"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

6th edition, pelaavatko kaikki näitä:

Warhammer 40.000 -pelin palsta, jossa on tarkoitus keskustella kaikista niistä aiheista, jotka eivät sovellu muihin otsikoihin. Kysymyksiinkin vastataan, mutta käytä kuitenkin ensin hakua.
Vasara_

Re: 6th edition, pelaavatko kaikki näitä:

Viesti Kirjoittaja Vasara_ »

smaxx kirjoitti:Kyllä kuumottaa alkaa kyhäämään prätkänobzeja IG:n allyiksi, ihan vaan kun voi :) Samoin pitää ostaa semmonen Landing Pad, kyllä GW osaa myynnin...
Se landing pad ei ainakaan vitosessa ollut mikään helmi. Hankaloitti figujen asettelua ja lossien ottoa eikä oikein antanut mitään coveria. Ja ainakin NjT:n pelikentille sen asettelu vois olla tuskaista, koska se on niin iso.
katoppa tätä
jamovoima
Valvoja

Viesti Kirjoittaja jamovoima »

Ookami_Tez kirjoitti:
jamovoima kirjoitti: Tilanne muuttunee piakkoin, koska se kaaoskirja taitaa olla seuraavana tulossa ja perinteisesti 40k:ssa on pätenyt kaava paras armeija = uusin marinearmeija... :)
Ei minusta näin käynyt kun Petturit viimeksi saivat kirjansa. Tosin eipä ne voi kauheasti pahemmin sitä ryysiä kun tätä viimeisintä. Toivotaan että Legioonat tulevat takaisin (I wants them Servo Arms)

Oli silläkin kirjalla se "yksi lista", joka oli aikansa varsin kova. Sitä edeltävä kirja puolestaan oli 4. edikan herra ja jotenkin tuntuu että kaaoksen kirjoilla on aina potentiaali olla rikki valikoiman monimutoisuuden vuoksi.
Half-breed

Viesti Kirjoittaja Half-breed »

Ookami_Tez kirjoitti:
Half-breed kirjoitti:Niin sillä nythän ei tule jo korvista ulos pelata GK:ta vastaan, niin on vain hyvä jos kaikki sais GK:n mukaan, jolloin kaikki pelit olisi GK:ta vastaan. Wuhuu!
Onko paljonkin pelejä takana GK:ta vastaan ei ainakaan oman tietoni mukaan Porin alueella ole yhtään :P

Mutta jooh kannattaa ehkä pelailla edes kuukausi tätä uutta säännöstä ennen kun alkaa sanomaan mikä on paksaa ja mikä ei.
On. Ja Pori on Pori on Pori.

Sitten kun saat tarpeeksi pelikokemusta, niin ei sitä tarvi oikein enää pelata nähdäkseen miten uudet säännöt toimii, kun homman tajuaa jo säännöt lukemalla. Ei minun tarvitse myöskään katsoa uusinta Michael Bayn leffaakaan tietääkseni, että se on paskaa.
2014 bänniä jo yhteensä ~3,5 kuukautta. Yrittäkää pistää paremmaksi.
Navdi

Viesti Kirjoittaja Navdi »

Half-breed kirjoitti:Sitten kun saat tarpeeksi pelikokemusta, niin ei sitä tarvi oikein enää pelata nähdäkseen miten uudet säännöt toimii, kun homman tajuaa jo säännöt lukemalla
Condescending much?
Scoundrel

Viesti Kirjoittaja Scoundrel »

Navdi kirjoitti:
Half-breed kirjoitti:Sitten kun saat tarpeeksi pelikokemusta, niin ei sitä tarvi oikein enää pelata nähdäkseen miten uudet säännöt toimii, kun homman tajuaa jo säännöt lukemalla
Condescending much?
Half-breedillä on noussut viimeaikojen turnausmenestys päähän :)
Turun huonoimmaksi rankattu 40k-pelaaja 2012!
Tiistaisin 40k:ta Turun Fantasiapeleissä!
HerraMauno

Viesti Kirjoittaja HerraMauno »

