"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Ennen Myrskyä VI - Tornion Kampanjavkloppu. Ohi on

Ilmoitukset tulevista turnauksista.
Remington

Viesti Kirjoittaja Remington »

WarHound kirjoitti:DW SAA ottaa termareita trooppiinsa 500p peleihin.
Kiitoksia. Tosin, nyt kun hankin uuden DA codexin niin, huh huh! Niin erilainen kuin spaissareiden codex ja hintaero puolesta sekä vastaan (useammassa tapauksessa vastaan ja selvää puoltoa havaittavissa)! Ehkä eniten hämmästytti predan sivulassojen 60 pojon extrajuustoinen hinta (preda itse tosin huokea, 70 pts)! Mutta kukapa niitä sivulassoja ottaakaan (ainakaan noilla hinnoilla!?)! Samoin kyllä dredin juustoinen hinta (125) ja varsinkin extra armoreilla (+15) tekee siitä minusta aika kelvottoman kapineen niillä hinnoilla. DA rankkaan mietintään ja harkintaan. Traitit kunniaan?!

btw, Uusi termari libris sikasiistin näköinen!
"You're right. The Devil has come. Look
at me. I am the Devil." -Charles Remington-
WarHound
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja WarHound »

Rakath kirjoitti:Yhden kysymyksen esitin tuolla aiemmin, eli SMcodexin trait-säännöt ovat käytössä? Kun en tiedä miten ne normaalisti turnauksissa, saako tehdä traiteilla oman chapterin vai pitääkö käyttää vanillaa.
Traitit ovat olleet ihan normaaleissakin turnauksissa käytössä, eikä se tässäkään tapauksessa ole poikkeus. Ne on tarkoitettu juuri sitä varten ettei omakeksimien chapterien tarvitsisi käyttää Ultramariini(lue:vanilla) listaa.
Maalari maalaa taloa, sinistä ja punaista.
Remington

Järkkärit ohoi! Olen hankala mutta antakkee armoa!
Eli, eli. Traittilistalla tullaan turneeseen koska uusi DA codex ei todellakaan ollut minun makuuni. Tosin heräsin tekemään omaa chapteria ja laitoin sen alustavan suunnitelman arvosteltavaksi Yleiset keskustelut-palstalle. Eli jos pienintäkään mahdollisuutta, että kävisitte tsiigaan ja harkitkaa sen ottoa turneeseen. Tämä sillä, että muista armeijoistahan sai neuvotella. ;o)
Ja älkää huoliko jos dissaatte sen maanrakoon. En ota hernettä nenuun! =o)
Jenian Katarn
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja Jenian Katarn »

Ja sitten astun itse kuvioihin. Turusta olen tulossa pelaamaan. Ilmoittauduin Hurtalle jo aikaa sitten, mutta nyt sain vasta aikaiseksi kirjoittaa tänne jotain.

Listani tulee olemaan hirveä (ei sitä eläintä siis). Tasapainoisin lista aikoihin. Olen lisännyt armeijaani tehokkuus tekijöitä ja tulen vetämään eteenpäin Powerplay asenteella!..

...Joka on enemmänkin huumoriasennetta. Kukapa nyt muka Daemonhunttereilla kykenisi jonkun kampanjan voittamaan ilman mitään inducted Imperial Guardia tai Mariineja?

Eli ilolla odotan ja adrenaliinikin pumppaa jo veressä tuota kampanjaa varten. Listaa tosiaan aion hienosäätää kunnolla aikoihin. Tavoitteenani on voitto tai ainakin paikka TOP 5:ssa. (Tähän astisissa kampanjoissa joissa olen pelannut, niin tämä on muistaakseni onnistunut, mutta ei yhdessäkään Turnauksessa.)

