Yleinen keskustelu
Valvoja: Peliporukkavalvojat
Re: Yleinen keskustelu
Haluat niitä Game Coloreja pääasiassa tähän tarkoitukseen.
Mitäs eroja noilla muuten on noin käytännön tasolla?
Minun mielipiteeni ovat toisille vääriä, joidenkin mielipiteet ovat minulle yhden tekeviä.
Jotain koostumuseroja muttei niin ihmeellisiä. Itsellä on Game Coloria suurin osa mitkä toimii hyvin yllätysyllätys pelinappeihin, mutta on tossa jotain oliivinvihreää Model Coloriakin eikä se niin hirveää eroa tee. Ei tarvi kauheasti stressata siis, mutta fiksuinta lienee valita oletuksena pelimaalia ja jossei kaivattua väriä löydy niin sitten voi koittaa Modelien seasta. Yllätysyllätys2 ne Air:it on tottakai tarkoitettu kynäruiskuihin ja ovat tietysti erittäin vetisiä kuten asiaan kuuluu.
Itse olen käyttänyt vaan model coloreita. Johtuen siitä, että niissä on toki noita historiallisia sävyjä FoWiin yms. Mutta ei kai niissä mitään ihmeempiä eroja pitäisi olla.
Kalat meni kotio...
Jotenkin tuntuu että 40K nostaa hivenen päätään tällä hetkellä porin seudulla. Antonkin tuossa näyttää aktivoituneen kun figutorin puolella huutelee ostajia paketin toiselle puolikkaalle.
Itsekkin sain tuossa yhden pelaajan käännytetyksi =) Vielä olisi toinen uhri jäljellä, tosin tämä tapaus on hivenen hankalampaa sorttia joten saattaapi aikaa mennä.
Tämä projektin jälkeen sitten alkaakin 40k pelaajien käännyttäminen faban puolelle...
Itsekkin sain tuossa yhden pelaajan käännytetyksi =) Vielä olisi toinen uhri jäljellä, tosin tämä tapaus on hivenen hankalampaa sorttia joten saattaapi aikaa mennä.
Tämä projektin jälkeen sitten alkaakin 40k pelaajien käännyttäminen faban puolelle...
Minun mielipiteeni ovat toisille vääriä, joidenkin mielipiteet ovat minulle yhden tekeviä.
Ihailtavaa juonimista. Arvostan varsinkin kun se aiheuttaa niin paljon harrastamista :D
Jeps. Tuossa hetki sitten, kun vein Melvinini kaupan vitriiniin odottamaan äänestyksen alkua. Totesin tiskillä, että kaupunkiin on tulossa uusi nekronmulkero.... Opastin heti ottamaan yhteyttä Tomiin ja välttämään Anttia :P
Olin muuten 7 maalauskisa osallistuja. Hop hop muutkin!!! Täytyy sanoa et oon ihan tyytyväinen omaani. Kävi sijoituksissa miten tahansa. Ja eikä se muuten ole itsestään selvyys, kuka se Melvin oikeen on...... :D
Olin muuten 7 maalauskisa osallistuja. Hop hop muutkin!!! Täytyy sanoa et oon ihan tyytyväinen omaani. Kävi sijoituksissa miten tahansa. Ja eikä se muuten ole itsestään selvyys, kuka se Melvin oikeen on...... :D
Peli on peli. Voi mennä hyvinki
Silti kaikki on paskaa paitsi kusi.
Silti kaikki on paskaa paitsi kusi.
- El Capitan
- Peliporukkavalvoja
Niin siis minähän olen ollut enemmän ja vähemmän 40k-pelaaja lukioajoilta saakka. Nidejäni kutsun nykyään Nintendo Wiiksi ja sillee vähän kaduttaa. Ei sillä, että konsoli olisi mitenkän huono, ehei. Minä kuolen enemmin kuin menetän oikeuteni pelata Skyward Swordia, mutta armeijana Nidit olivat ihan jännä. Edelleen minusta pelin paras armeija, mutta niiden luokse palaaminen jonain kauniina päivänä kaatuu warriorboksin hintaan. Ei ne muutkaan mitään halpoja ole.
Pelinähän 40k ei ole yhtään sen parempi kuin hammeri, siis Faba. Siinä on ehkä piirun verran paremmat säännöt, mutta uskoa pelaajakuntaan, jossa on 9 Leman russia, Nidzillaa, Teräsmies taivaalla eiku ohan se perkele lentokone ja sillee ei ole laisinkaan. Fabassa kusee säännöt, mutta toivon liekki palaa edelleen, että jonain päivänä fantasia olisi taas siistiä. Armeijat lukuisine yksiköineen liikkuisivat rohkeana 8" suoraan eteenpäin ja jossain on lohikäärme, joka sanoo murr!
