"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Lutin Demonic flight ja Berzerkkereihin liittyminen?

Warhammer 40.000 -pelin säännöt ovat yleensä enemmän tai vähemmän tulkinnanvaraiset. Tällä palstalla keskustellaan eri sääntöjen toteutuksesta, tulkinnoista sekä mahdollisista ongelmatilanteista.
Pahvi

Lutin Demonic flight ja Berzerkkereihin liittyminen?

Viesti Kirjoittaja Pahvi »

Jep, jep...

Luti Demonic flightilla liittyy Khornen berzerkkereihin.

Mitä tapahtuu unitin blood frenzy-liikkeelle? Heitetäänkö sitä lainkaan?

: P
Zarathustrian
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja Zarathustrian »

Ryhmä menee hitaimman mukaan, eli luti "menettää" lentonsa.
daider
Viesti:

Viesti Kirjoittaja daider »

ellei Luti karkaa ryhmästä ja lentele omia aikojaan
"Koska tämä on Sotavasara - foorumi, jonka käyttäjillä on niin vähän toivoa saada naista, että pitää yrittää nussia pilkkua. -Da Capitan"
Uzi-99
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Uzi-99 »

Ongelmahan lieni lähinnä Blood Frenzy, ei niinkään Lutin lentokyky... Kodeksia näkemättä en tähän hätään sano mitään, kunhan osoitin alkuperäisen kysymyksen.
Heikkoliha yrittää tuhota, metsästää itseä kuin itse niitä, mutta ne heikkoja. Itse taistelee viimeiseen, kaikki täytyy ahmia.
Aacheron
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Aacheron »

Kyllä, Blood Frenzy heitetään. Mutta luutnantti liittyy ryhmään Movement-faasissa, eli heitto tehdään seuraavan vuoron alussa. Jos ryhmä taantuu Frenzyn valtaan, luutnantti liikkuu sen mukana (siitä en ole aivan varma), ja jos hän liikkumisvuorolla liikkeellään eroaa ryhmästä, hän voi tällä liikkeellään lentää normaalisti.
and her hallway
moves
like the ocean
moves
Deetwo

Viesti Kirjoittaja Deetwo »

Luutnantin on pakko liikkua frenzyävän ryhmän mukana se d6, ja sen jälkeen jos haluaa vielä liikkua niin 6" ground movement joko ryhmän kanssa tai yksin (frenzyyvien mukana kulkeminen on kävelemistä/juoksemista, eikä movement modea saa vaihtaa kesken vuoron).
Character jolla on khornen merkki saa kuitenkin kaiketi normaalisti movement phasella liikkua yksikköön. Merkatulla lutilla kuitenkin ON blood frenzy, joten hän saa liittyä, mutta vaikka yksinään ollessaanhan heittoa ei tehtäisi se ei vaikuta siihen että itse berserkeryksikölle heitto pitää tehdä.

Näin minä sen käsittäisin jollain loogisuuden asteella ja pienellä FBjärjen avustuksella :)
"Minun hautaani vartioi tuulenhenkäys kevyt
minun hautaani vartioi pisara aamukastetta.
Minun hautaani vartioi satatuhatta tappajasatelliittia,
minun hautaani vartioi teratonni antimateriaa"
tneva82

Re: Lutin Demonic flight ja Berzerkkereihin liittyminen?

Viesti Kirjoittaja tneva82 »

Pahvi kirjoitti:Mitä tapahtuu unitin blood frenzy-liikkeelle? Heitetäänkö sitä lainkaan?
Tottakai se heitetään. Heitetäänhän se sille lutille yksinäänkin ollessa, vaikkei se siitä extra liikkeestä hyödy, ainoastaan kärsii huonot puolet.
https://middleagedstrategybattlegamers.home.blog/ <- Turun suunnan LOTR pelaajien blogi
Deetwo

tneva82 kirjoitti:
Pahvi kirjoitti:Mitä tapahtuu unitin blood frenzy-liikkeelle? Heitetäänkö sitä lainkaan?
Tottakai se heitetään. Heitetäänhän se sille lutille yksinäänkin ollessa, vaikkei se siitä extra liikkeestä hyödy, ainoastaan kärsii huonot puolet.
Lentävälle lutille ei heitetä blood frenzyä.
tneva82

Deetwo kirjoitti:Lentävälle lutille ei heitetä blood frenzyä.
Kyllä heitetään, hän vain ei saa +d6" liikettä mikä on blood ragen sivuvaikutus.
https://middleagedstrategybattlegamers.home.blog/ <- Turun suunnan LOTR pelaajien blogi
tneva82

tneva82 kirjoitti:
Kyllä heitetään, hän vain ei saa +d6" liikettä mikä on blood ragen sivuvaikutus.
Ja jos kaipaat todisteita niin katsoppa kaaos faq:in kohtaa berserker glaiven, daemonic flightin ja blood ragen sekoitusta. Sanoo selvästi että vaikkei liiku nopeammin(flight takes precedence) kärsii hän muista vaikutuksista normaalisti.
Deetwo

tneva82 kirjoitti:
Eipäs vaan heitetä.
Chaos Codex, s47: Blood Frenzy kirjoitti:Do not roll for vehicles, dreadnoughts, bikes or models using Daemonic Flight
Frenzy siipien kanssa on ainoastaan ajankohtainen berserker glaiven kanssa, eikä silloinkaan heitetä. Silloinkin automaattinen frenzy... Mutta ilman glaivea ei heitetä frenzyä niin silloin se ei myöskään hahmoon vaikuta.
Deetwo

tneva82 kirjoitti:
tneva82 kirjoitti:
Ja jos kaipaat todisteita niin katsoppa kaaos faq:in kohtaa berserker glaiven, daemonic flightin ja blood ragen sekoitusta. Sanoo selvästi että vaikkei liiku nopeammin(flight takes precedence) kärsii hän muista vaikutuksista normaalisti.
FAQissa on kyse automaattisesta frenzystä. Ja kyllä olen lukenut kyseisen kohdan. Siinä ei missään kerrota että pelkkä lentävä automaattisesti frenzyisi, vaan että kun on automaattisesti frenzy glaiven takia niin kärsitään seuraamukset.
The Captain
Valvoja

Viesti Kirjoittaja The Captain »

Näinhän se menee, ja tuo glaive+frenzykin on ollut pitkän kädenväännön aiheena. Lentävä äijä ilman glaivea on tosiaankin immuuni frenzylle, kuten Deetwon quotesta käy ilmi.
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
-Niillä on suvussa halogeenejä.
tneva82

Juh, uskotaan kerrallakin. Tosin mitäs vääntämistä glaive+frenzyssä on. Selvä kuin pläkki tuossa asiassa ainakin.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “40k: Säännöt”