Keskustelua Kantolaukuista
Keskustelua Kantolaukuista
Toivottavasti meni oikealle alueelle. Tulin miettineeksi uuden laukun hankkimista ja törmäsin interwebsissä Manticin suhteellisen hyvänhintaiseen kantolaukkuun. http://www.manticgames.com/Shop-Home/Battle-Foam.html Onko kenelläkään kokemusta näistä tai voisitteko noin yleensä suositella vastaavanlaisia vermeitä miniatyyrien kuljetusta varten? GW:n omaa sysirumaa muovilaukkua en ole hankkimassa. Joskus olen sellaisen pienen GW:n lootan omistanut ja se ei mielestäni ajanut asiaansa sotakoneiden ja cavalryn kanssa.
/C
edit: linkki korjattu
/C
edit: linkki korjattu
Viimeksi muokannut Corian, Ma 18.06.2012 15:47. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Re: Keskustelua Kantolaukuista
Linkki ei oikein pelitä. *köh* :S
Se jolla kuollessaan on eniten leluja, voittaa.
“Common sense is not so common.” -Voltaire
“Most people would sooner die than think; in fact, they do so.” ― Bertrand Russell
“Most people would sooner die than think; in fact, they do so.” ― Bertrand Russell
Itse olen ollut kovin tyytyväinen tämän lafkan kassiin: http://www.feldherr.net/uk/maxi/maxi-ba ... -case.html
Itsellä yleensä 2 traytä infantrya ja 4 tankkia tuossa laukussa.
Itsellä yleensä 2 traytä infantrya ja 4 tankkia tuossa laukussa.
"Assassins do it from behind"
Onko ostamisen arvoinen?
http://www.fantasiapelit.com/index.php? ... va=_105234
http://www.fantasiapelit.com/index.php? ... va=_105234
Itse olen käyttänyt Sabolia ja Feldherriä.
Army Transport on ihan jees, mutta ainakin viime tietoni mukaan sen kaikki foamit ovat ns. täysleveitä. Ongelmat alkavat siitä, kun pitäisi kustomoida kerroksia eri peleille ja armeijoille. Täysin bulkki-standardi-jalkamies nyt on tietysti aina sama, mutta jo pari osoittavaa kättä ja kepukkaa alkavat vaatia erityisjärjestelyjä. Hirviöt ja koneet taas ovat kaikki erilaisia. Kun kerroksen säätää yhdelle kokoonpanolle sopivaksi, sen kierrätys muita käyttötarkoituksia varten menee vaikeaksi. Tarvittaisiin mieluusti kunnon läjä ylimääräisiä foameja, ja niiden hankinta vaatii aina jonkinlaista toimitusketjua rapakon yli. Ei ole ihan halpaa.
Feldherrillä puolestaan on hieno valikoima laukkuja kirjan kokoisesta mini-paketista täysiin armeijareppuihin. Mikä parasta, nähin mahtuvat samat foamit joko puoli- tai täysikokoisina. Puolikkaita voi siis kustomoida yhdelle tai kahdelle isommalle vehkeelle ja sitten latoa niitä vierekkäin eri yhdistelminä. Blood Bowl -matsiin ja skirmish-peleihin voi lähteä minin tai miniplussan kanssa. Armeijapeleihin voi ottaa tismalleen samat jalkaväki-foamit ja sitten mörköjä päälle. Toimitus on Euroopassa halpaa, etenkin kimppatilauksina. Itse tilaan luultavasti lisää Feldherriä, näistä kahdesta vaihtoehdosta. Joku muu saattaisi vielä olla parempi, mutta ei juuri nyt huvita ryhtyä vielä kolmanteen formaattiin.
