"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Pääkaupunkiseudun Malifaux

Kaikki ne eksoottisemmat tinan ja muovin siirtelytavat, jotka eivät löytäneet paikkaansa ylempää.
Fiend_

Re: Pääkaupunkiseudun Malifaux

Viesti Kirjoittaja Fiend_ »

Sotatonttu kirjoitti:
Fiend_ kirjoitti:
Molja kirjoitti:Itsekin voin ilmestyä paikalle ja ottaa Kirain matkaan. Pääsee sitten ihan haluamaansa kokeilla. :)
Hieno homma!
Kiitos molemmille! Nuo oli siis lähinnä ulkonäön perusteella valittu :)

Luulen, että oma pelityyli kuitenkin löytyy pikkuhiljaa vasta sitten, kun on vähän päässyt näkemään, miten homma ylipäätään toimii. Onko Kirai ja McCabe molemmat ihan fiksuja aloittelijoille?
Kirai ei todella ole tällä hetkellä edes peli kelvollinen sillä siltä puuttuu aivan liikaa modeleita mitä ei ole muovisena ja metallia ei enää saa.

McCabe on oikein hyvä aloitus masteri.
Something something Dangerzone!
Sotatonttu

Viesti Kirjoittaja Sotatonttu »

Fiend_ kirjoitti:
Kirai ei todella ole tällä hetkellä edes peli kelvollinen sillä siltä puuttuu aivan liikaa modeleita mitä ei ole muovisena ja metallia ei enää saa.

Kannattaakohan mun sitten kuitenkin koittaa jollain muulla kuin Kirailla? Mitä suosittelisit(te)? Eroaako kaikki factionit muuten myös selvästi toisistaan, vai onko eri mastereiden välillä isompia eroja?
Fiend_

Sotatonttu kirjoitti:
Fiend_ kirjoitti:

Kannattaakohan mun sitten kuitenkin koittaa jollain muulla kuin Kirailla? Mitä suosittelisit(te)? Eroaako kaikki factionit muuten myös selvästi toisistaan, vai onko eri mastereiden välillä isompia eroja?
Melkein suosittelisin kyllä jos haluat nyt esim kokeilla masteria jolla mahdollisesti aloittaisit. Jos haluat vaan kokeilla mekaniikkaa ja Kiraita vastaisuuden varalle niin anna ihmeessä mennä.

Factionit eroaa kyllä joo toisistaan melko lailla. Vaikka on yhteneväisyyksiä myös.

Kiinnostaako kuitenkin summoinointi?
Sotatonttu

Summonointi periaatteessa on ihan jees, kunhan ei tarvii pelata hirveetä massaa. Ehkä enemmän kuitenkin kiinnostais sellanen masteri, jolla pystyy pelaamaan joustavasti ja mukautumaan eri tilanteisiin jotenkin. Eihän se toki välttämättä sulje summonointia pois.

Jos lähtee factioneista miettimään, niin periaatteessa kai Outcastit ja Arcanistit kiinnostaa eniten ainakin fluffin perusteella. Resurrectionisteilla on muutamia kiinnostavan oloisia mastereita (just Tara ja Kirai esim.), mutta en fanita sellasta pitkittyvää kestävyystaistelua ihan hirveesti. Kaikissa eri factioneissa tuntuu olevan kyllä puolensa ja se just Malifauxissa vaikuttaakin kivalta.
Fiend_

Sotatonttu kirjoitti:Summonointi periaatteessa on ihan jees, kunhan ei tarvii pelata hirveetä massaa. Ehkä enemmän kuitenkin kiinnostais sellanen masteri, jolla pystyy pelaamaan joustavasti ja mukautumaan eri tilanteisiin jotenkin. Eihän se toki välttämättä sulje summonointia pois.

Jos lähtee factioneista miettimään, niin periaatteessa kai Outcastit ja Arcanistit kiinnostaa eniten ainakin fluffin perusteella. Resurrectionisteilla on muutamia kiinnostavan oloisia mastereita (just Tara ja Kirai esim.), mutta en fanita sellasta pitkittyvää kestävyystaistelua ihan hirveesti. Kaikissa eri factioneissa tuntuu olevan kyllä puolensa ja se just Malifauxissa vaikuttaakin kivalta.
Sopeutuvia mastereita mitä nyt itellä tässä tulee mieleen niin Seamus on yksi mun oma suosikki, Sonnia sopeutuu mun mielestä tosi hyvin kans, Von Schill kai jossain määrin, Lilith sopeutuu tosi hyvin, Ramos on mun mielestä kans tosi sopeutuvainen. Sitten Leveticus on kans Outcasteilta kyllä aika hemmetin sopeutuva. Perdita, Hoffman, Lucius myös taipuu killasta kivasti. Marcus on arcanistien työkalu boksi mikä sopeutuu kaikkeen kun niitä beastejä alkaa haalimaan. Dreamer, Collodi Neverborneilta on todella todella taipusaa sakkia. Gremlineiltä Som'er on ainakin todella monipuolinen. Siinä nyt muutama alkuun mitä tulee mieleen.