Tässä taisikin olla riittävästi jorinaa minun puolestani?
NOMADS Bakunin: "Shuffel Puff Grrls"
Tanen

Re: Ennen Myrskyä VI - Tornion Kampanjavkloppu 14-15 Huhtiku

Viesti Kirjoittaja Tanen »

Nyt on lista valmiina, ja figut menee työstöön. Ei kukaan haluaisi kokeilla listoja?
Remington

Tane kirjoitti:Nyt on lista valmiina, ja figut menee työstöön. Ei kukaan haluaisi kokeilla listoja?
Tule toki testaamaan!!! XoD
WarHound
Peliporukkavalvoja

Remington kirjoitti:Järkkärit ohoi! Olen hankala mutta antakkee armoa!
Eli, eli. Traittilistalla tullaan turneeseen koska uusi DA codex ei todellakaan ollut minun makuuni. Tosin heräsin tekemään omaa chapteria ja laitoin sen alustavan suunnitelman arvosteltavaksi Yleiset keskustelut-palstalle. Eli jos pienintäkään mahdollisuutta, että kävisitte tsiigaan ja harkitkaa sen ottoa turneeseen. Tämä sillä, että muista armeijoistahan sai neuvotella. ;o)
Ja älkää huoliko jos dissaatte sen maanrakoon. En ota hernettä nenuun! =o)
Jos se listasi on tehty SM codexissa olevien traittisääntöjen mukaan, saat sillä pelata vaikka UK:n GT:ssä. Se ei ole mikään "erikois" armeija, vaan ihan normaali mariiniarmeija. Ei, enkä käynyt tosin katsomassa sitä listaa, olen laiska, ja kello on puoli viisi aamulla tätä kirjoittaessani ;)

Erikoisarmeijoilla lähinnä tarkoitan esim. Forgen kirjasissa olevaa Armoured companyn tyylisiä viritelmiä, ja muinaista ja mennyttä harlekiinilistaa. Nykyäänhän harlekiinit on saaneet omat uudet säännöt, niin vanha lista ei ole enää käytössä.
Heretic
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja Heretic »

Tane kirjoitti:Nyt on lista valmiina, ja figut menee työstöön. Ei kukaan haluaisi kokeilla listoja?
You will fall!

Happy little boozer...
Ville Oulusta.
Frostgrave, Mordheim, 40k&30k, Kings of war, Lotr, Guild ball, Necromunda ja Blood bowl
WarHound
Peliporukkavalvoja

kävin kurkkimassa Remington tuota "listaasi", ja sanonpahan vain, että ei onnistu. Jollei se ole SM codexissa olevien oikeiden traittisääntöjen mukaan tehty, niin et saa sillä pelata. Ihan sama vaikkei siinä mitään juuri niin juustoa olekkaan, se ei ole laillinen.
Remington

WarHound kirjoitti:Jos se listasi on tehty SM codexissa olevien traittisääntöjen mukaan, saat sillä pelata vaikka UK:n GT:ssä. Se ei ole mikään "erikois" armeija, vaan ihan normaali mariiniarmeija. Ei, enkä käynyt tosin katsomassa sitä listaa, olen laiska, ja kello on puoli viisi aamulla tätä kirjoittaessani ;)

Erikoisarmeijoilla lähinnä tarkoitan esim. Forgen kirjasissa olevaa Armoured companyn tyylisiä viritelmiä, ja muinaista ja mennyttä harlekiinilistaa. Nykyäänhän harlekiinit on saaneet omat uudet säännöt, niin vanha lista ei ole enää käytössä.
Ei ole mutta luovuin ajatuksesta ja tuon kentälle traittilistan.
Remington

WarHound kirjoitti:kävin kurkkimassa Remington tuota "listaasi", ja sanonpahan vain, että ei onnistu. Jollei se ole SM codexissa olevien oikeiden traittisääntöjen mukaan tehty, niin et saa sillä pelata. Ihan sama vaikkei siinä mitään juuri niin juustoa olekkaan, se ei ole laillinen.
Traitilla tullaan siis!
Jenian Katarn
Peliporukkavalvoja

Listani on nyt kasassa.
Jouduin käymään fantsussa tekemässä hankintoja ja näyttäisi taas siltä, että maalaus aktiivisuuteni takia en tule taaskaan saamaan maalattua armeijaa kentälle :( Sniff!

Mutta katsotaan, onhan tässä kuukausi jos toinenkin aikaa!

Saatte myöskin nähdä kampanjassa harviasen aseen, mitä veikkaan että melkein kukaan ei ole koskaan käyttänyt ja se on vielä oikeasti konvertoitukin. Listoista se löytyy.

Remington: Ihan sievän näköinen listahan tuo oli. Meinaatko soveltaa vielä lisää?
Jenian Katarn
Peliporukkavalvoja

"Brother Captain. Our scouts have returned and reported unusual sightings on the battlefield."

