Keskustelua turnauksista
Keskustelua turnauksista
Täässä kun turnausskene varmaan kohta aktivoituu ITS 2015 myötä entistä ehompana, on tullut itselle mieleen, minkälaisia skenaarioita ihmiset haluaisivat tai olisivat valmiita osallistumaan. Skene kun on varsinkin paikallistasolla sen verta pieni, että samoja naamoja tulee väistämättä nähtyä, joten vaihtelua voisi hankkia erilaisilla turnauksilla. Jo ITS 2014 sisälsi useita formaatteja enkä usko, että 2015 tulee ainakaan suureeesti karsimaan niitä. Esimerkiksi pariturnaus, spec ops. turnaus tai vaikka 200 pts. turnaus tuo jo vähän vauhtelua.
Virallisten formaattien lisäksi voisi harkita omintakeisiakin. Itsellä on pyörinyt mielessä esim. hakkeriteemainen turnaus. Skenaariot olisivat hakkeripainoitteisia ja esim. Ariadna saisi sektoriaaleineen ylimääräisiä Wardrivereita paikkaamaan aukkoja. Tai esimerkiksi johonkin tiettyyn maastotyyppiin keskittyvä teematurnaus. Zero-G terrainia ryöstöviljelevä avaruusturnaus ei ehkä ole kaikkein tasapuolisin, ainakaan, jos osapuolten figuurpooli on rajoitetu, mutta tuo sitä kaivattua vaihtelua. Proxyt auttavat.
Ja tässä keskustelussa olisi siis tarkoitus esittää spekulaatioita ja mielipiteitä, selkeämmät suunnitelmat siirtyvät sitten "Tulevia turnauksia" -ketjuun.
Virallisten formaattien lisäksi voisi harkita omintakeisiakin. Itsellä on pyörinyt mielessä esim. hakkeriteemainen turnaus. Skenaariot olisivat hakkeripainoitteisia ja esim. Ariadna saisi sektoriaaleineen ylimääräisiä Wardrivereita paikkaamaan aukkoja. Tai esimerkiksi johonkin tiettyyn maastotyyppiin keskittyvä teematurnaus. Zero-G terrainia ryöstöviljelevä avaruusturnaus ei ehkä ole kaikkein tasapuolisin, ainakaan, jos osapuolten figuurpooli on rajoitetu, mutta tuo sitä kaivattua vaihtelua. Proxyt auttavat.
Ja tässä keskustelussa olisi siis tarkoitus esittää spekulaatioita ja mielipiteitä, selkeämmät suunnitelmat siirtyvät sitten "Tulevia turnauksia" -ketjuun.
- Dr. Icchan
- Viestit: 3418
- Liittynyt: Ti 28.07.2009 21:51
- Paikkakunta: PK-seutu
- Viesti:
Re: Keskustelua turnauksista
Erilaista maastoa olen aina toivonut näkeväni kentällä, kun pelissä kerrankin on sille nyt hyvät säännöt ja niin monella yksiköllä on se maastokyky. Jotenkin niitä ei vain tule aina kuitenkaan käytettyä, kun niille foamikukkuloille on vähän hankala laittaa enää los blockeja. Nyt kirjassa toki tuli muitakin mielenkiintoisia maasto-optioita kuten generaattorihuonetta jne, niitäkin olisi kiva nähdä.
Pariturnaukselle en ihan hirveästi lämpene. Nelinpelit kestävät melkein tuplasti kauemmin kuin normipelit pistekoosta riippumatta, eli pelejä ei päivän aikana saada tarpeeksi pelattua voittajan selvittämiseksi.
Teematurnaukset voisi tosiaan olla mielenkiintoisia, esim. semmoinen missä on käytössä vain 1SWC 300 pisteen listassa tai jotain muuta härskiä :)
Pariturnaukselle en ihan hirveästi lämpene. Nelinpelit kestävät melkein tuplasti kauemmin kuin normipelit pistekoosta riippumatta, eli pelejä ei päivän aikana saada tarpeeksi pelattua voittajan selvittämiseksi.