Army Transport on ihan jees, mutta ainakin viime tietoni mukaan sen kaikki foamit ovat ns. täysleveitä. Ongelmat alkavat siitä, kun pitäisi kustomoida kerroksia eri peleille ja armeijoille. Täysin bulkki-standardi-jalkamies nyt on tietysti aina sama, mutta jo pari osoittavaa kättä ja kepukkaa alkavat vaatia erityisjärjestelyjä. Hirviöt ja koneet taas ovat kaikki erilaisia. Kun kerroksen säätää yhdelle kokoonpanolle sopivaksi, sen kierrätys muita käyttötarkoituksia varten menee vaikeaksi. Tarvittaisiin mieluusti kunnon läjä ylimääräisiä foameja, ja niiden hankinta vaatii aina jonkinlaista toimitusketjua rapakon yli. Ei ole ihan halpaa.
Feldherrillä puolestaan on hieno valikoima laukkuja kirjan kokoisesta mini-paketista täysiin armeijareppuihin. Mikä parasta, nähin mahtuvat samat foamit joko puoli- tai täysikokoisina. Puolikkaita voi siis kustomoida yhdelle tai kahdelle isommalle vehkeelle ja sitten latoa niitä vierekkäin eri yhdistelminä. Blood Bowl -matsiin ja skirmish-peleihin voi lähteä minin tai miniplussan kanssa. Armeijapeleihin voi ottaa tismalleen samat jalkaväki-foamit ja sitten mörköjä päälle. Toimitus on Euroopassa halpaa, etenkin kimppatilauksina. Itse tilaan luultavasti lisää Feldherriä, näistä kahdesta vaihtoehdosta. Joku muu saattaisi vielä olla parempi, mutta ei juuri nyt huvita ryhtyä vielä kolmanteen formaattiin.
Peikkojen äly on hitaanlainen ja ne epäilevät kovasti kaikkea mikä on niille uutta.
Minä ja pari tuttavaa olemme olleet hyvin tyytyväisiä tähän lafkaan: http://www.krmulticase.com/
Alumiinilaukut ovat tyylikkäitä ja lujia. Pahviset kapsäkit (joihin olen itse tyytynyt toistaiseksi) eivät ole kovinkaan katu-uskottavia, mutta tulevat suunnilleen ilmaiseksi foamien ympärillä mukaan, ja ovat suht lujaa tekoa. Hyvin monenlaisia foameja saatavilla, vissiin mittatilattavanakin.
Army Transportia löytyy kanssa, mutta sanoisin foameja heikohkotasoisiksi ja hankaliksi kuten Dolmot yllä.
Alumiinilaukut ovat tyylikkäitä ja lujia. Pahviset kapsäkit (joihin olen itse tyytynyt toistaiseksi) eivät ole kovinkaan katu-uskottavia, mutta tulevat suunnilleen ilmaiseksi foamien ympärillä mukaan, ja ovat suht lujaa tekoa. Hyvin monenlaisia foameja saatavilla, vissiin mittatilattavanakin.
Army Transportia löytyy kanssa, mutta sanoisin foameja heikohkotasoisiksi ja hankaliksi kuten Dolmot yllä.
Sabolin Armytransport on kyllä ainakin erittäin pätevä.
Sit menee vaikeaksi jos tarvii useampia armeijoita käyttää samoilla foameilla, mutta itselläni on tarkoitus hommata foamit "kaikille" figuille.
Sit menee vaikeaksi jos tarvii useampia armeijoita käyttää samoilla foameilla, mutta itselläni on tarkoitus hommata foamit "kaikille" figuille.
WH40K: Daemons of Tzeentch, Thousand Sons
AoS: Disciples of Tzeentch, Kharadron Overlords
LotR: Forces of Good, Forces of Evil
WM: Undead, Bretonnia
WHFB: Bretonnia
AoS: Disciples of Tzeentch, Kharadron Overlords
LotR: Forces of Good, Forces of Evil
WM: Undead, Bretonnia
WHFB: Bretonnia
Krmulticase on täälläkin käytössä ja ääni sille, todellakin uskaltaa käsitellä sitä alumiinilaukkua vähän "kovemminkin", eikä tarvitse pelätä että mitään hajoaisi kun se tuolla takakontissa matkaa useasti.Lassek kirjoitti:Minä ja pari tuttavaa olemme olleet hyvin tyytyväisiä tähän lafkaan: http://www.krmulticase.com/
-
Zarathustrian
- Peliporukkavalvoja
Täytyy myöntää että itseäni noissa bf:n salkuissa houkuttaa enemmän tuo itse laukku kuin sisällä olevat foamit.
