"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

miksi warhammereiden hinnat alatin nousee, ja piruttaako sua

Keskustelut, jotka liittyvät miniatyyripeleihin mutta jotka eivät sovi muihin keskustelun alueisiin.
Drâyhèn

Viesti Kirjoittaja Drâyhèn »

GW:ee jatkaa hintojen nostamista,eikä lopeta ikinä,näihin jää koukkuun.GW.ee ei sen takia laske niitä juurikaan ja paljonkohan ne muotit tai ne maksavat,paljonko GW:ee tekee tuottoa?
"I saw your precious Emperor. A handful of times, back in the age before he betrayed us all. And he was no god. Perhaps not a man. But never a god."
voi

Viesti Kirjoittaja voi »

Lienee sanomattakin selvää, että maailmanlaajuinen trendi noudattaa epäilemättä ideatasolla yleisesti sovittuja ja toimiviksi todettuja organisaatio- ja johtamismallin muodollisuuksia.

eikös näin ole.
Chuck Norris has already been to Mars; that's why there are no signs of life there.
Matti
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Matti »

Lisätäänpä jotain omaa näkemystä tähän näin...

Eli GW on ollut poikkeuksellinen figufirma sen suhteen, kuinka hyvin se hoitaa markkinointinsa. Jos tuotteita ei markkinoida ja ihmiset eivät tiedä niistä, ei niitä kyllä varmasti ostetakkaan vaikka kuinka erinomaisia ja hyviä olisivat. Toissa vuonna puhelin yhden GW:n edustajan kanssa ja hän totesi I-koresta, että tyypit olivat siellä innostuneita ja puhkuivat ideoita, peli oli oikein hyvä ja figut nättejä. Ainut vaan mikä meni mönkään oli raha-asiat ja markkinointi => nurin meni (peli jatkaa hengitystä tosin yhä). Tästäkin topicista voi huomata, kuinka moni luulee ettei muita pelejä saa kuin luottokortilla, vaikka Suomessa on liikkeitä, jotka myyvät Warmachinea, Confrontationia ja Warlordia, eli varastoja on (tosin ovat pääosin nettikauppoja). Lisäksi mm. fantsun kautta saa tilattua paljon mitä ei hyllytavarana ole. Ongelma ei ole siinä, että mahdollisuutta ei ole, vaan siinä ettei mahdollisuudesta tiedetä tai jakseta käyttää.

Vaikka kuinka nyt itkettäisiin GW:n hintoja, niin kuitenkin erilaiset GW:n kampanjat, WD, turnaukset, kisat, uudet armeijat / sääntölisät jne. pistävät ihmiset kovasti hymyilemään. Jotain kertonee myös se, että GD:tä pidetään pitkälti maalaustason mittarina, vaikka kyseisissä kisoissa on tosiaan vain yhden valmistajan figuja ja juuri kyseisen firman imagoon sopivat figut pärjäävät! Ei mikään pieni etu, tuollainen suunnan näyttäjä. Suomen osalta myös lähespähän aina ensikosketus täysin figuja tuntemattomalta on juuri Warhammeriin - figuja saa vähän sieltä sun täältä ja niihin voi törmätä tietämättä, mitä oikeastaan edes etsii. Lisäksi figuja kutsutaan mm. mediassa termillä "warhammeri" (ja osa sotulaisistakin puhuu), mikä varmasti kanssa lujittaa GW:n jalkoja Suomessa.

FB olisi minusta ihan luonollinen väliinputoaja, jos vain sillä ei olisi niin paljoa pelaajia ja vankat perinteet. 28mm skaalan peli, jossa liikutellaan isoja rykmenttejä on 1. vaikeahko kuljettaa, 2. kallis aloittaa ja 3. kestää kauan saada maaleihin. Täten näkisin esim. DBM:n tapaisen 15mm skaalan (tai Epicin/Warmasterin 6mm) parempana isoihin mättöihin, tällöin pelikenttä ei tarvitse olla niin iso, kuljetus on helpompaa, hinnat alhaisemmat ja maalaukseenkaan ei uppoa välttämättä niin paljoa aikaa.

