LoTR-Turnaus Somerolla 12.5.2007
Laitan lyhyen, koska olen laiska.
1. Peli
Meeting Engagement. Itsellä urukit ja vastustajalla welffit.
Molemmat menevät päin suorissa linjoissa ampuen. Jätän Vraskuni taemmas ampumaan. Kun sitten päästään lähikseen yritän aina sitoa Legolaksen, jotta tämä ei pääsisi ampumaan Vraskuani. Alkusi lähistely on aika tasaista, mutta sitten lopulta pääsen voitolle ja tapan kaikki haltiat. Massacre minulle
:D:D:D:D
2. Peli
Take and Hold. Itsellä welffit ja vastustajalla urukit.
Molemmat kiirehtivät keskelle ja minä heitän tikareita kunhan kerkeän. Deployaan vastustajan figuista mahdollisimman monta metsään. Näin pääsen ensimmäiseksi keskelle ja siinä sitten pysyn. Ehdinkin tappaa kaikki urukit ennen kun peli loppuu. Massacre minulle
:D:D:D:D
3. Peli
Storm the Camp. Itsellä urukit makkikessa gondor.
Molemmat deployaa nurkkiinsa ja lähden etenemään. Makkis tulee hiukan eteenpäin, mutta alkaa sitten pakittaa taakseppäin. Minun Vrasku ja Lurtz vammautetaan heti kättelyssä jousilla, joten he joutuvat pysymään taka-alalla. Makkiksen citadelit ampuvat aika lujaa ja tappioita tulee. Omat pyssyny eivät tee yhtään mitään. Tappelussakin tulee turpaan. Ainut, joka sai jotain aikaa oli Ugluk, joka sitten jäi lopuksi yksin Makkiksen baseen, mutta siellä oli noin 10 sotilasta vastassa ja eihän se Uglukkaan jaksanu kaikkea tappaa. Itsellä jätin baseen 4 urukkia ja Grishankin. Kaikki kuolivat 2 vuorossa kun ritarit tulivat. Massacre tappio mulle.
4. Peli
To Kill a King. Itsellä welffi ja LEGO.
Ajattelin, että nyt tulee helppo massacre, mutta ***** **** ****** vastaan tuli juuri se kaiken kauhu SAURON!!! Olin taas 5 min, että ****** ****** *****. Kun sitten aloitimme pelaamaan, niin teilasin kaikki örkit parissa vuorossa ilman tappioita. Legolaksella joka vuoro auto-shottia ja sainkin 2 woundia sillä. Siihen tosin meni kaikki mahdit. Itselläni Lego oli kuningas ja viittansa ansiosta säästyi taioilta. Örkkien kuoltua heitin aina kaikki päälle mikä irtosi. 3 vuorossa kuoli noin 25 haltiaa
:(. Toisen veipen kuoltua jäljelle jäänyt onnistui voittamaan Sauruksen ja teki 2 woundia. 3 ei ollut kaukana. Lopussa oli sitten kauhea pakoon juokse ja ampuminen, mutta pahan tahdolle ei ollut taipuminen. Sauron sai kiinni ja niittasin yksinäisen Legon. Minor lossi mulle.
Eli tällainen turnee. Kiitos Elrontille.
1. Peli
Meeting Engagement. Itsellä urukit ja vastustajalla welffit.
Molemmat menevät päin suorissa linjoissa ampuen. Jätän Vraskuni taemmas ampumaan. Kun sitten päästään lähikseen yritän aina sitoa Legolaksen, jotta tämä ei pääsisi ampumaan Vraskuani. Alkusi lähistely on aika tasaista, mutta sitten lopulta pääsen voitolle ja tapan kaikki haltiat. Massacre minulle
2. Peli
Take and Hold. Itsellä welffit ja vastustajalla urukit.