Teematurnaukset voisi tosiaan olla mielenkiintoisia, esim. semmoinen missä on käytössä vain 1SWC 300 pisteen listassa tai jotain muuta härskiä :)
-
- Viestit: 3734
- Liittynyt: To 22.08.2002 22:54
- Paikkakunta: Leppävaara
Re: Keskustelua turnauksista
Zero-g hakkeriturnaus joo jos on nomad, mutta muille faktioille voi olla tosi kuivaa pelata, joten voi olla että itte jättäsin tällasen ihan suoraan väliin.
Teemoissakin kannatta pitää balanssi mielessä
Teemoissakin kannatta pitää balanssi mielessä
Aliquando Insanire Iucundum Est
- NorjanPaavi
- Viestit: 1700
- Liittynyt: To 21.12.2006 22:08
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Re: Keskustelua turnauksista
- 150 -200 pisteen turnaus jossa yläraja yhdelle modelille 40-45 pistettä?
- Tiimi turnaus jossa 2-4 joukkuetta ja paritukseen jokin kiva setti. Tiimit Factioden mukaan jos mahdollista? Monella kun on kuitenkin jo kaksi tai useampi factio. Sektoriaalit lasketaan vanilla factioniin.
- 300 pisteen turnaus jossa modelin alaraja 30 pistettä?
- Kampanja pohjainen turnaus 150, 200, 300 pisteen rajoilla + voitoista lisä herkkuja rajoihin.
Jotain mit nyt tuli villinä maanatai iltama mieleen. Ei mitään järkevää, mutta ainakin omalla kohdalla tulee yksittäisissä peleissä joskus kokeiltua osaa noista.
- Tiimi turnaus jossa 2-4 joukkuetta ja paritukseen jokin kiva setti. Tiimit Factioden mukaan jos mahdollista? Monella kun on kuitenkin jo kaksi tai useampi factio. Sektoriaalit lasketaan vanilla factioniin.
- 300 pisteen turnaus jossa modelin alaraja 30 pistettä?
- Kampanja pohjainen turnaus 150, 200, 300 pisteen rajoilla + voitoista lisä herkkuja rajoihin.
Jotain mit nyt tuli villinä maanatai iltama mieleen. Ei mitään järkevää, mutta ainakin omalla kohdalla tulee yksittäisissä peleissä joskus kokeiltua osaa noista.
Re: Keskustelua turnauksista
Kyllä muiltakin löytyy esim. ukkoja multiterrainilla ihan tarpeeksi. Ei niitä silti tarvitse samaan turnaukseen laittaa. Ja hakkeriturnauksessa olisi imo se hyvä puoli, että se ajaisi ihmiset kokeilemaan hakkerointia niin hyökkäävänä kuin vastaanottavana osapuolena.Der Dexter kirjoitti:Zero-g hakkeriturnaus joo jos on nomad, mutta muille faktioille voi olla tosi kuivaa pelata, joten voi olla että itte jättäsin tällasen ihan suoraan väliin.
Teemoissakin kannatta pitää balanssi mielessä
Viimeksi muokannut Morze, Ke 25.02.2015 10:55. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Keskustelua turnauksista
Tuo kampanjatyylinen häppeningi jäi mietityttämään takaraivoon ja pohdin asiaa aamulla junassa. Voisi toimia esim. seuraavasti:
Jokaisella on porukassaan kiinteä osa esim. 200 pistettä ja loput 100 pistettä saa valita pelin alussa kun skenaario on tiedossa. Kiinteä osa kerää kokemusta Paradiso tyyliin (eli victrypointeilla voi ostaa joukoille kykyjä/parempaa varustetta). Spec-opsit voisi olla mukana, niin että jokainen xp maksaisi esim. 1-2 pistettä ja joku katto varusteluun.
