"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

helpompi tapa maalata?

Miniatyyrien maalaukseen, konvertoimiseen sekä maastontekoon liittyvät kinkkiset kysymykset ja ongelmat.
Scar veteran

helpompi tapa maalata?

Viesti Kirjoittaja Scar veteran »

semmosta kyselisin että kummin ootte huomannu helpommaks
maalata, figu on irrallaan vai että figu on kiinni basessa.
ornatkur

Viesti Kirjoittaja ornatkur »

Riippuu figusta, metalliset maalaan sellaisessa pyykkipoikamaisessa puristimessa, se on tosin isompi, vahvempi ja käteensopivampi. Toiset figut taas maalaan beissin kanssa.
I'm back.
baretul

Viesti Kirjoittaja baretul »

Riippuu ihan figusta, jotkut maalaan irrallaan jotkut erillään. Nykyään oon kyllä päätyny siihen että irrallaan on helpompi, mutta aina ei ole mahollista esim basessa olevan monimuotoisen mudan tai jonkun vastaavan takia maalata figua erillään.
Qhayshu

Viesti Kirjoittaja Qhayshu »

Itse maalaan yleensä kaikki alustoihin kiinnitettyinä.
Life is only a game...
Wolffer

Viesti Kirjoittaja Wolffer »

jos käsitin oikein tässä tarkoitettiin jo spruesta irroitettuja figuja/osia eli jos maalaan irrallaan niin jollain sinitarralla se kiinni (kokis) pullon korkkiin tai sitten ihan basesta ei ainakaan tule sormen jälkiä figuun.
raastin

Viesti Kirjoittaja raastin »

Minulla se ihan riippuu, mutta olen maalannut nyt rivi gobbojani alustassa kiinni.
raastin raastaa ja ryystää
Aco

Viesti Kirjoittaja Aco »

Basessa. On jo jokunen kymmentä ukkoa tuolla näin maalattuna..
lojuu kuin kotka, ampuu kuin eläintarha
Stenvall

Viesti Kirjoittaja Stenvall »

Oikeastaan olen aina maalannut figun ollessa kiinni alustassa.
Grim

Viesti Kirjoittaja Grim »

Kokoaminen aina ensin, maalaminen sitten. Eli basessa kiinni, ja täysin koottuna.
Srovex

Viesti Kirjoittaja Srovex »

Riippuu tosiaan täysin figusta. Yleisesti ottaen rank and file ukot basessa (lukuun ottamatta etu riviä), Charrut erikseen.
baretul

Viesti Kirjoittaja baretul »

Hmm siis oliko tässä kyse irrallaan paloina tai koottuna vai basessa kiinni vai basessa irti. Siis poikkeuksetta maalaan figut koottuina, välillä ehkä jonkun marinen käden irtoinaisena, tai vastaavan, koska silloin sauma kohta ei jää näkyviin. Basessa on yleensä vaikeampi maalata IMO koska penselillä on sen jälkeen vaikea ulottua kaikkiin kohtiin. Riippuen tosin taas figusta.
behemoth
Viesti:

Viesti Kirjoittaja behemoth »

En ole yhtäkään terminaattoria maalannut täysin koottuina enkä tule maalaamaankaan pensselin ulottuvuuksien takia. Basessa kyllä ovat aina torsot kiinni. Kysyjän kysymys on niin paljon kiinni miniatyyristä ettei siihen mitään järkevää voi oikein vastata.
Maelis

Viesti Kirjoittaja Maelis »

Armeijoita kun maalaa niin miusta paras tapa on koota ja konvertoida/stuffata ja beissata figu enne mitään muuta. Etuja tästä on että kun alkaa maalaamaan niin voi maalata sitten beissinkin samaan syssyyn eikä tarvitse alkaa sotkemaan enää liimalla ja hiekalla maalatun figun jalkoja, ja että maalatessa saa kokonaiskäsityksen siitä mitä on tekemässä. Tapoja on varmasti monia erilaisia eikä yksikään ole 'se oikea'
retro|
Viesti:

Viesti Kirjoittaja retro| »

Minä maalaan aina kiinni basessa. Toisaalta siitä tulee vaikeuksia beissatessa, liimatessa hiekkaa baseen (niinkuin minä teen), kun hiekkaa tarttuu usein myös itse figuun ja se ottaa päähän.
Uusi tietokonepelifoorumi avattu! http://www.u-gaming.com/forums , kaikki mukaan!
tneva82

Viesti Kirjoittaja tneva82 »

Kasattuna, maalattuna basesta. Kilvet erillisinä jos mahdollista(esmes just maalatuissa nurgle warrioreissa kilvet oli valmiiksi liimattuna, käytettunä kun ostin. Sama juttu tulee olemaan tzeentch warrioreissa. Sama lähde figuille, kilvet liimattu(ollaan reiluja tosin. Tulivat myös maalattuina joten ei ihmekkään että olivat kiinni :D).
https://middleagedstrategybattlegamers.home.blog/ <- Turun suunnan LOTR pelaajien blogi
Gragh the Bloodhammer

Viesti Kirjoittaja Gragh the Bloodhammer »

Malaan yleensä kiinni Basessa,mutta toi irrallaan maalaus voipi tuottaa ehkä parempaa jälkeä.
Gragh is back.
Icar0s

Viesti Kirjoittaja Icar0s »

No jaa, mun mielestä molemmat tavat on ihan yhtä helppoja, mut jos maalaat irrallaan basesta, niin sillon saa ehkä pikkasen parempaa jälkeä (olettaen, että ei kolhi figua, etenkin metallisia).
Jeps, että tollasta ....
"Licence to screw up Commander, you heard it straight from the ship!" - Joker, Mass Effect 2
Anthallas

Viesti Kirjoittaja Anthallas »

Itse maalailen pääasiassa vain pelifiguja, ja maalaan hitaasti. Jotenka jotta niillä pääsisi joskus pelaamaankin, niin figut ovat pääasiassa koottuja ja basetettuja. Kilpi tms saattaa olla irti. Jos pelaat figuillasi, etkä ole nopea maalaaja, niin suosittelen tätä tekniikkaa. Jos jonnekin ei meinaa sivellin mahtua, niin tuskin se kohta pelilaudallakaan niin hyvin näkyy.
Möltti.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Maalaus, konverttaus ja maiseman teko”