Eldar howling banshee
Eldar howling banshee
Whihii! Ennätysvikkelä figu, olisiko viitisen tuntia mennyt. Väriteema on taas varsin mielenkiintoinen, ja lievästä jouluteemasta huolimatta mielestäni tuo on varsin onnistunut.
Kommenttia ja parannusehdotuksia, mars mars.
Kuvat löytyvät täältä
Kommenttia ja parannusehdotuksia, mars mars.
Kuvat löytyvät täältä
- Ilkeapikkuperkele
Hih, näyttä että olis pesty pariketaa liikaa, eli värit on hiukan haaleat, johtuuko kuvista?
Maalus jälki on loistavaa varsinkin kun ottaa huomisoon maalausajan ja base on aivan loistava, mistä olet sen väsänny?
Väreistä ainakin noi keltaset (tarkotus olla nmm?) kaipais hiukan väriä ja samoiten pistoolin sininen osa.
Yrska
Maalus jälki on loistavaa varsinkin kun ottaa huomisoon maalausajan ja base on aivan loistava, mistä olet sen väsänny?
Väreistä ainakin noi keltaset (tarkotus olla nmm?) kaipais hiukan väriä ja samoiten pistoolin sininen osa.
Yrska
Taitojaan ei saa hukata => Silloin kun inspiraatio iskee, niin muu maailma saa odottaa.
minä ainakin ymmärsin sen luuksi, hieno figu.Taarne kirjoitti:Se ei ole kultaa, se on luuta - tai näin ainakin oli tarkoitusBase on tehty korkkilevystä.
Sumppi Ry
Salon Kortti-, Lauta- ja Miniatyyripelaajat
http://sumpinmukana.blogspot.fi/
https://www.the-ninth-age.com/
Salon Kortti-, Lauta- ja Miniatyyripelaajat
http://sumpinmukana.blogspot.fi/
https://www.the-ninth-age.com/
Hyvää työtä
Tuo pyssyn NMM näyttää jotenkin vähän hassulta,
ja eihän tossa oo mistään jouluteemasta tietoakaan.
Jos miekan ja aseen kahvojen olisi tosiaan tarkoitus olla luuta niin niiden sävy on vähän väärä
jossain kohdin. ehkä se kaipais jotain harmaata sävyä mukaan.
Tuo pyssyn NMM näyttää jotenkin vähän hassulta,
ja eihän tossa oo mistään jouluteemasta tietoakaan.
Jos miekan ja aseen kahvojen olisi tosiaan tarkoitus olla luuta niin niiden sävy on vähän väärä
jossain kohdin. ehkä se kaipais jotain harmaata sävyä mukaan.
"Fucked up eyes, stupid grin
Perfect people won't let me in
Who's who list, where's my name
They won't let me join their game"
Perfect people won't let me in
Who's who list, where's my name
They won't let me join their game"
- figunarkki
Hyvä figu. Tuo harmaa väri vain hämää, sitä luulee helposti metalliksi. Siksi hiuksetkin tuntuvat aluksi hassun väriseltä. Pitäisi varmaan nähdä livenä, näyttää varmaan silloin luonnollisemmalta.
Ei valittamista, jatka samaa rataa.
Ei valittamista, jatka samaa rataa.
Le coeur a ses raisons que la raison ne connaît point. - Blaise Pascal, Pensées, 277
tota tota... tekniikallisesti olet oikein hyvä maalaamaan, blendit ovat nättejä, maalit ilmeisestikin sopivan ohuita, maalit pysyvät alueillaan jne. Ongelmana musta on tässä figussa se, että vaikka kykenet maalaamaan oikein hienoa jälkeä teknisesti, niin et kuitenkaan saa figuun tarpeeksi tunnelmaa ja luonnetta, koska olet keskittynyt ehkäpä liiaksi blendien saumattomuuteen ja maalien pysymiseen alueillaan.
Kysymys: Mitä näet tuossa figussa, missä se on ja miten mahdollisesti se on joutunut sinne missä on ja miten ympäristö on muokannu asustusta? Itse näen tuon nyt kenties melko antiikkisenkin raunion luona hyppäämässä kesäisen pilvisessä säässä, ilman mitään kulumia tms. Eli kuin mikäkin maalitaulu.
Koitapa vaikkapa ajatella, että figu on hyvin rajattu screenshot jostain elokuvasta ja mieti sen pohjalta millaiseen ympäristöön se figu sopisi (basen suhteen), millainen tunnelma kyseisessä kohtauksessa olisi, kuinka suuria eroja valojen&varjojen kohdalla olisi jne. ja koita sitten saada se sama figuun.
Teknisesti gemmit näyttävät ehkä omituisimmilta, jostain syystä mulle tuli mieleen semmonen koristekirsikka, jonka pinta heijastaa mutta ei päästä valoaan lävitse...
