Eli. Millä ihmeellä revellin muovisia sotilaita saa liimattua? Muoviliima joka on toiminut mainiosti GW:n figujen kanssa saa vain näennäis liimauksen aikaan. Pysyy itsestään pystyssä vaikka ilman liimausta ei mutta koskeppa sotilaaseen ja hups. Sotilas kaatui.
Pitääkö turvautua pikaliimaan vai mihin?
Samaten olen kuullut(ja pieni testi tuntuisi vahvistavan tuon) että revellin sotilaihin ei maali tunnu pysyvän. Jos totta niin mitään vinkkejä millä sen saa pysymään kiinni?
revell ukkojen liimaus + maalaus
revell ukkojen liimaus + maalaus
https://middleagedstrategybattlegamers.home.blog/ <- Turun suunnan LOTR pelaajien blogi
Ehdottomasti kannattaa pestä figut jos haluat maalit tarttumaan revellin ukkoihin ja kyllä itselläni on muutama revellin figu jotka olen paremman puutteessa koonnut ja maalannut niin on pysynyt kiinni jollain mek nimisellä aineella (en tiedä oikeaa nimeä kun aina olen käyttänyt sanaa mek kun isänikin sitä käyttää) se ei ole varsinaista liimaa vaan se sulattaa muovit toisiinsa kiinni mutta ei kuitenkaan tee pahaa jälkeä ja kannattaa myös lakata figut.
Kuten edellinen kaveri jo sanoikin, niin noiden pehmeämuovisten ukkojen kanssa peseminen on enemmän, kuin suositeltavaa.
Maalaamisesta paasasinkin jo tuolla WWII threadissa:
Vilkase täältä
Liimaamisesta:
Tosiaan, kuten jo sanoitkin, niin tavallinen muoviliima ei noihin tehoa. Itse käytän vain ja ainoastaan kaksi komponentti epoksiliimaa (sitä saa vaikkapa biltemasta). Uskoisin pikaliimankin olevan ihan mahdollinen vaihtoehto... tosin itse vihaan pikaliimaa.
Vilkase täältä
Liimaamisesta:
Tosiaan, kuten jo sanoitkin, niin tavallinen muoviliima ei noihin tehoa. Itse käytän vain ja ainoastaan kaksi komponentti epoksiliimaa (sitä saa vaikkapa biltemasta). Uskoisin pikaliimankin olevan ihan mahdollinen vaihtoehto... tosin itse vihaan pikaliimaa.
- Gorkiporki
- Sotavasaran Maalaajamestari 2008
Pikaliima ei auta. Tuli todettua se Jagdpantherin teloja liimatessa.VonCarstein kirjoitti:Kuten edellinen kaveri jo sanoikin, niin noiden pehmeämuovisten ukkojen kanssa peseminen on enemmän, kuin suositeltavaa.
Vilkase täältä
Liimaamisesta: