Apuja Tau-armeijan kasaamiseen?
- Oikolukuhirvi
- Viesti:
Menee ehkä vähän offtopic, mutta tietäisittekö että kun tässä ilmestyi se C.A. 2003 jossa oli jonkinlainen krootti-lista niin onko se lista armeijalle joka koostuu kokonaan krooteista vai voiko niitä yhdistellä TAU- armeijaan?
"Taivas yksin tietää, miksi
linnut eivät elä maan alla, vaikka siellä on enemmän matoja."
-Alivaltiosihteeri
linnut eivät elä maan alla, vaikka siellä on enemmän matoja."
-Alivaltiosihteeri
- Oikolukuhirvi
- Viesti:
Se on lista krooteista, voit joko tehdä kokonaisen armeijan tai sitten yhdistää niitä johonkin armeijaan.Golem kirjoitti:Menee ehkä vähän offtopic, mutta tietäisittekö että kun tässä ilmestyi se C.A. 2003 jossa oli jonkinlainen krootti-lista niin onko se lista armeijalle joka koostuu kokonaan krooteista vai voiko niitä yhdistellä TAU- armeijaan?
Seuraavat armeijat EIVÄT saa krootteja:
Space Marines, Necrons, Sisters of Battle, Tau, Tyranids
Itse olen tekemässä 100% kroot armeijaa joka luultavasti tulee rulettamaan kentillä joilla voi infiltroida, kentillä millä ei voi infiltroida eikä ole yhtään metsää ne taas luultavasti teurastetaan...
Griffon on suomeksi griippi tai aarnikotka. "Griffoni" on tarmokas, vankka ja maatiaismaiselta vaikuttava koirarotu.
-
Black scars
Tau pystyy toki pysäyttämään 5 smoketettua rhinoa ampumistehonsa puolesta erittäin (rushin kannalta pelottavan) todennäköisesti, mutta käytännössä siihen vaikuttaa niin monia asioita, että suoritus voi ontua. Tosin on olemassa kaksi aika varmaa keinoa voittaa hyväkin rush taulla, mutta ei niistä sen enempää
Toisaalta samoin rushillakin on pari hyvää jippoa tarjoiltavaksi taulle.
Laskennallinen etu taitaa vain olla taulla, tosin osa edusta katoaa siihen että molemmat pelaajat tietävät tilanteen, taulla on vain yksi keino voittaa peli ja vastustajakin tietää sen. Kaikkihan tietää mihin tilanteen väärä arviointi johtaa strategiapeleissä ja toisaalta kuin suuri vaikutus yllätyksellä on.
Huoh, menee taas syvälliseksi, pelatessa kaikki on selkeämpää
Laskennallinen etu taitaa vain olla taulla, tosin osa edusta katoaa siihen että molemmat pelaajat tietävät tilanteen, taulla on vain yksi keino voittaa peli ja vastustajakin tietää sen. Kaikkihan tietää mihin tilanteen väärä arviointi johtaa strategiapeleissä ja toisaalta kuin suuri vaikutus yllätyksellä on.
Huoh, menee taas syvälliseksi, pelatessa kaikki on selkeämpää
*Hu*
-
Black scars
Prebattle hypetystä ja painetason korottelua:Black scars kirjoitti:Jep, ja wufferushilla on töpönsä, ei hyvä uutinen taulle.
Maastolla on myös huomattavan suuri merkitys pelissä. Suurimmat effektit voisivat olla leveillä metsillä lähellä deplöyment zonen rajaa (jos vaikka pelaatte piched battlen) tai kentän keskiosassa.
Taulla on pienoinen puute indirectistä ja tarkka arvailija voisi saada tuhoa aikaiseksi kolmella whirlalla (ja pakottaa taun liikkumaan huonoon kohtaan). 3 Whirlaa (smokeilla ala Black Scars
Katselin hiukan AB:llä mitä kannattaisi napata kummalleikin (pidin wulffit yleistehokkaana ja en suoraan min-maxannut niitä Tauta vastaan) ja yksi asia on mielestäni varma: Tau pelaajan voittaessa tehokkaaksi tehdyn wulf rushin jota komentaa rushin salat oppinut pelaaja, voi onnitella itseään, koska tuolloin on varmasti saavuttanut jo hyvän pelaajan tason komentajan taidoillaan.