Ja pääongelma lienee kuitenkin ne pelikaverit, koska yksin pelaaminen on vähän mahdotonta. Sääntönillityksien/min-maxin suhteen tosin on WH:den puolesta todettava, että niiden porsaanreikiä on tutkittu melkoisesti ja tasapainoa koitettu horjuttaa enemmän kuin "vaihtoehto"pelien. Samahan juttu pätee tietokoneisiin: Windowsia ja Internet exploreria hutkitaan paljon, koska ovat suosittuja, joten niiden heikkoudet löytyvät varmimmin&nopeimmin.
“When you aim for perfection, you discover it’s a moving target.” – George Fischer
Cython

Viesti Kirjoittaja Cython »

Yksi vaihtoehtopeli on myös GW:n oma WAB(ks. sig.), jonka figuja voi hankkia esim. Foundrylta. Tämäkään ei ole vielä saavuttanut kovin laajaa pelaajakuntaa täällä, ainakaan tuon Historialliset Figupelit-alueen perusteella.
Itse olen heinäkuisen hinnannousun jälkeen lopettanut GW:n muovinappien ostamisen kokonaan ja harkinnut muita valmistajia ja/tai pelejä. Kaveri sattui sitten ehdottamaan tuota WABia ja ihan hyvältähän tuo näin pienellä kokemuksella tuntuu.
Säännöt ovat aika lailla samoja kuin Fabassa, joten ero "tuttuun ja turvalliseen" on tässä aika pieni.
TK-armeijani blogi Toistaiseksi jäissä...
Pancake

Viesti Kirjoittaja Pancake »

Pancake kirjoitti:Vaihtoehtopelit sattuvat vaan olemaan huonompia kuin faba/40k.
Unohdin laittaa tuohon väliin sanan IMO. Noh, siis minun mielestä on näin. ( Vaikka en siis vaihtoehtopelejä kokeillut olekaan) Voin myös perustella mielipiteeni mikäli sen haluatte tietää.
Esitit äärimmäisen kärjistetyn väitteen, joka kaiken lisäksi on täysin subjektiivinen. Oikeastaanhan ei ole mahdollisuutta laittaa figupelejä paremmuusjärjestykseen objektiivisesti
Muistaakseni säännöissä mainittiin että pitää puhua selvää suomea ;) Eli siis mitä vit..?
Ar-Senator

Viesti Kirjoittaja Ar-Senator »

Pancake kirjoitti:
Pancake kirjoitti:Vaihtoehtopelit sattuvat vaan olemaan huonompia kuin faba/40k.
Unohdin laittaa tuohon väliin sanan IMO. Noh, siis minun mielestä on näin. ( Vaikka en siis vaihtoehtopelejä kokeillut olekaan) Voin myös perustella mielipiteeni mikäli sen haluatte tietää.
No, perustele ihmeessä kun niin varma olet asiastasi.
Esitit äärimmäisen kärjistetyn väitteen, joka kaiken lisäksi on täysin subjektiivinen. Oikeastaanhan ei ole mahdollisuutta laittaa figupelejä paremmuusjärjestykseen objektiivisesti
Muistaakseni säännöissä mainittiin että pitää puhua selvää suomea ;) Eli siis mitä vit..?
Nurkkaan häpeämään, jos et tuota ymmärrä. Siis Nostra toteaa, että juurikin tuo väitteesi GW:n pelien paremmuudesta on pelkästään sinun mielipiteesi, ja että ei ole absoluuttista totuutta siitä, että mikä figupeli on paras. Samaa mitä itse totesit äskeisessä viestissäsi.
Me ei olla kotipoikia
Kysykää vaikka meidän äideiltä
Ylppy

Viesti Kirjoittaja Ylppy »

Pancake kirjoitti: Voin myös perustella mielipiteeni mikäli sen haluatte tietää.
No perusteleppas ihmeessä. Ymmärrän kyllä hyvin ettei warhammer foorumilla sinänsä tarvitse moista väitettä perustella mutta kuitenkin jos vain viitsisit. Minusta olisi nimittäin kiva tietää mikä Warhammerissa on niin ylivoimaista ettei muita järjestelmiä tarvitse edes kokeilla.