Kiinnostaisko sua Marcus mitenkään? Se voisi ton sun kuvaileman perusteella olla aika jees?
Sotatonttu

Noista sun mainitsemista kivoilta vaikuttais näin ensivaikutelmalta ainakin Ramos, Marcus ja Dreamer. Ehkä sitä Marcusta voisi koittaa, niin voisi saada aika monipuolisen masterin kokeiluun näin alkuun.
Fiend_

Sotatonttu kirjoitti:Noista sun mainitsemista kivoilta vaikuttais näin ensivaikutelmalta ainakin Ramos, Marcus ja Dreamer. Ehkä sitä Marcusta voisi koittaa, niin voisi saada aika monipuolisen masterin kokeiluun näin alkuun.
Noista kolmesta taas Ramos on hyvinkin pelattavissa tällä hetkellä ja multa löytyy täysi crewi sille jos haluat sitä kokeilla? Ramoksen startteri on myös hyvä

Dreamer on vähän harmillisessa tilanteessa kuten Kirai, eli siltä puuttuu muovisena aika tärkeitä modeleita, tässä on apuja tulossa kyllä muutaman kuukauden sisällä ja sitten mitä GenConiin tulee mutta vähän surullinen se nyt on tällä hetkellä. Voihan sillä juoksuttaa kyllä sitten muita Neverborneja mutta kyllä se niitä Nightmare modeleita vaan haluaa. Dreamerin startteri on ehkä vähän surullinen.

Marcus on ihan hyvässä tilanteessa mun mielestä tällä hetkellä, kyllä siltäkin puuttuu muutama tosi kiva modeli mitä se voisi haluta mutta sillä pääsee ainakin hyvin alkuun nyt ja sitten sillä on se, että kun ostelet niitä Beasteja ympäriinsä factioneista niin sitten alkaa olla tilanne, ettei sulle pitäisi tulla setuppia missä et pärjäisi kun se sen toolboxi on tosiaan niin järkyttävän hyvä niiden beastien karttuessa. Multa löytyisi kyllä Marcus mutta sama tilanne kuin Kirailla, basecoatissa. Marcuksen startteri on kyllä hyvä.

Sunnuntaisin jos Happeen pääsette niin siellä ei ole mitään maalauspakkoa. Poro on vaan itse siitä niin tarkka.
Sotatonttu

No jos vaikka sitten kuitenkin koitan aluksi sillä Ramoksella :) Ehtii sitä myöhemmin koittaa muitakin, kun ensin oppii vähän sääntöjä ja tietää, mitä haluaa.
Fiend_

Sotatonttu kirjoitti:No jos vaikka sitten kuitenkin koitan aluksi sillä Ramoksella :) Ehtii sitä myöhemmin koittaa muitakin, kun ensin oppii vähän sääntöjä ja tietää, mitä haluaa.
Alright eli mä otan mukaan McCaben sun kaverille ja sulle Ramoksen. Otatteko minkä kokoisen pelin? 35ss vai 50ss? 35ss peleissä menee tuo Ramos mahdollisesti hieman rikki kun summonerit on niissä niin mielettömän vahvoja. Mutta 50ss pelissä sitten voi kestää kyllä aika kauan.

Silläkin uhalla, että tuo peli hieman hajoaa, niin suosittelisin ehkä itse pienempää peliä, helpompi pysyä kärryillä ja aikaa siinä menee joka tapauksessa. Joten sano kaverille, että peli mitä pelaatte ei välttämättä ole täysin balanssissa eikä masennu jos häviää tuon. :P
Sotatonttu

Ok. Se 35 kuulostaa hyvältä. Ne aloitusboksit taitaa olla about sitä luokkaa myös riippuen boksista?
NorjanPaavi

Viesti Kirjoittaja NorjanPaavi »

Sotatonttu kirjoitti:No jos vaikka sitten kuitenkin koitan aluksi sillä Ramoksella :) Ehtii sitä myöhemmin koittaa muitakin, kun ensin oppii vähän sääntöjä ja tietää, mitä haluaa.
Ei hätää kun oppii säännöt niin sitten vasta sitä onkin pihalla mitä haluu... Kaikkilla mastereilla on kuitenkin se oma juttu. Fiend tossa anto aika kattavan listan yleispätevistä mastereista. F tossa varoitti osasta modelien muovien puutteesta, niin niitä saattaa löytää Euroopan netti puljuista vanhoina metallisina + proxyt ei oo ollu meijän piireissä mikään kirosana. Päinvastoin hyvät proxyt on vain elävöittäny peliä.
Fiend_

Joo proxyjä saa aina käyttää.
Tooninki

Viesti Kirjoittaja Tooninki »

Vai että uneksija on altavastaaja, ainakin toistaiseksi?
Millekkäs porukalle ja kenellä toimii tuo hauska Whiskey Golem?
Iron within iron without, Iron within iron without, Iron within iron without, Iron within iron without, Iron within iron without.
Myyra

