Tuorein projektini. Viimeisestä onkin jo useita kuukausia, koska projekti vähän venyi. Osaksi siksi, että aluksi aloittamani työ kirjaimellisesti hajosi käsiin, ja päätin jättää sen kesken.
Solomonista, joka siis perustuu Batmanin Arkham-peleihin, tuli minusta ihan hieno. Käytin tosin hyvin pitkälti pakkauksen kuvaa mallina, koska ajattelin sen vastaavan aika hyvin pelin hahmoa. Eli ei mitään sen ihmeempiä lisäyksiä siihen. Olen pelannut Arkham cityn läpi, mutta en muista juuri hahmon ulkonäköä väreineen, vaikka se ihan hauska herra Hyden kaltainen hirviö onkin. Skulti oli ihan ok, mutta aika paljon siinä oli kittaamista ja epätasaisuutta. Muutoin näyttävä skulpti.
http://www.coolminiornot.com/388421
Solomon Grundy (DC-comics)
- Gorkiporki
- Sotavasaran Maalaajamestari 2008
Solomon Grundy (DC-comics)
Viimeksi muokannut Gorkiporki, Ma 02.11.2015 11:53. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Modern cars - they all look like electric shavers.
Re: Solomon Grundy (DC-comics)
On kyllä hieno! Tässä on itselle vähän haastetta ja tavoittelemista. Olisi hieno päästä seuraamaan, kun maalaat. Voisin vaikka oppia jotain.
O: Necromundaa, Mordheimia LotR:ia. Laita YV.
Blogini pienoismalleista FB
Pienoismallimarketti kaikki vallejon maalit täältä
Mordheim kirjasto
Blogini pienoismalleista FB
Pienoismallimarketti kaikki vallejon maalit täältä
Mordheim kirjasto
- Gorkiporki
Kiitos. Onhan se maalauksenkin opettelu melko haastavaa, mutta ajanmittaa siinä kehittyy. Kannattaa välillä kokeilla maalata joatin figuja ihan vain koristeeksi. Pelikäyttöön maalatessa kun joutuu ihan välillä järkisyistä tinkimään monista jutuista. Riippuu toki pelistä ja sen figumäärästä.
Olen joskus miettinyt, että haluaisivatko ropeconissa ehkä uusia henkilöitä maalaustyöpajoihin neuvomaan, mutta en tiedä noista pedagogin taidoistani. Se on vähän eri asia opettaa maalausta, kuin vaan maalailla itse. Monesti conit ovat myös sellaiseen aikaan, että ei sinne oikein pääse lähtemään. Kyllä netistäkin jotain oppeja saa ilmaiseksi, mutta itse melkein ostaisin jotain noiden huippujen dvd-levyjä. Tuubista löytyy aika vähän mitään sellaisia. Moni keskittyy enemmän armaijan maalaukseen yms. Toki hyödyllistä sekin tieto.
Olen joskus miettinyt, että haluaisivatko ropeconissa ehkä uusia henkilöitä maalaustyöpajoihin neuvomaan, mutta en tiedä noista pedagogin taidoistani. Se on vähän eri asia opettaa maalausta, kuin vaan maalailla itse. Monesti conit ovat myös sellaiseen aikaan, että ei sinne oikein pääse lähtemään. Kyllä netistäkin jotain oppeja saa ilmaiseksi, mutta itse melkein ostaisin jotain noiden huippujen dvd-levyjä. Tuubista löytyy aika vähän mitään sellaisia. Moni keskittyy enemmän armaijan maalaukseen yms. Toki hyödyllistä sekin tieto.
Vähän, totta, mutta kumminkin löytyy:Gorkiporki kirjoitti:Kiitos. Onhan se maalauksenkin opettelu melko haastavaa, mutta ajanmittaa siinä kehittyy. Kannattaa välillä kokeilla maalata joatin figuja ihan vain koristeeksi. Pelikäyttöön maalatessa kun joutuu ihan välillä järkisyistä tinkimään monista jutuista. Riippuu toki pelistä ja sen figumäärästä.
Painting Buddha on huipputasoa ja sitä palstalla pari kertaa jo mainostanutkin: https://www.youtube.com/playlist?list=P ... SiXCuLp2gU
Myös käyttäjä "projectionniste":lla on esim. Fernando Ruizn ja Pepa Saavedran videoita, jotka ovat ns. oikeita figuurimaalareita, mutta kuvanlaatu heittelee ja kieli myös. Tekniikkaa kuitenkin näkee jos on mielenkiintoa katsella: https://www.youtube.com/user/projectionniste
Mitä itse figuun tulee, niin nättihän tuo on ku mikä. Kivat hailakat sävyt ja keltainen paita on hyvä idea tuoda kontrastia muuten synkeään figuun. Tietty perinteinen vastaväri-asettelu kelta-purppura toimii muutenkin. Kuvausvalokin voi tehdä omat temppunsa, onko luonnossa noin synkkä? Näyttää aavistuksen hämärältä valotus.
Nuo Batman-figut on kyllä komeita nappeja ja tämä maalaus tuo sene sille hienosti. Erityisesti pidän takin kuviosta, joskin tukan väri pistää silmään (lähinnä hahmolla on lähes aina harmaa tukka, mutta tämä on henkilökohtainen mania). Erittäin hienoa, mielelläni näkisin muitakin DC:n sankareita ja konnia käsissänne.
Uusia henkilöitä kyllä tarvittaisiin Ropeconin maalauspöydille, eli mukaan vaan jos innostaa. Siinä nopeasti oppii sen sopivan opetustyylin. Siellä on vaan enemmän sitä perustason opetusta, joten hurjia showcase-juttuja ei oikein pääse tai ehdi opettamaan. Muutama tyyppi taisi vaan kysyä apua vaativampien tekniikoiden suhteen.Gorkiporki kirjoitti:Olen joskus miettinyt, että haluaisivatko ropeconissa ehkä uusia henkilöitä maalaustyöpajoihin neuvomaan, mutta en tiedä noista pedagogin taidoistani. Se on vähän eri asia opettaa maalausta, kuin vaan maalailla itse.
- Gorkiporki
Kiitos kommenteista. Kuvausvalo voi vähän vaikuttaa, mutta yleisesti ottaen figu on aika tummilla sävyillä tehty, jos sitä meinasit. Keltainen on kyllä aika tumma ja pikemminkin sellaista ruskeankeltaista.marke kirjoitti: Kuvausvalokin voi tehdä omat temppunsa, onko luonnossa noin synkkä? Näyttää aavistuksen hämärältä valotus.