smaxx kirjoitti:Ihan sama mitä pillejä siellä on, kunhan armeija on maalattu, kuvaava, ei tyhmästi proxitettu, niin se on ihan kunnossa. Kaikki sen päälle on plussaa. Eikä MrMaunon armeijassa mun mielestä pikasella tarkastelulla ollut mitään ongelmaa :HerraMauno kirjoitti:Hei, ei mulla ollu mehupillei. Ihka oikeat aegis defence line AC:t oli.jamovoima kirjoitti:yhden dipattuja grey knighteja featuring mehupilliaseet
http://i375.photobucket.com/albums/oo19 ... rmeija.jpg
Kyllä tommosella sopii pelata kellarissa ja turnauksissa ihan ongelmitta. Mielellään vaatii turnauksiin maalatut armeijat, mutta toi on mielestäni erittäin täysin hyväksyttävä taso.
Sori, muistin jotenkin väärin. Olen joskus aiemmin tainnut pelata samaa armeijaa vastaan, jossa noita pahamaineisia mehupillejäkin oli seassa (ei välttämättä dredeillä). Enkä tarkoittanut sitä etteikö tuolla armeijalla saisi pelata, mutta on tuo kyllä samalla minun mielestäni aika pitkälti minimitaso (eli ei minun kirjoissa esim. 6/9 maalauspistettä, vaikka täyttääkin sanallisen määritelmän jotenkuten). Lähinnä armeijan visuaalinen ilme yhdistettynä armeijalistaan oli tässä se pointti. Ja kyllä tuollakin seassa oli muutamat vähän randomimmat napit, ainakin perus kahdella värillä maalattu assault cannon terminaattori oli saanut ylennyksen inkvisiittoriksi.
Eipä sillä, nuo perusukot ihan hyvännäköisiä, suurin murhe tuossa armeijassa on nuo ovien puuttumiset. Vaikka kuinka parantaisivat 3d elementtejä niin satunnaiselle katsojalle välittyvä viesti on, että entisistä predatoreista on haluttu mahdollisimman helpolla razorbackeja. Lisäksi olisi mukavaa jos kaikki figut on maalattu samalla tavoin, chimera ja "inkvisiittori" oli ilmeisesti kesken?
Enkä nyt mitenkään turnauksiakaan koita dissata. Kuiteknin niissä tulee vielä vierailtua. Osallistuin tuohonkin turnaukseen siinä tiedossa, että aiemmin kuvailmani kaltaisia armeijoita todennäköisesti tulee vastaan. Hauska viikonloppu oli silti kaikinpuolin. Ei tosiaan voitontavoittelu mitenkään sulje pois hauskanpitoa ja kun pelistä on kuitenkin kyse niin itsekin aina mahdollisimman suurta voittoa tavoittelen, en tosin itsetarkoituksellisesti, en esim. anna sen olla ensisijainen kriteeri sille mitä ukkoja otan armeijaani. Sinänsä 40k:ssa kilpailuhenkinen pelaaminen on tällä hetkellä ylipäätään vähän ontuvaa Grey knightien ollessa mitä ovat. Jos pääsääntöisesti tavoittelee vain voittoa, ei ole mitään järkeä pelata millään muulla armeijalla.
Suosittelen silti kyllä kaikille ihmisille turnauksiin osallistumista. Eikä niitä erityisesti tarvitse jännittää. Jos ei ole niin kilpailumielellä/tasolla liikkeellä niin yleensä viikonlopusta selviää yhdellä selkäsaunalla ja loput pelit on sitten tasaisempia. Loppupeleissä kuitenkin kyse on siitä, että joukko vaihtelevan isoja miehiä haluaa kokoontua yhteen leikkimään tinasotilailla. Ja se on ihan vaan oikein. :)
Haaveilen silti vielä joskus jostain muusta, kuin turnausmuotoisesta warhammertapahtumasta. Harkitsin esim. Conklaavin 40k kampanjaan osallistumista ihan vakavissani, mutta se ei valitettavasti ollut mahdollsita. Voisin itsekin järkätä jotain vastaavaa ropeconiin, mutten tänävuonna taida valitettavasti keretä dipoliin kuin pyörähtämään.