Mielenkiintoinen osa olisi seuraavanlainen skenaariohärdelli. Jokainen joukko-osasto valitsee "kampanjatavoitteen" ennalta määrätystä listasta (esim. hakkeroi tietty määrä vastustajan yksiöitä/terminaaleja, kerää dna näytteitä vastustajan joukkoja coup de cracettamalla, tuhoa vastarinta, kerää tiedustelutiteoa forward observereilla, ota panttivankeja lähitaisteluvoitoilla, jne.), mutta niin että se pysyy salaisena tietona. Tämä kampanjatavoite toimisi peleissä pelaajan omana tehtävänä, joka antaisi 0-5 pistettä. Sen lisäksi pelikentän mukaisesti olisi vielä yleinen molemmille sama tehtävä, josta saisi 0-5 pistettä (ja jonka perusteella valkattaisiin siis nuo vapaavalintaiset joukot).
Eli pähkinänkuoressa, joka kentällä oma tehtävä josta 0-5 pistettä, vaihtuu jokaiseen peliin (jos uhkaa osua sama niin sumplitaan, tehtäviä enemmän kuin pöytiä, jotta voi päivän mittaan vähän muuttaa hommaa). Jokaisella pelaajalla oma salainen tehtävä josta 0-5 pistettä, pysyy samana läpi päivän. Toisinsanoen todennäköisesti jokainen pelaaja pelaa joka kierroksella erilaisen skenaarion ja ehkä sattumalta pari pelaaja voi päätyä pelaamaan keskenään samanlaiset tehtävät. Lisäksi tuon oman joukon voi näinollen suunnitella ja teemoittaa tehtäväänsä silmälläpitäen.
Kunniaa erikseen yhteispisteissä parhaalle ja parhaalle oman tehtävänsä suorittajalle.
Tällaisen voisi koittaa vaikka järjestelläkin vielä tämän vuoden puolella.
Jokaisella on porukassaan kiinteä osa esim. 200 pistettä ja loput 100 pistettä saa valita pelin alussa kun skenaario on tiedossa. Kiinteä osa kerää kokemusta Paradiso tyyliin (eli victrypointeilla voi ostaa joukoille kykyjä/parempaa varustetta). Spec-opsit voisi olla mukana, niin että jokainen xp maksaisi esim. 1-2 pistettä ja joku katto varusteluun.
Mielenkiintoinen osa olisi seuraavanlainen skenaariohärdelli. Jokainen joukko-osasto valitsee "kampanjatavoitteen" ennalta määrätystä listasta (esim. hakkeroi tietty määrä vastustajan yksiöitä/terminaaleja, kerää dna näytteitä vastustajan joukkoja coup de cracettamalla, tuhoa vastarinta, kerää tiedustelutiteoa forward observereilla, ota panttivankeja lähitaisteluvoitoilla, jne.), mutta niin että se pysyy salaisena tietona. Tämä kampanjatavoite toimisi peleissä pelaajan omana tehtävänä, joka antaisi 0-5 pistettä. Sen lisäksi pelikentän mukaisesti olisi vielä yleinen molemmille sama tehtävä, josta saisi 0-5 pistettä (ja jonka perusteella valkattaisiin siis nuo vapaavalintaiset joukot).
Eli pähkinänkuoressa, joka kentällä oma tehtävä josta 0-5 pistettä, vaihtuu jokaiseen peliin (jos uhkaa osua sama niin sumplitaan, tehtäviä enemmän kuin pöytiä, jotta voi päivän mittaan vähän muuttaa hommaa). Jokaisella pelaajalla oma salainen tehtävä josta 0-5 pistettä, pysyy samana läpi päivän. Toisinsanoen todennäköisesti jokainen pelaaja pelaa joka kierroksella erilaisen skenaarion ja ehkä sattumalta pari pelaaja voi päätyä pelaamaan keskenään samanlaiset tehtävät. Lisäksi tuon oman joukon voi näinollen suunnitella ja teemoittaa tehtäväänsä silmälläpitäen.
Kunniaa erikseen yhteispisteissä parhaalle ja parhaalle oman tehtävänsä suorittajalle.