Scoundrel kirjoitti:
Navdi kirjoitti:
Condescending much?
Half-breedillä on noussut viimeaikojen turnausmenestys päähän :)
Joo toi oli aika iso kommentti siihen nähden, että ainakin puolet tähän ketjuun vastanneista on väittäny, että kannattaa testaa ennen, ku heivaa säännöt mäkeen. Ja osalla niistä on varmastikkin enemmän pelikokemusta. Mutta mikäs siinä, jos mies tuntee olevansa sotu pätemis uransa huipulla saatuaan ePeniksen jatketta turnausmenestyksellä. Toi on vähän tollanen "sovitaanko tästälähtien, että mä oon kuintenkin teitä kaikkia fiksumpi, niin mä oon aina oikeassa"-kommentti :)
Amazing Slug

Viesti Kirjoittaja Amazing Slug »

On pikkusen vaikee sanoo, että onko joku sääntö hyvä vai huono, jos sitä ei oo koskaan testattu
Joskus on, joskus ei. Oon lukenu jo 3 sivuu sääntöi, ja woundien random allokaatio on ihan uskomatonta bullshittia, jonka ainut pelastus on se et random allokaatiota ei ole olemassakaan. Tai ei käytännössä ollut, sääntöhän generoi kaksi ennakkotapausta (WHY), jotka eivät ennen sääntöä random allokaatiota olleet nähneetkään. Toinen on onneks Mawloc, toisen unohin.

Kui hemmetin vaikeeta oli kirjoittaa "active/passive player chooses"? 8 haavaa 32 miehen poppooseen ja joka haavan kohde pitää ARPOA? Ei voinut ees kirjoittaa "attack originates from the first random model chosen"?

Kai ne nidit ny jotain liittolaisia saa? Jonku necron troop läjän johonki olemaan hyödytön? Eihä ötökät koneita syö. Tai jos nidit on maalattu vihreiks, ne ei erota örkkei kavereistaan? Radical xenohuntterit on eläinrakkaita eiks jee?
Ratovaari

Viesti Kirjoittaja Ratovaari »

Amazing Slug kirjoitti:Kai ne nidit ny jotain liittolaisia saa? Jonku necron troop läjän johonki olemaan hyödytön? Eihä ötökät koneita syö. Tai jos nidit on maalattu vihreiks, ne ei erota örkkei kavereistaan? Radical xenohuntterit on eläinrakkaita eiks jee?
Ei, nidit eivät saa mitään liittolaisia. Eivät Necroneita, Tauta, örkkei, Space Marineita, CSM:ää tai mitään muutakaan.
Hammerheart kirjoitti: Ota mallia vaikka Gorkiporkista, Exocowboysta tai Ratovaarista.
Half-breed

Viesti Kirjoittaja Half-breed »

HerraMauno kirjoitti:Joo toi oli aika iso kommentti siihen nähden, että ainakin puolet tähän ketjuun vastanneista on väittäny, että kannattaa testaa ennen, ku heivaa säännöt mäkeen. Ja osalla niistä on varmastikkin enemmän pelikokemusta. Mutta mikäs siinä, jos mies tuntee olevansa sotu pätemis uransa huipulla saatuaan ePeniksen jatketta turnausmenestyksellä. Toi on vähän tollanen "sovitaanko tästälähtien, että mä oon kuintenkin teitä kaikkia fiksumpi, niin mä oon aina oikeassa"-kommentti :)
No joo. Jotkut nyt kuitenkin uskoo, että Michael Bayn Turtlesista voi jopa tulla hyvä leffa. Kuitenkin kun sääntöjä lukee, niin huomaa, että monet vitosessa kovat jutut pysyy kovina, kuten nobibiket (Joiden partytrick ei kadonnut mihinkään.), ja joita saa melkein kaikille, kuten nobibiket, ja jotka saa helposti heitettyä hittoon häiritsemästä loppujengiä, kuten nobibiket. Täten on selvää jo ihan pelaamatta, että homma kusee. Joo voihan sitä uskoa siihen, ettei homma nyt niin kauhea ole, mutta kun...