Hakusessa kun olisi laukku minne menisi n.90 figua, 1-2 sääntökirjaa, nopat, ja muutama korttipakka.
Itseäni on vaan pikkuhiljaa alkanut häiritsemään useamman salkun kuskaaminen aina kun figuilla lähtee kotia kauemmas pelailemaan.
Hakusessa kun olisi laukku minne menisi n.90 figua, 1-2 sääntökirjaa, nopat, ja muutama korttipakka.
Itseäni on vaan pikkuhiljaa alkanut häiritsemään useamman salkun kuskaaminen aina kun figuilla lähtee kotia kauemmas pelailemaan.
Itse taivuin tänä keväänä Feldherriin, lähinnä siksi että halusin järjestää figujen varastoinnin uusiksi. Tästä syystä foamit oli mulle isompi juttu kuin varsinainen laukku.
Kirjoittelin niistä jotain arvostelun tapaista:
http://www.smallcuts.net/reviews/
Kirjoittelin niistä jotain arvostelun tapaista:
http://www.smallcuts.net/reviews/
//Mx
Myös täältä ääni Feldherrille. Foamit ovat halpaa kuin saippua, joten niissä on näppärä säilyttää figuja ja heitellä vain tarvittavat foamit figuineen laukkuun, kun lähtee pelaamaan. Erityistä plussaa todella monipuolisista foamien paksuuksista, alkavat muistaakseni 5mm paksusta. Messenger vaikuttaa myös ihan oivalliselta salkulta, johon saa mahtumaan monenlaista muutakin kamaa sisälle. Lisäksi ilmaiset postikulut yli 50€ tilauksille eivät ainakaan haittaa, kaveri mukaan jos ei omat tilaukset riitä.
Painting miniatures is like making love to a beautiful woman... It doesn't happen in real life.
Oi, maalattuja figuja, kuinka söpöä
Öljyväri-tutoriaali
Oi, maalattuja figuja, kuinka söpöä
Öljyväri-tutoriaali
Onko muuten markkinoilla minkäännäköisiä valmiita kuljetusratkaisuja erityisen hankalille figuille (esim erilaiset siivekkäät demonit tms) joista sojottaa siipeä, miekkaa tai antennia joka suuntaan...?
Ainakin Battlefoamilla on tiettyjen figuvalmistajien ehdoilla suunniteltuja standardikoloja figuille joissa ei kovin montaa asentovaihtoehtoa ole, mutta itse olen suosinut noita nypittäviä foamilevyjä joihin voi sitten itse tehdä juuri sen muotoiset kolot kuin omat mestariteokset vaativat. Erityisen suositeltavaa muovifiguille joissa tunnetusti on enemmän konffausvaraa.Flogger kirjoitti:Onko muuten markkinoilla minkäännäköisiä valmiita kuljetusratkaisuja erityisen hankalille figuille (esim erilaiset siivekkäät demonit tms) joista sojottaa siipeä, miekkaa tai antennia joka suuntaan...?
Samoin voin liittyä Feldherrin suosittelijoiden joukkoon, Miniplussalla on kulkenut kivasti sekä pieniä että isoja joukkoja skirmish-peleihin kun sisälle mahtuu kaksi foamilevyä infantrylle ja yksi levy isompibaseisille, tai ihan minkälaisessa konfiguraatiossa haluaakaan laukun täyttää.
