"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Miniatyyripotkustartit

Keskustelut, jotka liittyvät miniatyyripeleihin mutta jotka eivät sovi muihin keskustelun alueisiin.
tnjrp
Viesti:

Re: Miniatyyripotkustartit

Viesti Kirjoittaja tnjrp »

KS-rintamalla on hieman hiljaista näin juhlapyhien vaiheilla, mutta Espanjasta, tuosta kauheiden KS-projektien kotimaasta, on sentään jotain tulossa:
https://www.kickstarter.com/projects/ry ... ones-idols

Kuten tunnettua, minä ja moni muukin ostaisi mm. kakkulapion, jos siinä olisi Cthulhun kuva ja hyvinpä näyttää tuokin projekti vetävän. Hinnat ovat jotakuinkin linjassaan vaikkapa Fenrisin Cthulhu Warsin kanssa, joten saattaa olla, että spanjoolit pääsevät käsiksi luottokorttiini. Vaikka projektin kotimaa onkin minulle jo nykyään punainen vaate (hah!), liha on heikko. Onneksi aikaa miettiä on vielä reilusti.

---

Myös Massive Awesome on jaksanut naputella seuraavan osan mainos... siis dokumentaarinen artikkeli -sarjaansa, mikä lukemisen puutteisille mainittakoon (jutussa on myös reilusti kuvia):
http://www.beastsofwar.com/massive-awes ... ay-target/
HeRoS: tauolla ainakin toistaiseksi
Mysterous

Viesti Kirjoittaja Mysterous »

Mantic sitten ilmeisesti nappasi The Walking Deadin lisenssin. Ei sillä, en olisi kestänytkään nyt uutta must have kickstartteria.

Mielestäni Kickstartter puheita tästä mysteeriprojektista oli aikaisemmin, mutta tuossa artikkelissa ei mainita kuin edellisten kamppanjoiden rahoitusmuotona. Sen sijaan ilmoitetaan että "The Walking Dead: All Out War miniatures game is due out in stores late 2016.", joten on ehkä mahdollista että tämä ei olekaan potkustartti.
Mortikka

Viesti Kirjoittaja Mortikka »

CMON:ilta odottelen pakettia saapuvaksi... Aikomuksena on käyttää figuja muissakin peleissä. Aika moni muukin on Zombicideen rahansa haaskannut, koska se keräsi yli 4 miljoona dollaria, mikä on lautapelien kickstarter -ennätys.

https://www.kickstarter.com/projects/co ... escription

http://www.reuters.com/article/idUSnGNX ... NW20150710
Myyra

Viesti Kirjoittaja Myyra »

Mortikka kirjoitti:CMON:ilta odottelen pakettia saapuvaksi... Aikomuksena on käyttää figuja muissakin peleissä. Aika moni muukin on Zombicideen rahansa haaskannut, koska se keräsi yli 4 miljoona dollaria, mikä on lautapelien kickstarter -ennätys.

https://www.kickstarter.com/projects/co ... escription

http://www.reuters.com/article/idUSnGNX ... NW20150710
Tältä on vähän mennyt jo uutuusarvo, mutta ihan hauskahan tuo uusin osa on ollut. Saisi tulla vielä kaikki kickstarter kilkkeet niin saisi vähän vaihtelua peliin.
tnjrp
Viesti:

tnjrp kirjoitti:Kuten tunnettua, minä ja moni muukin ostaisi mm. kakkulapion, jos siinä olisi Cthulhun kuva ja hyvinpä näyttää tuokin projekti vetävän
Lisää ostettavaa sääliöille tarjoilee Tor Gaming:
https://www.kickstarter.com/projects/to ... cs-faction

Nämä nyt eivät ole toki ihan sitä ihtiään vaan vain "inspired by", virallisesti outofantasiapeliin Relics, mutta suhteellisen yleiskäyttöistä lonkeroläjää tuoltakin pukkaa -- vasrsinkin jos projekti vetää reippaasti jatkossa. Sitoomusvaihtoehdot ovat minimissä ja vähenevät entisestään kunhan sekä early bird- että less early bird -tarjoukset on molemmat syöty (viimemainittuja löytyy vielä).