Molemmat kiirehtivät keskelle ja minä heitän tikareita kunhan kerkeän. Deployaan vastustajan figuista mahdollisimman monta metsään. Näin pääsen ensimmäiseksi keskelle ja siinä sitten pysyn. Ehdinkin tappaa kaikki urukit ennen kun peli loppuu. Massacre minulle
3. Peli
Storm the Camp. Itsellä urukit makkikessa gondor.
Molemmat deployaa nurkkiinsa ja lähden etenemään. Makkis tulee hiukan eteenpäin, mutta alkaa sitten pakittaa taakseppäin. Minun Vrasku ja Lurtz vammautetaan heti kättelyssä jousilla, joten he joutuvat pysymään taka-alalla. Makkiksen citadelit ampuvat aika lujaa ja tappioita tulee. Omat pyssyny eivät tee yhtään mitään. Tappelussakin tulee turpaan. Ainut, joka sai jotain aikaa oli Ugluk, joka sitten jäi lopuksi yksin Makkiksen baseen, mutta siellä oli noin 10 sotilasta vastassa ja eihän se Uglukkaan jaksanu kaikkea tappaa. Itsellä jätin baseen 4 urukkia ja Grishankin. Kaikki kuolivat 2 vuorossa kun ritarit tulivat. Massacre tappio mulle.
4. Peli
To Kill a King. Itsellä welffi ja LEGO.
Ajattelin, että nyt tulee helppo massacre, mutta ***** **** ****** vastaan tuli juuri se kaiken kauhu SAURON!!! Olin taas 5 min, että ****** ****** *****. Kun sitten aloitimme pelaamaan, niin teilasin kaikki örkit parissa vuorossa ilman tappioita. Legolaksella joka vuoro auto-shottia ja sainkin 2 woundia sillä. Siihen tosin meni kaikki mahdit. Itselläni Lego oli kuningas ja viittansa ansiosta säästyi taioilta. Örkkien kuoltua heitin aina kaikki päälle mikä irtosi. 3 vuorossa kuoli noin 25 haltiaa
Eli tällainen turnee. Kiitos Elrontille.
No pistämpä raportin itsekkin:
Eka skenu Meeting engagement itellä dwellers below ja dolguldur kombinaatio + rinkku ja Elrontilla gondor
Peli ratkesi kyllä jo deployaamiseen, koska Elrontti asetti cavarlynsa toiseen laitaan jättäen ne yksin ilman pää joukon tukea. Itse tietysti pistin wargit ja muut pedot siihen kulmaukseen, jotta ratsuväki ei saisi kullanarvoista extra attackia. Muutamassa vuorossa ratsuväki oli tuhottu ja minulta taisi siihen mennessä ollut kuollut yksi goblin. Lähistely pääjoukkojen kanssa oli aluksi Elrontin vientiä, mutta kun sain striketeamini pois ratsuväen pölyistä peli oli selvä. Massacre:D:D
Toka skenu: Take and Hold. Itellä rangerit + fellowship ja Makkiksella Dol Guldur ja joku muu missä oli susi ratsastajia.
Peli alkaa minun deployaamisella joten Makkis saa etulyönti aseman. Peli oli lyhykäisyydessään sanottuna omaa peliä ajatellen hyvin tyhmää. En keskittynyt tehtävään liian ajoissa, eikä Leekokaan kestänyt kahta hämis kuninkatarta ja montaa örkkiä. Massacre Makkikselle. Ainiin ja Gimli voitti örkin kaato kisan
Kolmas skenu. Storm the camp. Itseäni vastaan Kalle (en muista sukunimeä) ja hänellä lentävä lepakko jolla ratsasti WK. Itsellä hurjan hyvät hemmot (HHH). Alussa näytti erittäin hyvältä kun sain rölli chieftainilta kaksi woundia pois. Mutta oman pelini taso laski kuin lehmän häntä peli edetessä. Peli oli tasaväkistä vääntöä koko matsin ajan ja molemmat keskittyivät tehtävään liian myöhään.Vasta pelin lopussa sain juonen päästä kiinni, mutta liian myöhään. Tasuri.J a Legolas muistaakseni vei tämän roundin...