Give a warjack coal and you warm him for a day. Give a warjack an axe, and you warm him for his whole life... with coal ripped from the cold dead boilers of his enemies.
Laitoin Feldherrin Maxi laukun ja self adhesive tyyppiset foamit tilaukseen. Hinta oli ehdottomasti kohdillaan verrattuna moniin muihin valmistajiin (~50€ kaikkine kuluineen). Kirjoittelen lisää tuntemuksia kun saan laukun käsiini ja kokeiluun. Jo pelkän kuvan perusteella pitää antaa pisteitä laukun ulkonäöstä, ja etenkin kun sen sai tilattua "plain" vaihtoehtona, eli ilman logoja tai muita härpäkkeitä.
Tilasin joskus seitsemän/kahdeksan vuotta sitten "kenttäherran" olkalaukkumallisen kantolaukun. Siihen en ollut tyytyväinen, koska ukot tippuivat väleistä laukun pohjalle vaikka minkälaiset suojat ja foamit laitoin. Pari vuotta sitten tilasin hardcasen L-kokoisena ja siihen olen ollut tyytyväinen sen verran, että tilasin myöhemmin samanlaisen XL-kokoisena. Hintakin oli kohdallaan.Corian kirjoitti:Laitoin Feldherrin Maxi laukun ja self adhesive tyyppiset foamit tilaukseen. Hinta oli ehdottomasti kohdillaan verrattuna moniin muihin valmistajiin (~50€ kaikkine kuluineen). Kirjoittelen lisää tuntemuksia kun saan laukun käsiini ja kokeiluun. Jo pelkän kuvan perusteella pitää antaa pisteitä laukun ulkonäöstä, ja etenkin kun sen sai tilattua "plain" vaihtoehtona, eli ilman logoja tai muita härpäkkeitä.
Toivottavasti Feldherrin uudemmat olkalaukut ovat parempia kuin vanhat mallit.
Onko sinulla hyvä olo? Älä ole huolissasi, se menee kyllä ohi!
- Exalted One
Oonko vain kauhean pihi, vai oikeasti köyhä, kun tein kantolaukut tarjoustalon ja clas ohlssonin alumiinisalkuista (n. 15€ zippe) ja hain etolasta senttistä ja viisisenttistä superlonia, leikkasin mattoveitsellä oikean malliset kolot ja liimasin senttisen levyn pohjaksi? :-P
"Screw the stupid objective marker! I'll dance around it later, waving your severed heads by the hair!! BFTBG!!!!" -B
En tiedä miten sait mokomaan välejä aikaan, etkö lykännyt sisään kaikkia mahtuvia foameja? vai etkö kiinnittänyt foameihin mukana tulevia pohjalevyjä jne. ?Kuttu kirjoitti:Tilasin joskus seitsemän/kahdeksan vuotta sitten "kenttäherran" olkalaukkumallisen kantolaukun. Siihen en ollut tyytyväinen, koska ukot tippuivat väleistä laukun pohjalle vaikka minkälaiset suojat ja foamit laitoin. Pari vuotta sitten tilasin hardcasen L-kokoisena ja siihen olen ollut tyytyväinen sen verran, että tilasin myöhemmin samanlaisen XL-kokoisena. Hintakin oli kohdallaan.Corian kirjoitti:Laitoin Feldherrin Maxi laukun ja self adhesive tyyppiset foamit tilaukseen. Hinta oli ehdottomasti kohdillaan verrattuna moniin muihin valmistajiin (~50€ kaikkine kuluineen). Kirjoittelen lisää tuntemuksia kun saan laukun käsiini ja kokeiluun. Jo pelkän kuvan perusteella pitää antaa pisteitä laukun ulkonäöstä, ja etenkin kun sen sai tilattua "plain" vaihtoehtona, eli ilman logoja tai muita härpäkkeitä.
Give a warjack coal and you warm him for a day. Give a warjack an axe, and you warm him for his whole life... with coal ripped from the cold dead boilers of his enemies.