---

Samaan aikaan toisaalla, Massive Awesomen artikkelisarjan kolmas osa on ilmestynyt ja siinä paljastetaan myös Shattered Earth -joukkoistuksen alkupäivä. Klikkaa ja katso kuvat!
http://www.beastsofwar.com/massive-awes ... uts-bolts/
Silveri

Viesti Kirjoittaja Silveri »

tnjrp kirjoitti:Kuten tunnettua, minä ja moni muukin ostaisi mm. kakkulapion, jos siinä olisi Cthulhun kuva
Off-topic: http://cthulhushop.com/cthulhu-spoon-set/
Minä olen kalamies, minä olen kalamies, minä olen tursas! Ïa, ïa, fhtagn!
Tosimiehet käyttää pitsiä ja sukkahousuja!
jamovoima
Valvoja

Viesti Kirjoittaja jamovoima »

jamovoima kirjoitti:Tuli ptikästä aikaa "bäkättyä":

http://kck.st/1GgL08Y

Tuossa kokoluokassa hämmästyttävän hyvät detaljit ja jokainen pose on uniikki. Ei ollenkaan huono. White dragon miniaturesin fb-sivuillaan jakamat konseptit on myös kaikenkaikkiaan erittäin tyylikkään näköisiä. Luvassa jossain vaiheessa myös avaruusaluksia. Odotan innolla.
Tänään kolahti postiluukusta figut ja onhan nuo detaljit aika hämmästyttävän hyviä myös lähietäisyydeltä tarkasteltuina. Nyt on sitten lisää 15 millisiä sci-fi ukkoja. Pitäisiköhän niillä koittaa pelata joskus...
Myyra

Viesti Kirjoittaja Myyra »

Silveri kirjoitti:
tnjrp kirjoitti:Kuten tunnettua, minä ja moni muukin ostaisi mm. kakkulapion, jos siinä olisi Cthulhun kuva
Off-topic: http://cthulhushop.com/cthulhu-spoon-set/
On topic: https://www.kickstarter.com/projects/to ... cs-faction

Renderit ihan hyvännäköisiä, jos tykkää teemasta. Itse en niin kauheasti välitä.
Silveri

Joo alkaa olla aika kaluttua... Ehkä mä olen liian vanha, mutta mun mielestä Lovecraftimaisuus tulee pelimaailmaan siitä, että kaikki menee päin p***että ja hahmot ovat melko lailla avuttomia suurten muinaisten edessä. Se, että cthulhoidit mätkii yhtenä jenginä muiden joukossa muita lonkerohirviöitä vastaan on vaan vähän turhan teennäistä.
tnjrp
Viesti:

Kaikkiaan Lovecraftin ideoiden ja sekalaisten melkein- tai täysin-cthulhuoidien ryöstöviljely on jo niin laajamittaista, että jossain vaiheessa on pakko tulla jonkinlainen saturaatiopiste vastaan. Voi olla, että itsellä ei vielä näiden kahden viimeisimmän projektin puitteissa...
Mortikka

Myyra kirjoitti:
Tältä on vähän mennyt jo uutuusarvo, mutta ihan hauskahan tuo uusin osa on ollut. Saisi tulla vielä kaikki kickstarter kilkkeet niin saisi vähän vaihtelua peliin.
Olen tässä asiassa kyllä täysin samaa mieltä. En tiedä, että miten kauan CMON voi ratsastaa samalla systeemillä.

Minulla on S1 ja S2 ja aika pitkään mietin, että tilaanko vielä samalla konseptilla tehdyn pelin, joka on vain siirretty keskiaikafantasiamaailmaan. Modernia kick starteria en kyllä olisi lähtenyt rahoittamaan.

