"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Beissien teko ohjeita

Miniatyyrien maalaukseen, konvertoimiseen sekä maastontekoon liittyvät kinkkiset kysymykset ja ongelmat.
CinderShade

Viesti Kirjoittaja CinderShade »

joo, nykyään mustaa mullekin, sopii yleensä maastoihin
The shadow falls every night,
So does the sun rise every morning...
c0mmy

Chariotin base

Viesti Kirjoittaja c0mmy »

Eli kannattaako tehä chariottiin base ... Kuinka moni tekee ? Ja minkälaisen siitä voisi tehdä ?
TranssiApina

Viesti Kirjoittaja TranssiApina »

Mä oon vaan yksinkertaisesti tehnyt tällei:
Hiekotan basen ulkoa haetulta hiekalla
Maalaan hiekan ruskeaksi
Drybrushaan basen harmaalla tai valkoisella
Lisään turffia semmosiks pieniksi mättäiksi pitkin basea

Tollei tulee imho ihan hienoja, sopivat kaupunki maastoon ja ruoho maastoon.
"If it bleeds, we can kill it."
Killu

Viesti Kirjoittaja Killu »

No tämähän on väännetty näin:

1. Baseen laimennettua kiiltoliimaa ja törkkästy hiekkaan joka on kerätty virosta hiekkarannalta.
2. Maalattu chaos blackilla.
3. Drybrushattu codex greyllä.
4. Vielä kuivempi skull white.
5. Heitetty pääkallo siihen ja maalattu pääkallo (pääkallon maalaus ei oleellista).

jos joku ei tajunnu tota kuvan osotetta ni: http://www.pbase.com/image/10407272 :)
1+1=10
c0mmy

......

Niin siis teettekö charioteille baset ?
Machiavelli
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja Machiavelli »

Mä ainakin tekisin se helpottaa niin paljon osumien ja kantamien laskemista. ja se hienosti tehtynä se myös nostaa figun tasoa.
Sincerely yours, Machiavelli.

Warning: the above note may contain sarcasm, please read with care.
Cacodemoni

Viesti Kirjoittaja Cacodemoni »

Miten tehdään lunta beisseihin? Valkosella maalattu hiekka ei välttämättä näytä lumelta.
Ninnu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ninnu »

Cacodemoni kirjoitti:Miten tehdään lunta beisseihin? Valkosella maalattu hiekka ei välttämättä näytä lumelta.
Osta baseen liimattavaa tekolunta askarteluliikkeistä.
Jag känner en bot
Hon heter Anna. Anna heter hon,
och hon kan banna banna dig så hårt
Hon röjer upp i våran kanal.
Cacodemoni

Onko helppokäyttöistä? Sitä siis vain liimataan baseen ja voilà? Paljonko maksaa?
Ninnu
Viesti:

Cacodemoni kirjoitti:Onko helppokäyttöistä? Sitä siis vain liimataan baseen ja voilà? Paljonko maksaa?
En tiedä paljonko maksaa, riippunee kaupasta, merkistä ja tölkin koosta. Itse ostanut joskus aikojen alussa ison tölkin. Toimii vähän saman tapaan kuin staattinen ruoho, kannattanee liimailla pari kerrosta jos haluaa oikeasti kivan näköisen pinnan. Ja maalata alusta jollain vaalealla värillä. Kiva puoli niissä on että ne näyttää aika luonnollisilta (vrt staattinen ruoho edelleen) ja niihin voi tehä makeita verilammikoita tiputtelemalla punaista inkkiä, se hajoaa rakeisiin kuin oikea veri lumeen... :-)
Jag känner en bot
Cacodemoni

Ninnu kirjoitti:Kiva puoli niissä on että ne näyttää aika luonnollisilta (vrt staattinen ruoho edelleen) ja niihin voi tehä makeita verilammikoita tiputtelemalla punaista inkkiä, se hajoaa rakeisiin kuin oikea veri lumeen... :-)
Kuulostaa hyvältä! Menee varmaan jo yli mun maalaus/modellaustaitoni, mutta olis hienoa jos sais tehtyä lumeen ruudin tummentamia kohtia ja muuta taistelun aiheuttamaa kulutusta.
c0mmy

.....