Myös se mitä Slugi sanoi.
2014 bänniä jo yhteensä ~3,5 kuukautta. Yrittäkää pistää paremmaksi.
jamovoima
Valvoja

Half-breed kirjoitti:
HerraMauno kirjoitti:Joo toi oli aika iso kommentti siihen nähden, että ainakin puolet tähän ketjuun vastanneista on väittäny, että kannattaa testaa ennen, ku heivaa säännöt mäkeen. Ja osalla niistä on varmastikkin enemmän pelikokemusta. Mutta mikäs siinä, jos mies tuntee olevansa sotu pätemis uransa huipulla saatuaan ePeniksen jatketta turnausmenestyksellä. Toi on vähän tollanen "sovitaanko tästälähtien, että mä oon kuintenkin teitä kaikkia fiksumpi, niin mä oon aina oikeassa"-kommentti :)
No joo. Jotkut nyt kuitenkin uskoo, että Michael Bayn Turtlesista voi jopa tulla hyvä leffa. Kuitenkin kun sääntöjä lukee, niin huomaa, että monet vitosessa kovat jutut pysyy kovina, kuten nobibiket (Joiden partytrick ei kadonnut mihinkään.), ja joita saa melkein kaikille, kuten nobibiket, ja jotka saa helposti heitettyä hittoon häiritsemästä loppujengiä, kuten nobibiket. Täten on selvää jo ihan pelaamatta, että homma kusee. Joo voihan sitä uskoa siihen, ettei homma nyt niin kauhea ole, mutta kun...

Myös se mitä Slugi sanoi.
Ei kai 5+ feel no pain nobibikerit (jotka turbobuustatessa saa vaan 4+ coverin) enää kuitenkaan niin kauheita oo, etenkin kun se niiden woundien jakaminen ei kuitenkaan ihan yhtä tehokasta ole kuin ennen. Se warboss ei esim. sieltä välistä napsi niitä osumia. Hiukan aikaavievempää kylläkin.
Nobibikerit ei ylipäätään oo mitenkään erityisen pelottavia olleet pitempään aikaan kun kaikki ampuu nykyään niin hillittömästi. Esimerkkinä ammuin taannoisessa turnauksessa dark eldareillani 10 nobibkeriä parissa vuorossa kentältä, eikä miulla ollut kuin 2 venomia, 2 ravageria ja 2 blasteria armeijassa. Nyt ne kestää vielä vähemmän, toki vastavuoroisesti instakillausmahdollisuudet vähenee. Huomioitavaa on myös, että ne kuitenkin maksaa ihan tolkuttoman määrän pisteitä, joten kyllä ne senkin suhteen on balanssissa.
HerraMauno

Ei se wound allocaatio käytännössä yhtään heikentyny. Warbossit vaan eteen ja 2+ los laulaa. Lähinnä oon sitä mieltä tasapainon säilymisen takia, koska kaikki saa vähän kaikkee. Ottakoon sitten kaikki ne nobi prätkät, jos ne on mauttomii. En kyl muista millon viimeks vitosessa olis voittanu nobi prätkä lista jonkun turnauksen (wgc best general oli cronit, eikä se massen prätkillä). Oikee T5 kyl buffaa niitä. Mut paskoi ne on yhä edelleen esim. GK:ta vastaan.

Jos jokin on brocken 6. edikassa, niin se on divination. Se "signature" (kaikki varmaan ymmärtää faban pohjalta?) on ihan mauton. 1 peli kutosta takana ja voi että 10 purii tolla on herkkuu. Kandee siis pelaa vaan armeijoita, jotka saa divinationin, muut voi jättää hyllylle paitsi ehkä lentsikka hordet. Tajusin kans tänään dösää venatessa, että psycannon on ihan nuts lentokoneen kaataja, kun vaan liikkuu ja sit ampuu sen 4 shottii snap firenä.
jamovoima
Valvoja

Voi sen aina kiertää ampumalla ryhmää jostain muusta suunnasta. Toi independent charrun 2+ look out sir on kyllä hölmö sääntö. Täytyy myöntää. Käytännössä melkein aina kannattaa juoksuttaa se sankari ensimmäisenä niin pääsee valkkaamaan itse ketkä kuolee. Tietty jossain vaiheessa se 2+ feilaa, mutta suurimman osan ajasta se ei kuitenkaan haittaa.
HerraMauno

Aika vaikee kuitenkin päästä muilla ku lenskareille sellaseen kulmaan, mistä oikeesti warboss ei olis lähin. Joku manticore sit toisaalta ampuu noit ihan hyvin pois.
Oberon

Viesti Kirjoittaja Oberon »

Mitäpä jos FOCia muokkaavat charrut ei tekis sitä ally-detachmentissa? Eli ne nobit ois eliittiä tai fastia tai mitä ne nyt on, ja pitäis ottaa poikaryhmä "verona" vielä? Sama toki jonku coteazin, crowen, mopokapteenin tai haemonculin ja wracksien kanssakin, vaikkeivat ihan noin kauhian kuuloisia yhdistelmiä olekaan.
MYYN CSM&DA-armeijaa!