Minusta taasen DBM on selkeästi parempi systeemi, ainakin se on selvästi halvempi, armeijoita on enemmän, säännöissäkin vähemmän vikoja ja mielestäni toiminnaltaan paremmat... mutta se on minun mielipiteeni se. Ja kyllä olen jopa pelannut molempielia pelejä kymmenisen vuotta, mutta varmasti erehdyn hirveästi kun on niin väärät mielipiteet.

Toki eri pelien on tarkoituskin miellyttää erilaisia ihmisiä. GW on kohderyhmäkseen valinnut 12 vuotta täyttäneet pojat ja DBM:n kohderyhmä on enemmän aikuisissa (tai näin päättelisin kirjan ulkoasusta ja kirjoitustyylistä).

Jos haluaa tietää mitä maksaisivat metalliset miniatyyrit jos kilpailua olisi kannattaa käydä katsomassa esimerkiksi Vendelin historiallisia nappeja. En tiedä mitä GW nykypäivinä tinasotilaistaan veloittaa mutta Vendelillä 7 puntaa/ kahdeksan kappaletta, siis metallisia.

-Ylppy
Pontu, mu koer, on leidnud elu mõtte,
ta leidis selle kõrgest rohust.
Aga sulle ütlen - vaata parem ette,
su ELU on ohus. -JMKE
Prkl

Viesti Kirjoittaja Prkl »

Tosiasiahan on se että VALTAVA markkinointikoneisto on GW:n figujen suurin myyntivaltti. Resurssit mainostaa on aivan eri luokkaa kuin muilla firmoilla.

Tästä johtuen ensimmäinen nappi joka aloittelijan silmään osuu on tod.näk. GW:n valmistama/lanseeraama/mainostama..

Yksinkertainen ihminen menee ja ostaa sitä peliä mitä sattuu näkemään. Rehellisesti myönnettäköön sen olevan helpoin tapa aloittaa.

Pitkään pelanneen ja tällekin topicille kirjoitelleen tulisi kuitenkin miettiä ja ottaa selville halpoja, hyviä vaihtoehtoja ja miettiä omilla eikä GW:n kiiltävän julisteen antamilla aivosoluilla.

Muilla peleillä (nimettäköön nyt esim. DBM) ei ehkä ole tarpeenkaan saada 12 vuotiaita innostumaan. Mieluummin pelaa kuitenkin aina fiksun aikuisen kanssa.

Siksi näkyvyys esim. Sotavasara ("W - A - R - H - A - M - M - E - R") -foorumilla on jätetty suosiolla lapsille ja pidetty yhteyttä sähköpostilistoilla ja muilla sivuilla..

Ja nyt mikrofoni pancakelle, valaise meitä muista peleistä...[/i]
“The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid.”

― Terry Pratchett, Monstrous Regiment
Nostra
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Nostra »

Pancake kirjoitti:
Jep. Juuri tuota tarkoitin. Selvitetään nyt sanastoa ensin:

Subjektiivinen = näkökulmasta riippuvainen
objektiivinen = näkökulmasta riippumaton.

Voin sanoa, että raumalaiset ovat juntteja - Raumalainen sanoo, että itse olen juntti.

Vastaavasti voin todeta, että pallo on pyöreä, tai kilogramma on sellainen massa, joka vastaa vuoden 1905 kilogramman prototyypin massaa. Myös metri on se matka, jonka valo kulkee 1/299785 sekunnissa, sanoin sen minä, raumalainen tai kuka vaan.
*Huom! Nippelitiedossa virheitä, en millään jaksa kaivaa esim. MAOL-taulukoita esille ja tarkistaa näitä.

Eli yritin vain sanoa sitä, ettei kannata esittää omaa väitettään absoluuttisena totuutena. Se IMO olisi auttanut tilannetta, ei pelastanut sitä.

Juu, ei nahistella enempää. Sen perustelun tosin haluaisin kuulla - ihan puhtaasta mielenkiinnosta.