Itse näen että Taulla pelatessa on hyvän rrushin taitavan komentajan komentamana kohtaaminen yksi tärkeistä askeleista 40k-pelin hyviin ja huonoihin puoliin tutustuttaessa. Kokemus jossa on hyvä tietää mitä voi tulla syliin ja mitä ilman voi elää
Peli kuitenkin kutistuneen osin aloitteeseen, metsien sijainteihin sekä ensimmäisen ampumisvuoron onnettaren noitailuun (puolin tai toisin). Mikäli pelaatte pelin, niin kirjoitelkaa ihmeessä batrepit siitä Sotavasaraan.
Mutta jos niikseen tulee niin saa taustakin aika kovan rhinon pysäyttäjän. Paljon crisis suitteja ja niitä tukemassa suuri määrä fire warrioreja ja muutama hassu broadside antaa varmasti jonkinlaista särmää rusheja vastaan.
Tärkein pointti kuitenkin rushaavaa armeijaa vastaan pelatessa taulla on pitää kaikki yksiköt väh. 4" päässä toisistaan, jolla estetään edes jotenkin susilaumojen hiipparointi ryhmästä toiseen. Itse olen alkanut pikkuhiljaa oppimaan tämän taidon (nyt 8 peliä takana 1500 pisteen tau armeijalla). Pari viimeistä peliä on tullut pelattua juuri rusheja vastaan biel-tain kolmen lentsikan rushia vastaan tuli massacre häviö, mutta seuraavaan peliin hukkia vastaan olin saanut jo jonkinlaista koordinointia ja tulos oli tasuri. eli pelaamalla oppii parhaiten. Kuitenkin tulee muistaa että taullakin on jotain mahdollisuuksia rushia vastaan tärkeintä on maksmimoida ampumismäärä, parhaiten sen voi hoitaa pitämällä mahdollisimman pitkän välimatkan vastutsajaan alussa, ja voittamalla mahdollisen aloitusheiton ;)
Tärkein pointti kuitenkin rushaavaa armeijaa vastaan pelatessa taulla on pitää kaikki yksiköt väh. 4" päässä toisistaan, jolla estetään edes jotenkin susilaumojen hiipparointi ryhmästä toiseen. Itse olen alkanut pikkuhiljaa oppimaan tämän taidon (nyt 8 peliä takana 1500 pisteen tau armeijalla). Pari viimeistä peliä on tullut pelattua juuri rusheja vastaan biel-tain kolmen lentsikan rushia vastaan tuli massacre häviö, mutta seuraavaan peliin hukkia vastaan olin saanut jo jonkinlaista koordinointia ja tulos oli tasuri. eli pelaamalla oppii parhaiten. Kuitenkin tulee muistaa että taullakin on jotain mahdollisuuksia rushia vastaan tärkeintä on maksmimoida ampumismäärä, parhaiten sen voi hoitaa pitämällä mahdollisimman pitkän välimatkan vastutsajaan alussa, ja voittamalla mahdollisen aloitusheiton ;)
Totta... :x Se on nyt vain rhinoille hallaa se uusi assaultti sääntö. Olen aloittelijana huomannut että rhinot ovat kova pala. Tavan FireW eivät saa pysäytettyä (Minun tuurillaNemesis kirjoitti:Eih!![]()
Lord Eleandalus wroteNoinhan tapahtuu joka pelissä vai mitä? :?vaikka mulla onkin koko Tau imperiumin kovimmat firewarriorit (tappaneen lähiksessä chargaavan black templar assault squadin!!!! ja ampuneet wrightlordin).
Sä taidatkin olla tosi älykäs kun kukaan muu ei ole tajunnut kuinka kovia Taut on oikeasti.![]()
Ihan tosi, usko jo, on paljon kokeneita pelaajia jotka pelaavat Taulla jotka ampuvat kovaa ja muitakin kovaa ampuvia armeijoita
ja tunnustavat saman asian: Rhinoja on vaikea pysäyttää!
En ymmärrä sinun uhoasi ollenkaan.![]()
-Nemesis-
-
mr.cocaine