Jee kohta täytyy enää tehdä lista, laittaa ukot pöydälle ja kattoa kun marsut voittaa.Archimonde kirjoitti:Eikö teillä ole lainkaan mielikuvitusta tai vähän koukonäköä! Saamari sanoin tuola kaukana että tuotahan voidaan päivitellä tai jotakin niin että voisi laittaa omaa maastoansa ja muuta kakkaa! Jeez.. Meinasin että tuo lauta tulisi jo nytten korvaamaan mittanauhat liikkumista, ampumista, rähähdys alueiden ja noppien viskomisen.
Warhammer Tech Table
Re: Warhammer Tech Table
Minusta tuossa on sangen mainiota ideaa. Pöytähän ei sinällään vie nykyisestä pelimekaniikasta mitään pois, mutta mahdollistaa asioita jotka perinteisessä lautapelitoteutuksessa ovat epäkäytännöllisiä/mahdottomia.
Ei sääntökirjan selailua, taulukkojen kanssa tappelemista ja "unohdettuja" poikkeuksia. Tähän tarkoitukseen soveltuvia noppiakin on olemassa (pöytä tunnistaa noppien asennosta saadun tuloksen), ja maaston yms tunnistaminen on melko triviaali operaatio.
Pöytähän ei myöskään ole välttämättä pelkkä pöytä - esim. ääniefektit ja erilaiset animaatiot saattaisivat hyvinkin piristää peliä entisestään. Heikkoa noppaonnea säestäisi oman kiroilun lisäksi välähdys yksikön alla ja räjähdys kaiuttimista ;-)
Ihan täysin askartelun iloahan tämä pyötäkään tuskin korvaa, mutta näkisin että se saattaisi tehdä asiaan vihkiytymättömien ystävien kanssa pelaamisesta helpompaa. Ja tietysti kannattaa myös pitää mielessä ettei ko. laite olisi rajoittunut vain yhteen peliin, ideaalisesti tuettuja pelejä ja tarjolla olevia sovelluksia olisi useampi kappale.
...tietysti kaikki eivät voi sulattaa huijaamisen vaikeutumista ja säännöistä tappelemisen häviämistä :p
Ei sääntökirjan selailua, taulukkojen kanssa tappelemista ja "unohdettuja" poikkeuksia. Tähän tarkoitukseen soveltuvia noppiakin on olemassa (pöytä tunnistaa noppien asennosta saadun tuloksen), ja maaston yms tunnistaminen on melko triviaali operaatio.
Pöytähän ei myöskään ole välttämättä pelkkä pöytä - esim. ääniefektit ja erilaiset animaatiot saattaisivat hyvinkin piristää peliä entisestään. Heikkoa noppaonnea säestäisi oman kiroilun lisäksi välähdys yksikön alla ja räjähdys kaiuttimista ;-)
Ihan täysin askartelun iloahan tämä pyötäkään tuskin korvaa, mutta näkisin että se saattaisi tehdä asiaan vihkiytymättömien ystävien kanssa pelaamisesta helpompaa. Ja tietysti kannattaa myös pitää mielessä ettei ko. laite olisi rajoittunut vain yhteen peliin, ideaalisesti tuettuja pelejä ja tarjolla olevia sovelluksia olisi useampi kappale.
...tietysti kaikki eivät voi sulattaa huijaamisen vaikeutumista ja säännöistä tappelemisen häviämistä :p
- warhammeroppilas
Tosi hieno se tanskassa tehty warhammer pelilauta! Ite oon Lord of the rings warhammer fani. 40kootkin on ihan kivoja vaikka mulla ei oo niit yhtään.
Muuten! oon tämmönen alottelija niin kysyn nyt yhden jutun: pystyykö liikuttamaan kaikkia figuja ( vaikka olis metriläjä figuja ) täydet movet? Sori kun en tiedä, kato kun minä oon ihan vasta-alkaja.
Muuten! oon tämmönen alottelija niin kysyn nyt yhden jutun: pystyykö liikuttamaan kaikkia figuja ( vaikka olis metriläjä figuja ) täydet movet? Sori kun en tiedä, kato kun minä oon ihan vasta-alkaja.
Onhan se jossain mielessä kätevä laite... Mutta kysysmyksesi varmaan kannattais kysyä tuolta.
Saat nopeamman vastauksen, mutta itse en edes täysin ymmärtäny kysymystäsi...
Saat nopeamman vastauksen, mutta itse en edes täysin ymmärtäny kysymystäsi...
"I fought the law and i won! I fought the law and i won! I am the law so i won!"