissä"-kommenteista ja ketjupolttamisesta lähtee ajan myötä ja tajuaa kuinka naurettavasta pelleilystä on oikeasti kyse.
Minä olen kalamies, minä olen kalamies, minä olen tursas! Ïa, ïa, fhtagn!
Tosimiehet käyttää pitsiä ja sukkahousuja!
Tosimiehet käyttää pitsiä ja sukkahousuja!
- Rectunator
Jaa'a, empäs jaksa kommentoida edellisiä viestejä vaan puhuntähän vaan omaa kokemusta.
Eli ala-asteella oliun periaattessa yksin harrastuksen kanssa ja ***** tuli jokasuunnasta. Kaverit eivät sanoneet asiasta mitään, olivat ymmärtäväisinä hiljaa. Nyt yläasteella porukka aluksi ***** asiasta mutta nyt kun olen siirtymässä lukioon, kukaan ei välitä siitä. Kaikki, jopa kovimmat eturivin ***** ovat hyväksyneet sen seikan että kaikki harrastukset ovat yhtä hyviä. Saas nähä miten lukiossa.
[TeräratasEdit: Loppuu se joutava kiroilu. Tässä se nähdään, kun yksi käyttäytyy huonosti, kohta on muutkin kirjoittamassa rumaa tekstiä perässä. Huonot tavat valtaavat sotavasaran, ja ville viis veen äiti sanoo weekenderillemme (tai millä nimellä sekin nyt milloinkin päättää itseään kutsua) rumasti ja sitten kaikilla on paha mieli.]
Eli ala-asteella oliun periaattessa yksin harrastuksen kanssa ja ***** tuli jokasuunnasta. Kaverit eivät sanoneet asiasta mitään, olivat ymmärtäväisinä hiljaa. Nyt yläasteella porukka aluksi ***** asiasta mutta nyt kun olen siirtymässä lukioon, kukaan ei välitä siitä. Kaikki, jopa kovimmat eturivin ***** ovat hyväksyneet sen seikan että kaikki harrastukset ovat yhtä hyviä. Saas nähä miten lukiossa.
[TeräratasEdit: Loppuu se joutava kiroilu. Tässä se nähdään, kun yksi käyttäytyy huonosti, kohta on muutkin kirjoittamassa rumaa tekstiä perässä. Huonot tavat valtaavat sotavasaran, ja ville viis veen äiti sanoo weekenderillemme (tai millä nimellä sekin nyt milloinkin päättää itseään kutsua) rumasti ja sitten kaikilla on paha mieli.]
"For the love of god and all that is holy, MY ANUS IS BLEEDING!!!"
Kynä-ääliö
Kynä-ääliö
- Henri Ketonen
RepesinJumaliste. Kovaa rautaa, kovaa rautaa.
Viimesee vuoteen, kun olen lukiossa ollut ei oo kukaan tullu sanomaa mitään negativistä mun Warhammer harrastusta kohtaan. Joskus vaan vitsailee et ostiks sä taas wooorloordin ja sit kaikilla on kivaa, mutta mitään vakavampaa ei oo tullu vastaan. Ylä-asteella kieltämättä oli henkilöitä joille uskaltanu sanoo sanaakaa tästä harrastuksesta, mutta nykyisin ei ole ollut mitään onkelmiä.
Sama homma mulla!!! Ja kaikki pikku veljen kaveritkin sanoo tuolla tavalla! Tavallisesti minulle vastataan tylysti myös koulussa: "Iso mies ja leikkii leluilla! Paljonko nekin maksaa?" ja sitten kun sanoo hieman hintoja... U know!Mr. Nihtikoplini kirjoitti:Minua "hieman" ärsyttää, kun pikkuveljeni aina sanoo: "Taasko te menette leikkimään Woorhammereilla." (Hymph!)
"ytimekäs ja hyvä *näyttää vaemman sormen peukaloa*" - Hovinarri
Cynae-aeaelioe
Cynae-aeaelioe
-
Sauron The Great
- Corgimaster
-
Zelekendel
No, Siperia opettaa, eivätköhän nuokin sarkasmia tuntemattomat nuoret parin seuraavan itseaiheutetun julkisen nöyryytyksen jälkeen ala oppia rivien välistä lukua.
Tuo lapsellisuuden käsite on valtavirtaihmisille usein kaikki tavanomaisesta poikkeava ja oudolta haiskahtava...
Kommentit tyyliin "Eikö lapsena tullut leikittyä tarpeeksi" voi tosiaankin kuitata esimerkiksi snoukkaajalle tyyliin "Etkös lapsena päässyt tarpeeksi pulkalla mäkeä laskemaan?", mutta tiedä sitten, kuinka rakentavaa tuollainen on.
Parasta olisi suhtautua koko hommaan huumorilla, ellei se katu-uskottavuus satu olemaan se tärkeä asia elämässä.
Tosin vaatiihan se jonkunlaista luonnetta, että osaa nauraa itselleen ja erityisesti tyhmille "mundiksille"...
Tuo lapsellisuuden käsite on valtavirtaihmisille usein kaikki tavanomaisesta poikkeava ja oudolta haiskahtava...
Kommentit tyyliin "Eikö lapsena tullut leikittyä tarpeeksi" voi tosiaankin kuitata esimerkiksi snoukkaajalle tyyliin "Etkös lapsena päässyt tarpeeksi pulkalla mäkeä laskemaan?", mutta tiedä sitten, kuinka rakentavaa tuollainen on.
Parasta olisi suhtautua koko hommaan huumorilla, ellei se katu-uskottavuus satu olemaan se tärkeä asia elämässä.
Tosin vaatiihan se jonkunlaista luonnetta, että osaa nauraa itselleen ja erityisesti tyhmille "mundiksille"...