Tällaisen voisi koittaa vaikka järjestelläkin vielä tämän vuoden puolella.
- Dr. Icchan
- Viestit: 3418
- Liittynyt: Ti 28.07.2009 21:51
- Paikkakunta: PK-seutu
- Viesti:
Re: Keskustelua turnauksista
Tee se. Tee se jo tänään ;)jamovoima kirjoitti: Tällaisen voisi koittaa vaikka järjestelläkin vielä tämän vuoden puolella.
Re: Keskustelua turnauksista
Olen nyt lomalla, kun aivokapasiteetti on vapautunut töistä, vähän pyöritellyt tuota ajatusta eteenpäin ja voisin tällaisen eventin pyöräyttää. Ajankohta olisi varmaan syyskuussa.Dr. Icchan kirjoitti:Tee se. Tee se jo tänään ;)jamovoima kirjoitti: Tällaisen voisi koittaa vaikka järjestelläkin vielä tämän vuoden puolella.
Pähkinänkuoressa sääntöpaketin suuntaviivat olisivat seuraavat:
-300 pisteen listat, joissa 200 pistettä pysyy samana ja loput 100 saa aina vaihtaa skenaarion mukaisesti.
-Tehtävistä saa Paradison mukaisesti kokemuspisteboonuksia, nämä voi kuitenkin käyttää mille vain soltulle, ei pelkälle spec opsille. Spec opsia voi myös kuitenkin pelata, 4xp alussa. Casevacit, cubevacit yms. Paradison mukaan.
-Skenaariot on pöydästä riippuvaisia ja lisäksi jokaisella on oma saman pelistä toiseen pysyvä oma tavoite, joka ei ole avointa tietoa. Omasta tehtävästä 0-4 ja pöydän tehtävästä 0-6 pistettä.
Omia tavoitteita olisi ainakin:
-Omien joukkojen selviytyminen
-Vankien kaappaaminen
-Tiedon keruu (datascan, FO tiettyyn määrään vastustajan joukkoja)
-Väkivaltaisenpi tiedonkeruu (cubejen/verinäytteiden kerääminen kuolleilta vihollisilta)
- Dr. Icchan
- Viestit: 3418
- Liittynyt: Ti 28.07.2009 21:51
- Paikkakunta: PK-seutu
- Viesti:
Re: Keskustelua turnauksista
Cuben lataukseen varmaan tarvitaan hakkeria ja verinäytteen keräämiseen doctor/paramedic? Remoteistakin vois kerätä vaikka keskusyksikön engineerillä.jamovoima kirjoitti: Omia tavoitteita olisi ainakin:
-Omien joukkojen selviytyminen
-Vankien kaappaaminen
-Tiedon keruu (datascan, FO tiettyyn määrään vastustajan joukkoja)
-Väkivaltaisenpi tiedonkeruu (cubejen/verinäytteiden kerääminen kuolleilta vihollisilta)
Onnistuisiko vangin kaappaus esimerkiksi siten, että tiputtaa vastustajan unconscious tilaan ja käy parantamassa doctorilla?
Jonkinlainen dropship mekaniikka on myös kiinnostanut, eli pelaaja saisi kutsua vaikka vuoron viiveellä dropshipin jonnekin templaten kokoiselle alueelle johon voi vangit tai muut arvotavarat lastata ja sitten vielä suojella sitä drop shippiä vastustajan vuoron loppuun asti.
Tässähän itseasiassa kivasti tulee ideoita myös roolipelikamppista varten, senhän pitäisi ilmestyä tässä loppukesästä. Voiski miettiä jotain synergiaa näiden kanssa...
Re: Keskustelua turnauksista
Hyvää settiä! Näin uudempana pelaajana tuntuu, että tärkeintä olisi saada organisoitua toimintaa ja yhdistettyä (PK-seudun) pelaajat. Yhden päivän kolmen pelin turnaukset tuntuvat hyviltä ajatuksilta, harmi, että nyt edessä oleva 2.8. turnaus ei minulle sovi. Skene on sen verran pieni, että päivämäärän pieni doodllaaminen etukäteen ei varmaan olisi mahdoton ajatus?