Ohan mulla kanssa Halo-marsutkin, jotka uinuvat horroksessa. Nyt mulla on kirjakin koneella, että jonain päivänä MC palaa Teron meltoja invuilemaan samalla innolla. Kyllä minä sitä peliä pelaan, en vain aktiivisesti ja kovaäänisesti.
Syy tuohon DV:n ostamiseen on se jännä juttu, että tämä peli tarjoaa kaksi jännää armeijaa, joiden kerääminen ei maksa maltaita. Maltaita on sellainen ilkeä +300e. Taun Battleforce on ihq kun tarjoaa jotain pientä kivaa kaikkialta ja kahden sellaisen jälkeen meillä onkin jo iso jengi koossa. Mukaan vain tankki ja taxi, niin ollaan maltaan alapuolella ja nätti kokoelma nappuluita kasassa. Toinen vaihtoehto on ostaa kaksi DW:tä, josta saa coren valmiiksi, vähän termoksia ja kaikki tämä halpaan 80e hintaan kun ostaa kaverin kanssa. Siihen vaikka tankki, jotain ja jotain ja ollaan 150e tuhlattu ja mon ami, mikä kokoelma.
Ohan mulla uudenvuodenlupaukseni, jota en ole unohtanut. Homman nimi on vain sellainen, että nyt tämän kuun aikana olen kaaostani maalannut melkein kaikki ne vähäiset mitkä omistan ja sitten kun suutuin, suutuin oikein kunnolla. Otin Helffit pöydälle ja voila. Niitä on tuossa pöydällä nyt maalattuna kahden viikon sisään toistakymmentä nappulaa. Enää on jäljellä vain 16 ratsumiestä, 21 jalkatyyppiä ja 2 kotkaa ja koko Helffiomaisuuteni on maaleissa. Katsokaa galtsua nyt viikonloppuna. Kun tai jos jaksan nämä washata, niin tule epic päivitys maalaustopikkiini.
On mulla vähän ikävä pium pium landiaa ja sillee. Petterin kissankarvoja on kiva nuuhkia ja se toinen whatchamacallit on söpö. Pelejä, joita en pelaa, ei koskaan voi olla liikaa ja tuo "valmiiden" ukkeleiden hylly on niin yksitoikkoinen. Olisi sinne kiva saada jotain isoa ja mahtavaa ja kooleja jätkiä kooleissa haarniskoissa. Jos mie yhden kuun aikana jaksoin maalata näin monta Helffiä, niin kyllä mää jonkun DA-jengin maalaan äkkiä. Kysymys vain kuuluu, pystynkö ostamaan laajennuksia vasta sitten, kun kaikki edeltäjät ovat maaleissa?
Mutta mutta, tämä maalausurakkani pitää palkita jotenkin. Palkitsen ostamalla lisää fikuja. En armeijaan, jota voisin laajentaa vaan armeijaan, ihan tuiki uuteen peliin, ihan tuiku uuteen armeijaan. Pau pau. Bang Bang.
BTW Jarkko ja muut wannabe pro 40k-pelaajat. Uupuva battlereport on nyt kirjoitettu! 4 sivua eeppistä tekstiä. Enää vain puuttuu kuvamateriaali!
Pelinähän 40k ei ole yhtään sen parempi kuin hammeri, siis Faba. Siinä on ehkä piirun verran paremmat säännöt, mutta uskoa pelaajakuntaan, jossa on 9 Leman russia, Nidzillaa, Teräsmies taivaalla eiku ohan se perkele lentokone ja sillee ei ole laisinkaan. Fabassa kusee säännöt, mutta toivon liekki palaa edelleen, että jonain päivänä fantasia olisi taas siistiä. Armeijat lukuisine yksiköineen liikkuisivat rohkeana 8" suoraan eteenpäin ja jossain on lohikäärme, joka sanoo murr!
Ohan mulla kanssa Halo-marsutkin, jotka uinuvat horroksessa. Nyt mulla on kirjakin koneella, että jonain päivänä MC palaa Teron meltoja invuilemaan samalla innolla. Kyllä minä sitä peliä pelaan, en vain aktiivisesti ja kovaäänisesti.
Syy tuohon DV:n ostamiseen on se jännä juttu, että tämä peli tarjoaa kaksi jännää armeijaa, joiden kerääminen ei maksa maltaita. Maltaita on sellainen ilkeä +300e. Taun Battleforce on ihq kun tarjoaa jotain pientä kivaa kaikkialta ja kahden sellaisen jälkeen meillä onkin jo iso jengi koossa. Mukaan vain tankki ja taxi, niin ollaan maltaan alapuolella ja nätti kokoelma nappuluita kasassa. Toinen vaihtoehto on ostaa kaksi DW:tä, josta saa coren valmiiksi, vähän termoksia ja kaikki tämä halpaan 80e hintaan kun ostaa kaverin kanssa. Siihen vaikka tankki, jotain ja jotain ja ollaan 150e tuhlattu ja mon ami, mikä kokoelma.
