"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Space Marinet "oikeassa 40k-elämässä"

Warhammer 40.000 -pelin palsta, jossa on tarkoitus keskustella kaikista niistä aiheista, jotka eivät sovellu muihin otsikoihin. Kysymyksiinkin vastataan, mutta käytä kuitenkin ensin hakua.
Zelekendel

Viesti Kirjoittaja Zelekendel »

Mer'siles kirjoitti:
Cancerblood kirjoitti:Koska kaikki rodut näyttävät olevan niin supermahtavia, on kaikkien statit varmaan siksi kutistettu pieneksi, aseet mukaan lukien. Tietenkin suhteessa toisiin.
Jes! My point exactly! Tämän takia mielestäni juuri tämmöiset "millainen rotu x olis oikeasti" threadit ovat turhia.
Kuten Ankara Halla sanoi.

Olen näköjään unohtanut mainita, että vertailukohtana on Imperial Guard.
Aivan sama, kuinka kovia sitten Aspect Warriorit olisivat suhteessa kaartiin, tässä viestissä käsitellään Marineja.

Olisin myös sitä mieltä, että oma viestisi on turha, verraten Sotavasaran "samaa mieltä"-post-kielteisyyteen.
Chavez

Viesti Kirjoittaja Chavez »

Scoundrel kirjoitti:Tai sitten aseessa on jonkinsortin punapistetähtäin tai vastaava pointteri joka mahdollistaa lonkalta ampumisen
Punapistetähtäinhän ei lähetä mitään, vaan se punainen piste on siinä kiikaritähtäimen ristin tai minkä lie tilalla.
daider kirjoitti:Mariineiden sylkirauhaset erittävät syövyttävää nestettä jolle mariinit itse ovat immuuneita (onko mariinin kehon normaal pH eri kuin ihmisen? ).
Mariinien suu on immuuni sille hapolle. En sitten tiedä miksi, ja mitä tapahtuu jos marine nielaisee itse annoksen. :E
Master Calgar

Viesti Kirjoittaja Master Calgar »

Menee maha kuralle ja joutuu käyttämään armourin jätösten siivilöintiä... ja haista niin pahalle, että muut luulevat nurgleksi ja ampuvat mokoman. Eli ei kannata happoa imeskellä, siitä saa bolteria naamaan...
RC helikopteri myynnissä: viewtopic.php?f=99&t=105910
Anaheim

Viesti Kirjoittaja Anaheim »

Parhaiten pelitilanteessa voi havaita mariinien ylivertaisuuden sijoittamalla yhden deathwatch killteamin kaartin armeijaan nidejä vastaan pelattavassa pelissä 2000pts.
Kun kaarti epätoivoisesti säätää lasgun helvettiä(joka tietenkin tiputtaa porukkaa mutta ei tarpeeksi,varsinkin raptoreiksi lastatut gauntit ovat ikäviä),niin tapporyhmä puskee eteenpäin suspensor tulituksella tuettuna.Lisäksi jos koko yksikkö on varustettu lightingclaweilla(kallis,mutta jos pääsee iholle tulee ruumiita)ja pääsee yllättämään viattoman näköisen dakka-fexin on tarjolla soosia.Muutenkin voisin sanoa että mielestäni olisi parempi jos halutaan tehdä"ns.oikeita"marsiineita lastataan tough.5 str.6 sv2+ ja 5+invu,termikselle WS5 BS5 save2+ ja 4+invu.Lisäksi boltterin kantama kannattaisi nostaa 30" ja assault2,str5 ja AP4,heavyboltter taas heavy3 str6 AP4.

Mitä saamme tulokseksi?Vastaus:juustoa.
Thelacan
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Thelacan »

Chavez kirjoitti:
Mariinien suu on immuuni sille hapolle. En sitten tiedä miksi, ja mitä tapahtuu jos marine nielaisee itse annoksen. :E
http://redelf.h1.ru/w40k/ia/w40k_ia_roi.html

Kohdat 7, 15 ja etenkin 17.
Phase 17 - Belcher's Gland. (..) Marines are rendered immune to this poison by virtue of the gland's presence.
- Kynä-ääliö
maxxon
Viesti:

Re: ei ihan

Viesti Kirjoittaja maxxon »

Scoundrel kirjoitti: Tai sitten aseessa on jonkinsortin punapistetähtäin tai vastaava pointteri joka mahdollistaa lonkalta ampumisen kuin Kalashnikov-teknikaali konsanaan. Harvoin näkee mariinin (siis figun, todellisen mariinin vielä harvemmin) tähtäysasennossa.
En ole vielä nähnyt yhtään mallia ja muistaakseni vain yhden kuvan (John Blanchen inkvisiittori IIRC), jossa boltterissa olisi tukki(*.

