"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Mig jimenez-maalit, kokemuksia?

Miniatyyrien maalaukseen, konvertoimiseen sekä maastontekoon liittyvät kinkkiset kysymykset ja ongelmat.
FlounderTheAlmighty

Mig jimenez-maalit, kokemuksia?

Viesti Kirjoittaja FlounderTheAlmighty »

Törmäsin tässä vastoittain Mig Jimenez-maaleihin ja varsinkin nuo chipping/weathering effectit näyttää aika mielenkiintoisilta. Hintaluokkakin on kohdallaan. Täytyy tietysti itse kokeilla, mutta ajattelin ensin täällä kysäistä onko kyseisistä maaleista käyttökokemuksia ja minkälaisia on suhteessa vaikka Vallejo Model- tai GW:n värien kanssa? Chipping-efektien lisäksi erityisesti kiinnostais metallimaalit koska GW:n vastaavat on pirun kalliita.
Nysse

Re: Mig jimenez-maalit, kokemuksia?

Viesti Kirjoittaja Nysse »

Itse olen käyttänyt noita Mig Jimenezin (ja AK Interactiven missä herra oli ennen mukana) tuotteita suht paljon vanhennuksessa. Pääosin emaliwasheja ja erilaisia valumien tekemiseen tarkoitettuja litkuja, sekä noita eri pigmenttejä ja mutatuotteita. Kummankin tason chipping effects tuotteita tullut kokeiltua myös.

Vallejon kanssa toimii hyvin ja ainakin oman ymmärrykseni mukaan Vallejo myös tekee Migin tuotteet. Samoin AK:n vanhat olivat Vallejon tekemiä, mutta lopettivat yhteistyön silloinkun Mig potkittiin pihalle AK:sta.

Chipping effecteistä kannattaa ehkä pysyä vain siinä kevyemmässä versiossa. Heavy Chipping Effects poistaa ihan oikeasti isoja alueita maalia ja jäljen kontrolloiminen ei ainakaan omasta mielestä ole kovin helppoa. Scratches effectistä olen tykännyt itse paljon enemmän. Hammastikulla helppo poistaa tarkasti mistä haluaa ja jälki on muutenkin ehkä vähän realistisemman oloista. Pohjatyöt (tasainen maalipinta + kiiltolakka) kun tekee hyvin noi on helppo käyttöisiä.

Noi washit on erilaiten öljy, ruoste yms. valumien tekemiseen aika huippukamaa. Varsinkin jossain panssarivaunujen säestyksessä todella näppäriä kun eka voi washata koko vehkeen, parin tunnin päästä pyyhkii ylimääräiset pois valumissuunnan mukaisesti ja sitten hienosäätöö muutamalla erisävyisellä valumaefektillä.

Aika varauksetta voin Migin tuotteita suositella, ei ole tullut vielä huonoja vastaan. AK Interactiven vanhat tuotteet ovat käytännössä identtisiä Migin nykytuotteiden kanssa (sama tehdas, samat reseptit). Niiden uusista ei ole niin hyviä kokemuksia, monet maalit ollu kiinteää tahnaa purkissa jne.
Nopat & Taktiikka Ry
Pääkaupunkiseudun pelikerho

Figuharrastetta insinöörin putkiaivoilla: Engineered Gaming
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Maalaus, konverttaus ja maiseman teko”