"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Pääkaupunkiseudun Malifaux

Kaikki ne eksoottisemmat tinan ja muovin siirtelytavat, jotka eivät löytäneet paikkaansa ylempää.
Myyra

Re: Pääkaupunkiseudun Malifaux

Viesti Kirjoittaja Myyra »

Molja kirjoitti:Poroon tänään kello 17-18 aikaan, koska velvollisuuksia.

Mitä tuohon Purging Flamen aloitusjoukkoon tulee, niin ihan ok kun mennään täysin friekorpseilla. Hahhan ja libby ottaa kaikkee isommin kiinni, trapperit kiusaa/tappaa/ tekee reuna schemejä ja perushyyppä juoksee. Mitä upgradeihin tulee, niin ei se kauheeta ole, jos ekassa pelissä ei ole yhtään. Heti ekan pelin jälkeen voi saada ostettua jo niitäkin yhen kappaleen ilman ihmeempiä temppuja.
Kannattaa tosin ostaa pooliinsa heti alkuun se yksi, vaikkei sitä käyttäisikään ekassa pelissä.

Tajusin muuten myös juuri nyt, että tuo 35ss:hän on alkupoolin koko, ei välttämättä ensimmäisen pelin koko. Ensimmäisen pelin maksimikoko on pienemmän poolin costi + 5ss. (Joskin pelaajat voivat sopia pienemmästä pelistä, jos pääsevät asiasta yhteisymmärrykseen.)

Alkupooliin on tosiaan syytä ostaa vähintään 32ss edestä modeleita ja upgradeja, ja sen yhden upgraden ostaminen pooliin on hyvä idea, koska niiden ostamisessa on rajoituksia myöhemmin.
Molja

Viesti Kirjoittaja Molja »

Myyra kirjoitti:Tajusin muuten myös juuri nyt, että tuo 35ss:hän on alkupoolin koko, ei välttämättä ensimmäisen pelin koko. Ensimmäisen pelin maksimikoko on pienemmän poolin costi + 5ss. (Joskin pelaajat voivat sopia pienemmästä pelistä, jos pääsevät asiasta yhteisymmärrykseen.)

Alkupooliin on tosiaan syytä ostaa vähintään 32ss edestä modeleita ja upgradeja, ja sen yhden upgraden ostaminen pooliin on hyvä idea, koska niiden ostamisessa on rajoituksia myöhemmin.
Eipä tullut itse hokattua tuota asiaa. Mutta upgradeja saa ostettua ilman kommervenkkejä heti pelin jälkeen tuplahintaan yhden (1) kappaleen.
Joka päivä jotain uutta. Oli kyseessä hyvä tai huono asia.
Myyra

Molja kirjoitti:
Myyra kirjoitti:Tajusin muuten myös juuri nyt, että tuo 35ss:hän on alkupoolin koko, ei välttämättä ensimmäisen pelin koko. Ensimmäisen pelin maksimikoko on pienemmän poolin costi + 5ss. (Joskin pelaajat voivat sopia pienemmästä pelistä, jos pääsevät asiasta yhteisymmärrykseen.)

Eipä tullut itse hokattua tuota asiaa. Mutta upgradeja saa ostettua ilman kommervenkkejä heti pelin jälkeen tuplahintaan yhden (1) kappaleen.
Kannattaa se silti ostaa vähintään se Oathkeeper sinne pooliin pyörimään, vaikkei sitä aikoisi käyttääkään.
Fiend_

Viesti Kirjoittaja Fiend_ »

Ite kyllä tykkään Librasta eli olisin vähän ehkä Moljan kannalla. Mutta oikeasti jos joku osaa listoja rakentaa optimoidusti ja harkiten niin Myyrä on se kaveri. :D
Something something Dangerzone!
Myyra

Tossa librassa o paljo enempi vitsiä nyt, ku se ei vie ss poolia pelissä nollaan. Kyllä sitä voi pelata.
Fiend_

Kannattaa se Libra sitten kyllä ottaa. Se lisää Hannahin kestävyyttä kuitenkin aivan järkyttävän paljon.
Purging Flame

Viesti Kirjoittaja Purging Flame »

No mitenkäs sitten jos rosteri olisi:
-Hannah + Oath Keeper/I Pay Better
-Librarian
-Trapper
- 2x 'korpsmann