Perinteisillä rautatähtäimillä osuminen minnekään pidemmälle perättömällä aseella on aikamoista utopiaa. Koska boltterin kantama kuitenkin vastaa pelin muita kiväärityyppisiä aseita, looginen johtopäätös on että siinä on jokin kehittyneempi tähtäinjärjestelmä.

Sitten ihan tositosielämän tietoisku: Täytyy muistaa, että Iso-Britannia on nykyään varsin asekielteinen yhteiskunta, jossa ei ole yleistä asevelvollisuutta. Keskimääräisen pelinkehittäjän, konseptiartistin ja erityisesti asiakkaan asetuntemus on enimmäkseen peräisin Rambo-leffoista ja muusta laatuviihteestä.

*) Sattumoisin tämä on eräs niistä 40K:n piirteistä, jotka yhdessä sahamiekkojen kanssa aiheuttavat voimakkaimpia hylkimisreaktioita "vakavien sotilassimulaatioden" harrastajien parissa. SciFi ok, power armour ok, laserpyssyt ok, kivääri ilman tukkia -- get outta here!
Viimeksi muokannut maxxon, Pe 06.10.2006 12:40. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
//Mx
The Captain
Valvoja

Viesti Kirjoittaja The Captain »

maxxon kirjoitti: En ole vielä nähnyt yhtään mallia ja muistaakseni vain yhden kuvan (John Blanchen inkvisiittori IIRC), jossa boltterissa olisi tukki(*.
Kakkosedikan irto-boltereissa oli tukki vakiona. Ongelma oli siinä, että asetta ei saanut figulle mitenkään fiksusti käteen, jos tukkia ei leikannut pois...
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
-Niillä on suvussa halogeenejä.
maxxon
Viesti:

The Captain kirjoitti: Kakkosedikan irto-boltereissa oli tukki vakiona. Ongelma oli siinä, että asetta ei saanut figulle mitenkään fiksusti käteen, jos tukkia ei leikannut pois...
Kakkonen on kieltämättä mulle yksi iso musta aukko.
//Mx
Anaheim

kun pistät kaartille boltterin,on siinä lähes poikkeuksetta tukki,en itse jaksaa ruveta veistämään niitä pois.
Niin,eikös bikerien mukana tulevissa bolttereissa ole vieläkin sellaiset epämääräisen näköiset taittoperä härpäkkeet tallella?
palma

Viesti Kirjoittaja palma »

otetaanpa vielä tuosta boltterilla ampumisesta.
miksi teistä kukaan ei halua kuvitella että space marinet olisivat vain niin hiton hyviä ampumaan, että heidän ei tarvitse nostaa asetta lonkalta, onhan heidän lähes kaikkia ominaisuuksiaan paranneltu, joten miksi heidän tarkkuutensa olisi surkea?

minä en ainakaan pidä itseäni kummoisen ampujana mutta eipä minun tarvitse hirveästi nähdä vaivaa osuakseni maaliin pidellessäni air-soft asetta lonkalla. tietysti boltteri on aika järeä vekotin mutta onhan space marinetkin pikkuisen isompia miehiä kuin esim. impperial guardit
Thelacan
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Thelacan »

Vaikka olisit kuin über-ihminen, kyllä se lonkalta ampuminen paljaalla silmällä on aika heikkoa, summittaista vihollisen suuntaan ampumista.
Entä saatko sinä edes sillä lelu-aseellasi tarkkoja laukauksia kun ammut lonkalta? Tuskin. Jos vastustaja on samanlainen über-ihminen joka ei paljoa välitä pelosta ja on panssariin kääriytynyt, niin tuskin välittää hittoakaan summittaisesta häntä päin ammutuista sarjoista. Se on se tähdätty ja tarkka laukaus mikä ratkaisee enemmän.