Ohan mulla uudenvuodenlupaukseni, jota en ole unohtanut. Homman nimi on vain sellainen, että nyt tämän kuun aikana olen kaaostani maalannut melkein kaikki ne vähäiset mitkä omistan ja sitten kun suutuin, suutuin oikein kunnolla. Otin Helffit pöydälle ja voila. Niitä on tuossa pöydällä nyt maalattuna kahden viikon sisään toistakymmentä nappulaa. Enää on jäljellä vain 16 ratsumiestä, 21 jalkatyyppiä ja 2 kotkaa ja koko Helffiomaisuuteni on maaleissa. Katsokaa galtsua nyt viikonloppuna. Kun tai jos jaksan nämä washata, niin tule epic päivitys maalaustopikkiini.
On mulla vähän ikävä pium pium landiaa ja sillee. Petterin kissankarvoja on kiva nuuhkia ja se toinen whatchamacallit on söpö. Pelejä, joita en pelaa, ei koskaan voi olla liikaa ja tuo "valmiiden" ukkeleiden hylly on niin yksitoikkoinen. Olisi sinne kiva saada jotain isoa ja mahtavaa ja kooleja jätkiä kooleissa haarniskoissa. Jos mie yhden kuun aikana jaksoin maalata näin monta Helffiä, niin kyllä mää jonkun DA-jengin maalaan äkkiä. Kysymys vain kuuluu, pystynkö ostamaan laajennuksia vasta sitten, kun kaikki edeltäjät ovat maaleissa?
Mutta mutta, tämä maalausurakkani pitää palkita jotenkin. Palkitsen ostamalla lisää fikuja. En armeijaan, jota voisin laajentaa vaan armeijaan, ihan tuiki uuteen peliin, ihan tuiku uuteen armeijaan. Pau pau. Bang Bang.
BTW Jarkko ja muut wannabe pro 40k-pelaajat. Uupuva battlereport on nyt kirjoitettu! 4 sivua eeppistä tekstiä. Enää vain puuttuu kuvamateriaali!
Soturin ei tarvitse vuodattaa verta voittaakseen taistelun.
- Sinitähti
- Sinitähti
Sä ymmärrät että tuo tarkoittaa toista necron pelaajaa joka luottaa massaan, resurecton orbiin ja mind shackle scarabeihin, sekä niihin millä tapetaan mariineja ja iki ihaniin scarabeihin(Muutama eldar walkkeri, yksi forgefiendi, joku lojalisti tankki jo syöty ja ainakin yhden leiju tankin kera vedetty Yakety Saxia) :Dsyrja kirjoitti:Opastin heti ottamaan yhteyttä Tomiin ja välttämään Anttia :P
Juu tietty en pelaa mitään power listoja kuten antti, mut minkäs teet mä tykkään noista listoistani(sama pätee bretteihin), eikä voitto ole se tavoite vaan mukava peli, ei veren maku suussa pelaaminen ole mun juttu.
Hullu selvänä, tervejärkinen humalassa.
Mitäs eroa nyt noilla SM boxeilla on Tactical Squat/Combat Squad? Toisessa 10 ja toisessa 5, jotain muuta...
Sitten kun tota kirjaa tässä olen selaillut ja katsellut perus mariineja (Tactical, Devastator ja Assault Squads) niin ovatko nuo kaikki näitä perusmariineja jotka maksavat tuon 14p/kpl? Ja näistä sitten valittaisiin yksi edellämainituista ja pelattaisiin niiden erikoissäännöillä.
Vähän on pallo hukassa näiden kanssa.
Sitten kun tota kirjaa tässä olen selaillut ja katsellut perus mariineja (Tactical, Devastator ja Assault Squads) niin ovatko nuo kaikki näitä perusmariineja jotka maksavat tuon 14p/kpl? Ja näistä sitten valittaisiin yksi edellämainituista ja pelattaisiin niiden erikoissäännöillä.
Vähän on pallo hukassa näiden kanssa.
Jep toisessa on 5 ja toisessa 10 ei mitään säännöllistä tms eroa. Tosin se pieni boxi on kai edellistä julkaisua.
Assault mariineilla on hyppyreput ja devastatoreilla on tosi isot pyssyt (ryhmässä max 4:llä mariinilla). Eri modeleita käytännössä. Mutta osia yms. Voi toki käyttää ristiin. Mutta devastatoreissakin ryhmässä voi toki olla niitä ihan tavismarsuja niitten heavy weaponsien mukana. Assaulteilla on pistoolit ja sahamiekat aseena, mitä ei perus marsujen mukana tuu paljoakaan, saatika hyppyreppuja
Kalat meni kotio...