Monet sarjan fanit ovat kyllä Black Plagueen todella tyytyväisiä, vaikka pelimekaniikka vaikuttaa olevan aika samankaltainen kuin aiemminkin. En lopulta voinut vastustaa kiusausta, koska knight pledge -summalla saa niin järjettömän paljon figuja, että en tiedä tuleeko kaikkia edes koskaan käytettyä. Veikkaan, että aika moni miniatyyri päätyy seikkailemaan myös Mordheimiin.

Pelin hyvä puoli on se, että sitä voi pelata muidenkin kuin figuharrastajien kanssa. Matalan kynnyksen peli, koska on niin helppo oppia.

Rahoititko Myyrä kick starteria? Jos kyllä, niin oletko siis jo saanut sen? Minulle ei ole posti tuonut vielä mukavaa ylläriä.
Hammerheart

Viesti Kirjoittaja Hammerheart »

Mortikka kirjoitti:Rahoititko Myyrä kick starteria? Jos kyllä, niin oletko siis jo saanut sen? Minulle ei ole posti tuonut vielä mukavaa ylläriä.
Myyrä on saanut omansa ja niin olen minäkin. Tuli joulun välipäivinä.
Inouj kirjoitti:Väliin tietty kommentoi joku pelihipsteri, joka ei tiedä kommentoimastaan asiasta mitään, siirryttyään jo vuosia sitten pelaamaan GW:n main stream tuotteita "parempia" pelejä.
Vala

Viesti Kirjoittaja Vala »

Mortikka kirjoitti:
Myyra kirjoitti:
Olen tässä asiassa kyllä täysin samaa mieltä. En tiedä, että miten kauan CMON voi ratsastaa samalla systeemillä.

Minulla on S1 ja S2 ja aika pitkään mietin, että tilaanko vielä samalla konseptilla tehdyn pelin, joka on vain siirretty keskiaikafantasiamaailmaan. Modernia kick starteria en kyllä olisi lähtenyt rahoittamaan.

Monet sarjan fanit ovat kyllä Black Plagueen todella tyytyväisiä, vaikka pelimekaniikka vaikuttaa olevan aika samankaltainen kuin aiemminkin. En lopulta voinut vastustaa kiusausta, koska knight pledge -summalla saa niin järjettömän paljon figuja, että en tiedä tuleeko kaikkia edes koskaan käytettyä. Veikkaan, että aika moni miniatyyri päätyy seikkailemaan myös Mordheimiin.

Pelin hyvä puoli on se, että sitä voi pelata muidenkin kuin figuharrastajien kanssa. Matalan kynnyksen peli, koska on niin helppo oppia.

Rahoititko Myyrä kick starteria? Jos kyllä, niin oletko siis jo saanut sen? Minulle ei ole posti tuonut vielä mukavaa ylläriä.
Minulle tuli BlackPlaque postitse aatonaattona, juuri sopivasti pukinkonttiin. Itse pidän pelisarjan parhaana osana (tosin S2 en ole pelannut, muita kylläkin).

Parhaat uudistukset sekalaisessa järjestyksessä:
- Friendly fire säännön päivitys. Eli mahdollisuus pelastaa kaveri ampumalla samaan zoneen.
- Hahmotarjotin korttien järjestelyyn & saatujen kykyjen, xp:n ja Hp:n merkitsemiseen.
- Body slot haarniskoineen ja hahmokohtaisine erikoistavaroineen
- Holvit (Vault), luovat käteviä oikoteitä kentän laidalta toiselle niin survivoreille kuin Zombeille
- Necromancerit ja Double spawn kortit. Necromancerit lisäävät taktisia elementtjä tuoden lisää Spawn pointteja ja mahdollisuuden poistaa alkuperäisiä. Double spawnit luovat valtavasti yllätyksellisyyttä, etenkin kun niitä vetää viimeiseen huoneeseen/spawn paikkaan.
- Enchantment tait
- Ovien avaamisen muuttuminen (kirves avaa suoraan, muilla nopanheitto)
- Tavarat (vesi, liha, omenat), eivät ole enään turhia muissakaan skenaarioissa

Ainoa asia mikä on mielestäni huonompi, kuin aiemmissa versioissa ovat pelialustat. Laatat eivät ole zonejen suhteen niin selkeät kuin aiemmissa versioissa. Vault itemit ovat myös liian hiukan tehokkaita, mutta tämä ongelma tasaantunee kun loput Kickstartter kamasta tulee, eikä aina ole selvää että mitä holvista saa.