Tässä olen tehnyt nyt alustavan kokoonpanolistan siitä mitä kampanjassa on tulossa vastaan. Tässä hieman esimakua:

Saapuminen/Pelaaja/Armeija(alustava tiedustelu)/Vaarallisuus(0-5 (oma arvioni))
+/WarHound*toimii varapelaajana*/World Eaters-Chaos /++++
+/Nolimon*Järkkäri2* /Nurgling-Chaos /+++++
+/Tane /World Eaters?-Chaos /+++++
+/Wolfman / ? /++?
+/Urien /Tau? /+++
+/Rakath /Space Marines-Marine /+++
+/Diermes /Thousand Sons-Chaos /++++
+/Heretic /World Eaters-Chaos /++
+/Jurpo /Undivided-Chaos /++++
+/Huru-Ukko /Eldar-Alien /+++
+/Wouho /Tau-Alien /+++
+/Maelstrom /Thousand Sons-Chaos /+++
+/Daider /?-Alien? /++
+/Nardhen /Necron? Tau?-Alien /++
+/Jenian Katarn /Daemonhunters-Marine /++++
+/Remington /Space Marine?-Marine /+++
+/Nocharim /?-Marine? /++?
+/Hallitsija /?-Marine? /++?
+/Toni Lassila /?-Alien /++?
+/Erik Alt /?-? /++?
+/Höpsönassukka /?-? /++?
+/Devil86 /Necrons-Alien /+++
+/X-Type /?-? /++?
+/Spray /?-? /+++?
+/Zaruman89 /?-? /++?
+/Angel /?-? /++?
?/Henkka /Tau-Alien /+++
?/Zargath /Necron-Alien /+++

Jos pelaajia tulee 28 kpl. Tällöin voimme olettaa, että noin 1/3:sta on Kaaos pelaaja ja 1/2:sta on Mariinipelaaja tai ainakin enemmistön 3+ saven pelaajia. Yllä oleva lista on siis arvioitu kokoonpano, joka voi muuttua vallan mainiosti.

Yllä olevassa listassa vaarallisuus arviot ovat omista henkilökohtaisista kokemuksista ja huhupuheista kasattuja arvioita ja ne ovat puhtaasti henkilökohtaisia. ? kyseisessä paikassa tarkoittaa, että en ole pelannut ennen henkilöä vastaan, mutta arvioin henkilön potentiaalia käyttäjätunnuksen mukaan. (Eli ei mitenkään tarkka menetelmä. Oma vikani, jos aliarvioin jonkun todella pahan vastustajan. Itsehän silloin vastatuuleen vettä heitän.

Sitten tarkistus näin yleisesti tuohon kompensaatiopistetaulukkoon. Jos listassa lukee, että:
-4 toisesta ja kolmannesta samasta Elitestä
-4 toisesta ja kolmannesta samasta Heavystä
-4 toisesta ja kolmannesta samasta Fastista

Tämä tarkoittaa silloin sitä, että esimerkiksi jos ottaa 2 heavy-support dreadnoughtia, niin menettää pisteitä?
Mutta menettääkö silloin, jos on Land Raider ja Land Raider Crusader? Haluan tähän täsmällisen tarkistuksen. (Ei sillä, että nuita tulisi yhtään (wink wink!), mutta haluan vain tarkistaa tuon säännön teoriassa toimivuuden)

EDIT: Jos se menee nuin, että ei "kannata" ottaa samoja Fast-Attackeja, niin ongelmakseni muodostuu se, että minulla ei ole kuin 1 Fast Attack valinta muutenkaan :/
Viimeksi muokannut Jenian Katarn, La 10.03.2007 19:13. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
WarHound
Peliporukkavalvoja

Mistäs minä yhtäkkiä Tonnipojat olisin repasemassa? :D

Jos minä kaaoksella tulen niin se on World Eaterit se :)

Nojoo, monta väärää "oletusta" tuossa listassa on, mutta se kyllä pitää paikkaansa melko pitkälle. Ihan hauskaa luettavaahan tuo on :D

Julle vastatkoon tuosta kompositiojutusta, hän sen on kirjoittanu, joten jos on tarkoittanut juuri nuin, niin sitten hyvä.

Zargath = Antti?
Viimeksi muokannut WarHound, La 10.03.2007 19:21. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jenian Katarn
Peliporukkavalvoja

I sense the foul presence of traitor legions and Chaos! May the purigation begin!

