Helf cavalry vai jalkamiesarmeija?
Helf cavalry vai jalkamiesarmeija?
Mietin siirtymistä perinteisestä sekasotkusta melkein kokonaan cavalry tai jalkamiesvoittoiseen armeijaan, ensin käännyin cavalryjen puoleen koska armeijan liikuttaminen ja taktiset iskut vastustajan heikkoihin kohtiin onnistuu niillä helpommin, mutta armeijaa laskeskellessani tulin siihen tulokseen että taistelutaidon ja kapasiteetin kannalta olisivat jalkamiehet huomattavasti voimakkaampi ratkaisu cavalryjen viedessä tuhottomasti pisteitä, kuitenkin armeijassa olisi viisasta pitää ainakin yksi rykmentti ratsuja esimerkiksi sotakoneiden tuhoamiseksi, mitä mieltä olette armeijan kokoonpanosta?
Haltioiden ratsuväki on jalkaväkeen verrattuna huomattavan tehokasta, jopa niin, että houkutus ratsuväkilistan tekemiseen on turhankin suuri. Jalkaväki armeijaa en itse ole saanut tehtyä, vaan se on ollut joko tasapainoista kompromissiä tai puhdasta ratsuväkeä.
Haltiaratsuväki on itseasiassa kovin edullista ja laadukasta. Osittain tämä johtuu ratsuväen kovasta panssarista. Ratsuväki kaatuu huomattavasti huonommin kuin jalkaväki. Rivimiehiä eivät haltiat kuitenkaan saa siihen malliin, että niitä olisi vara tapattaa.
Ratsuväki tuo myös kaivattua voimaa armeijaan. Eliittijalkaväki on 0-1 järjestään. Ratsuväkeä ja vaunuja saa vapaasti.
Täysivarustettu kuuden silverhelmin yksikkö maksaa 173 pistettä, joka on ratsuväkiyksikkönä mielestäni optimi. 20 keihäsmiestä maksaa 250 pistettä kaikilla herkuilla. Swordmasterien vastaava yksikkö on 290 pistettä.
Minun jalkaväki innostus kuoli, kun 15 swordmasteria pyyhkäistiin pelin ensimmäisellä vuorolla. Ne tuppasivat aina kuolemaan. Joko gyroon tai keskitettyyn tulitukseen.
Haltiaratsuväki on itseasiassa kovin edullista ja laadukasta. Osittain tämä johtuu ratsuväen kovasta panssarista. Ratsuväki kaatuu huomattavasti huonommin kuin jalkaväki. Rivimiehiä eivät haltiat kuitenkaan saa siihen malliin, että niitä olisi vara tapattaa.
Ratsuväki tuo myös kaivattua voimaa armeijaan. Eliittijalkaväki on 0-1 järjestään. Ratsuväkeä ja vaunuja saa vapaasti.
Täysivarustettu kuuden silverhelmin yksikkö maksaa 173 pistettä, joka on ratsuväkiyksikkönä mielestäni optimi. 20 keihäsmiestä maksaa 250 pistettä kaikilla herkuilla. Swordmasterien vastaava yksikkö on 290 pistettä.
Minun jalkaväki innostus kuoli, kun 15 swordmasteria pyyhkäistiin pelin ensimmäisellä vuorolla. Ne tuppasivat aina kuolemaan. Joko gyroon tai keskitettyyn tulitukseen.
Ikävä tosiasia on, että vertailussa puhdas ratsuväki, puhdas jalkaväki, hevoset ratsastavat jalkamiehet kumoon. Vertailtaessa millä tahansa mittareilla HE jalkaväki ei ole kustannuttehokasta siinä missä HE ratsuväki sitä on. En nyt laskelmia ala suorittamaan, mutta puhun kokemuksesta. Pelimiehen ratkaisu on jalkaväki, sitä kun ei liiemmälti nykyään enää näy.
- Half-breed
Olen itse pelannut noin yli vuoden ajan jalkaväki armeijalla, ja täytyy sannoa että se on toiminut suhtkoht hyvin. Ongelmia tulee tosin silloin kun vastaan asettuu nopea/kova armeija, eli esim. Kaaosta jossa on vain nopeaa kalustoa ja Empiren tykkiporukka tuottavat ongelmia. Näin yksinkertaisesti siksi että niiden kimppuun ei pääse tarpeeksi nopeasti, tai niitä ei saa ammuttua/taiottua henkihieveriin ajoissa, sillä ei spearelfit tapa esim. Kaaoksen väkeä helposti, jolloin vihollisten yksiköiden pitää olla heikkoja että ne voi voittaa kunnolla combat resossa.
Jos kuitenkin aloitat pelaamaan jalkaväki armeijalla niin muista ottaa väh. kaksi Repeater bolt throweria, pari maagia, Banner of Sorceryn, Ring of Furyn ja Reaver bown, jolloin vihollisen heikentäminen ennenkuin se ehtii linjoihisi on hyvin helpohkoa.
Mutta kaikista eniten muista keskittää tuli, äläkä tee kuin minä ja anna Fury porukan tappaa omia maageja ja bolttereitasi ihan vapaasti.
Jos kuitenkin aloitat pelaamaan jalkaväki armeijalla niin muista ottaa väh. kaksi Repeater bolt throweria, pari maagia, Banner of Sorceryn, Ring of Furyn ja Reaver bown, jolloin vihollisen heikentäminen ennenkuin se ehtii linjoihisi on hyvin helpohkoa.
Mutta kaikista eniten muista keskittää tuli, äläkä tee kuin minä ja anna Fury porukan tappaa omia maageja ja bolttereitasi ihan vapaasti.
2014 bänniä jo yhteensä ~3,5 kuukautta. Yrittäkää pistää paremmaksi.