Edit: Korjailtu typoja
Viimeksi muokannut Vala, Su 10.01.2016 12:56. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"The board is set. The pieces are moving"
Mortikka

Ok. Kiitti tiedosta, Hammerheart ja Vala. Pitänee laittaa kyselyä, että missä minun pakettini viipyy. Kyllähän nuo listaamasi uudistukset vaikuttavat sikäli hyviltä, että niiden avulla ZC tuntuu taas tuoreemmalta. Pelimekaniikan helppous ja selkeys on ollut iso plussa, mutta toisaalta jonkin ajan kuluttua peliin alkaa kaivata lisää ulottuvuuksia.
Fiend_

Viesti Kirjoittaja Fiend_ »

Mitä ite pelannut noita aiempia ja nyt pari peliä tuota Black Plagueta niin kyllähän se Zombicide ähky alkaa puskemaan väkisinkin. Mutta, tuo Double Spawn on todella hauska mekaniikka, ehdottoman hyvää vaihtelua. Muuten, no, closikseen ampuminen tosiaan on kiva muutos ja tuo ovien avaaminen on siinä ja siinä, Myyrä lanseerasi jo meidän peleissä pelin kovimpien vastuksien olevan ovet. :P
Something something Dangerzone!
Vala

Viesti Kirjoittaja Vala »

Omasta mielestäni tuo oven avaamisen muuttaminen nopalle, on plussaa sen vuoksi, koska se vaikeuttaa action laskelmointia ja isojen rakennusten avaamista mahdollisimman alhaisella kokemustasolla. Ylipäätään mielestäni kaikki mikä lisää yllätyksellisyyttä/satunnaisuutta on tässä co-op pelissä hyväksi. Ja kun paremman melee aseen löytää, niin alkaa ovetkin aukenemaan. =) Normi miekka (2x 4+) ja Greatsword (5x 5+) avaa näitä jo melko helposti. Melee bonus -kyvyistä ja dual wieldistä ei saa bonuksia ovien avaukseen.

Holveista löytyvät aseet ovat sen verta kovia, että olen harkinnut holvien ovien aukaisemisen vaikeuttamista House-rulena. -1 noppa tulokseen holveja avattaessa voisi olla ihan kohdallaan ja teemallisesti oikein, kun luulisi lattiassa olevan metallisen/kivisen luukun murtaminen olevan vaikeampaa kuin puisen oven.

Lähes kaikissa BlackPlaquen aseissa on Dual -symboli. Greatsword taitaa olla ainoa melee ase ilman symbolia. Täten Cloviksen Swordmaster kyky on melko turha.

Tuo double spawn on jo nyt helmi. Pelattiin tutoriaalia 4 pelaajalla, joista kaksi pelasi peliä ensimmäistä kertaa. Kaikki herot olivat 2-3 zonen päässä viimeisestä huoneesta (teleportti huone), jota ei ollut vielä avattu. Totesin pelin olevan käytännössä voitettu. Toiseksi viimeinen hero ennen zombeja aktivoitui ja sai oven avattua. Double spawn -kortti. No ei tässä vielä hätää. Nostetaan seuraavat kaksi kortteja, jotka myös olivat double spawneja. Nostetaan, sitten neljä korttia... Abomination + läjä walkkereita ja pari runneria. Saatiin melko eeppinen loppu tutoriaalille. =)