Kampanja tai vastaava "tavoitteellisten pelien putki" olisi sikäli mahtava, että parhaimmillaan se sitouttaisi pelaajia paljon satunnaisia pelipäiviä paremmin. Jos olisi mahdollista pelata pelejä pelaajien keskenään sopimina aikoina parissa eri paikassa (Happi, Noppakerho, pelaajien omat pöydät), saisi sopivaa kalenterijoustoa aikaan. Toisaalta tosi hyvä juttu voisivat olla myös ennalta sovitut pelipäivät (esim sunnuntait), joihin saa tulla pelaamaan kampanjapelejään. Kampanja voisi huipentua jonkinlaiseen turnaukseen?
Yleisesti kunhan vain järjestetään muutakin kuin satunnaisia pelipäiviä, niin uskon vahvasti, että se houkuttelisi myös uusia pelaajia paljon paremmin. Olisi siisti mainostaa, että "Keväällä alkaa taas uusi kampanja, tuu messiin!"
Suurin ongelma tässä on toki pelaajien, mutta erityisesti järjestäjän aika. Kuka tuollaista kampanjaa lähteekään vetämään, niin kyllä siihen resursseja saa heittää. Samalla toivon jo etukäteen mahdollisilta osallistujilta sitoutumista. Mikään ei ole masentavampaa, kuin nähdä puolien pelaajista kaikkoavan kesken kaiken.
P.S. Mä olen niiiiin messissä roolipelikampanjassa! Toi setting vaikuttaa erinomaisesti siihen soveltuvalta.
Kampanja tai vastaava "tavoitteellisten pelien putki" olisi sikäli mahtava, että parhaimmillaan se sitouttaisi pelaajia paljon satunnaisia pelipäiviä paremmin. Jos olisi mahdollista pelata pelejä pelaajien keskenään sopimina aikoina parissa eri paikassa (Happi, Noppakerho, pelaajien omat pöydät), saisi sopivaa kalenterijoustoa aikaan. Toisaalta tosi hyvä juttu voisivat olla myös ennalta sovitut pelipäivät (esim sunnuntait), joihin saa tulla pelaamaan kampanjapelejään. Kampanja voisi huipentua jonkinlaiseen turnaukseen?
Yleisesti kunhan vain järjestetään muutakin kuin satunnaisia pelipäiviä, niin uskon vahvasti, että se houkuttelisi myös uusia pelaajia paljon paremmin. Olisi siisti mainostaa, että "Keväällä alkaa taas uusi kampanja, tuu messiin!"
Suurin ongelma tässä on toki pelaajien, mutta erityisesti järjestäjän aika. Kuka tuollaista kampanjaa lähteekään vetämään, niin kyllä siihen resursseja saa heittää. Samalla toivon jo etukäteen mahdollisilta osallistujilta sitoutumista. Mikään ei ole masentavampaa, kuin nähdä puolien pelaajista kaikkoavan kesken kaiken.
P.S. Mä olen niiiiin messissä roolipelikampanjassa! Toi setting vaikuttaa erinomaisesti siihen soveltuvalta.
"Söpö sixpackmonsteri!" -kauneinta mitä Nightbringeristä on koskaan sanottu
Re: Keskustelua turnauksista
Lisätään vielä yksi kommentti. Mä olen mehuissani ajatuksesta, että kampanjaan sisältyisi myös "korkeampi strateginen elementti", esim jonkinlainen kartta, jolla joukkojaan voisi liikutella tai jotakin vastaavaa. Vastaavasti toimisi myös jonkinlainen (tarinallinen) kampanja, jossa tehtävät sitoutuvat toisiinsa ja omilla valinnoillaan voi vaikuttaa tarinan suuntaan.
