Siksi yksiköissä on flank ja rear, sekä omat erikoissääntönsä niille, jotta taisteluissa voisi saavuttaa huomattavaa etua ansiokkaasti kikkailemalla. Suoraan edestä meleeseen tuleminen on reilun taistelun lähtökohta, siihen touhuun ei ole peliteknisesti tarkoituksella rakennettu mitään erityisen ovelaa. Klippaaminen ei ole taktinen manooveri, vaan säännöistä syntyvä ongelmatilanne, joten se tavoittelu on tahallista pelisysteemin väärinkäyttöä.
Itse olen niin pelannut, että kunhan rynnäköivä yksikkö on meleessä kiinni koko etureunansa matkalta, niin homma on ihan ok. Eli chariotilla osuisi kahteen kroxiin ja cavalryn kimppuun mennessään kolmeen modeliin, jne. Seuraavasti:
-------------------
|KKK|KKK|KKK|- K=Kroxi
|KKK|KKK|KKK|-
-----------|CCC|-
-----------|CCC|- C=Chariot
-----------|CCC|-
-----------|CCC|-
--------------------
------------------------
|RR|RR|RR|RR|RR|--
|RR|RR|RR|RR|RR|-- R=Cavalry
|RR|RR|RR|RR|RR|--
------------|CCC|----
------------|CCC|---- C=Chariot
------------|CCC|----
------------|CCC|----
------------------------
Ei chargaajalla ole mitään syytä tulla pahimmalla mahdollisella tavalla meleeseen, mutta clippaaminen ei tosiaan ole reilua, muuta kuin erityistapauksissa ja niiden tilanteiden syntymisen kyllä tunnistaa pelin aikana (esim. Muut yksiköt, joita ei järkevästi pysty siirtäämään, estävät täyden kontaktin syntymisen).
-E-
Kuinka tuhota liskojen kroxigor-moukari?
Eli tietenkin juuri tuon threadin alussa mainitsevani turnauskäytännön mukaisesti. Jos rynnäköivän unitin etureuna ei roiku tappelun ulkopuolella, kaikki on ok. Olen samaa mieltä.Itse olen niin pelannut, että kunhan rynnäköivä yksikkö on meleessä kiinni koko etureunansa matkalta, niin homma on ihan ok.
Ei clippaaminen tai muiden sääntöjen rajamaiden väärällä puolella olevien kikkojen hyväksyminen ja käyttäminen hyödytä ketään. Kyllä suurin osa aktiivisista turnauspelaajista osaa suhteellisen hyvin tämän Warhammerin 'dark siden', ja jotkut osaavat sen jopa erittäin hyvin. Blueblueskyn kannattaakin ilmoittaa jo pelin alussa vastustajalle aikomuksistaan clipata ja tehdä muita törkeyksiä, joten vastustakin tietää sitten vastata samalla mitalla.
Sitten kun Ratling Gunit 'imeytyy' väkisin kaikkiin lähitaisteluihin ja jokaisella Clanrat unitilla on oma stand and shoot detachmentti, characterit sniputetaan unittien välistä käyttämällä omia unitteja los:in blokkaamiseen ja siten kaikkien muiden viable targettien poistamiseen, Zombi conga linet tanssii junamuodossa peppuun ja clippaa kulmajannua yms, peli on jo varsin erinäköistä kuin mitä sääntökirjassa opetetaan.
-
bluebluesky
Chariotilla ei clippaamisella saavuta niin järjetöntä hyötyä, yleensä se vastustajansa tappaa kuitenkin. Roskakorien tapauksessa kyseessä on muutenkin riskaapeli charge joka jää minulta tekemättä muutenkin. Pointtini kaikessa tässä on vain löytää niin raskauttava kohta säännöistä, etten myöskään joudu kohtaamaan tuollaista. Jos se ei ole kiellettyä, sitä voi vaikka harrastaa.
Zombijunaesimerkkiä en tajunnut ollenkaan... Siitä ei ensinnäkään ole kovi suurta hyötyä(minua vastaan ainakaan) ja siinähän ei ole edes mitään sääntöepäselvyyksiä. Se ei haiskahda kovinkaan epäherrasmiesmäiseltä..
Zombijunaesimerkkiä en tajunnut ollenkaan... Siitä ei ensinnäkään ole kovi suurta hyötyä(minua vastaan ainakaan) ja siinähän ei ole edes mitään sääntöepäselvyyksiä. Se ei haiskahda kovinkaan epäherrasmiesmäiseltä..
en ymmärrä mikä tässä on ongelmallista, mutta ainakin voin sanoa, että sääntöjen rikkominen on aika lailla kiellettyä vaikka siitä ei suurta hyötyä saisikaan.bluebluesky kirjoitti:Chariotilla ei clippaamisella saavuta niin järjetöntä hyötyä, yleensä se vastustajansa tappaa kuitenkin. Roskakorien tapauksessa kyseessä on muutenkin riskaapeli charge joka jää minulta tekemättä muutenkin. Pointtini kaikessa tässä on vain löytää niin raskauttava kohta säännöistä, etten myöskään joudu kohtaamaan tuollaista. Jos se ei ole kiellettyä, sitä voi vaikka harrastaa.
"Embrace the filth" -Voices in Oggy's head