"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Ukkojen spruet ja niiden käyttö? päivitetty 25.8

Miniatyyrien maalaukseen, konvertoimiseen sekä maastontekoon liittyvät kinkkiset kysymykset ja ongelmat.
NacMacFeegle

Viesti Kirjoittaja NacMacFeegle »

Enpä menisi kehumaan noiden kuvien perusteella menetelmääsi green stuffia paremmaksi -> näyttää vähän sotkuiselta ja vaivalloiselta hommalta. Mutta toisaalta, polyeteeni (figumuovi, pahvi! [ei siis muovi ja pahvi, se pahviosuus on tarkoitettu sinulle, pahvi]) on paljon näppärämpää sitten kun osa on saatu valmiiksi.

Mutta halpa, helppo ja melko odottamaton materiaalivalinta voisi olla kova, synteettinen ja yksityiskohtia hyvin toistava kipsi. Olen nähnyt ja tehnyt jonkun verran osia siitä, ja se oikeasti on tarpeeksi kertävää miekkojen jms tekemiseen.

Mistäs teet muotit, onko tuo kipsiä tai das-massaa? Itse olen käyttänyt muottina kipsiä, lateksia, greensuffia ja kuumaliimaa.

Mutta ettei ihan täysin mennä sivuraiteille, olen nähnyt 40k ukkoja tehdyn spruesta, taisivat olla hormagauntteja.
Kyllä, aivan palikkamaisia, mutta ihan hienoja. Portentissa on myös vitsin tapaisena pyörinyt ajatus LatD - spruemutanttiarmeijasta.
figunarkki

Viesti Kirjoittaja figunarkki »

Kuvat ei näy missään sun linkissä. Koitin heittaa httpeet pois ja lisätä välilyöntiä perään. Ei toimi.

Ja et vieläkään ole kertonut että MITÄ käytät muottina? Tuskin se on mitään polymeeriä koska sillon et saisi muovia irti muotista. Ja mikä idea on tehdä muotti joka kestää vain yhden kerran.
Ja sitten detaileista. Miten muka ajattalit saada ilman pois muotista jos todella teet niinkuin väität?. Lisäksi homma kuulostaa aika vaaralliselta että ensin jotain kuumaa mössöä muotin päälle ja sitten toinen puoli siihen päälle. Montako kertaa olet päällystänyt sormesi kuumalla muovilla?

EDIT: tiedän kyllä kuinka vanhan topicin kaivoin, mutta minua nyt vain kiinnostaa saada tietää mitä muottina käytettiin.
Badruk ´eadsplitta

Viesti Kirjoittaja Badruk ´eadsplitta »

Siis kuvat ovat poistuneet jo ajat sitten ei niissä linkeissä ole mitään vikaa, mutta kerrataanpa vielä, eli muottina käytin tavallista muovailu massaa, saa tiimarista, painoin ukon, tässä tapauksessa torson muodon massaan ja annoin kuivua kovaksi. Muotti ei kestä kuin max kaksi-kolme kertaa, mutta ei se massan hintakaan päätä huimaa. Sitten olen sulattanut sprueja isoksi "klimpiksi" jota sitten kun alan "valamaan" lämmitän kuumailma puhaltimella, otan sitä mössööntynyttä, kuumuuden takia, muovia metalli kepillä, itse käytin lasten kolmipyörän takaakselia. Sitten sitä muovia vielä lämmitetään ja sitten kun on tarpeeksi löysää, siitä ei tule juoksevaa, se painetaan muottiin ja "prässätään" vaikka jääkiekolla muottiin syvemmälle. Ainoa huono puoli on että esim. IG:n torson etupuoli tulee samanlaiseksi kun GW:llä, mutta selkää en itse ainakaan saanut tehtyä, pitäisi tehdä erikseen kaksi palaa, mutta liimaa repun selkään ja ylimääräiset kädet niin siinä on yläkroppa valmiina. Toivottavasti kelpasi.
Meitä on moneen junaan ja osa jää vielä asemallekin.
figunarkki

Viesti Kirjoittaja figunarkki »

Badruk ´eadsplitta kirjoitti:Siis kuvat ovat poistuneet jo ajat sitten ei niissä linkeissä ole mitään vikaa, mutta kerrataanpa vielä, eli muottina käytin tavallista muovailu massaa, saa tiimarista, painoin ukon, tässä tapauksessa torson muodon massaan ja annoin kuivua kovaksi. Muotti ei kestä kuin max kaksi-kolme kertaa, mutta ei se massan hintakaan päätä huimaa. Sitten olen sulattanut sprueja isoksi "klimpiksi" jota sitten kun alan "valamaan" lämmitän kuumailma puhaltimella, otan sitä mössööntynyttä, kuumuuden takia, muovia metalli kepillä, itse käytin lasten kolmipyörän takaakselia. Sitten sitä muovia vielä lämmitetään ja sitten kun on tarpeeksi löysää, siitä ei tule juoksevaa, se painetaan muottiin ja "prässätään" vaikka jääkiekolla muottiin syvemmälle. Ainoa huono puoli on että esim. IG:n torson etupuoli tulee samanlaiseksi kun GW:llä, mutta selkää en itse ainakaan saanut tehtyä, pitäisi tehdä erikseen kaksi palaa, mutta liimaa repun selkään ja ylimääräiset kädet niin siinä on yläkroppa valmiina. Toivottavasti kelpasi.
Tämän mystisen massan nimi?
Badruk ´eadsplitta

Viesti Kirjoittaja Badruk ´eadsplitta »

sellaista valkoista olisiko 250g-500g aika lähellä en tiedä aineen nimeä, luultavasti das massaa, valkoista ja kovettuu huoneen lämmössä kivikovaksi
Meitä on moneen junaan ja osa jää vielä asemallekin.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Maalaus, konverttaus ja maiseman teko”