"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Defilerin jalat

Miniatyyrien maalaukseen, konvertoimiseen sekä maastontekoon liittyvät kinkkiset kysymykset ja ongelmat.
Abu
Peliporukkavalvoja
Viesti:

Defilerin jalat

Viesti Kirjoittaja Abu »

Niin, onko Defilerin jalkojen tarkoitus olla "lötköjä", vai onko siinä jokin kikka miten ne saa jäykiksi? Entä pitääkö Defileriä jotenkin tasapainottaa?
"Eikö ole aika hyvä muodostaa mielipiteensä sillä tavalla, että katsoo mitä mieltä joku urpo on, ja on itse eri mieltä."
KyberAntti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja KyberAntti »

Liima on ihan kätevä keksintö. Mikäli sen aikoo laittaa saisomaan kaikilla kuudella ulokkeellaan, ei minkäänlaista tasapainotusta juuri tarvitse. Jos ne eturaajat laittaa jotenkin sohivaan asentoon, tulee siitä koko kiikkerä peli, näin siis ainakin minulla, mutta kyllä se pystyssä pysyy jos ei kauheasti töni.
Thereafter, the world came to know an age of darkness...
Abu
Peliporukkavalvoja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Abu »

Ookkei, elikkä sitä liimaa kannattaa kuitenkin käyttää vaikka ne petskules:een ohjeet sen kieltää :D . Kiitos avusta!
"Eikö ole aika hyvä muodostaa mielipiteensä sillä tavalla, että katsoo mitä mieltä joku urpo on, ja on itse eri mieltä."
KyberAntti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja KyberAntti »

Juu kyllähän siinä se ideaalitilanne, että ne olis kokoajan erikseen posettavissa, on koko mahdoton. Pysyyhän ne tarpeeks tiukkana jonkun aikaa kokoomisen jälkeen, mutta kyllä ne lopulta löystyy. Parempi vaan säästyä kaikelta murheelta, minkä ne liimaamattomat jalat tuottaa ja liimata ne vaan samontein kunnolla asentoonsa.
Thereafter, the world came to know an age of darkness...
Vlad

Viesti Kirjoittaja Vlad »

Itse tein 'karhennuksen' toiseen defilerin jalkoihin. Eli viiltelin kevyesti jalkojen kiinnityskohtien sisäpinnat rosoisiksi (olin liimannut defilerin tiukasti kiinni kahden keskiosan väliltä). Rosoisuus poisti lötköisyyden oikein tehtynä.

Toiseen defileriin laitoin vain 2-3 liimakerrosta poistamaan liian väljän toleranssin jalan pallonivelen ja kiinnityskohdan välillä (huom: siis en liimannut jalkaa kiinni).

Kummatkin tavat toimivat itselle varsin hyvin.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Maalaus, konverttaus ja maiseman teko”