Apocalypse 28.3

Kuopion ja lähiseutujen peliporukka

Valvoja: Peliporukkavalvojat

anaking

Re: Apocalypse 28.3

Viesti Kirjoittaja anaking »

Pisterajaksi 1500-2000 per armeija ja jokaisessa armeijassa maksimissaan yksi super heavy. Lisäksi kannattaisi harkita noita legendary formation muodostelmia.
Minulta sitten löytyy tuo apocalypse sääntis kirjallisena versiona, jos joku haluaa vilkaista. Viimeksi kun sitä ei kellään ollut, niin peli oli mielestäni tavallinen 40k peli isoimmilla armeijoilla
Aloitettu 13.9.2011
Empire: W:19 L:8 D:1
Ogre Kingdom: W:36 L:21 D:6
Warriors of Chaos: W:11 L:14 D:4
MrBigMr

Viesti Kirjoittaja MrBigMr »

Khorne Marien kirjoitti:Superheavyjä vaan peliin, viimeksi ei ollut niitä kuin stompa ja sekin vähän kusi...
Korjaus: Olis siellä mun Vulcan Macharius, joka taisi koko pelin aikana suolata yhden Necron Warrior -ysikön. Työn alla on siihen asepäivitys, kun 7" S8 AP3 lätty tuntuu vähän paremmalta kuin 15 S6 AP3 shottia, joista puolet menee kuitenkin ohi. Kyseinen viritys on lainattavissa peliin, jos jotakuta kiinnostaa, sillä itse taidan pidättäytyä tuossa Baneswordissa.

Ja mitä super-heavyihin tulee, kannattaa rajata noita D-aseita myös vähän. Tai ainakin jakaa niitä tasaisesti osapuolten kesken, jos niitä tulee.

Mä voin myös ottaa PDF-muodossa kaikki lisärit Apocalypseen (jos joku tuo läppärin), ja kaikki ne lätytkin taitaa olla tuolla mun kaapissa. Itsekin suosittelen noita formationeita. Esim. örkkipelaajille tuo Mega Waaagh! tai vastaava olisi pakollinen. Yksi valtava örkkiyksikkö, joka ei pakene, ja joka assimiloi itseensä kaikki lähettyviltä karkuun lähtevät örkkiyksiköt. Pitää vielä katsoa mitä itse onnistuisi tekemään. Tähän mennessä on aina ollut yksi tai kaksi yksikköä vaille formationin, tai sitten formation on tarvinnut juuri jotan tiettyä tyyppiä. Se titan hunter unit olisi ihan pop, mutta vaatii Thunderhammer & Stormshield terminaattoreita, ei sekoituksia.

Saako suositella strateg assetsien käyttöönottoa? Siellä oli jotain ihan toimivia virityksiä. Niillä voisi esim. tasapainottaa osapuolia sitten kun lopulliset pisteet on laskettu yhteen. Mitenkäs on special charactereiden kanssa. Apocalypsen säännöillähän voi teknisesti ottaen esim. tehdä armeijan, joka ei muodostu muusta kuin IG:n Marboista, tai vastaavaa. 1 special character per laatuaan per pelaaja? Mitenkäs on eri armeijoiden sekoittelun kanssa? Esim. vaikka IG ja Marinet saman pelaajan poppoossa? Kyselen vain, kun oman Kaaosarmeijan tankit on tehty IG tankkien pohjalta, ja vaikka normipeleissä toimivatkin Predatoreina ja astaavina, yleensä olen niitä Apocalypsessä peluuttanut vastaavina IG:n tankkeina.
Caboose, Red vs. Blue kirjoitti:Or it's a key all the time, and when you stick it in people, it unlocks their death.
aatami

Viesti Kirjoittaja aatami »

Itse en ainakaan tule jos menee niin idiootti-tasolle että käytetään super heavyja.
Oberon kirjoitti:Mä syytän aatamia
'10-'11-'12 WDL
(FB)WAAAGH! Zombie slaya' 10 3 11
(40 Kimble)Set-Harah Tomb world 5 2 6
(LOTR) Shadow Sun Tribe (Rhûn&Harad) 1 1 3
Khorne Marien

Viesti Kirjoittaja Khorne Marien »

aatami kirjoitti:Itse en ainakaan tule jos menee niin idiootti-tasolle että käytetään super heavyja.
No sitten et tule, ei ole pakko, mutta eikö apocin idea ole juuri ne titaanit...? Ja millä perusteella on idioottia käyttää titaaneja.
aatami

Viesti Kirjoittaja aatami »

Sillä että silloin mietitään vielä vähemmän pelatessa. Miksei vaan heitetä noppaa kumpi voittaa? Aivan sama asia.

Edelleen tuen ehdotustani pienistä armeijoista.
Oberon kirjoitti:Mä syytän aatamia
'10-'11-'12 WDL
(FB)WAAAGH! Zombie slaya' 10 3 11
(40 Kimble)Set-Harah Tomb world 5 2 6
(LOTR) Shadow Sun Tribe (Rhûn&Harad) 1 1 3
LAV-Kitsune-

Viesti Kirjoittaja LAV-Kitsune- »

Jahas, tämä ketju agrosi Aatamin kimppuunsa ^.^
Minä voin ottaa siinä apoa pelatessa sinun kanssa pieniä 40k pelejä tai vaikka perus hammeria. Teen sellaisen listan millä ei tarvitse hirveästi keskittyä pelailuun vaan voi heittää vaan kasan noppia ja katsoa kun kaikki räjähtää.
anaking

Viesti Kirjoittaja anaking »

Kun kerran tämä väittely super heavyjen "ylivoimaisuudesta" tuli taas puheenaiheeksi, niin ilmoitan tulevassa pelissä henkilökohtaiseksi tavoitteekseni yhden super heavyn tuhoamisen ilman että armeijassani olisi yhtään omaa super heavya tai destructor asetta.
Aloitettu 13.9.2011
Empire: W:19 L:8 D:1
Ogre Kingdom: W:36 L:21 D:6
Warriors of Chaos: W:11 L:14 D:4
freakreature

Viesti Kirjoittaja freakreature »

Ilmotelkaa kun pelaatte, niin saavun spectaattoriksi. MTG:t mukana.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Kuopio”