Vaihtoehtopelejä kannattaa kokeilla, ne tarjoavat aivan erilaisia kokemuksia, kun vaan yksi ja sama päivästä toiseen. Tämän vuoksi kait miehetkin (toiset) hyppivät vieraissa naisissa?

Toiset figut muuten maksavat melko perkeleesti. Itse olen jo jonkun aikaa katsellyt sellaisia taideteoksia, kun 54mm historiallisia miniatyyrejä & resiinisiä 1/16 patsaita & busteja - 54mm yksi sotilas maksaa vaikka Andrealta tai pegasolta 25e tai enemmän, jopa 50 jos on ratsailla! Minipatsaat ja rintakuvatkin ovat figuilijan silmin kaliita, 50e on vain käsiraha. Tosin perinteinen mallari taas pitää näitä huokeina tai normaalihintaisina, sillä esim. 1/144 lentotukialus saattaa maksaa 150e ja hyvä lentokone vaikka 40e.

Eksyin taas aiheesta, mutta tämän sanon vielä: Sotavasara on tunnuksellisesti sitoutumaton - figuuripelin suhteen, siis. Tosin valtaosa foorumin kysynnästä keskittyy GW:n pelien ja oheiskrääsän ympärille, joten luonnollisesti foorumin vastatessa kysyntään, se saattaa leimautua hieman. Kyllä täällä saa puhua ihan kaikesta muustakin. Tämä on toisinaan jopa ihan suotavaa...
Viimeksi muokannut Nostra, Su 28.08.2005 21:13. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
archon

Viesti Kirjoittaja archon »

Pitäisiköhän tästä aiheesta tehdä sticky, eli pysyis tiedotteena kokoa ajan ylhäällä. Ei tarttis jokaisen noobin tehdä "rakentavaa" keskustelun avausta tuttuakin tutummasta aiheesta. Viikkorahoilla elävät teinit vois sitte itkeä sinne vuoron perään elämän epäoikeudenmukaisuuta ja julistaa sosiaalidemokratiaa. Ketjun voisi sitten postittaa vaikka nottinghamiin neljännesvuosittain. (Jos ollaan ystävällisiä niin printataan se valmiksi Lambi-paperille.) Samaiseen threadiin voisi lisätä myös linkit sanakirjan kohtin, markkinatalous, kysyntä ja tarjonta, sekä liikeyritys.

Kuulostaa ilkeältä, mutta jotenkin tämä aihe ei sovi tänne. Joko harrastat ja maksat, tai sitten itket sosiaalitädille. Täällä voisi keskustella itse napeista, niiden maalamisesta, niillä pelaamisesta ja oheisilmiöistä. Ei BMW-aiheisissakaan keskusteluryhmissä itketä kun uusi 3-sarjalainen maksaa yli
40.000€ että " en ikinä osta bemaria kun on nii sika kallis, eikä kukaan muukaa enää osta ja menee firma nurin äh ja puh." Jos ei rahat riitä niin joku penninvenyttäjat.com tai koyhatkyykkyyn.fi voisi olla Teille oma foorumi.

(Hassuinta on se että en vielä ole törmännyt ensimmäiseenkään miniatyyripelin harrastajaan jolla olisi KAIKKI omistamansa figut maalattuna. Aina pitää saada vaan lisää vaikka kaikkia edellisiäkään ostoksia ei ole edes pohjamaalattu.)
I don’t know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.
Lighthammer
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja Lighthammer »

Sanonpa minäkin sanaseni tähän mieltä nostattavaan aiheeseen.

GW:n hinnoittelupolitiikasta voidaan olla montaa mieltä. Mielestäni syy figujen nykyisiin hintoihin on tullut jo moneen kertaan selville, tässäkin ketjussa Matin posti oli tässä suhteessa erinomaisen kattava. GW näkyy ja kehittyy, tulee vaikka kotiisi jos et muuten osta, ja kyllähän tällainen aiheuttaa kuluja.

Ottakaa kuitenkin huomioon, että kun innokkaalle harrastajalle jossain vaiheessa juolahtaa mieleen, että "ei petskules, eihän nää ole kuin köntti tinaa". Yhdellä parikymmentä grammaa painavalla jampalla voi olla hintaa sen reilun 10 euroa, niin kyllähän se pistää hetkeksi miettimään että kuka tässä kusettaa ja ketä.