Niinpä sellane Army jossa kaikilla ukoilla olis lumibaset olis makee !
Finet

Re: ......

Viesti Kirjoittaja Finet »

Comissar kirjoitti:Niin siis teettekö charioteille baset ?
Kyllä, teen charioteille baset.
Eli ostin pussin GW:n large monster baseja ja lätkin 2kpl pahville ja laitoin muovailuvahaa välikohtaan. Koska minun kärryni ovat örkkikärryjä, niin niihen sopi lisäksi aseita, tatteja, nuolia yms.
Cacodemoni

Finet kirjoitti: Kyllä, teen charioteille baset.
Eli ostin pussin GW:n large monster baseja ja lätkin 2kpl pahville ja laitoin muovailuvahaa välikohtaan. Koska minun kärryni ovat örkkikärryjä, niin niihen sopi lisäksi aseita, tatteja, nuolia yms.
Eikös vetoeläimillä tule jo kaksi cavalry basea mukana, niin ei tarvii kuin yhden large monster basen?
Finet

Cacodemoni kirjoitti:
Finet kirjoitti: Kyllä, teen charioteille baset.
Eikös vetoeläimillä tule jo kaksi cavalry basea mukana, niin ei tarvii kuin yhden large monster basen?
tuleehan niillä, mutta mun mielestä 2:sta isosta saa paremman näköisen, kun ei tavii laittaa muovailuvahaa joka väliin, ja se pysyy paremmin kasassakin... :wink:
Cacodemoni

Finet kirjoitti:tuleehan niillä, mutta mun mielestä 2:sta isosta saa paremman näköisen, kun ei tavii laittaa muovailuvahaa joka väliin, ja se pysyy paremmin kasassakin... :wink:
Totta. Konverttaatko muuten Scythed Wheelit, ja jos konverttaat, niin miten saat ne pysymään ehjinä kun ne kurottelee basen ulkopuolelle?
Finet

Cacodemoni kirjoitti:
Finet kirjoitti:tuleehan niillä, mutta mun mielestä 2:sta isosta saa paremman näköisen, kun ei tavii laittaa muovailuvahaa joka väliin, ja se pysyy paremmin kasassakin... :wink:
Totta. Konverttaatko muuten Scythed Wheelit, ja jos konverttaat, niin miten saat ne pysymään ehjinä kun ne kurottelee basen ulkopuolelle?
No en yleensä konvertoi kun ne on yleensä jo mukana sekä figussa että sääntöjenkin mukaan. Mutta ajattelin konvertoida ainakin yhden jollekin herolle... :D Ehjänä pitämisestä en osaa muuta sanoa kuin että kuljettaessa pakkaat huolellisesti laatikkoon ja sinne "paukkumuovia" ja pelikentällä vaan liikutat varovaisesti. :wink:
sotku

Viesti Kirjoittaja sotku »

Tähän väliin tämmönen hämy kyssä:

Saako Helsingin Hobby Pointista Woodland Scenicsin tuotteita? Lähinnä Water Effectsiä ja Snow Powderia (tms)?

Ja mikäli saapi niin tietääkö joku hintatasoa?

-Antti
Älykkyyden määrä maapallolla on vakio, ikäväkyllä ihmisten määrä kasvaa kokoajan
Ninnu
Viesti:

Saa, tai ainakin on saanut. Mutta hinnosita ei hajuakaan.
Jag känner en bot
Teonanacatl

Viesti Kirjoittaja Teonanacatl »

Yksi hyvä idea on,että ottaa sellaista hiekkalaatikko hiekkaa ja llimaa sen siihen laattaan kiinni. sitten vain maalaa sen vihreällä,niin siinä on ruoho alusta,joka ei näytä liian sileältä.
"Kuunnelkaa lapset Teonanacatlia, joka tietää asiasta
hieman kauemmin pelanneena..."
- Illumina
"Teonanacatl ounaa."
- Usermaatra
"Något sagt i latin låter djupt."
-Trad.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Maalaus, konverttaus ja maiseman teko”