Uusi Mestarien turnaus (13.-14.12.2014)
Re: Uusi Mestarien turnaus (13.-14.12.2014)
Kuten sanottua, jos joku vastustaa, niin mennään vanhalla. Juuri noiden pienten muutosten takia mä en näe ongelmaa kilpailullisuuden kannalta, mutta joku muu voi nähdä toisin ja sillä hyvä.
Ja perjantain aloitusaikaa voi toki siirtää eteenpäin (tai vaikka aloittaa osin eri aikaan, jos tarvetta). Tärkeintä saada kaikki mestoille ja pelit käyntiin! Peliohjelma toki arvotaan etukäteen.
Mietin vielä pitäiskö listat palauttaa etukäteen, jolloin ne tulis ainakin tarkastetuksi (ja tällöin tarttis jonkun puolueettoman tahon, jolle ne lähettää). Toisaalta kiva nähdä vasta paikan päällä kuka pelaa mitäkin. Saa esittää mielipiteitä jos sellaisia on.
Ja perjantain aloitusaikaa voi toki siirtää eteenpäin (tai vaikka aloittaa osin eri aikaan, jos tarvetta). Tärkeintä saada kaikki mestoille ja pelit käyntiin! Peliohjelma toki arvotaan etukäteen.
Mietin vielä pitäiskö listat palauttaa etukäteen, jolloin ne tulis ainakin tarkastetuksi (ja tällöin tarttis jonkun puolueettoman tahon, jolle ne lähettää). Toisaalta kiva nähdä vasta paikan päällä kuka pelaa mitäkin. Saa esittää mielipiteitä jos sellaisia on.
Nothing is forgotten. Nothing is forgiven.
Ja älkää pliis lähettäkö mulle yksityisviestejä, jos tiedätte jonkun muun yhteystiedon. Me hates 'em.
Ja älkää pliis lähettäkö mulle yksityisviestejä, jos tiedätte jonkun muun yhteystiedon. Me hates 'em.
Kyl mua hotsittaa toi round robin. Kova masiinaturnaus, jossa pelikunnosta palkitaan! ;)
Jää kyl jatkot vähän vähemmälle mut ehkä ihan hyvä välillä niinkin.
Mä pelaisin kans SR2014, ihan vaan koska tän vuoden mestaria etsitään ni pelataan tän vuoden sääntöpaketilla. (Vaik turha mun on huudella ky yks vastaääni tuli jo).
Jää kyl jatkot vähän vähemmälle mut ehkä ihan hyvä välillä niinkin.
Mä pelaisin kans SR2014, ihan vaan koska tän vuoden mestaria etsitään ni pelataan tän vuoden sääntöpaketilla. (Vaik turha mun on huudella ky yks vastaääni tuli jo).
“The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid.”
― Terry Pratchett, Monstrous Regiment
Vuoden 2014 mestari vuoden 2014 paketilla.
Rats keep running!
Tilanne osallistujien suhteen:
Tero Särkijärvi - ???
Teppo Aro - ???
Jaakko Uusitupa - tulee, pe ok
Teemu Aro - tullee, pe ok
Henry Hyttinen - tulee, pe ok
Tatu Purhonen* - ???
Mikko Heinola* - tulee, pe ok
Sami Suikki* - ???
----------------
Olli Reunanen** - ???
Janne Mikkola** - ???
Tero Särkijärvi - ???
Teppo Aro - ???
Jaakko Uusitupa - tulee, pe ok
Teemu Aro - tullee, pe ok
Henry Hyttinen - tulee, pe ok
Tatu Purhonen* - ???
Mikko Heinola* - tulee, pe ok
Sami Suikki* - ???
----------------
Olli Reunanen** - ???
Janne Mikkola** - ???
Joo. Perjantai lienee ok. Mut voi kai ton halutessaan siirtää lauantain (myöhäis)iltaankin kuka vaan tahtoo, koska sinänsä round robinissa pelien järjestyksellä ei oo mitään väliä. Lauantaina 5 peliä taitaa toki olla se rambompi vaihtoehto.
“The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid.”
Kyl sillä pelien järjestyksellä on väliä, koska D&C(1) ja kolme listaa. Siitä saa jo tossa vaiheessa tietoa miten muut on pelanneet listojaan jne. jne.petskules kirjoitti:Joo. Perjantai lienee ok. Mut voi kai ton halutessaan siirtää lauantain (myöhäis)iltaankin kuka vaan tahtoo, koska sinänsä round robinissa pelien järjestyksellä ei oo mitään väliä. Lauantaina 5 peliä taitaa toki olla se rambompi vaihtoehto.