Neljäs skenu Elladania vastaan joka oli pettymys, koska joutui lähtemään pois skenun ollessa kesken. Luovutus voitto.
Viides sija johon hieman petyin, mutta turnaus oli aivan mainio ja oli hauskaa nähdä omia maastoja turnauksessa. Ja kiitos Somerolaisille turnauksesta vaikka Someron kiertoajelu ei kuulunutkaan pääsymaksun hintaan
P.S: Kummasta päädystä aloitit To kill a kingin Banzgo, sillä jos aloitit sieltä Rohanin talosta, niin olisi ollut hauskaa mennä talon sisään koska eihän se Saunuri sinne olisi mahtunut
:D
Eka skenu Meeting engagement itellä dwellers below ja dolguldur kombinaatio + rinkku ja Elrontilla gondor
Peli ratkesi kyllä jo deployaamiseen, koska Elrontti asetti cavarlynsa toiseen laitaan jättäen ne yksin ilman pää joukon tukea. Itse tietysti pistin wargit ja muut pedot siihen kulmaukseen, jotta ratsuväki ei saisi kullanarvoista extra attackia. Muutamassa vuorossa ratsuväki oli tuhottu ja minulta taisi siihen mennessä ollut kuollut yksi goblin. Lähistely pääjoukkojen kanssa oli aluksi Elrontin vientiä, mutta kun sain striketeamini pois ratsuväen pölyistä peli oli selvä. Massacre:D:D
Toka skenu: Take and Hold. Itellä rangerit + fellowship ja Makkiksella Dol Guldur ja joku muu missä oli susi ratsastajia.
Peli alkaa minun deployaamisella joten Makkis saa etulyönti aseman. Peli oli lyhykäisyydessään sanottuna omaa peliä ajatellen hyvin tyhmää. En keskittynyt tehtävään liian ajoissa, eikä Leekokaan kestänyt kahta hämis kuninkatarta ja montaa örkkiä. Massacre Makkikselle. Ainiin ja Gimli voitti örkin kaato kisan
Kolmas skenu. Storm the camp. Itseäni vastaan Kalle (en muista sukunimeä) ja hänellä lentävä lepakko jolla ratsasti WK. Itsellä hurjan hyvät hemmot (HHH). Alussa näytti erittäin hyvältä kun sain rölli chieftainilta kaksi woundia pois. Mutta oman pelini taso laski kuin lehmän häntä peli edetessä. Peli oli tasaväkistä vääntöä koko matsin ajan ja molemmat keskittyivät tehtävään liian myöhään.Vasta pelin lopussa sain juonen päästä kiinni, mutta liian myöhään. Tasuri.J a Legolas muistaakseni vei tämän roundin...
Neljäs skenu Elladania vastaan joka oli pettymys, koska joutui lähtemään pois skenun ollessa kesken. Luovutus voitto.
Viides sija johon hieman petyin, mutta turnaus oli aivan mainio ja oli hauskaa nähdä omia maastoja turnauksessa. Ja kiitos Somerolaisille turnauksesta vaikka Someron kiertoajelu ei kuulunutkaan pääsymaksun hintaan
P.S: Kummasta päädystä aloitit To kill a kingin Banzgo, sillä jos aloitit sieltä Rohanin talosta, niin olisi ollut hauskaa mennä talon sisään koska eihän se Saunuri sinne olisi mahtunut
- makkarafolio
1. Meeting engagement. Hyvikseni vastaan Dol Guldur, jossa kaksi spider queenia, muutama giant spider ja örkkejä. Vastustajan örkkijouset jäivät ampumaan tehotonta volleyta ja minä napsin pois omillani kaikenlaista kivaa. Mainittakoon Bergilin urhoolliset kolme woundia perättäisillä kierroksilla. Vastustaja tuli ilman jousiörkkejään(12) taisteluun ja sain miesylivoimani ja vastustajan lähitaisteluhaparoinnin tuloksena kaadettua lähes kaikki vihulaiset. Lähikseen tulleista jäi lopulta jäljelle vain spider queen ja kaksi broodlingia.