"Söpö sixpackmonsteri!" -kauneinta mitä Nightbringeristä on koskaan sanottu
Re: Keskustelua turnauksista
Tuollainen kunnollinen tarinallinen kampanja olisi kyllä upea, mutta vaatii kyllä myös aika asialle omistautuneen pelinjohtajan ja myös pelaajat. Aika monta figukampanjaa vetäneenä ja osallistuneena tuppaa aina käymään niin, että joku ei vaan kerkeä tai jaksa pelailla ja joku toinen pelaa senkin edestä. Eli tasapainoisesti kaikille yhtä hienoa kampanjaa on hankala vetää. Kunnon tarinallinen kampanja onnistuukin melkein parhaiten kahden pelaajan kesken. Oli minulla silti ajatuksena jotain tarinaa tähän kirjoittaa. Paradiso on miun mielestä parasta settiä tässä pelissä, vaikka säännöissä ja skenaarioissa pieniä aukkoja onkin.
Ja dropship tulee esiintymään kyllä yhdessä skenaariossa. Pitää saada katsos joku motivaatio saada oma arvus lighter maaleihin :)
Doodle voisi olla hyvä. Samalla saa vähän kartoitettua kuinka paljon pitää kehitellä skenaarioita. Tuostahan voi sitten hyvin jatkaa samaa kampanjaa. Pelattiin toissavuonna suht pitkä 40k kampanja, joka onnistui aika hyvin. Samoja periaatteita voisi hyvin noudattaa.
Ja dropship tulee esiintymään kyllä yhdessä skenaariossa. Pitää saada katsos joku motivaatio saada oma arvus lighter maaleihin :)
Doodle voisi olla hyvä. Samalla saa vähän kartoitettua kuinka paljon pitää kehitellä skenaarioita. Tuostahan voi sitten hyvin jatkaa samaa kampanjaa. Pelattiin toissavuonna suht pitkä 40k kampanja, joka onnistui aika hyvin. Samoja periaatteita voisi hyvin noudattaa.
Re: Keskustelua turnauksista
Suoraan esim. Remoteihin, cubeihin jne. Liittyviä tehtäviä ei oikein voi olla, kun ne on niin vastustajariippuvaisia. Ei ole oikein kivaa, jos oman tehtävän suorittaminen on mahdotonta, kun vastaan tuleekin Ariadnaa. Mutta lääkäreihin liittyvä tehtävä voisi olla ihan hyvä. Vankihommiin mietin jotain stunnipanoksia/lähishyökkäyksiä ja unconscious vihun casevaccaamista. Tuon Cuben/verinäytteen kerääminen oli tarkoituksena olla sellainen vähän haastavampi annihilointi, jossa kuolleista joukoista tulee objektiiveja joita voi käydä coup de gracaamassa raadoilta.Dr. Icchan kirjoitti:Cuben lataukseen varmaan tarvitaan hakkeria ja verinäytteen keräämiseen doctor/paramedic? Remoteistakin vois kerätä vaikka keskusyksikön engineerillä.jamovoima kirjoitti: Omia tavoitteita olisi ainakin:
-Omien joukkojen selviytyminen
-Vankien kaappaaminen
-Tiedon keruu (datascan, FO tiettyyn määrään vastustajan joukkoja)
-Väkivaltaisenpi tiedonkeruu (cubejen/verinäytteiden kerääminen kuolleilta vihollisilta)
Onnistuisiko vangin kaappaus esimerkiksi siten, että tiputtaa vastustajan unconscious tilaan ja käy parantamassa doctorilla?
Jonkinlainen dropship mekaniikka on myös kiinnostanut, eli pelaaja saisi kutsua vaikka vuoron viiveellä dropshipin jonnekin templaten kokoiselle alueelle johon voi vangit tai muut arvotavarat lastata ja sitten vielä suojella sitä drop shippiä vastustajan vuoron loppuun asti.
Tässähän itseasiassa kivasti tulee ideoita myös roolipelikamppista varten, senhän pitäisi ilmestyä tässä loppukesästä. Voiski miettiä jotain synergiaa näiden kanssa...