Teoriassa ekan pelin voisi kyllä pelata jo ennen perjantaita. Se vaatisi vaan kaikkien palauttavan listansa ennen tätä, mutta toimisi kyllä, jos jotkut eivät halua/pääse perjantaina paikalle. Siitä ei juuri harmia tule, että ekan kierroksen peliparin "pakottaa". Toki optimaalista olisi, että kaikki pelaavat perjantaina. Siksi tässä oottelen vastauksia!
Onneks Janne/"ilmoon-itteni-paikanpääl-Olli" voittaa Nääsvillen piirimestaruuden ni ei tartte miettii. Heikolt näyttää oma osallistuminen, varsinkin tän pitkän kaavan kymmenottelun kans (pe vaikee). Katellaa tarkemmi sit ku tiedetää oonks edes listoil. Vaikkei mitää välii ookaa enää ni SR14.
Jos mä nyt laskin oikein, niin Ollin/Jannen meneminen sun ohi vaatii 16 pelaajaa Tampereelle ja turnausvoiton (ja se ei silti välttämättä riitä riippuen mitkä laskentakaavat Terolla tossa nykyisin netissä olevassa versiossa on käytössä), eli sulla on suht hyvät mahikset olla listoilla. Ja toki oot käytännössä joka tapauksessa vähintään eka varamies, jos joku feidaa.Arctico kirjoitti:Onneks Janne/"ilmoon-itteni-paikanpääl-Olli" voittaa Nääsvillen piirimestaruuden ni ei tartte miettii. Heikolt näyttää oma osallistuminen, varsinkin tän pitkän kaavan kymmenottelun kans (pe vaikee). Katellaa tarkemmi sit ku tiedetää oonks edes listoil. Vaikkei mitää välii ookaa enää ni SR14.
Kuten tossa edellä sanoin, niin perjantain suhteen on kyllä mahdollisuus tehdä muitakin säätämisiä tarvittaessa. Näihin toki lähtisin mieluusti vasta sitten, kun on tiedossa väkeä, jotka pääsee la-su, mutta joille perjantai on mahdoton.
Kaiken kaikkiaan vähän +/- 0 kun toisaalta lisää infoa saa siihen la-illan peliin, mutta pelaa muut pelit vähemmällä infolla, ja toisaalta toi onko joku lukossa vaikuttaa käytännössä vasta sunnuntain kahdella vikalla kiekalla, jolloin kaikki lähtee samalta viivalta.Celebdae kirjoitti:Kyl sillä pelien järjestyksellä on väliä, koska D&C(1) ja kolme listaa. Siitä saa jo tossa vaiheessa tietoa miten muut on pelanneet listojaan jne. jne.
Enköhän mä tarvittaessa pääse paikalle ja näillä näkymin myös pe onnistuu. Mieluummin 2014.
Tässä oikeaoppinen vastaus. Kiitos \o/Crescent kirjoitti:Enköhän mä tarvittaessa pääse paikalle ja näillä näkymin myös pe onnistuu. Mieluummin 2014.
Tein simulaation rankingdatalla.Celebdae kirjoitti:Jos mä nyt laskin oikein, niin Ollin/Jannen meneminen sun ohi vaatii 16 pelaajaa Tampereelle ja turnausvoiton (ja se ei silti välttämättä riitä riippuen mitkä laskentakaavat Terolla tossa nykyisin netissä olevassa versiossa on käytössä), eli sulla on suht hyvät mahikset olla listoilla. Ja toki oot käytännössä joka tapauksessa vähintään eka varamies, jos joku feidaa.Arctico kirjoitti:Onneks Janne/"ilmoon-itteni-paikanpääl-Olli" voittaa Nääsvillen piirimestaruuden ni ei tartte miettii. Heikolt näyttää oma osallistuminen, varsinkin tän pitkän kaavan kymmenottelun kans (pe vaikee). Katellaa tarkemmi sit ku tiedetää oonks edes listoil. Vaikkei mitää välii ookaa enää ni SR14.
Kuten tossa edellä sanoin, niin perjantain suhteen on kyllä mahdollisuus tehdä muitakin säätämisiä tarvittaessa. Näihin toki lähtisin mieluusti vasta sitten, kun on tiedossa väkeä, jotka pääsee la-su, mutta joille perjantai on mahdoton.
Mikko on varmasti sisällä ja Janne varmasti ulkona (jos kukaan turnaukseen oikeutetuista ei peru, jolloin Jannella kai saumat?).
