Yleinen keskustelu
Valvoja: Peliporukkavalvojat
- El Capitan
- Peliporukkavalvoja
Re: Yleinen keskustelu
SM-codex on uudistunut ja minulla ei ole sitä. Ostaakkaan ei voi, koska 39e ja torrentteja en löydä edes enää Fabaankaan. Halo on siis toistaiseksi Halon universumissa sotimassa.
Kovasti mie kuitenkin katselen noita Dinoraidersseja. Mulla on vielä yksi Stega laatikossa ja Ville on ilmaissut haluavansa luopua yhdestä. Jos mie ostaisin kaksi Fire warrua ja skinkkilootan vaikka, niin siinäpäs olisikin jo alku. Mutta se on se 90e + toinen stega. Se on Fabasta pois. Ja jos mie tuohon lähden, niin sitten pitäisi ostaa joskus suitteja ja roskiksia. Se on satanen kolmesta jäbästä.
Sitten mie muistan, että kaikki tämä on peliin, jonka paremmassa.. hah, kiinnostavammassa versiossa pelasin pelin viimeksi 2kk sitten. Näillä näkyminen minun 40k-pelini on pelattu.
Kovasti mie kuitenkin katselen noita Dinoraidersseja. Mulla on vielä yksi Stega laatikossa ja Ville on ilmaissut haluavansa luopua yhdestä. Jos mie ostaisin kaksi Fire warrua ja skinkkilootan vaikka, niin siinäpäs olisikin jo alku. Mutta se on se 90e + toinen stega. Se on Fabasta pois. Ja jos mie tuohon lähden, niin sitten pitäisi ostaa joskus suitteja ja roskiksia. Se on satanen kolmesta jäbästä.
Sitten mie muistan, että kaikki tämä on peliin, jonka paremmassa.. hah, kiinnostavammassa versiossa pelasin pelin viimeksi 2kk sitten. Näillä näkyminen minun 40k-pelini on pelattu.
Soturin ei tarvitse vuodattaa verta voittaakseen taistelun.
- Sinitähti
- Sinitähti
Juu ylimääräinen stega tosiaan pyörii nurkissa (muovinen) ja saattaa niitä skinkkejäkin olla ylimäärääsiä, tosin ne pitää ensiksi ajaa luolistaan ulos ja sen jälkeen laskea ennen kuin osaa sanoa monestako olen valmis luopumaan.
Nyt on kolme vaihtoehtoa: Space Marines, Grey Knights, Chaos Marines (CM jää ehkä kuitenkin pois laskuista, liikaa ihme mörökölli modelia jotka eivät visuaalisesti oikein inspiroi)
Koskas space marinet tuon uuden codexin ovat saaneet ja entäs nämä kaksi muuta?
Mitenkäs nämä eroavat toisistaan armeijoina?
SM:llä varmaankin on kaikkein kattavin armeija lähteä tekemään erilaisia kokoonpanoja.
Grey Knights omaavat ainakin GW:n esittely tekstin mukaan parhaimmat aseet (ampumiseen vai lähitaisteluun, vai siis hä, omaavatko kuitenkaan).
Chaos taitaa olla mörökölleineen se kovin armeija (lukemani mukaan ~1750pts listaan saa tungettua jopa 5 mörköä).
Grey Knights taitaa hävitä SM:lle tankkien yms valikoimassa, vaikka nehän ovat juuri se mikä tässä pelissä itseäni ehkäpä eniten kiehtoon, toki eliitti joukot kiehtovat myös itseäni. Mutta heittäkääs nyt infoa hieman pöytään, sattui tuo ruokarahakin tulemaan työharjoittelusta juuri joten codexia voisin jopa harkita hakevani kaupalta mikäli hyllyssä on.
Kertokaas nyt sitten vielä mites nämä kaksi kiinnostavinta suoriutuu taisteluista toisiinsa nähden, niin ampuma aseiden kantaman, lähitaistelun sekä tehojen osaltata...
