Maalausaiheinen artikkeli: Dipping for Dummies
Dipattuja kameleonttiskinkkejä ja skink champion täällä. Ensimmäisenä vertailukuva, jossa kameleontti ennen ja jälkeen dippauksen.
"It's a great excuse to start collecting ANOTHER army. One can never have enough armies and starting a new one is always exciting."
- Kaapelikala
Tuossa ajattelin, että ehkäpä dippaisin tod.näk. tulevan Southlands armeijan. Tästä seuraakin, että mitenkäs metallifigujen kanssa? Jotain Skinipappeja jne. Pitääkö vaan napsaista se alustaan menevä tsydeemi pois ja flying baselle tikun nenään? Vai pystyyko sen dippaamaan omalla alustallaan?
Muuten, onko kukaan kokeillut ravistuksessa akkuporakonetta? Vörrrr!
Muuten, onko kukaan kokeillut ravistuksessa akkuporakonetta? Vörrrr!
Ainakin tuolla Pertinaxin artikkelissa jotkut mainitsivat käyttäneensä pyörittämiseen jos jonkinnäköistä härveliä Dremelistä porakoneeseen, joten eiköhän se toimi ihan hyvin. Kunhan nyt niitä kierroksia ei turhan paljoa laita
.
Itselläni dippauksen suhteen taas on ongelma nimeltään Hive Tyrant. Iso, metallia ja koottu/maalattu, eli purkamaan en ala. Ongelmana ei siis ole dipin levittäminen, vaan se ylimääräisen kastikkeen poisto. Olen koittanut ko. ongelmaan ratkaisua etsiä, mutta toistaiseksi tuloksetta. Niinpäs tiedustelisinkin, mikäli teillä armaat forum-toverini olisi hyviä ehdotuksia Tyrantin dippailuun. Normaalikokoiset metallifigut tuskin tuottavat mitään ongelmaa pyörittämisen suhteen..
Itselläni dippauksen suhteen taas on ongelma nimeltään Hive Tyrant. Iso, metallia ja koottu/maalattu, eli purkamaan en ala. Ongelmana ei siis ole dipin levittäminen, vaan se ylimääräisen kastikkeen poisto. Olen koittanut ko. ongelmaan ratkaisua etsiä, mutta toistaiseksi tuloksetta. Niinpäs tiedustelisinkin, mikäli teillä armaat forum-toverini olisi hyviä ehdotuksia Tyrantin dippailuun. Normaalikokoiset metallifigut tuskin tuottavat mitään ongelmaa pyörittämisen suhteen..
Can't feel the beating, can't beat the feeling..
-
aliottelia
Itsekkin innostuin kokeilemaan dippaamista. Tässä kuva dipastusta carnifexistani. Maalaukseen kului noin puoli tuntia, eli dippaus tuntuisi olevan ainakin nopeutensa puolesta täysin ylivoimainen tekniikka maalata pelifiguja.
http://www.students.tut.fi/~rautajok/carnifex.jpg
Ötökkä oli niin suuri, ettei se tietenkään mahtunut upotettavaksi dippikanisteriin. Päädyinkin sitten kaatamaan kanisterista dippausainetta suoraan figun päälle.Tämä ei ollut kovin hyvä idea koska ainetta tuli Paljon. Onneksi pensselillä pystyi hyvin poistamaan ylimääräisen lakan.
Opittua: Ensi kerralla kun isompaa ötökkää dippaan niin levitän dippausaineen mieluummin pensselillä.
Kiitoksia muuten hyvästä artikkelista!
http://www.students.tut.fi/~rautajok/carnifex.jpg
Ötökkä oli niin suuri, ettei se tietenkään mahtunut upotettavaksi dippikanisteriin. Päädyinkin sitten kaatamaan kanisterista dippausainetta suoraan figun päälle.Tämä ei ollut kovin hyvä idea koska ainetta tuli Paljon. Onneksi pensselillä pystyi hyvin poistamaan ylimääräisen lakan.
Opittua: Ensi kerralla kun isompaa ötökkää dippaan niin levitän dippausaineen mieluummin pensselillä.
Kiitoksia muuten hyvästä artikkelista!