2. Take and hold. Pahikseni vastaan MiQun rankkurit+halbarad+lego+gimli.
3. Storm the camp Banzgon scouttiurukkeja vastaan. Olipa mukavaa taas nitistää Vraskua. Olikos se ensimmäinen vai toinen kierros kun se kaksi woundia menettäneenä virui sen talon takana. Lurtz päätti ryömiä. Aika helppoa mättöä oli. Hevosteni ohitusta peläten urukit tulivat laajasti sallien koko arsenaalini hyökkimisen. Aika varovaista pelini silti oli. Vain suunnilleen Ugluk jäi jäljelle ennekuin uskalsin lähteä vastacamppiin. Aika oli kuitenkin tiedossa ja niin mättämistä se Urukkien kanssa oli, että aika riitti ihan hyvinkin. Vähän sai tyylitelläkin lopuksi(tosin epäonnistuneesti..
)
4. Kill a king Kallen last alliancea vastaan. Vastustaja oli keihäättömänä, ja jollakin tapaa se helpotti. Vastustajan kunkkuna oli Elrond, jolla on sama fighti kuin hämähäkillä, joten ajattelin massacrevoiton olevan ihan hyvin mahdollista. Oman kunkkuni jätin lojumaan pensasaidan taakse. Pätin vaan mättää paljon. Se onnistui odotettua huonommin, koska Kalle heitti pirun hyvin shieldaus ja lippuheittoja läpi pelin. massani oli kuitenkin nin paljon suurempi, että kyllä porukkaa hävisi. Broken oli jo lähellä, kunnes Kalle tutustui the Ringin sääntöihin. Isildur pääsikin likelle kapteeniani, mutta heroic moveni pelasti sen. Olisin minorhäviöönkin päässyt (koska Broken oli jo haltioilla niin lähellä), jos Isildur olisi pääsyt kapuuni kiinni. Massacrevoittokaan ei ollut kaukana kun hätistelin Elrondia. Viimeisellä vuorolla pääsin vielä sormusheiton avulla heittämään Isildurinkin hemmettiin ja peli olisi ollut lopunaikaa turvattu. Vaarallisen lähelle se kuitenkin pääsi.
Kiitos vastustajille. Oikein hauskoja ja rentoja pelejä olivat kaikki.
Ja siis olin mukana ensimmäistä kertaa full-gondorilla. Saa nähdä mitä sitten fanaticissa.
EDIT: MiQukin tuossa varmisti että Kalle ja hän pelasivat tasapelin, joten kyllä Kallen pisteissä taitaa olla kymmenen pistettä liikaa. Haluaisin varmistuksen, että tiedän teinkö turnauspelillisesti typerän riskin.
2. Take and hold. Pahikseni vastaan MiQun rankkurit+halbarad+lego+gimli.
Näinhän se meni, mutta unohdit sanoa, että sitten puolestasi sait toisen priorityn, joka on aikas yhtä tärkeää mielestäni. Rankkurit jäivät ahnaasti ampumaan ja se osoittautui tehottomaksi. Pystyin hidastelemaan pääblokkeja ja sain kulutettua Gimlin blokin mahdittomaksi. Irrotin sopivasti örkkejä sivujen taisteluista keskustaa kohti ja olin siellä mkavissa ajoin. Olisi ollut kiva testata miten peli olisi edennyt, mutta aika loppui. Olisin kyllä muutaman kierroksen saanut odottaa ennen kuin rankkureita olisi alueelle ilmestynyt. Legolas meinasi varastaa viisi pistettä, mutta sen olin jo niistänyt mahdittomaksi, joten se oli kiva purtava hämähäkilleni.Peli alkaa minun deployaamisella joten Makkis saa etulyönti aseman.