Kypsempi ihminen sitten osaakin yhdistää maailmanlaajuiset mainoskampanjat, pelihuoneet, tuhannet myymälät, WDn jne. yhdeksi iloiseksi kokonaisuudeksi sinne hintalapun alle.

Olen itse valmistumassa pikkuhiljaa paperi-insinööriksi, ja ikää alkaa muutenkin olla sen verran että jos jotain haluaa kovasti harrastaa niin ei sitä hintaa paljon katsele. Opiskeluaikana euronsa käyttää kuitenkin mielellään varsin tarkasti, ja ymmärrän kyllä muutenkin jos varsinkin nuorempia harrastajia turhauttaa figujen hinta. Vanhemmille foorumiiteille suosittelisin, että jos vituttaa lukea "n00bien keskustelunavauksia tuttuakin tutummista aiheista", niin helvettiäkö niihin tarvitsee mennä vastaamaan. Antaa sen ketjun kuolla kaikessa hiljaisuudessa, niinhän ne muutkin ovat tähän asti tehneet.

Kuitenkin, kun täällä ollaan kovasti perusteltu figuurien hintoja mainoskampanjoilla etc., niin onko kellään käynyt mielessä, että ihan kaikki eivät ehkä haluaisi maksaa figuureissaan vaikkapa Puolan myymälöiden aiheuttamia kuluja, Hobby Centrejen ylläpitoa Englannissa tai Carlislen maaluskilpailua, jossa 12-vuotias Jason pääsee speedpainttaamaan uuden dryadin ilmaiseksi.

Tietysti joku tulee seuraavaksi väittämään minulle, että maailmanlaajuinen toiminta ja markkinajohtajan asema vain alentaa hintoja, vertaapa vaikka Rackhamiin, nehän ne vasta maksavatkin. Tiedä häntä, saattaa olla oikeassakin.

Minä tiedän vain sen, että Warhammer ei ole halpa harrastus.
Set fire to the family tree.
Kriegsminister

Viesti Kirjoittaja Kriegsminister »

Nostra kirjoitti:Subjektiivinen = näkökulmasta riippuvainen
objektiivinen = näkökulmasta riippuvainen.
Korjaapa tuo ennen kuin joku suomenkieltä tuntematon eksyy lukemaan keskustelua.
Himmel, sukeltakaa!
figunarkki

Viesti Kirjoittaja figunarkki »

Paljon puhetta vähän tekoja. Itse olen siirtynyt lähes kokonaan ostamaan käytettyjä figuja/ sculptamaan itse. Ja ne uudet (harvat) figut mitä hyllyyni ilmestyy olen hommannut maalaamalla figuja fantsuun, ja saanu palkkion liikkeen tavaroilla.
Thorin

Viesti Kirjoittaja Thorin »

figunarkki kirjoitti:Paljon puhetta vähän tekoja. Itse olen siirtynyt lähes kokonaan ostamaan käytettyjä figuja/ sculptamaan itse. Ja ne uudet (harvat) figut mitä hyllyyni ilmestyy olen hommannut maalaamalla figuja fantsuun, ja saanu palkkion liikkeen tavaroilla.
Tuollalailla olen itsekin alkanut tekemään. Ostan paljon täältä sotusta tai huuto.netistä.
Maaleja ja heroja ostelen vielä fantsusta, tosin ajattelin jättää fantsun väliin ja hankkia tavarat peliarkusta.
Mutta miten tuo figujen maalaminen fantsuun? En ole ennen kuullutkaan, laittaako ne niitä esille vai?
Ja kyllä, piruttaa.
Ostetaan/Vaihdetaan figuihin: KISS, Horna, Emperor, Bathory, Burzum, Behemoth, Stam1na, Mokoma, Hypocrisy, Behexen, Immortal ja Gorgoroth cd:eitä.
Ropetus
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Ropetus »

Thorin kirjoitti:Mutta miten tuo figujen maalaminen fantsuun? En ole ennen kuullutkaan, laittaako ne niitä esille vai?
En tiedä muista liikkeistä, mutta kyllä täällä Kuopiossa ainakin on narkin lisäksi muunmuassa minulta pyydetty maalauspalveluksia, kun tämä Kuopion fantsun myyjä on "hieman" laiska maalaamaan mitään itse. Vitriiniin nuo ainakin tähän mennessä ovat näkyneet menneen.