Niinhän ne aina sanovat kun asia tulee puheeksi, ja uskon ihan hyvällä, ei siinä mitään. Kaikilla ei tosin ole kompressoria + ruiskua, joten homma hankaloittuu. Käsipelillä (lue: pensselillä) luulisi homman myös hoituvan, kunhan ei mitään millin paksuisia kerroksia äidy sutimaan.Ironman kirjoitti:Voisin vielä lisätä, että varmin tapa tappaa dippauksen jälkeinen kiilto on suihkutella vallejon mattalakkaa pintaan airbrushilla. Tulee nimittäin ihan täydellinen mattapinta.
Elikkä... toimiiko tää asia esim näin:
Minä haluan tyraniidien ihosta melko valkoisen niin minä:
1.Sprayään figun valkoisella.
2.Teen sen kepakon jne.
3.Liimaan parilla tipalla tyriksen siihen flying baseen kiinni
4.Uitan figua lakassa (pitääkö tätä pitää kuinka kauan lakka purkissa?)
5.Ravistelen figua pahvilaatikossa
6.Annan sen kuivua kunnolla
Mites toi niinku muuttaa tota figua? miten se tuo lisää varjostuksia ja väriä siihen??
Minä haluan tyraniidien ihosta melko valkoisen niin minä:
1.Sprayään figun valkoisella.
2.Teen sen kepakon jne.
3.Liimaan parilla tipalla tyriksen siihen flying baseen kiinni
4.Uitan figua lakassa (pitääkö tätä pitää kuinka kauan lakka purkissa?)
5.Ravistelen figua pahvilaatikossa
6.Annan sen kuivua kunnolla
Mites toi niinku muuttaa tota figua? miten se tuo lisää varjostuksia ja väriä siihen??
i'm back !
Eipä sitä figua tarvi kuin käyttää siellä lakassa, niin että lakkaa menee jokaiseen syvennykseenkin. Näihin syvempiin kohtiin figua jää tuota lakkaa enemmän, jolloin nämä kohdat jäävät tummemmiksi korkeampien kohtien jäädessä luonnollisesti vaaleammiksi.zezuz kirjoitti: 4.Uitan figua lakassa (pitääkö tätä pitää kuinka kauan lakka purkissa?)
Valkoisella maalatut osat värittyvät lakan sävystä riippuen jollain ruskean sävyllä (olettaen toki ettet ole esimerkiksi sinistä lakkaa mistään käsiisi saanut
- pikkupoika
mites noita yksityis kohtia voi sitte maalata lakkauksen jälkeen ? ei mitenkään.... eli miten kaikki silmät ynnä muut muuten onnistuvat dippauksen jälkeen?Gwil kirjoitti:Itse olen käyttänyt lähes tuollaista väritystä (iho skull white -spraylla, kynnet ja piikit blood redillä ja carapacet fiery orangella) ja omasta mielestäni ainakin näyttää hyvältä, vielä kun jostain kameran saisi..
i'm back !
Kyllä dippauksen päälle voi maalailla ihan sen verran kuin itse haluat. Tätä Knarlocia on dippauksen jälkeen viimeistelty melko rajoitetusti, lähinnä tuota nokan seutua ja kynsiä valkoisilla, kun taas tätä 'fexiä on maalailtu melko runsaasti dippauksen jälkeen. Silmät varsinkin kannattaa tehdä vasta dippaamisen jälkeen, sillä silmäkuopat peittyvät kuitenkin lakkaan ja jäävät tummemmiksi syvyytensä takia.zezuz kirjoitti:mites noita yksityis kohtia voi sitte maalata lakkauksen jälkeen ? ei mitenkään.... eli miten kaikki silmät ynnä muut muuten onnistuvat dippauksen jälkeen?
Lisää muiden tuotantoa, eli tällä kertaa dipattua Death Guardia. Defiler on melko vakuuttavan näköinen, vaikka ei olekaan "nurglein" näkemäni.
- Hands_of_blue
No enpä sitten jaksanut vastustaa kiusausta ja tilasin yhden taide kaupan kautta pari putelia bistrot lakkaa ja nyt on ekat necronit kuivumassa. Vähän kaksipuolinen juttu tuo dippaaminen kyllä on, toisaalta on kivaa saada nopeasti hienoja figuja mutta kuitenkin omatunto pistelee hieman. Tuntuu vähän warhammerin idean raiskaamiselta kun maalaus on kuitenkin IMO ainakin yhtä iso osa harrastusta kuin pelaaminenkin. Täytyy vaan ajatella, että panostan sitten muiden armeijoiden maalaamiseen enemmän kun nyt nuo necronit saan nopeasti pois alta.