---> Pitäiskö sitä laittaa sitten nappulaa myyntiin pikkuhiljaa =D
Nyt on kolme vaihtoehtoa: Space Marines, Grey Knights, Chaos Marines (CM jää ehkä kuitenkin pois laskuista, liikaa ihme mörökölli modelia jotka eivät visuaalisesti oikein inspiroi)
Koskas space marinet tuon uuden codexin ovat saaneet ja entäs nämä kaksi muuta?
Mitenkäs nämä eroavat toisistaan armeijoina?
SM:llä varmaankin on kaikkein kattavin armeija lähteä tekemään erilaisia kokoonpanoja.
Grey Knights omaavat ainakin GW:n esittely tekstin mukaan parhaimmat aseet (ampumiseen vai lähitaisteluun, vai siis hä, omaavatko kuitenkaan).
Chaos taitaa olla mörökölleineen se kovin armeija (lukemani mukaan ~1750pts listaan saa tungettua jopa 5 mörköä).
Grey Knights taitaa hävitä SM:lle tankkien yms valikoimassa, vaikka nehän ovat juuri se mikä tässä pelissä itseäni ehkäpä eniten kiehtoon, toki eliitti joukot kiehtovat myös itseäni. Mutta heittäkääs nyt infoa hieman pöytään, sattui tuo ruokarahakin tulemaan työharjoittelusta juuri joten codexia voisin jopa harkita hakevani kaupalta mikäli hyllyssä on.
Kertokaas nyt sitten vielä mites nämä kaksi kiinnostavinta suoriutuu taisteluista toisiinsa nähden, niin ampuma aseiden kantaman, lähitaistelun sekä tehojen osaltata...
---> Pitäiskö sitä laittaa sitten nappulaa myyntiin pikkuhiljaa =D
Minun mielipiteeni ovat toisille vääriä, joidenkin mielipiteet ovat minulle yhden tekeviä.
- El Capitan
- Peliporukkavalvoja
Suomen Mestaruus eli SM uudistui ihan hetki sitten toisin kuin GK, josta onkin aikaa. GK on parempi armeija ja täältä Sotustakin löytyy iso valitusthread miten imb4 se jengi on. Vähämodelinen ja voittaa kaikki, koska ovat juustoa.
Pro tip: Opettele tää ulkoa ja haasta Kardinaali.
Pro tip: Opettele tää ulkoa ja haasta Kardinaali.
Soturin ei tarvitse vuodattaa verta voittaakseen taistelun.
- Sinitähti
- Sinitähti
:DEl Capitan kirjoitti:GK on parempi armeija ja täältä Sotustakin löytyy iso valitusthread miten imb4 se jengi on. Vähämodelinen ja voittaa kaikki, koska ovat juustoa.
GK on hienossa raossa elinkaartaan. Turnauksissa näkyy vähemmän ja vähemmän, mutta kaveripeleihinkään niitä ei voi tuoda, koska olet silti mulkku ;)
Kai ne IG ja SM lienee kivoimmat vaihtoehdot, jos tankkeja haluaa.
Kai ne IG ja SM lienee kivoimmat vaihtoehdot, jos tankkeja haluaa.
Ei ne tankitkaan pakollisia ole vaikka ne viehättävätkin suuresti jos nyt edes se yksi dreadnought mahtuu joskus pöydälle niin tyytyväinen olen.
Eli GK on lahjattomille pelaajille jotka eivät osaa tehdä muuta kuin heittää noppaa, jos sitäkään? Eli toisin sanoen jos päädyt GK:hon ketään ei pelaa kanssani kun olen oppinut pelin alkeen =D
Taitavat olla myös yksi kalleimmista armeijoista keräillä kun mennään isompiin pistemääriin.
IG Olisi kyllä muuten mutta taitaa vaatia hieman liikaa modeleita ja minun maaluasmotivaatiollani ei vain kykeke maalaamaan massa armeijoita.
Melkein taidan kuitenkin tuonne SM:n puolelle kallistua valinnassani, vaikka onhan se armeija valintana todella tylsä. Toisaalta käsittääkseni myös kohtuu hintainen ja käytettynä pitäisi tavaraa riittää, eikä tarvitse pelätä että olisi armeija joka lopetettaisiin joskus tai jäisi ilman uudistuksia muiden jalkoihin (welffeillehän näin on hieman käynyt ajan saatossa).