Ollilla Tampereen turnausvoiton jälkeen (16 osallistujalla +1600 pistettä) 10071 pistettä vs Samin 10033. Koska mm. aikafaktori joka syö vähän enemmän Samin pisteitä kuin Ollin (koska Ollin turnausvoitto ei ehdi vanheta päivääkään). Jannella turnausvoitonkin kanssa 9803 pistettä.
Näihin kaikkiin vaikuttaa marginaalisesti vielä aikafaktori, mutta Olliin ja Janneen vähiten.
Aaanyway, ois kiva saada ilmoittautumiset kasaan ASAP, koska ne vaikuttaa suoraan muiden ihmisten osallistumisoikeuteen ja ois vaan reilua kaikille tietää se ajoissa!
Kai laskit bonuspisteet mukaan? Voitosta pitäisi tulla siis 1600 + 0,2x1600 = 1920 pistettä? Olettaen toki, että voitto ei ratkea tiebreikkereillä, jolloin vain 1760.petskules kirjoitti: Ollilla Tampereen turnausvoiton jälkeen (16 osallistujalla +1600 pistettä)
EDIT: Ilman aikafaktorin laskemista olettaisin, että Ollille riittää Samin ohittamiseen jopa 14 pelaajan turnauksen voitto (ilman tiebreikkereitä), josta saa 1680 pistettä. Ja Janne voittamalla 16 pelaajan turnauksen jäisi 9 pinnan päähän Samista, mikä voi aikafaktorien takia kääntyä toisinkin.
-
Der Dexter
Olen vapaa pe-la-su pelailemaan, ja kyllä 2014 MT pitäisi 2014 SR käyttää, sillähän pelaajat ovat itsensä siään pelanneet...
Aliquando Insanire Iucundum Est
Joo anteeks, en taida osata enää käyttää tota rankingiä. Uuden simulaation mukaan Jannellakin on chäänssit nousta. Mikko ei silti voi tippua, mutta Sami voi. Eli vain joko Janne TAI Olli mahtuu. Tai sit oon laskenu väärin ku en osaa. Lasketaan ton Tampereen turnauksen jälkeen uudestaan ni katotaan miten oikeesti kävi.Celebdae kirjoitti:Kai laskit bonuspisteet mukaan? Voitosta pitäisi tulla siis 1600 + 0,2x1600 = 1920 pistettä? Olettaen toki, että voitto ei ratkea tiebreikkereillä, jolloin vain 1760.petskules kirjoitti: Ollilla Tampereen turnausvoiton jälkeen (16 osallistujalla +1600 pistettä)
EDIT: Ilman aikafaktorin laskemista olettaisin, että Ollille riittää Samin ohittamiseen jopa 14 pelaajan turnauksen voitto (ilman tiebreikkereitä), josta saa 1680 pistettä. Ja Janne voittamalla 16 pelaajan turnauksen jäisi 9 pinnan päähän Samista, mikä voi aikafaktorien takia kääntyä toisinkin.
Eli kannattaa mennä itse kunkin Tampereelle, jopa Samin torppaamaan muiden voitto! Tiukkaa pitääkin olla =)
Nyt on kuulunut jotain kaikista muista paitsi Teposta ja Ollista. Jos miehiä jossain näkyy, niin voisitteko vihjata heittämään tänne jonkun viestin. Muuten tämähän alkaa näyttää ihan hyvältä!
Nyt on kuulunut jotain kaikista muista paitsi Teposta ja Ollista. Jos miehiä jossain näkyy, niin voisitteko vihjata heittämään tänne jonkun viestin. Muuten tämähän alkaa näyttää ihan hyvältä!
En pääse tampereelle, mut jos varasijalta löytyy tilaa ni oon kyl tulossa, pe on ainaki alustavasti ok.
"Kun netti on poissa, figut tanssivat pöydällä."
Livestriimijuttu kuullostais kyl tosi siistiltä. Sen pystyyn saamisessa isoin ongelma lienee se, että siihen tarvitsis repiä jostain nettiyhteys, joka on stabiili ja suht nopsa, itse kerhollahan kun ei mitään verkkoyhteyttä ole.
edit: ja tietty kamerakin vissiin tarvitaan.
Kamera löytyy. Onko tabeissa yleensä suht stabiili nettiyhteys?Drak kirjoitti:Livestriimijuttu kuullostais kyl tosi siistiltä. Sen pystyyn saamisessa isoin ongelma lienee se, että siihen tarvitsis repiä jostain nettiyhteys, joka on stabiili ja suht nopsa, itse kerhollahan kun ei mitään verkkoyhteyttä ole.
Mestareiden turnaus: "pelaajat kultasuihkussa"
Rats keep running!