Ja syy miksi space marinet ovat oikeasti tarkkoja, johtuu myös heidän implanteista, mutta myös varustuksista. Kypärä varmasti pitää sisällään oman aputähtäyssysteemin.
- Kynä-ääliö
Anaheim

palma kirjoitti:minä en ainakaan pidä itseäni kummoisen ampujana mutta eipä minun tarvitse hirveästi nähdä vaivaa osuakseni maaliin pidellessäni air-soft asetta lonkalla. tietysti boltteri on aika järeä vekotin mutta onhan space marinetkin pikkuisen isompia miehiä kuin esim. impperial guardit
montako helvetin kertaa pitää sanoa että airsoft aseella ampuminen ja oikealla pyssyllä paukuttelu on kuin maa ja taivas,got it?Älkää verratko niitä.

Ensinnäkin:boltter on painava,ja yli-ihmisellä onkin yli-ihmisen voimat,se vaatii silti skilliä.
toiseksi:75 kalipeerinen miniraketti potkaisee niin perkeleesti(ellei se ole Ns.gyrojet mallinen eli käytännössä ohjus)ja noin painavassa aseessa lonkalta ampuminen(ainakin enemmän kun yksi kuti)on sulaa helvettiä,jos ei perseestä.

kolmanneksi:eikös siinä geeween sivuilla olleessa kypärän pohjapiirrustuksessa puhuttu jotain kypärän kohdalla targeting arraysta kypärän silmikossa?
meny

Viesti Kirjoittaja meny »

Oon nähnyt muutaman perus mariinifigun (yksikään ei ollut ampumasennossa jos mariini voi olla ampumasennossa ja niissä boltgunin päässä on selvästi korkeempi kohta joka on mielestäni tähtäin. Kun tuosta "tähtäimestä" kattoo suoran linjan niin se menee nenän kohdelta (toivottavasti ymmärrätte mitä tarkoitan) eli ei tarvitse kuin pikkaisen kallistaa päätä tai nostaa asetta niin pystyisi tuota tähtäintä jo käyttämään.
Attila

Viesti Kirjoittaja Attila »

Jos 40k-figuista pitää alkaa katsomaan jotakin, sitten ollaan jo aika syvällä suossa. 40k-figuista nähdään, että catachanilaisilla on mariineja leveämmät hartiat ja cadialaisilla mariineja isompi pää. Mariiniampuja ei pääse luukustaan sisään, kun olkasuojukset ovat leveämmät kuin luukku. Kaaosmariinit joutuvat istumaan tankkiensa sisällä kumarassa, kun eivät sarvet muuten mahdu sisälle. Ja niin edelleen ja niin edelleen.
Taktiikka? Minä olen täällä heittämässä noppaa.
meny

Viesti Kirjoittaja meny »

OK olin sitten väärässä
Ratovaari

Viesti Kirjoittaja Ratovaari »

Attila kirjoitti:Jos 40k-figuista pitää alkaa katsomaan jotakin, sitten ollaan jo aika syvällä suossa. 40k-figuista nähdään, että catachanilaisilla on mariineja leveämmät hartiat ja cadialaisilla mariineja isompi pää. Mariiniampuja ei pääse luukustaan sisään, kun olkasuojukset ovat leveämmät kuin luukku. Kaaosmariinit joutuvat istumaan tankkiensa sisällä kumarassa, kun eivät sarvet muuten mahdu sisälle. Ja niin edelleen ja niin edelleen.
Ja örkkien mega-armoroitu warboss (Se special character) vie yhdestä wartrukista kaiken tilan.

Ja tuosta mariinien päästä: Todellisuudessahan mariinin pää olisi saman kokoinen kuin normaalilla ihmisellä, tai ainakin mitä minä kuvia olen katsellut, niin on ollut. Ja ne olkasuojukset on todellisuudessa TOSI ISOT. Että sillei.
Hammerheart kirjoitti: Ota mallia vaikka Gorkiporkista, Exocowboysta tai Ratovaarista.
maxxon
Viesti:

palma kirjoitti: minä en ainakaan pidä itseäni kummoisen ampujana mutta eipä minun tarvitse hirveästi nähdä vaivaa osuakseni maaliin pidellessäni air-soft asetta lonkalla.
Ja milloinkahan viimeksi ammuit airsoftilla esim. 100 metrin päähän?