Kannattaa Mortikka muuten tarkistaa oletko varmasti tehnyt pledge managerin loppuun asti. Kickstartter sivujen keskustelussa on paljastunut useampikin henkilö, joilla syy paketin puuttumiseen oli se että Pledge managerissa ei oltu vahvistettu Shipping osoitetta tai postitus oli jäänyt maksamatta.
"The board is set. The pieces are moving"
tnjrp
Viesti:

Capsicum yrittää avaruusaluspelillä, jonka nimeämiseen ei ole panostettu liiaksi:
https://www.kickstarter.com/projects/33 ... r-genesis/

Myyntivaltteina toimivat sensijaan iskusanat easy-to-play, tactical ja epic sekä se, että pelillä on jo edeltäjiä (ja, sikäli kuin Capsicumin saittia on uskominen, pikapuoliin myös seuraajia, niinikään KS:in kautta). Veto näyttää olevan kohtuullista, sillä 2x rahoittuneisuus lähestyy. Ranskalaisen vetäjän ollessa kyseessä projekti on vähemmän yllättäen myös EU Friendly.
Silveri

Tech shipit on söpöjä :)
tnjrp
Viesti:

John Robertsonin tehtaan (nykyään Myriad Miniatures, ennen mm. I-Kore ja Urban Mammoth) viimeisin yritys herättää ostavan kansan kiinnostus VOID/Urban War -universumiin on vuosikausia tekeillä olleen 6mm skalaisen massataistelupelin Age of Tyrantsin joukkoistus. Projekti alkaa tänään klo 20.00 Suomen aikaa, mikä tuon kokoisilla napeilla leikkimään haluaville ennakkovaroituksena kerrotakoon.

Aikalaskuri ja lisätietoja täältä:
http://www.ageoftyrants.com/

Itseltäni tämä menee tietysti skaalasta johtuen ohi, mutta ehkä oikein tuurilla massat innostuvat ja siitä kiihkosta jokunen kipinä roiskuu myös Urban War/Metropolis -puolelle aitaa. Tosin siellä on vallinnut kuollut kuiva kausi niin pitkään, ettenpä oikein jaksa uskoa pikaiseen uuteen kasvupyrähdykseen.

ETA -- nytpä tuo pyörii, mutta rahoittumiseen on vielä hieman matkaa:
https://www.kickstarter.com/projects/15 ... of-tyrants

Kannattaa muuten huomata, että pelin tankkimallit ovat aika rehevän kokoisia härpäkkeitä noin skaalaa ajatellen. Kyse ei ole mistään modernin tankin kokoisista vaan sellaisista reippaista maataistelulaivoista, joista edwardiaanisella maailmanajalla insinörtit näkivät märkiä unia.
tnjrp
Viesti:

Mantic ennakkovaroittaa seuraavasta KS-projektista ja se on tietysti...
https://manticblog.com/2016/01/25/15039/

Ihan ensimmäisten huhujen mukaan tuon piti ilmestyä ilman joukkoistusta, mutta mieli on parin kolmen viikon aikana muuttunut, mikä ei tietysti tämän nimenomaisen firman kyseessä ollen edes yllätä. Ja vaikka KS-projektien tiimoilta kuvettavaan kaivava kansa onkin viimeaikoina ollut hieman (tai "hieman") tyytymätöntä Manticin suorituksiin sitoumusten täyttämisen alalla, niin eiköhän tästä nyt uskaltane jonkinmoista menestystä povata.

---

Samaan aikaan jo pyörivien projektien rintamalla, Age of Tyrants on rahoittunut juuri ja juuri (joten mitään syömäkiihkoa ei näyttäisi siihen liittyvän) ja toisaalta hieman oudosti myös Tor Gamingin Relics-C'thu -projekti on hyytynyt 2x rahoittumisen vaiheille: pseudoCthulhuilu ei tunnu sittenkään menevän kaupaksi.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleiset miniatyyrikeskustelut”