Eli GK on lahjattomille pelaajille jotka eivät osaa tehdä muuta kuin heittää noppaa, jos sitäkään? Eli toisin sanoen jos päädyt GK:hon ketään ei pelaa kanssani kun olen oppinut pelin alkeen =D
Taitavat olla myös yksi kalleimmista armeijoista keräillä kun mennään isompiin pistemääriin.
IG Olisi kyllä muuten mutta taitaa vaatia hieman liikaa modeleita ja minun maaluasmotivaatiollani ei vain kykeke maalaamaan massa armeijoita.
Melkein taidan kuitenkin tuonne SM:n puolelle kallistua valinnassani, vaikka onhan se armeija valintana todella tylsä. Toisaalta käsittääkseni myös kohtuu hintainen ja käytettynä pitäisi tavaraa riittää, eikä tarvitse pelätä että olisi armeija joka lopetettaisiin joskus tai jäisi ilman uudistuksia muiden jalkoihin (welffeillehän näin on hieman käynyt ajan saatossa).
Minun mielipiteeni ovat toisille vääriä, joidenkin mielipiteet ovat minulle yhden tekeviä.
Mariinien maine on tainnut jopa viimein vähän parahtua uuden codexin myötä, kun nykyisin on mahdollista taas saada chaptereihin jotain erojakin. Kyl hieno mariiniarmeija on hieno ei sitä pilaa historian hämäristä kumpuava epämääräinen mainekaan.
Kyllähän IG:stä saa tankkiarmeijan ilman sataamiljoonaa ukkoakin. 21 ukkoa ja joku kymmenisen tankkia, niin kai siinä nyt jo aika kivaa on :D
Kyllähän IG:stä saa tankkiarmeijan ilman sataamiljoonaa ukkoakin. 21 ukkoa ja joku kymmenisen tankkia, niin kai siinä nyt jo aika kivaa on :D
Maalaahan Runt sitten johonkin muuhun kun ultramarines teemaan se armeija. Tai tietty jos haluat, niin maalaat mihin vaan :D mutta niitä itte ajattelin hitaasti mutta epävarmasti kasailla.
Kalat meni kotio...
Ultramarines teema on tuo sininen? Juu tuota itsekkin mietein että jokin muu väri voisi olla paikallaan, muttei vielä ole tullut mitään hyvää vaihtoehtoa tosin mieleen, no pinkki kävi mielessä mutta taitaa olla hieman liian miehekäs väri.
Elikkäs jos noita nyt lähtee keräilemään niin kuinka hölmö ostos olisi gw:n Space Marine Strikeforce setti jolla hintaa 185€
http://www.games-workshop.com/gws/catal ... od2220002a
Vai kannattaako armeija kerätä täysin oman maun mukaan kunhan ensiksi on kirjasta katsonut millaisen listan haluaa....
Elikkäs jos noita nyt lähtee keräilemään niin kuinka hölmö ostos olisi gw:n Space Marine Strikeforce setti jolla hintaa 185€
Vai kannattaako armeija kerätä täysin oman maun mukaan kunhan ensiksi on kirjasta katsonut millaisen listan haluaa....
No ei Ultramarineissa mitään vikaa ole, just siististi cool. Legendaarisia Tyranid-mättäjiä jne.
Tosin mä saatan olla puolueellinen, mä kun aloittelin tällä kirjalla:

(Tässähän tuntee itsensä kovin vanhaksi).
Tosin mä saatan olla puolueellinen, mä kun aloittelin tällä kirjalla:
(Tässähän tuntee itsensä kovin vanhaksi).
Joo kyllä musta ultramarinesit on mariineista cooleimpia. Olisi vaan tylsää jos tulee kaksi samaa uutta ja silleen.
Kalat meni kotio...