Jäisi 1ss pankkiin. Mutta mitä sillä 5ss:llä sitten tekisi? 2 lisää cacheen ja loput säästöön?
Fiend_

Mun mielestä toi näyttää jo kyllä hyvältä!
Myyra

Purging Flame kirjoitti:No mitenkäs sitten jos rosteri olisi:
-Hannah + Oath Keeper/I Pay Better
-Librarian
-Trapper
- 2x 'korpsmann

Jäisi 1ss pankkiin. Mutta mitä sillä 5ss:llä sitten tekisi? 2 lisää cacheen ja loput säästöön?
Se 5ss menee pienempipoolisella pelaajalla vähän väkisin cacheen, koska sitä ei voi laillisesti mihinkään muuhunkaan käyttää.

Tässä nyt taitaa olla vähän epäselvyyttä näistä palkkaamisista ja muista. Modeleita ostetaan pooliin guild scribillä, jota on alkuun se 35. Modelit ja upgradet maksavat soulstone costinsa verran scribiä lisätä pooliin. Crewiä tehdessä voi jättää korkeintaan 3 scribiä säästöön, joten on erittäin hyvä idea käyttää vähintään 32.

Poolin koko on kaikkien poolissa olevien modelien ja upgradejen soulstone costien summa (eli alkuun se vastaa käyttämiesi scribien määrää).

Pelin koko määräytyy pelaajien poolien koosta sillä tavoin, että se on pienemmän pelaajan pooli + 5ss. Koska kampanjassa cacheja ei lisätä pooliin (ennen master vs master pelejä), on pienemmällä poolilla pelaavan pelaajan peliin jäävien soulstonejen määrä käytännössä 5, jollei hän päätä jättää jotain poolissaan olevia modeleita tai upgradeja palkkaamatta (tuskin kannattaa alkuun). Jos isomman poolinkin omaava pelaaja päättää palkata kaikki modelinsa, hänelle luultavasti jää vähän vähemmän kuin tuo 5ss käytettäväksi pelin aikana.
Viimeksi muokannut Myyra, Ti 09.06.2015 14:19. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Purging Flame

Roger that. Näillä lähdetään testailemaan siis.
Fiend_

Multa saat lainaan ton 2x Freikorpsmann, Trapper ja Libararian. Moljalta löytyy maalattu Hannah jota voisi kysellä lainaan ja Myyrä varmaan voi lainata kans tuota Hannahia niinkun sunnuntaina, että saadaan sun crewi kasaan siihen asti, että omat tulee.
Purging Flame

Tämä olisi erittäin hieno homma jos onnistuu. Tosiaan nuo meikäläisen figut taitaa tulla aikaisintaan ensi vkolla vasta maahan.
Molja

Viesti Kirjoittaja Molja »

Voin hyvin lainata koko friekorps crewin sunnuntaina, kun muutenkin kulkee mukana.
Joka päivä jotain uutta. Oli kyseessä hyvä tai huono asia.
Sotatonttu

Viesti Kirjoittaja Sotatonttu »

Teillä on ilmeisesti kampanja lähtenyt juuri käyntiin. Siihen ei nyt ihan ehditty mukaan, mutta olisiko ensi viikon tiistaina mahdollista tulla taas kokeilemaan Poroon kaverin kanssa? Sama kaveri mukana ja nyt meillä on molemmilla crew-boksit ja sääntökirjat. En kuitenkaan ole varma, ehdinkö ainakaan itse maalaamaan siihen mennessä valmiiksi, joten lainafigut ehkä kelpaisivat ^__^' Kaverilla on figut vähän pidemmällä ja enemmän aikaa, joten sen McCabe saattaisi olla siihen mennessä valmiinakin. Säännöistä tuntuu olevan jonkunlainen käsitys, mutta varmaan niistä tulisi vielä ainakin jonkin verran kysymyksiä.
NorjanPaavi

Viesti Kirjoittaja NorjanPaavi »

Meitä on tulossa huomenna vissiin ainakin 4 pelaamaan liiga/kampista. En mä usko että siihen hyppääminen mikään ongelma on. Kaksi meistä itseni mukaan lukien aloitan urakan vasta huomenna. Liigaan mukaan vaan Myyrällö viestiä niin luulisin homman olevan sillä selvä.

