"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

(ha´luan tietää)Miten saat hienot baset käyttäen hiekkaa?

Miniatyyrien maalaukseen, konvertoimiseen sekä maastontekoon liittyvät kinkkiset kysymykset ja ongelmat.
Andromedus

(ha´luan tietää)Miten saat hienot baset käyttäen hiekkaa?

Viesti Kirjoittaja Andromedus »

Miten saat hienot baset käyttäen hiekkaa sekä värejä? on tietenkin noita muovisia osia aika paljon mutta miten sais hyvän beissin Space Wolffeille jotka ovat yleensä katutaistelijoita?
On se kumma että sain potkut työstäni vaikken mitään tehnyt.
maddog

Viesti Kirjoittaja maddog »

No, jos katua haluat imitoida, niin tee niin että maalaat hiekan keskiharmaalla, ja brushaat sitten vaaleanharmaalla. Sitten peset ruskean ja sinisen inkin seoksella (tämä seos antaa harmaalle luonnollisemman sävyn kuin suora musta) Näin sinulla on soramaasto.

Sitten viimeistelyyn: Kaupunkibasessa ei ruohoa kannata käyttää. Sen sijaan voisit lisätä baseihin roskaa jota kaupungin kaduilta yleensä löytyy: jäätelöpapereitä, suklaapapereita (voi leikellä aidoista kiiltelevistä jätsipapruista jos haluaa tai tehdä foliopaloista). myös sanomalehden sivuja voi skannata ja pienentää ja siten tulostaa jolloin saa aitoja lehdensivuja lentelemään mariineiden jalkoihin. Tupakka-askeja, tyhjiä pulloja jne sitten mukaan niin siitä se lähtee
mauno
Valvoja

Viesti Kirjoittaja mauno »

Katukiveystä voi tehdä greenstuffista todella helposti. Levität ohuen tasaisen pinnan stuffia baselle (ei tarvi toki peittää koko basea, jolloin loppuosa basesta voi olla hiekan peitossa ja laatat ikäänkuin pilkistävät hiekan tai muun roskan alta). Sitten teet stuffiin mieleisesi laattakuvion ja laattojen mahdollset kolot ja säröt.

Itse olen tehnyt harmaita suorakulmaisia kivisiä laattoja, ja maalannut MP:n tumman harmaalla, jonka jälkeen pessyt ne hieman ohennetulla mustalla musteella. Tämän jälkeen drybrushannut hieman MP:n vaalean harmaalla, jonka jälkeen ohennettu Brown Ink syvennyksiin. Lopuksi vielä lopullinen drybrushaus vaalean harmaalla.
Andromedus

Kiitos todella paljon molemmille. Oisko mitään vinkkejä jos haluuu tehdä ihan hullun hienon basen? Oisko kuvia laittaa?
ChaosBonzai

Viesti Kirjoittaja ChaosBonzai »

Teen itse aina baseni samalla mekaniikalle eli:

1.Sairaan pientä hiekkaa liimaat koko basen täyteen
2.Pohjamaalaat basen mustalla
3.Drybrushaat bestial brownilla
4. -||- snakebite leatherilla
5. -||- vomit brownilla
6.Heität static grassin huomiota kaipaaviin kohtiin
7.Teet greenstuffista jotain sieniä tai lehtiä siihen.
(7. kohta ei välttämätön)

ChaosBonzai kiittää
baretul

Viesti Kirjoittaja baretul »

Susitelen tekemään ne kamat ennenkuin flockaa tai laittaa hiekan siihen baseen, eli älä rupea kikkailemaan mitään enää sen jälkeen kun se on maalattu, korkeintaan brushailee jotain staticcia.
Rokottaja

Viesti Kirjoittaja Rokottaja »

Nopean ja ihan hienon kallioalustan saat, kun laitat hiekkaa baseen, maalaat mustalla kokonaan ja kun se on kuivunut, drybrushit sen harmaalla käyttäen suurta pensseliä (tankbrush).
Siihen sitten pieniä ruohomättäitä statik grassista.
Andromedus

Uusin tapa tehdä miun beissit:

0. Teen Greenstuffista jotain kivikasoja tai laatoitusta siihen
1. Laitan siihen hiekkaa
2. Laitan jotain vielä(esim yhdessä on örkin käsi tulossa kivien alta)
3. Pohjamaalaan mustalla
4. Värjään codex greylla
5. Drybrushaan fortress greylla
6.Laitan ruskeen ja mustan inkin

0 kohta ei ole pakollinen koska olin jo osan maalannut jo ennenkuin kävin tekemään beissiä. Irrotin kuudesta beissin ja lisäsin tuota kivitystä tai niitä kivikasoja. Yhden kivikasan alta tulee örkin käsi ja yhdestä törröttää metalliputki. Tein myöslentoreppu ryhmälle beissit, niistä sain 3 irroitettua. Laitan kuvia jos pystyn laittamaan.
Rune
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja Rune »

Minä en ainakaan lähde ihan paljaaltaan tekemään mitään laatoitusalustoja mordheim ukoilleni ennen kuin olen saanut jotain base tietoa niiden tekemisestä. Olisiko jotain tarkkaa ohjetta, kuinka se tehdään ja kuvat vaiheittain greenstuffin asettamisesta maalaamisen eri vaiheisiin. Olisin itseasiassa suhteellisen kiitollinen jos joku viitsisi nähdä vaivaa, pitäisi saada hyvän näköiset alustat... Ja uusia tekniikoita on aina hyvä oppia.
#Ostium
http://cabal-ostium.blogspot.fi/