Aivan! Sori, en lukenut viestiäsi kunnolla, käsitin väärin :)
- Kardinaali
- Viesti:
Joo, Ultramariinit on sinisiä kansikuva- ja kataloogipoikia. Tuo valkoinen hevosenkenkä on niitten tunnus.Runt kirjoitti:Ultramarines teema on tuo sininen? Juu tuota itsekkin mietein että jokin muu väri voisi olla paikallaan, muttei vielä ole tullut mitään hyvää vaihtoehtoa tosin mieleen, no pinkki kävi mielessä mutta taitaa olla hieman liian miehekäs väri.
Runt, toi Strikeforce on tosi, tosi, tosi hyvä diili. Niin hyvä diili GW:ltä, että ei voi uskoa että se on GW:n kasaama paketti. :) Itsekin sen ostaneena, siinä säästää yhteensä noin 100 euroa jos verrataan erikseen ostettaviin kamoihin. Venerable drediä voi peluuttaa ihan surutta normaalinakin dreadina ja toisinpäin. Tossa ei tuu oikeastaan mitään turhaa. Drop podeja ei oo koskaan liikaa tai jos haluat siitä ihan välttämättä eroon niin tässä on heti ostajaehdokas. :D
2 täyttä tacticalia ja scouttiryhmä on tosi hyvä pohja trooppi-osioon ja Kapteenikin tulee mukana HQ:ksi. Command squadin voit halutessasi kasata tai sitten vaan hyödynnät siinä mukana tulevat lisä-special aseet. Toi on myös siitä erikoinen GW-julkaisu, että tossa tulee oikeasti kaikki tarvittavat yksikkövalinnat sääntöjen mukaiseen armeijaan. Harvemmin näkyy yhdessä paketissa?
Chapter tacticsit tosiaan muokkaa niitä armeijan yhteisiä sääntöjä ja sitä kautta myös kannattavia valintoja. Esim. Mun Salamantereilla on paremmat flamer-aseet ja kaikilla charactereilla on yksi master-crafted ase: eli mulla on pirusti lyhyenkantaman tulitusta ja liekkäriä. Joka kessulla on ostettuna joku ase joka hyödyntää tota master-craftausta. Ja kun mun tarttee päästä lähelle nopeasti, tulen alas drop podeilla. Esim. Ultramariinit taas pystyy paljon paremmin kulkemaan jalkaisin, koska niillä on chapter tacticseissa sellaista kamaa jota voi hyödyntää vähän etäisyyttä vastustajasta säilyttäenkin. Itellä on aina joku kulkuväline alla koska se melta-ase tai liekkäri ei kauas yllä ja jalan kävely olisi murhaa. Ultramariinit voi sitten ottaakin bolttereiden maksimietäisyydet ja heavyaseet käyttöön ja röpöttää kauempaa menemään. Vai? Emmä smurffeista mitään tiedä :)
Mitä tohon armeijan väriteemaan tulee niin Codexissakin toki kirjoitetaan että sitten on niitä successor-chaptereita jotka käyttää jotain tiettyjä chapter tacticseja tai jotain uppo outoja chaptereita joita ei oo edes ilmoitettu mitä ne käyttää. Joten aika huoleti saa maalata minkä värisiksi vaan. Tietty se aiheuttaa varmasti vähän närää vastapelaajassa jos armeijan esittely alkaa lauseella "nää on maalattu Ultramariineiksi, mut nää on oikeesti sit White Scareja ja käyttää niiden sääntöjä".
GK ei ole oikeesti niin tehokas enää nykypäivänä. Juuston maine toki kantautuu vuosia eteenpäin ja ei ne missään nimessä huonoja ole. Tankkien nerffaus nykyedikassa vaan huononsi niitten taksispämmilistoja sen verran, että ei vissiin joka turneejonne enää viitti peluuttaa. Perus GK-mariini paljaalla nurtsilla kuitenkin kestää aikalailla saman verran kuin vaniljaversionsa. GK vain pirusti kalliimpi pisteissä. :)
Toimii vain drop podi-armeijoilla.Capitani kirjoitti:Pro tip: Opettele tää ulkoa ja haasta Kardinaali.