Korjattu. Tokihan ihmiset saavat ilmoittaa millä tulevat, jos tuntevat sen olevan oleellista. Korjasin Hurtan tuohon listaan.

Anttipa hyvinkin... Se nyt riippuu henkan aikaansaannoksista sitten.
Rakath
Maalajakisälli 2007

Viesti Kirjoittaja Rakath »

Hm, hieman surullinen tuo osallistujalista. Sikäli, että kaaosta ja mariinia siinä näyttää taas olevan, melkein pelkästään.
Missä ovat örkit tai IG? Deldaritkin näyttävät harmillisesti puuttuvan listasta.
Viime kampanjassa ikävin puoli oli se, että vastassa oli kaaosta tai marineita niin paljon, että alkoivat kyllästyttää jo pelit. Muutenkin armeijakokoonpanot olivat hyvinpitkälti samat kaikilla. Kaaoksella joko nurkassa kökkivä defiler tai täyteen pumpattu demoniprinssi ja marineilla sitten hyppyreppukappalainen.
Onhan marineilla valikoimassa esim. kirjastotätikin, ja kaaoksen kirja täynnä kaikenlaisia demoneita ja mörköjä.

Lähinnä nyt sitä kitisen, että kun tässä Tornion kampanjassa ei palkintoja ole, eikä muutenkaan mitään paineita voittaa, niin olisi kiva kohdata joskus pikkasen erikoisempia armeijoita tai edes kokoonpanoja.

Itsekin kyllä valitettavasti lisään marineiden määrää omalta osaltani. Koetan kuitenkin piristää vastustajan päivää klassikkofiguilla ja monipuolisella armeijalla. Pelitehosta viis, hauskaahan Putaan koululle on tultu viettämään.
Figujen poistomyynti! Paljon wanhaa tavaraa & harvinaisia klassikoita:
https://www.huuto.net/haku/sellernro/27655
Jenian Katarn
Peliporukkavalvoja

Rakath kirjoitti: Missä ovat örkit tai IG? Deldaritkin näyttävät harmillisesti puuttuvan listasta.
Deldareita ei taida kuulua, mutta IG:tä on luultavasti kaksi tulossa. Tuossa listassa on teidot mitä olen henkilöiltään itse kuullut tai tiedän heidän pelaavan.
Rakath kirjoitti:kirjastotätikin, ja kaaoksen kirja täynnä kaikenlaisia demoneita ja mörköjä.
Nuo kaaoksen listoista siis vajaa puolet on Demoni painotteisia.
Rakath kirjoitti: Lähinnä nyt sitä kitisen, että kun tässä Tornion kampanjassa ei palkintoja ole, eikä muutenkaan mitään paineita voittaa, niin olisi kiva kohdata joskus pikkasen erikoisempia armeijoita tai edes kokoonpanoja.
Rehellisesti sanon, että olen menossa voittamaan Kaaosta. Haluan osoittaa, että Kaaos ei hypi pöydillä, kun minä olen mukana. Hupimenolla olen siis itsekin tulossa.
Rakath kirjoitti:Koetan kuitenkin piristää vastustajan päivää klassikkofiguilla ja monipuolisella armeijalla. Pelitehosta viis, hauskaahan Putaan koululle on tultu viettämään.
Sinun armeijan haluankin nähdä :D Se on nin vertaansa vailla ja en ole sitä uutta Land Raideriasikaan nähnyt.
WarHound
Peliporukkavalvoja

+/WarHound*toimii varapelaajana*/Necron, löytyy caatanaa-Chaos /++++
+/Nolimon*Järkkäri2* /Nurgling-(löytyy demoneja)Chaos /+++++
+/Tane /Word Bearers tai joku muu?-Chaos /+++++
+/Wolfman / ? /++?
+/Urien /Tau/eldar/IW? /+++
+/Rakath /Space Marines-Marine /+++
+/Diermes /Thousand Sons-Chaos /++++
+/Heretic /epäilen mustaa legioonaa-Chaos /++
+/Jurpo /Undivided-Chaos /++++
+/Huru-Ukko /Eldar-Alien /+++
+/Wouho /Tau-Alien /+++
+/Maelstrom /Thousand Sons-Chaos /+++
+/Daider /?-Alien? /++
+/Nardhen /Necron? Tau?-Alien /++
+/Jenian Katarn /Daemonhunters-Marine /++++
+/Remington /Space Marine?-Marine /+++
+/Nocharim /Space wolves-Marine? /++?
+/Hallitsija /IG/DH-Marine? /++?
+/Toni Lassila //IG/deldar/night lords-Alien /++?
+/Erik Alt /Örkit-? /++?
+/Höpsönassukka /?-? /++?
+/Devil86 /Necrons-Alien /+++
+/X-Type /?-? /++?
+/Spray /IG/MAriinit, en muista kumpi-? /+++?
+/Zaruman89 /Eldar-? /++?
+/Angel /IG/mariinit-? /++?
?/Henkka /Tau-Alien /+++
?/Zargath /Necron-Alien /+++

korjailin tuota hiukan mitä muistan/tiedän.