Tekniikka ei ole ongelmasi todellakaan, vaan se ettei figuissa tunnu olevan riittävästi ilmettä ja toisaalta paikoin aiheuttaa olon "mitä tää esittää?" (itse esim. luulin siniharmaata hitusen epäonnistuneeks NMM:ksi aseessa). Itse ainakin lisäisin runsaasti valojen&varjojen eroja, jolloin vois ajatella et ympäristö on melkoisen synkkä ja valot, jotka tulevat ovat sitten voimakkaita (vaikkapa räjähdyksistä, aurinko joka pilkahtelee pilvien välistä tms.).
Kysymys: Mitä näet tuossa figussa, missä se on ja miten mahdollisesti se on joutunut sinne missä on ja miten ympäristö on muokannu asustusta? Itse näen tuon nyt kenties melko antiikkisenkin raunion luona hyppäämässä kesäisen pilvisessä säässä, ilman mitään kulumia tms. Eli kuin mikäkin maalitaulu.
Koitapa vaikkapa ajatella, että figu on hyvin rajattu screenshot jostain elokuvasta ja mieti sen pohjalta millaiseen ympäristöön se figu sopisi (basen suhteen), millainen tunnelma kyseisessä kohtauksessa olisi, kuinka suuria eroja valojen&varjojen kohdalla olisi jne. ja koita sitten saada se sama figuun.
Teknisesti gemmit näyttävät ehkä omituisimmilta, jostain syystä mulle tuli mieleen semmonen koristekirsikka, jonka pinta heijastaa mutta ei päästä valoaan lävitse...
Tekniikka ei ole ongelmasi todellakaan, vaan se ettei figuissa tunnu olevan riittävästi ilmettä ja toisaalta paikoin aiheuttaa olon "mitä tää esittää?" (itse esim. luulin siniharmaata hitusen epäonnistuneeks NMM:ksi aseessa). Itse ainakin lisäisin runsaasti valojen&varjojen eroja, jolloin vois ajatella et ympäristö on melkoisen synkkä ja valot, jotka tulevat ovat sitten voimakkaita (vaikkapa räjähdyksistä, aurinko joka pilkahtelee pilvien välistä tms.).
“When you aim for perfection, you discover it’s a moving target.” – George Fischer
On tietysti sinänsä huono juttu, jos harmaita ja kellanruskeita luullaan NMM:ksi - toisaalta, vaihtoehdot ovat hieman vähissä, jos meinaa pitää figun yleisilmeen kasassa vaihtamatta päävärejä. Harmaata on jo aluspanssarissa ja hiuksissa, ja luu toimii mielestäni varsin mukavasti muiden värien kanssa. Figun väripaletti on kohtalaisen tarkasti mietitty, muttei ilmeisesti tarpeeksi hyvin
Tässä suhteessa nuo jalokivet ovat aika huono valinta - punainen ei tuonne sekaan oikein sovi. Jokin muu väri pitäisi niihin keksiä.
M. Salava: Mietin, että olisinko laittanut figun kivi- tai luubaselle, johon olisin sitten riimuja maalannut, mikä olisi tuonut mieleen Eldareille ominaisen paikan. Päätin kuitenkin tehdä luonnonläheisemmän basen, joka kehittyneen, lähes robotilta näyttävän Eldarin kanssa muodostaa varsin mielenkiintoisen kokonaisuuden. Kaikilla howling bansheeilla, jotka saan valmiiksi (tässä vaiheessa jo toinen valmistumassa) tulee olemaan varsin samanlaiset baset. Exarchille mietin kartion muotoista kiveä, jonka päälle sitten figu tasapainoilemaan.
Itse olen varsin tyytyväinen lopputulokseen myös tunnelmaltakin, figu kuitenkin näyttää ponnistavan loikkaan, tai kenties juoksevan eteenpäin - miekan asento ei kuitenkaan näytä siltä, että banshee olisi ketään juuri tuolla hetkellä lyömässä. Tuota liikettä olisi voinut myös vahvistaa kallistamalla modelia hieman eteenpäin. Harmi vain, ettei se silloin pysynyt pystyssä, vaan kaatui eteenpäin.
M. Salava: Mietin, että olisinko laittanut figun kivi- tai luubaselle, johon olisin sitten riimuja maalannut, mikä olisi tuonut mieleen Eldareille ominaisen paikan. Päätin kuitenkin tehdä luonnonläheisemmän basen, joka kehittyneen, lähes robotilta näyttävän Eldarin kanssa muodostaa varsin mielenkiintoisen kokonaisuuden. Kaikilla howling bansheeilla, jotka saan valmiiksi (tässä vaiheessa jo toinen valmistumassa) tulee olemaan varsin samanlaiset baset. Exarchille mietin kartion muotoista kiveä, jonka päälle sitten figu tasapainoilemaan.
Itse olen varsin tyytyväinen lopputulokseen myös tunnelmaltakin, figu kuitenkin näyttää ponnistavan loikkaan, tai kenties juoksevan eteenpäin - miekan asento ei kuitenkaan näytä siltä, että banshee olisi ketään juuri tuolla hetkellä lyömässä. Tuota liikettä olisi voinut myös vahvistaa kallistamalla modelia hieman eteenpäin. Harmi vain, ettei se silloin pysynyt pystyssä, vaan kaatui eteenpäin.