For a Pessimist, I'm pretty Optimistic
baretul

Viesti Kirjoittaja baretul »

Rune kirjoitti:Minä en ainakaan lähde ihan paljaaltaan tekemään mitään laatoitusalustoja mordheim ukoilleni ennen kuin olen saanut jotain base tietoa niiden tekemisestä. Olisiko jotain tarkkaa ohjetta, kuinka se tehdään ja kuvat vaiheittain greenstuffin asettamisesta maalaamisen eri vaiheisiin. Olisin itseasiassa suhteellisen kiitollinen jos joku viitsisi nähdä vaivaa, pitäisi saada hyvän näköiset alustat... Ja uusia tekniikoita on aina hyvä oppia.
Eipä ole enkä uskoettä tuleekaan :D, tuollanen step by step jutun tekeminen voi kestää todella kauan. Itse joskus tein 1 hahmosta minkä maalaus olisi normalisti kestänyt 1-2h niin kestikin päälle 4h.

Tosin voinhan tehdä pikaisesti tässä ja nyt teksillä pelkästään miten tuon teen :D. Ensiksi kun olen irroitanut metalli jämät, veistänyt valujäljet jne hahmosta, niin liimaan sen baseen, sitten levitän gs:ää siihen painelen sitä ensiksi sormilla sitten sculpting toolilla. Tämän jälkeen rupean vain painelemaan laattojen rajoja sculpting toolilla, ja tarkentamaan reunoja jne, myöhemmin ehkä vielä lisään tai poistan stuffia riippuen hieman tapauksesta. Tämän voi myös tehdä niin että tekee ensiksi laatotuksen, jos laatotuksesta on tulossa hivenenki paksu, kannattaa se tehdä ensin, pari viimeistä laatoitusta tein ennen kuin laitoin hahmon siihen.

Sculptaus on siitä jännä juttu, että siihen ei löydy kovin helposti mitään selviä ohjeita, esim jotkut step by step ohjeet olisivat aivan hyödytömät tälläisessä asiassa, kukaan ei tee missään simple stepeissä skulptureja, vaan piekkminkin kokoajan muovaa painaa takas sivelee jne... jos olisi tuollainen helppo kaava miten tehdä laatoitus, postaisin sen oitis tänne :D.

Voisin suositella jotain rasvaa, tai vaikkapa vain vettä green stuffin kanssa, itse käytän pelkstään vettä, paitisi jos teen skulpti alustaa tarvitsevaa puuhaa kuten lehtiä lippuja jne. Sitten gw:een skulptaus tooli on hyvä, samoin hammas tikut, neulat jne, hyvä idea on laittaa super liimalla ja poralla neula kynän päähän kätevä tooli. Hobby pointissa myydään kätevää pallo pää toolia erittäin kätevä joissakin kohdissa hinta taisi olla 5E, sculpting tool setti sudesta noudetuna taisi olla 13 vai 15E siinä tuli 6 kätevää toolia.

Skulptauksessa on hieman sama kuin maalauksessa eli siis vain tekemällä sitä saa harjaanutettua käden hyvin tuohon puuhaan. Skulptauksessa on vielä sekin hauska että sitä voi tehdä missä vain ottaa aineet, vesikipon, toolit ja hahmon messiin vaikkapa olohuoneen sohvalle tai kesällä parvekkeelle ja rupee skulptaamaan.
jullevi
Valvoja

Viesti Kirjoittaja jullevi »

Rune kirjoitti:Minä en ainakaan lähde ihan paljaaltaan tekemään mitään laatoitusalustoja mordheim ukoilleni ennen kuin olen saanut jotain base tietoa niiden tekemisestä. Olisiko jotain tarkkaa ohjetta, kuinka se tehdään ja kuvat vaiheittain greenstuffin asettamisesta maalaamisen eri vaiheisiin.

Katukivetystä muistuttavia alustoja voi toki tehdä muutenkin kuin green stuffista tai muusta vastaavasta. Helpoin tapa lienee leikata sopivan paksuisesta pahvista/plasticardista halutun muotoisia kappaleita ja liimata ne baseen. Jos käytät pahvilaattoja ja liimaat äijän laattojen päälle, niin voi olla että pahvi kuitenkin repeytyy kovassa käytössä, joten on suositeltavaa vetää pahvin päälle muutama kerros ohennettua PVA:ta tai pinnata figu alustalle.

Itse teen parhaillaan skinkeille temppelikivetys -alustoja niin, että liimaan ensin beissin kokoisen pahvinpalan alustalle, ja liiman kuivuttua piirrän lyijykynällä haluamani laatoituksen, jonka jälkeen kaiverran(!) laattojen välit erittäin terävällä kirurgiveitsellä. Tämän jälkeen liimaan supergluella hiekkaa/soraa/kalloja, kasveja ynnä muuta sälää alustaan, ja lopuksi pistän muutaman kerroksen watered-down pva:ta ainakin hiekattoman laatoituksen päälle. Tämä saattaa kuullostaa työläämmältä kuin laattojen liiimaaminen yksitellen, mutta ei välttämättä ole, sillä tässä tarvii kuitenkin liimata vain yksi pala. Boonuksena kaiverrusmetodissa on tietysti se, että kiveykseen voi kaivertaa erinäköisiä kuvioita (esim ornamenttejä (sp?)), mitä on käytännössä mahdoton liimaamalla saada aikaan.
"It's a great excuse to start collecting ANOTHER army. One can never have enough armies and starting a new one is always exciting."
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Maalaus, konverttaus ja maiseman teko”