Suosittelen armeijan käymistä. Siellä ei muuten alle 150m matkoille ampumista vaivauduta pääsääntöisesti edes opettamaan.

Kokeilkaa itse kiväärin rautatähtäimillä ampumista, niin ehkä tajuatte mistä puhun.
//Mx
vompovompatti

Viesti Kirjoittaja vompovompatti »

Super ihmisen ampumiskyvystä ei kukaan voi sanoa mitään varmasti. Kypärässä on tähtäinjärjestelmä, joka ilmeisesti näyttää mihin lonkalta paukautettava laukaus olisi osumassa.
Lisäksi...
Mariinit harjoittelevat aika paljon ja aika rankasti. Kun harjoittelee kymmeniä vuosia täydelliseksi tappokoneeksi tulemista on aika moni laukaus helppo.
I am the king of Rome, and above grammar.
-Sigismund, Emperor of the Holy Roman Empire
NecroCuolema

Viesti Kirjoittaja NecroCuolema »

Chavez kirjoitti:Punapistetähtäinhän ei lähetä mitään, vaan se punainen piste on siinä kiikaritähtäimen ristin tai minkä lie tilalla.
Väärin! Punapistetähtäin ei tee mitään muuta, kuin laittaa punaisen pisteen siihen kohti, mihin luodit tulevat aseen senhetkisellä asennolla. Suomeksi: Ei ole mitään väliä kuinka epäpyhässä kulmassa tähtäät. Vaikka katsoisit PP-tähtäimen läpi vinosti, aseen ollessa vinosti, näet aina punaisen pisteen siinä kohdassa mihin luotisuihku kohdistuu. Ja tässä asiassa on minun kanssa turha kiistellä.

http://en.wikipedia.org/wiki/Red_dot_sight

Tästä johtuen ei ole lainkaan mahdotonta ajatella että mariinien visiiriin heijastuu esimerkiksi punainen piste kohtaan, johon boltteri osoittaa. En tiedä miten asia on, mutta näin se ainakin voi olla.

http://en.wikipedia.org/wiki/Anti-tank_guided_missile

Julmast lainattu ylläolevasta linkistä.
"Second-generation semi-automatically command guided SACLOS missiles require the operator to keep the sights on the target until impact. Guidance commands are sent to the missile through wires or radio, or rely on laser marking or a TV camera view from the nose of the missile. Examples are the American TOW and Hellfire I missiles."

Tuossa linkissä siis yleisesti tähtäys, ja hakeutumis teknologiasta.
Jake

Viesti Kirjoittaja Jake »

NecroCuolema kirjoitti:
Chavez kirjoitti:Punapistetähtäinhän ei lähetä mitään, vaan se punainen piste on siinä kiikaritähtäimen ristin tai minkä lie tilalla.
Väärin! Punapistetähtäin ei tee mitään muuta, kuin laittaa punaisen pisteen siihen kohti, mihin luodit tulevat aseen senhetkisellä asennolla. Suomeksi: Ei ole mitään väliä kuinka epäpyhässä kulmassa tähtäät. Vaikka katsoisit PP-tähtäimen läpi vinosti, aseen ollessa vinosti, näet aina punaisen pisteen siinä kohdassa mihin luotisuihku kohdistuu. Ja tässä asiassa on minun kanssa turha kiistellä.
Hmm mutta käsittääkseni juuri tätähän Chavez ajoikin takaa.
Lasertähtäinhän lähettää itse kohteeseen pisteen jonka voi nähdä paljaalla silmällä, eli aseen voi ampua lonkalta, mutta hän tarkoitti ettei PP -tähtäin käytännöllisesti katsoen lähetä kohteeseen mitään, vaan se piste on olemassa vain siinä linssissä. Niinkuin selitetään linkittämälläsi Wikipedian sivulla.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “40k: Yleiset keskustelut”