- Dr. Icchan
- Viestit: 3418
- Liittynyt: Ti 28.07.2009 21:51
- Paikkakunta: PK-seutu
- Viesti:
Re: Keskustelua turnauksista
Aattelin, että se olis semmonen "suorita yksi näistä" tyyppinen.jamovoima kirjoitti: Suoraan esim. Remoteihin, cubeihin jne. Liittyviä tehtäviä ei oikein voi olla, kun ne on niin vastustajariippuvaisia. Ei ole oikein kivaa, jos oman tehtävän suorittaminen on mahdotonta, kun vastaan tuleekin Ariadnaa.
Suurvaltoja voisi esimerkiksi kiinnostaa verinäytteet Ariadnan Antipodeista tai Dogwarrioreista, Ariadnaa puolestaan voi hyvinkin kiinnostaa remotejen hallintajärjestelmät. Voisi periaatteessa miettiä ihan myös jotain eri factioneihin liittyviä objektiiveja. Alephia esimerkiksi voisi kiinnostaa kovastikin Nomadien hakkerit jos niitä saisivat vangeiksi kaapattua.
Combinea kiinnostaisi varmasti mikä tahansa characteri ihmisten faktioista.
Eli olis niinku yllätysobjektiiveja tai bonusobjektiiveja, jotka voi suorittaa vain kerran koko kampanjan aikana.
Re: Keskustelua turnauksista
Joo, kuullostaa ihan hauskoilta ideoilta. Nuo minun listaamani ajatukset oli suunniteltu täysin sellaista kolmen pelin päiväkampanjaturnaushäppeningiä silmälläpitäen.
Re: Keskustelua turnauksista
Ei suoraan turnaukseen liity, mutta joskus olen ideoinut isompaa skenaariota Battlefield -pelisarjan rush -pelimuodon pohjalta. Pelipöytä olisi kokonaisuudessaan 8'*4', mutta aukeaisi 2' vyöhykkeinä sitä mukaa kun hyökkääjä suorittaisi tehtävää, uudet tuhottavat konsolit olisivat aina uudella sektorilla. "Vanhoilla" alueilla olevat figuurit muuttuisivat irregulareiksi tietyn ajan kuluessa, ehkä jopa impetiouseiksi, kunnes saapuisivat uudelle alueelle, joten rähinän keskipisteenä toimisi tuttu 4'*4' alue. Figuureja saisi spawnata poolista tietyillä ehdoilla, kummallakin osapuolellla on rajallinen pistepooli niin reservissä olevista mahdollisista figuureista, pöydällä kerrallaan olevista figuureista, spawnattavien figuurien pistehinta, kuin myös kerrallaan vuoron alussa spawnattavista figuureista (esim. 800 pisteen pooli, pöydällä saa olla kerrallaan 400 pistettä, spawnata saa 400 pistettä, tämä resetoituisi aina jos vastustaja onnistuu läpäisemään alueen, kerrallaan saa spawnata 50 pisteen edestä, tai vaihtoehtoisesti yhden figuurin ilman pisterajoitusta).
Varmaan tarvitsee vielä kosolti lisäsääntöjä ja -rajoituksia, mutta voisi toimia esimerkkinä isommasta skenaariosta ilman, että säännöt alkavat yskiä figuurien paljoudesta.
Varmaan tarvitsee vielä kosolti lisäsääntöjä ja -rajoituksia, mutta voisi toimia esimerkkinä isommasta skenaariosta ilman, että säännöt alkavat yskiä figuurien paljoudesta.
- Dr. Icchan
- Viestit: 3418
- Liittynyt: Ti 28.07.2009 21:51
- Paikkakunta: PK-seutu
- Viesti:
Re: Keskustelua turnauksista
Nykyinen ITS kausi on näköjään päättymässä 31.1.2016, eli juuri Talvisota turnauksen jälkeen. Uusi kausi sitten alkaisi helmikuun lopussa. Menis kyllä aika passelisti, voidaan rehellisesti pelata Talvisota vielä ITS2015 säännöillä. Tuloksetkin voi vielä ilmoittaa 7.2 asti.