"Tervetuloa Orivedelle pelaamaan. Täällä sorsankin saa piiloon."
jamovoima
Valvoja

HerraMauno kirjoitti:Aika vaikee kuitenkin päästä muilla ku lenskareille sellaseen kulmaan, mistä oikeesti warboss ei olis lähin. Joku manticore sit toisaalta ampuu noit ihan hyvin pois.
Ei kai se nyt niin vaikeeta oo, jos koko armeija ei oo yhdessä sumpussa. Toisaalta oon pelannu aina 40k:ta lähinnä eldareilla, taulla ja kaikenmaailman kaaoksen deepstrikehärveleillä... :)
HerraMauno

jamovoima kirjoitti:
HerraMauno kirjoitti:Aika vaikee kuitenkin päästä muilla ku lenskareille sellaseen kulmaan, mistä oikeesti warboss ei olis lähin. Joku manticore sit toisaalta ampuu noit ihan hyvin pois.
Ei kai se nyt niin vaikeeta oo, jos koko armeija ei oo yhdessä sumpussa. Toisaalta oon pelannu aina 40k:ta lähinnä eldareilla, taulla ja kaikenmaailman kaaoksen deepstrikehärveleillä... :)
Munkin käsitys voi kyl olla snadisti värittyny, kun oon lähiaikoina vaan koittanu tuuppaa jotain BT:tä nurkasta pois :) Sekin siis on mahollista, että vastustaja ei loju nurkassa? hmm... :D
Hammerheart

Viesti Kirjoittaja Hammerheart »

Fortificationit on pienissä peleissä varmaan huonoja, mutta niin on monet muutkin asiat. 500:n pinnan pelejä on aina joutunut kompittamaan.
Morze kirjoitti:Kiva nyt on niitä allyja hankkia, kun ne aika fifty fiftysti eivät ole mukana seitsemännessä edikassa, jolloin harrastajan näennäisesti ainoana vaihtoehtona olisi laajentaa torsot liittolaisjoukkiot itsenäisiksi armeijoiksi. Melkein voisi lyödä vetoa aiheesta.
Kuulostaa hauskalta - lyödäänkö leivoksesta vetoa? :)
Inouj kirjoitti:Väliin tietty kommentoi joku pelihipsteri, joka ei tiedä kommentoimastaan asiasta mitään, siirryttyään jo vuosia sitten pelaamaan GW:n main stream tuotteita "parempia" pelejä.
Morze

Viesti Kirjoittaja Morze »

Hammerheart kirjoitti: Kuulostaa hauskalta - lyödäänkö leivoksesta vetoa? :)
Käy. Eli jos/kun seiska edikan koittaessa allyt katoavat force chartista tai vastaavasta, voitan, muuten sinä. Kasi olisi minun kannaltani varmempi, mutta sinne asti ei jaksa odottaa.
Hammerheart

Viesti Kirjoittaja Hammerheart »

Morze kirjoitti:
Hammerheart kirjoitti: Kuulostaa hauskalta - lyödäänkö leivoksesta vetoa? :)
Käy. Eli jos/kun seiska edikan koittaessa allyt katoavat force chartista tai vastaavasta, voitan, muuten sinä. Kasi olisi minun kannaltani varmempi, mutta sinne asti ei jaksa odottaa.
Kiinni veti! Toivottavasti edes toinen meistä muistaa tämän seiskan tullessa.
Inouj kirjoitti:Väliin tietty kommentoi joku pelihipsteri, joka ei tiedä kommentoimastaan asiasta mitään, siirryttyään jo vuosia sitten pelaamaan GW:n main stream tuotteita "parempia" pelejä.
santso

Viesti Kirjoittaja santso »

hmm saikos IG BA:ta allyksi? mietin että nyt vois toteuttaa sen hullun unelman eli 50 kaartilaista papilla, comissaarilla ja sit sanguinary priestillä :D
Omenapiirakka on tietäjien ruokaa.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “40k: Yleiset keskustelut”