Viesti Kirjoittaja Myyra »

Tooninki kirjoitti:Vai että uneksija on altavastaaja, ainakin toistaiseksi?
Siinä määrin kuin toimii, toimii melkein kenen tahansa kanssa. Ei ole ihan factionsa parhaimmistoa, muttei myöskään pelikelvoton. (Factio on siis gremlinit, jos siitä oli epäselvyyttä.)
Tooninki

Myyra kirjoitti:
Tooninki kirjoitti:Vai että uneksija on altavastaaja, ainakin toistaiseksi?
Siinä määrin kuin toimii, toimii melkein kenen tahansa kanssa. Ei ole ihan factionsa parhaimmistoa, muttei myöskään pelikelvoton. (Factio on siis gremlinit, jos siitä oli epäselvyyttä.)
Tattis.

Itsellä kun tuppaa tuo figun ulkonäkö vaikuttamaan enemmän ostopäätökseen kuin pelistatit...
Iron within iron without, Iron within iron without, Iron within iron without, Iron within iron without, Iron within iron without.
Fiend_

Ilmeisesti siis tuo Whiskey Golem on tarkoitettu meneväksi juuri julkaistun Brewmasterin teemaan. Eli sinne menee hyvin kun siellä on kännisiä ninjoja ja itse Brewmaster jne. Sellainen aika hieno jurri porukka siellä on kun pysyy teemassa.
Tooninki

Fiend_ kirjoitti:Ilmeisesti siis tuo Whiskey Golem on tarkoitettu meneväksi juuri julkaistun Brewmasterin teemaan. Eli sinne menee hyvin kun siellä on kännisiä ninjoja ja itse Brewmaster jne. Sellainen aika hieno jurri porukka siellä on kun pysyy teemassa.
Mistä tuosta porukasta löytyisi lisää tietoa?
tällä hetkellä hankala Googlettaa...
Myyra

Viesti Kirjoittaja Myyra »

Sotatonttu kirjoitti:Ei ehditä sittenkään ennen kuin silloin 16.30, eli nähdään silloin siellä Porossa.

Mastereista sellaista, että kaveri on tykästynyt Ten Thundersiin ja erityisesti kiinnosti McCabe. Mulla itselläni on ulkonäön perusteella monta suosikkia. Arcanisteilla tykkään Rasputinasta, Resurrectionisteilla Kirai ja erityisesti Tara. Tavallaan myös Zoraida näyttää kivalta. Pelillisesti en osaa itse sanoa oikein ollenkaan. Warhammerin puolella on tullut pelattua hyvin erityyppisiä armeijoita, eikä siellä ole erityisiä preferenssejä. Ehkä olis kiva, jos poppoolla olisi mahdollista pelata monipuolisesti, eikä vain yhteen pelityyliin rajoittuen.
Näyttääkin siltä, että itsekin olen huomenna takaisin stadissa suht aikaisin. Voin tuoda sekä McCaben että Rasputinan mukanani Poroon, jos haluatte sittenkin niitä kokeilla.
Fiend_

Tooninki kirjoitti:
Fiend_ kirjoitti:Ilmeisesti siis tuo Whiskey Golem on tarkoitettu meneväksi juuri julkaistun Brewmasterin teemaan. Eli sinne menee hyvin kun siellä on kännisiä ninjoja ja itse Brewmaster jne. Sellainen aika hieno jurri porukka siellä on kun pysyy teemassa.
Mistä tuosta porukasta löytyisi lisää tietoa?
tällä hetkellä hankala Googlettaa...
https://pullmyfinger.wikispaces.com/M2E+Gremlins

Tuolta löytyy lisää infoa koko Gremlin Factionista.
Sotatonttu

Myyra kirjoitti:
Sotatonttu kirjoitti:Ei ehditä sittenkään ennen kuin silloin 16.30, eli nähdään silloin siellä Porossa.

Mastereista sellaista, että kaveri on tykästynyt Ten Thundersiin ja erityisesti kiinnosti McCabe. Mulla itselläni on ulkonäön perusteella monta suosikkia. Arcanisteilla tykkään Rasputinasta, Resurrectionisteilla Kirai ja erityisesti Tara. Tavallaan myös Zoraida näyttää kivalta. Pelillisesti en osaa itse sanoa oikein ollenkaan. Warhammerin puolella on tullut pelattua hyvin erityyppisiä armeijoita, eikä siellä ole erityisiä preferenssejä. Ehkä olis kiva, jos poppoolla olisi mahdollista pelata monipuolisesti, eikä vain yhteen pelityyliin rajoittuen.
Näyttääkin siltä, että itsekin olen huomenna takaisin stadissa suht aikaisin. Voin tuoda sekä McCaben että Rasputinan mukanani Poroon, jos haluatte sittenkin niitä kokeilla.
Okei, kiitos! Täytyy katsoa sitten huomenna.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Muut miniatyyripelit”