Nythän on niin, että cadialaisten raskasaseboksin mukana tuleva 60 mm base näyttää minusta naurettavalta. Mieleni minun tekevi, aivoni ajattelevi käyttää siis tavallisia 25 mm baseja, niin kuin kaikkien muiden armeijoiden raskasaseiden miehistö pruukaa tekemään.
Mutta mutta. Kun figun saa Virallisten Sääntöjen(tm) mukaan käsittääkseni asettaa vain samankokoiselle tai isommalle baselle, kuin minkä kanssa se myytiin. Eli tämän mukaan cadialaisia ei saisi kahdelle pienelle baselle asettaa, mutta muita armeijoita saisi. Mutta kun IG:n raskasasejamppoja on edelleen saatavilla kahden kokoisilla baseilla varustettuna.
Tarkoittaako sääntö, että jos haluan käyttää cadialaisia, niin minun pitää käyttää yhtä isoja basea, mutta jos käytän vaikka mordialaisia tai valhallalaisia, niin sitten saan käyttää kahta normaalia basea? Tai jos käytän vanhoja metallisia cadialaisia, niin sittenkin saan käyttää kahta pientä basea, mutta uusien muovisten kanssa en? Vähän hassulta tuokin kuulostaisi.
Vai olisiko tämä niitä harvoja poikkeuksia GW:n peleissä, joissa terveen järjen käyttö on sallittua ja molemmat koot hyväksyttäisiin turnauskelpoisiksi?
IG:n raskaiden aseiden basen koko?
-
Snowtrooper
Re: IG:n raskaiden aseiden basen koko?
Itse uskoisin tähän periaatteeseen. FAQ:ienkin mukaan esim blastien vahinko katsotaan noista tiimeistä siten, että kuvitellaan ukkojen alle 25mm baset ja katsotaan sen mukaan. Eli sääntöteknisesti oikeampi tapa on itseasiassa käyttää 25mm baseja.Snowtrooper kirjoitti: Vai olisiko tämä niitä harvoja poikkeuksia GW:n peleissä, joissa terveen järjen käyttö on sallittua ja molemmat koot hyväksyttäisiin turnauskelpoisiksi?
Itselläni ei olisi ongelmia seuraavien alustankäyttötapojen kanssa:
A: Aseella ei alustaa, gunner ja loader 25mm alustoilla.
B: Ase ja gunner 40mm alustalla, loader 25mm alustalla.
C: Ase, gunner ja loader 60mm alustalla.
Kuitenkin kaikissa tapauksissa niiden sääntöteknisesti ajatellaan olevan tyylin A mukaan, joten epäselvyyttä noissa ei pitäisi tulla.
Phil Kelly says "No!"
- Konrad von Richtmark
Virallisen 4th edition IG codex updaten mukaan (ja aikaisempien kolmosen ajan FAQien mukaan myös) nuo kaksi äijää toimivat peliteknisesti niin kuin ne olisivat kaksi äijää eri 25mm alustoilla.
Siksi sanoisin, että jos laitat äijät 25mm alustoille niin ne ovat peliteknisesti 25mm alustoilla ja sillä siisti. Mutta, tuo nelosedikan lupa laittaa äijät isoimmille alustoille kai käytännössä tarkoittaa, että jos laittaa ne äijät isolle 60mm alustalle niin ne myös peliteknisesti ovat niin isolla alustalla kaikkine seurauksineen.
Itse teen niin, että laitan molemmat äijät 25mm alustoille ja sitten aseen 40mm alustalle ampujan alustaan kiinni ihan vaan dioraman-syistä (siis, äijien sijainnit määritellään 25mm alustojen mukaan ja ase ja sen alusta ovat teknisesti ilmaa).
Siksi sanoisin, että jos laitat äijät 25mm alustoille niin ne ovat peliteknisesti 25mm alustoilla ja sillä siisti. Mutta, tuo nelosedikan lupa laittaa äijät isoimmille alustoille kai käytännössä tarkoittaa, että jos laittaa ne äijät isolle 60mm alustalle niin ne myös peliteknisesti ovat niin isolla alustalla kaikkine seurauksineen.
Itse teen niin, että laitan molemmat äijät 25mm alustoille ja sitten aseen 40mm alustalle ampujan alustaan kiinni ihan vaan dioraman-syistä (siis, äijien sijainnit määritellään 25mm alustojen mukaan ja ase ja sen alusta ovat teknisesti ilmaa).