Ja Devastator-boxi on tottakai yksi kätevimpiä tapoja hankkia heavy weaponeita taktikaaliryhmiin (riippuen tottakai mitä pyssyjä kaipaa mut...)
Kiitoksia jälleen kerran. Hieman on vaan kupoli sekaisin kun yrittää jonkin sortin selkoa saada tästä 40k systeemistä. Tavoitteena olisi että pääsisi sisälle peliin sen verran että saisi paperille jonkun hieman isomman listan tehdyksi jonka mukaan sitten lähtisi figuja hankkimaan.
Näköjään löytyi kirjasta nämä kaikki kolme yksikkötyyppiäkin kun jaksaa selailla hieman muutakin kuin tota perus trooppi osiota =D Osaa ihminen olla harvinaisen sokea jälleen... No ehkä tämä tästä ajankanssa tasaantuun niin kuin kävi faban suhteenkin.
Näköjään löytyi kirjasta nämä kaikki kolme yksikkötyyppiäkin kun jaksaa selailla hieman muutakin kuin tota perus trooppi osiota =D Osaa ihminen olla harvinaisen sokea jälleen... No ehkä tämä tästä ajankanssa tasaantuun niin kuin kävi faban suhteenkin.
Joo kyllä se siitä! Kirjottelet listan ja postaat sen tänne, niin tyypit lyttää sen ja teet sitten uuden :) tilaat toki välissä figut siihen, joita ei sitten tarvikaan.
Ei vaan, se on ehkä järkevää, niin ainakin laittomuudet huomataan yms.
Ei vaan, se on ehkä järkevää, niin ainakin laittomuudet huomataan yms.
Kalat meni kotio...
Minut tuntien tilaan kasa päin figuja mitä en tule koskaan tarvitsemaan. Vielä pitää hieman selvitellä tota ase puolta, sen verran outoja ovat että unohdan kantamat ja tehot heti kun olen lukenut ja sulkenut kirjan.
Vielä on myös tuo armeijan punainen lanka hieman mietinnässä, lähdetäänkö ampumaan vai lähistelemään toki tankkeja kourallinen olisi myös kiva mutta tiedä sitten. Jos nyt muutamat napit sais myytyä niin vois maalit tilailla ja tuon Space Marine Strikeforce 2013 niin olis jokunen perus nappula hankittuna. Siitä sitten lähtis levittämään tota settiä johonkin tiettyyn suuntaan...
Vielä on myös tuo armeijan punainen lanka hieman mietinnässä, lähdetäänkö ampumaan vai lähistelemään toki tankkeja kourallinen olisi myös kiva mutta tiedä sitten. Jos nyt muutamat napit sais myytyä niin vois maalit tilailla ja tuon Space Marine Strikeforce 2013 niin olis jokunen perus nappula hankittuna. Siitä sitten lähtis levittämään tota settiä johonkin tiettyyn suuntaan...
Otetaan niitä Kill team matseja parilla sadalla pojolla, niin siinähän tulee mokomat tutuksi sitten.
Kalat meni kotio...
Joo Kill Teamissä ne säännöt ja aseet tulee äkkiä tutuksi. Eikä ole liian monta liikkuvaa osaa kerralla, pystyy keskittymään ns. olennaiseen. 200pts, ei HQ valintoja tai raskaita ajoneuvoja. Perussäännöistä kun ei periaatteessa poiketa muuten kuin että figujen ei tarvitse liikkua ryhmässä - niin ei tarvitse sääntöjäkään opetella uusiksi isoon peliin koska ovat käytännössä samat. Jotakin pientä bonustakin tuossa tietty on - mm. spesialistit - mutta ne on helppo käydä läpi pelin alussa. Todella hyvä ensiaskel 40K maailmaan ja muutenkin hauskaa vaihtelua. Plussana maalatun armeijan saa kasaan kohtuullisella vaivalla :-) Suosittelen.
tosiaan eilen tuli hypisteltyä 40k rulebookkia ja space marineiden codexia ja voi perhana että se codexi oli hieno! nimetki oli kaikki bodeerattu ja oli muutenkin ihan toista luokkaa ku ankeat fantasy battlen armeijakirjat. tekis mieli ostaa joku armeijakirja ihan vaan sen takia että sitä ois kiva joka ehtoo sängys ihailla ennen ku menee nukkumaa. ja sitte vaikka se 40k minisääntis vielä niinku raamattuna siinä vieres.
Kaikki hyvä loppuu aikanaan