Kuinka kahta? Toistahan pidätteli urhoollisesti Halbarad siellä raunioilla.Leekokaan kestänyt kahta hämis kuninkatarta ja montaa örkkiä.
3. Storm the camp Banzgon scouttiurukkeja vastaan. Olipa mukavaa taas nitistää Vraskua. Olikos se ensimmäinen vai toinen kierros kun se kaksi woundia menettäneenä virui sen talon takana. Lurtz päätti ryömiä. Aika helppoa mättöä oli. Hevosteni ohitusta peläten urukit tulivat laajasti sallien koko arsenaalini hyökkimisen. Aika varovaista pelini silti oli. Vain suunnilleen Ugluk jäi jäljelle ennekuin uskalsin lähteä vastacamppiin. Aika oli kuitenkin tiedossa ja niin mättämistä se Urukkien kanssa oli, että aika riitti ihan hyvinkin. Vähän sai tyylitelläkin lopuksi(tosin epäonnistuneesti..
4. Kill a king Kallen last alliancea vastaan. Vastustaja oli keihäättömänä, ja jollakin tapaa se helpotti. Vastustajan kunkkuna oli Elrond, jolla on sama fighti kuin hämähäkillä, joten ajattelin massacrevoiton olevan ihan hyvin mahdollista. Oman kunkkuni jätin lojumaan pensasaidan taakse. Pätin vaan mättää paljon. Se onnistui odotettua huonommin, koska Kalle heitti pirun hyvin shieldaus ja lippuheittoja läpi pelin. massani oli kuitenkin nin paljon suurempi, että kyllä porukkaa hävisi. Broken oli jo lähellä, kunnes Kalle tutustui the Ringin sääntöihin. Isildur pääsikin likelle kapteeniani, mutta heroic moveni pelasti sen. Olisin minorhäviöönkin päässyt (koska Broken oli jo haltioilla niin lähellä), jos Isildur olisi pääsyt kapuuni kiinni. Massacrevoittokaan ei ollut kaukana kun hätistelin Elrondia. Viimeisellä vuorolla pääsin vielä sormusheiton avulla heittämään Isildurinkin hemmettiin ja peli olisi ollut lopunaikaa turvattu. Vaarallisen lähelle se kuitenkin pääsi.
Kiitos vastustajille. Oikein hauskoja ja rentoja pelejä olivat kaikki.
Ja siis olin mukana ensimmäistä kertaa full-gondorilla. Saa nähdä mitä sitten fanaticissa.
Pahiksilla siis sumuvuorten öttiäisillä(hukkiaörkkejäratsastajia) ja hämähäkeillä. Kyseessä ei ole Dol Guldur. Elkäähän nähkö armeijoita vain LoMEn mukaan, joohan?Makkiksella Dol Guldur ja joku muu missä oli susi ratsastajia.
EDIT: MiQukin tuossa varmisti että Kalle ja hän pelasivat tasapelin, joten kyllä Kallen pisteissä taitaa olla kymmenen pistettä liikaa. Haluaisin varmistuksen, että tiedän teinkö turnauspelillisesti typerän riskin.
Onhan sillä väliä, jos Kallella on 10 pojoa liikaa, niin olin silloin toinenElrontti kirjoitti:Sillä ei ole enää mitään väliä. Voitit joka tapauksessa.makkarafolio kirjoitti: EDIT: MiQukin tuossa varmisti että Kalle ja hän pelasivat tasapelin, joten kyllä Kallen pisteissä taitaa olla kymmenen pistettä liikaa. Haluaisin varmistuksen, että tiedän teinkö turnauspelillisesti typerän riskin.
Sitten hieman raportin tynkää.
Omat armeijani olivat suurinpiirtein seuraavat:
Hyviksillä minulla oli Gandalf valkoinen shadowfaxilla, Minas kapu kilvellä, Beregon, 11 Fountainia kilvellä, 9 Citadelia jousella ja keihäällä, 6 Minas warrua kilvellä ja 2 minas knihtiä.