Sekä seitsemän tahi kahdeksan vuoden aikana saattaa jonkinlaista tuotekehittelyä ollut tapahtunut ja ehken opittu wanhasta.Pariah kirjoitti:En tiedä miten sait mokomaan välejä aikaan, etkö lykännyt sisään kaikkia mahtuvia foameja? vai etkö kiinnittänyt foameihin mukana tulevia pohjalevyjä jne. ?Kuttu kirjoitti:Tilasin joskus seitsemän/kahdeksan vuotta sitten "kenttäherran" olkalaukkumallisen kantolaukun. Siihen en ollut tyytyväinen, koska ukot tippuivat väleistä laukun pohjalle vaikka minkälaiset suojat ja foamit laitoin. Pari vuotta sitten tilasin hardcasen L-kokoisena ja siihen olen ollut tyytyväinen sen verran, että tilasin myöhemmin samanlaisen XL-kokoisena. Hintakin oli kohdallaan.Corian kirjoitti:Laitoin Feldherrin Maxi laukun ja self adhesive tyyppiset foamit tilaukseen. Hinta oli ehdottomasti kohdillaan verrattuna moniin muihin valmistajiin (~50€ kaikkine kuluineen). Kirjoittelen lisää tuntemuksia kun saan laukun käsiini ja kokeiluun. Jo pelkän kuvan perusteella pitää antaa pisteitä laukun ulkonäöstä, ja etenkin kun sen sai tilattua "plain" vaihtoehtona, eli ilman logoja tai muita härpäkkeitä.
Siinä vaiheessa kun the Captain lopettaa asian puhumisen, tiedän lähteväni varhaiseläkkeelle.
Itse tein Clas Ohlsonin kalaviehepakista sellaiselle 110+ figuurille uuden kodin. Sattumoisin olin vahingossa unohtanut heittää blisterien pehmukkeet mäkeen, niinpä ne on toiminut hyvänä pehmukkeena. Mutta sen verran myötänen, että jonkinverran jouduin tekemään työtä saadakseni kaikki mahdolliset pääfaktionini napit mahtumaan sinne. Onneksi jäi tilaa vielä laajennukselle, mutta valitettavasti vaan jalkaväki figulle. Jos muut moista alkaa harkitsemaan, niin suosittelen oikeasti hommaamaan erilliset kiristysnauhat tai vastaavat siihen, muuten alkaa olla varsinkin metalli painotteisilla figuilla olla rasitetta liikaa kannelle. Muutenkin yleensä olen suosinut noita kalaviehepakkeja noihin pienempään figutarvepelien kuljetuksiin, pääsääntöisesti mitoitettu perus 28mm mittoihin hyvin.Exalted One kirjoitti:Oonko vain kauhean pihi, vai oikeasti köyhä, kun tein kantolaukut tarjoustalon ja clas ohlssonin alumiinisalkuista (n. 15€ zippe) ja hain etolasta senttistä ja viisisenttistä superlonia, leikkasin mattoveitsellä oikean malliset kolot ja liimasin senttisen levyn pohjaksi? :-P
Noille muille meikäläisen pienemmille armeijoille olenkin pohtinut tuota Feldherriä yhdeksi kompaktiksi kokonaisuudeksi, pääsääntöisesti pelkän logistiikan takia. Niille jos sen figun tahi toisen hommaan vuoteen, ei uskoisi tuovan enempää stressiä. Valmis loota, johon tarpeen tullen saa ihan minkä hyvänsä noista pikaprojekteista sisään, pelkästään sisällön takia on aina plussaa. Tämä oikeasti on parhaimpia vaihtoehtoja niille joilla on se 2+ armeijaa olemassa, olipa minkä kokoisia tahansa.
Siinä vaiheessa kun the Captain lopettaa asian puhumisen, tiedän lähteväni varhaiseläkkeelle.