Houkutteleva diili toi Strike Force kyllä. Voisi itsekin harkita joskus. Tosiaan Kill Teamia nyt ensihätään. Jos pyrkisi siihen, ettei ostelisi ukkoja, ellei olisi heti maalaamassa niitä piakkoin. Asteittainen armeijan kasvatus. Tuskin toteutuu. Jossain vaiheessa taas kauhea kasa sprueissa kiinni olevia ukkeleita.
Tässä on ihan jees chart noista marine chaptereista. Jos joku väriteema lämmittää:
http://www.itcouldsaveyourlife.com/wp-c ... pters1.jpg
Tässä on ihan jees chart noista marine chaptereista. Jos joku väriteema lämmittää:
http://www.itcouldsaveyourlife.com/wp-c ... pters1.jpg
Kalat meni kotio...
Kiva taulukko.
Successor Chaptereista, kaikilla niitä ei näköjään ole: Avaruushukilla ja Salamantereilla. Muppe-koirat nyt on geenivikaisia ja kulkee omia polkujaan - mutta miksi Salamantereita ei ole harvennettu useamman Chapterin tarpeisiin?
Successor Chaptereista, kaikilla niitä ei näköjään ole: Avaruushukilla ja Salamantereilla. Muppe-koirat nyt on geenivikaisia ja kulkee omia polkujaan - mutta miksi Salamantereita ei ole harvennettu useamman Chapterin tarpeisiin?
- Kardinaali
- Viesti:
Koska ne tapettiin aikoinaan niin loppuun ettei niitä jäänyt kuin yhden chapterin verran. :D Uhanalainen liskolaji! Suojelkaa sademetsiä, megakorporaatiot tuhoavat ekosysteemimme!
- ArkkiError
Black Templars! ;DD
"Let's Dance With Death While Drinking The Poison of Life.."
-ArkkiError
-ArkkiError
Ihmiset on 40kn toiseksi uhanalaisin laji :D Katukaa ja kääntykää teknologiseen epäkuolleisuuteen ja eläkää ikuisesti. Toinen vaihtoehto on Antautua ja kuolla(säästää vaivaa)Kardinaali kirjoitti:Koska ne tapettiin aikoinaan niin loppuun ettei niitä jäänyt kuin yhden chapterin verran. :D Uhanalainen liskolaji! Suojelkaa sademetsiä, megakorporaatiot tuhoavat ekosysteemimme!
Hullu selvänä, tervejärkinen humalassa.
- Ookami_Tez
Space Wolveilla on ainakin tommonen Successor chapter kun Wolf Brothers. Ainoa tunnettu, mutta Leman Russhan siis teki Space Wolffeista outoja siinä mielessä että oikeastaan pyyhki perseensä Guillimanin chapter rakenteelle ja teetti Space Wolfeista 13 Great Companystä muodostuneeksi chapteriksi, joka on paljon isompi kun muut chapterit. Salamantereilla ei tosiaan ole tiedettävästi successoreita, mutta pari huhuttua löytyy. Tämä johtuu Dropsite Massacressa missä Salamanterit, Iron Handit ja Raven Guard lähes tuhoutuivat.
Great Teacher Ookami_Tez
Blogi miniatyyreistä ja milloin mistäkin nörttihenkisestä.
Blogi miniatyyreistä ja milloin mistäkin nörttihenkisestä.
Eli figut myyntiin ja tilausta vetämään, ketäs ostaa mun Warmachinet/Welffit/Liskot?
Sellainen kyllä pisti nyt mieleen että kardi on harvinaisen huono kauppamies, siinä missä olisi voinut haukkua tuon boxin ja myydä omat figunsa minulle niin tekikin juuri päin vastoin. Oletan siis että tuo boxi on oikeasti hyvä diili.
Ei jumaliste taas sitä ollaan ostamassa kauheaa kasaa figuja kun entisetkään ei ole maaleissa =/
Sellainen kyllä pisti nyt mieleen että kardi on harvinaisen huono kauppamies, siinä missä olisi voinut haukkua tuon boxin ja myydä omat figunsa minulle niin tekikin juuri päin vastoin. Oletan siis että tuo boxi on oikeasti hyvä diili.
Ei jumaliste taas sitä ollaan ostamassa kauheaa kasaa figuja kun entisetkään ei ole maaleissa =/