Valitettava totuushan 40k:ssa on juuri se, että se 3+ panssari jyrää olemassaolollaan vahvasti mihin tahansa mennäänkin. Nuissa isommissakin turnauksissa sitä löytyy ja aika paljon. Ei voi mitään.
Nólimon
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja Nólimon »

Jenian: Saat tosiaankin ottaa esim. kaksi Land Raideria kunhan toinen on crusader ja toinen tavis kun ovat melko pitkälti eri vehiclejä ja lähtevät eri valinnasta marine kirjassa. Dredit lähtevät samasta joten niitä ei saa kahta ilman piste menetyksiä.

Omat valistuneet veikkaukseni osallistujien armeejoista ja mahdollisesta vahvuudesta turnauksessa kyseisillä armeejoilla:

+/WarHound*toimii varapelaajana*/Necron - Alien/++++ O
+/Nolimon*Järkkäri2* /Nurgle - Chaos/+++ O
+/Tane /Örkit - Alien/+++ V
+/Wolfman /Space Marines -Marine/+++ O
+/Urien /Tau - Alien/++++
+/Rakath /Space Marines - Marine/+++ O
+/Diermes /Thousand Sons - Chaos/++++
+/Heretic /Word Bearers - Chaos/+++++ V
+/Jurpo /Black Legion - Chaos/++++
+/Huru-Ukko /Eldar - Alien/+++ O
+/Wouho /Tau - Alien/+++
+/Maelstrom /Thousand Sons - Chaos/++++
+/Daider /Tyranids - Alien/++++
+/Nardhen /Necron - Alien/+++
+/Jenian Katarn /Daemonhunters - Marine/++++ O
+/Remington /Space Marine - Marine/+++
+/Nocharim /Space Wolves - Marine/++
+/Hallitsija /IG/++
+/Toni Lassila /Deldar - Alien/++++
+/Erik Alt /Örkit - Alien/+++
+/Höpsönassukka /Black Legion - Chaos/++
+/Devil86 /Necrons - Alien/+++
+/X-Type /Black Legion - Chaos/+++++
+/Spray /Space Marine - Marine/+++
+/Zaruman89 /Eldar- Alien/++++
+/Angel /IG/++++
?/Henkka /Tau - Alien/+++
?/Zargath /Necron - Alien/+++
Viimeksi muokannut Nólimon, Ma 12.03.2007 09:20. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Sopor Aeternus
Huru-ukko

Viesti Kirjoittaja Huru-ukko »

Höh mulla on vain 4+ panssari. Nyttemmie varmasti häviän yhyy yhyy :)

Juu pakkohan se on vähän kompositiosakkoa ottaa, kun ei tämän uuden kodexin ansiosta noita fasteja edes ole, tai no on, mutta ei maalattuna ja ja... (miks kaikki aina sitä fastia touhottaa? :) ) Uusia loitsujaki pitäs koittaa ja uusi ylläripylläri on nytten koottuna ja viimeistelyvaiheessa saamassa blendiä smuuthia.

Juu, mahdollisimman tarkkaan koitan tuota kompositiolistaa seurata, mutta tulen parissa kohtaa sitä rikkomaan. No sinne puolivälin kieppeille sijoituksessa tähtään, että ei niin kauheasti haittaa se pistemenetys sitten. Tulispa örkit vastaan. Vihreänaamat on hauskoja. Vaikka tosi hankalia, oikeastaan. Kerranki ne vei minun tykin peräkärryllä sotasaaliina.

Nytten kun katoin tuota listaa, niin onhan tuossa kuitenkin melkein puolet sentään alieneita. Ettei se nyt niin marine vs kaaos ottelu kuitenkaan ole.
Luumumehu on soturien juomaa
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Turnaukset”