Ei tuo hintojen nousu minua nyt mitenkään erityisesti ole häirinnyt. Antaa nostaa hintojaan ihan rauhassa, en ole minä ostanut muoviboxia ainakaan vuoteen, joten ei juuri ole vaikuttanut minun rahanmenooni.
Darfen Makuro

Viesti Kirjoittaja Darfen Makuro »

Nàzgûl wraith kirjoitti:GW:ee jatkaa hintojen nostamista,eikä lopeta ikinä,näihin jää koukkuun.GW.ee ei sen takia laske niitä juurikaan ja paljonkohan ne muotit tai ne maksavat,paljonko GW:ee tekee tuottoa?
jos tuohon uskon, tää on kuin ennustais suurta tuhoa.... jossaan vaihees ne maksaa samperi satoja euroja............

Mutta se ei tapahdu vielä
Eternity is just a matter of an opinion.....
Pancake

Viesti Kirjoittaja Pancake »

Noh, perustellaan sitten miksi IMO warhammer on parempi kuin vaihtoehtopelit.

Siis, ensinnäkin gw:n pelit ovat vanhempia, joten on syytä olettaa että gw:llä on enemmän kokemusta figupelien kehittämisestä yms.

Toisekseen, sanoitte GW:n pelien olevan suunniteltuja enemmän 12 v ipanoille kuin aikuisille. Noh, itse olen 13v joten kuulun mainittuun kohderyhmään, siis gw:n pelit sopivat minulle paremmin kuin vaihtoehtopelit.

Kolmanneksi... no en keksi enempää, aika heikot perustelut myönnetään, mietin sitten paremmalla ajalla lisää. Tuppaa vain olemaan vaikeaa kun en ole muita pelejä kokeillut, joten vertaaminen on vaikeaa, ja kokeilla en voi koska saatavuus on olematonta ilman luottokorttia.

Opinpahan sen ettei kannata sanoa massasta eroavaa mielipidettä (tässä tapauksessa ''gw:n pelit ovat parempia kuin muut''), saa vain flametusta aikaan. (Ja älkää nyt sanoko että se oli vain ''rakentavaa keskustelua'', sama asia minusta) Pysyn kiltisti hiljaa ensi kerralla.
Thelacan
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Thelacan »

Pancake kirjoitti:Siis, ensinnäkin gw:n pelit ovat vanhempia, joten on syytä olettaa että gw:llä on enemmän kokemusta figupelien kehittämisestä yms.
Niin, huonompaan suuntaan aina vain joka editionin kanssa. Kai sieltä joskus tulee se messias-editioni mutta sitä odotellessa...
Tuppaa vain olemaan vaikeaa kun en ole muita pelejä kokeillut, joten vertaaminen on vaikeaa, ja kokeilla en voi koska saatavuus on olematonta ilman luottokorttia.
Eli ihan MuTu-tuntumalla tyrmäät vaihtoehtopelit joita et ole edes kokeillut. Ei näin.
Eikä sitä luottokorttia tarvi esim. Peliarkusta tilaamiseen, tai Sotataidosta. Tarvit vain Solo-tunnukset ja tietenkin tilin jolla on rahaa.
Opinpahan sen ettei kannata sanoa massasta eroavaa mielipidettä
Väärin jälleen. Ei kannata sanoa mitään MuTu-juttua tuosta noin vain, eli tässä tapauksessa tyrmäämällä vaihtoehtopelit joita et ole edes kokeillut.
- Kynä-ääliö
Ar-Senator

Viesti Kirjoittaja Ar-Senator »