Pahiksilla taas oli Sauron (ilman sormusta) sekä 36 örkkiä.
1. Skenaario Meeting engament. Vastassa oli Saruman, uruki kapu kilvellä ja harmourilla, uruki lippu ja warg rider lipulla, muutama warg rider, 3 berserkkiä ja 20 urukia (10 tais olla kilvellä ja 10 pikellä).
Peli alkaa mielenkiintoisesti, sillä sain mielestäni paremman puolen. Ensimmäisellä vuorolla en voinut ampua täydellä voimalla, sillä joukkoni joutuivat etenemään pienen metsän läpi että pääsivät hyvälle paikalle. Gandalf taas lähti etenemään parin warrun kera oikealtalaidalta kohti vastustajan sivustaa.
Vastustaja taas eteni täydellä liikkeellä kohti joukkojani tuoden warg riderit jousieni ulottuville, joka koitui myöhemmillä kierroksilla warg ridereiden tuhoksi.
Toisella vuorolla päätin edetä gandalffilla kohti warg ridereitä että voisin sorcettaa ne kumoon, jonka teinkin sitten kolmannella vuorolla. Toisen vuoron koho kohta oli kun sain ammuttua sarumania koko arsenaalillani ja vietyäni tältä kaikki fatet ja yhden woundin. Hiljalleen etenin kohti vastustajaa ampuen minkä kerkesin ja taikoen urukkeja kumoon. Lähitaistelu olikin sitten melko tasaista, mutta kun Knihdit saivat Sarumanin hoideltua kääntyi peli edukseni. Hiljalleen urukkeja kuoli tarpeeksi massacre voittoani varten. Massacre voitto minulle.
2. Peli Take and hold
Tämä oli teeman puolesta hyvinkin mielenkiintoinen peli, sillä vastaani tulivat Kallen peluuttama Last alliance lista
Peli alkoi kannaltani hyvin, sillä sain Sauronin paikkaan, josta oli lyhin reitti keskipisteelle. Muutenkin joukkoni tulivat kiitetävästi kentälle (vain 6 örkkiä jäi saapumatta). Vastustajalla taas oli ongelmia joukkojen saapumisen kanssa (kukapa muka uskaltaisi tulla haastamaan itse suuren Sauronin
Sauron ja lauma örkkejä pääsi ensimmäisenä keskipisteelle, mutta toisaalla örkkini eivät onnistuneet voittamaan taisteluja tai woundaamaan ketään. Hiljalleen örkkini katosivat Sauronin ympäriltä ja vastustaja sai enemmän joukkoja keskipisteelle, jossa minulla oli enää vain Sauron. Siihen peli sitten päättyikin. Eli minulle 5 pistettä.
3. Peli Storm the camp
Tällä kertaa sain vastaani Elladanin johtamat Moria armeijan, joka sisälsi ainakin Durburtzin, Shamaanin, 2* Gobbo kapun, WK:n fellbeastillä!, 2 hämistä ja lauman gobboja. Heti pelin alusta minulle selvisi etten voinut voittaa tätä peliä, sillä ne 10 gobbo jousta, jotka jäivät puolustamaan vihollisen leiriä, osuivat täydellisesti aina volleyssään. Ekalla vuorolla gandalf ottikin yhden woundin ja 2 tirithiä oli kuollut. Lähiksessä gobbojen tuuri jatkuikin samaan tahtiin, sillä melkein aina kun gobot voittivat, katosi yksi tirithi kentältä. Sain kuitenkin pelattua tästä tasapelin, kun gandalf onnistui muutaman vuoron yrittämisen jälkeen Sorcettamaan Wk:n fellbeastin selästä. Eli tulokseksi tasapeli.
4. Peli Kill the king
Kiitokset hyvästä turnauksesta järjestäjälle ja vastustajille. Hauskaa oli ja melko hyvin joukkoni pärjäsivätkin, vaikka hieman epäilinkin niiden toimivuutta.
Quanto fa due meno uno? Fa uno.