Neuvoa annetaan varmasti pelin lomassa varmasti, olikos sulla jotain tiettyä lainassa? Mulla on laukussa jotain ylimääräisiä resseri, arcanist, gremlin modeleita mukana. Toki vähän joutuu varautumaan että keskittyminen voi olla omassa pelissä.
Sotatonttu

En meinannut siis huomista, vaan ensi viikolla, viikon päästä tiistaina. Kampanjakin vähän houkuttelisi, mutta mulla on nyt ja myöhemminkin kesällä sen verran menoa, etten usko ehtiväni oikein osallistumaan kunnolla. Joten jätän kyllä tällä kertaa väliin. Viimeksi pelasin Rasputinalla. Kiinnostaisi mielenkiinnosta koittaa jotain muuta, ellen nyt jotenkin ihmeellisesti saa Taraani maalattua siihen mennessä.
Myyra

Mä en luultavasti ole ens viikol viel tiistaina takas stadissa, joten en silloin voi olla avuksi.

Huomenna (tänään) voisin kyllä tulla pelailemaan liigaa tai muuten vaan Malifauxia.
Fiend_

Sotatonttu kirjoitti:En meinannut siis huomista, vaan ensi viikolla, viikon päästä tiistaina. Kampanjakin vähän houkuttelisi, mutta mulla on nyt ja myöhemminkin kesällä sen verran menoa, etten usko ehtiväni oikein osallistumaan kunnolla. Joten jätän kyllä tällä kertaa väliin. Viimeksi pelasin Rasputinalla. Kiinnostaisi mielenkiinnosta koittaa jotain muuta, ellen nyt jotenkin ihmeellisesti saa Taraani maalattua siihen mennessä.
Mä voin tulla ensi tiistaina taas teijän kanssa pelaamaan. :)
Sotatonttu

Fiend_ kirjoitti:
Sotatonttu kirjoitti:En meinannut siis huomista, vaan ensi viikolla, viikon päästä tiistaina. Kampanjakin vähän houkuttelisi, mutta mulla on nyt ja myöhemminkin kesällä sen verran menoa, etten usko ehtiväni oikein osallistumaan kunnolla. Joten jätän kyllä tällä kertaa väliin. Viimeksi pelasin Rasputinalla. Kiinnostaisi mielenkiinnosta koittaa jotain muuta, ellen nyt jotenkin ihmeellisesti saa Taraani maalattua siihen mennessä.
Kiitos, se olis kivaa! Oliskohan jollain tarjota mulle taas crew lainaan? Vaihtelun vuoksi jotain muuta kuin Rasputinaa voisi olla kiva koittaa. En ole niin nirso crewin suhteen, eli melkein kaikki käy. Mieluiten kuitenkin ehkä ihan perus crewboksi, että näkee miten ne toimii sellaisenaan.

Ja eihän kellään sattuisi olemaan uuden mallista fate deckiä, jonka voisi myydä? Sellaista ei tullut tilattua figujen mukana, mutta jälkeen päin ajatellen kivempi olisi pelata sellaisella kuin tavallisella korttipakalla.
Fiend_

Sotatonttu kirjoitti:
Fiend_ kirjoitti:
Kiitos, se olis kivaa! Oliskohan jollain tarjota mulle taas crew lainaan? Vaihtelun vuoksi jotain muuta kuin Rasputinaa voisi olla kiva koittaa. En ole niin nirso crewin suhteen, eli melkein kaikki käy. Mieluiten kuitenkin ehkä ihan perus crewboksi, että näkee miten ne toimii sellaisenaan.

Ja eihän kellään sattuisi olemaan uuden mallista fate deckiä, jonka voisi myydä? Sellaista ei tullut tilattua figujen mukana, mutta jälkeen päin ajatellen kivempi olisi pelata sellaisella kuin tavallisella korttipakalla.
Mulla löytyy kotona vissiin neljä fate deckiä, niin saat multa vaikka "lainaan" siksi aikaa kun omasi saapuu.

Minkä crewin haluat? Löytyyhän noita jokunen. :) Haluatko sitä Ramosta esim. testaa?
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Muut miniatyyripelit”