Pancake kirjoitti:Siis, ensinnäkin gw:n pelit ovat vanhempia, joten on syytä olettaa että gw:llä on enemmän kokemusta figupelien kehittämisestä yms.
Tuo vaikuttaa lähinnä siihen, että WH:n systeemi on joiltain osin hieman vanhanaikainen. Siihen ei kuitenkaan jakseta tehdä mitään radikaalimpaa muutosta, koska sitten ihmisillä olisi liikaa opeteltavaa uusien sääntöjen kanssa, ja myyhän se nykyiselläkin järjestelmällä. En nyt sano, että GW:n pelien säännöt aivan anaalista olisivat, mutta monissa vaihtoehtopeleissä on mielestäni paremmat säännöt.
Kolmanneksi... no en keksi enempää, aika heikot perustelut myönnetään, mietin sitten paremmalla ajalla lisää. Tuppaa vain olemaan vaikeaa kun en ole muita pelejä kokeillut, joten vertaaminen on vaikeaa, ja kokeilla en voi koska saatavuus on olematonta ilman luottokorttia.
Jos lukisit noita viestejä hieman tarkemmin läpi? Esim. Sotataidosta ja Peliarkusta saat tilata, kunhan pankkitili löytyy. Tai kävelet Fantasiapeleihin ja pyydä tilaamaan, maksaen käteisellä.
Opinpahan sen ettei kannata sanoa massasta eroavaa mielipidettä (tässä tapauksessa ''gw:n pelit ovat parempia kuin muut''), saa vain flametusta aikaan. (Ja älkää nyt sanoko että se oli vain ''rakentavaa keskustelua'', sama asia minusta) Pysyn kiltisti hiljaa ensi kerralla.
Siis mielestäsi flametus ja rakentava keskustelu ovat sama asia?
Me ei olla kotipoikia
Kysykää vaikka meidän äideiltä
Ihmiskilpi

Viesti Kirjoittaja Ihmiskilpi »

Pancake kirjoitti:Kolmanneksi... no en keksi enempää, aika heikot perustelut myönnetään, mietin sitten paremmalla ajalla lisää. Tuppaa vain olemaan vaikeaa kun en ole muita pelejä kokeillut, joten vertaaminen on vaikeaa, ja kokeilla en voi koska saatavuus on olematonta ilman luottokorttia.
Oikeasti, vaihtoehtopelien saaminen ei ole niin vaikeaa kuin luullaan. Sotataito toimittaa niin Reaperin Warlordia kuin Rackhamin Confrotationia. Ihan ilman luottokorttia, ei tarvitse edes pankkitiliä kun ottaa postiennakolla. Ei se reilu yhdeksän euroa postimaksuja (siis postiennakolla, joka vie noin kuusi euroa tuosta edellä mainitusta summasta) tunnu oikein missään, kun esimerkiksi Confrontationissa pääsee mallikaasti alkuun jo vaikkapa 50€:n panostuksella. Nyt puhun kokemuksesta, sillä olen vastikään aloittanut tuon pelin. Miinuksena täytyy sanoa, että pelikavereita ei kyllä pahemmin ole jos ei isossa kaupungissa asu, mutta näin halpaan peliin houkuttelee ystävänkin mukaan, eiks jea ;)? Tosin alun jälkeen täytyy ostaa jo sääntökirjakin, mutta se maksaa vain 30€ joka on kavereiden kesken mukava jakaa. Alkuun pääsee ilmankin, koska Rackham toimittaa jokaisen miniatyyrinsä mukana pienen vihkosen joka sisältää kaikki perussäännöt. En tosin tiedä tuleeko tällaista juuri nyt Sotataidon varastossa olevien miniatyyrien mukana, mutta jos ei tule niin tulee koko edellisen editionin sääntövihkonen, ja silläkin pääsee alkuun hyvin ;). Summa summarum, ainakin Warlord ja Confrontation, ja käsittääksenin myös Warmachine on ihan helppo aloittaa suomalaisen postimyynnin kautta, ilman luottokorttia tai muita härpkkeitä. Warmachinea ei Sotataidon valikoimassa vielä ole, mutta muissa tapauksessa kyseinen puoti rokkaa erittäin tykisti.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleiset miniatyyrikeskustelut”