Tamiyan maalit

Miniatyyrien maalaukseen, konvertoimiseen sekä maastontekoon liittyvät kinkkiset kysymykset ja ongelmat.
Hukka

Tamiyan maalit

Viesti Kirjoittaja Hukka »

Mulla on tosiaan noita muutama purkki jäänyt homehtumaan työpöydälle. Kokeillin niitä, ja tunnelma oli hieman ristiriitainen. Jos jollain on kattavampaa kokemusta näistä, kertokoon hän.

edit: niin tosiaan, kyseessä siis akryylimaalit.

Ja "kokeile hiton noob, sillä se selviää"- vastaukset voitte jättää kirjoittamatta. :)
Ensinäkin haltiat ovat päättöminä parempia ja toiseksi ei siitä hamekansasta kumminkaan ota selvää, kuka on nainen ja kuka ei.
-Teräratas
Riio-Kola

Viesti Kirjoittaja Riio-Kola »

Itse pidän, lähinnä olen käyttänyt niitä panssarivaunuihin, mutta luulisin että toimii hyvin figuissakin. Nämä antavat aavistuksen "satiinin" pinnan jos niihin sekoittaa hyvin, hyvin pienen tipan tärpättiä/tinneriä.
thepanu

Viesti Kirjoittaja thepanu »

Tamiyan maaleihin ei kannata kovin syvästi ihastua koska niiden saatavuus nykyisin on varsin heikko. Lain säädännöllisistä syistä johtuen niitä ei enää tuoda maahan. Käytännössä maahantuoja ei halunnut maksaa jotain maksua joten päätti lopettaa niiden maahantuonnin kokonaan.
Yuri

Viesti Kirjoittaja Yuri »

Tietonikkarissa Helsingissä on vielä ~20 putelia jäljellä Tamiyan maaleja, tosin kovin kattava se värivalikoima ei siellä enää ole. Tamiyan maalit luokitellaan vaarallisiksi aineiksi ja ne pitäisi kuljettaa sellaisille aineille varatussa tilassa lentokoneessa, eikä maahantuoja ilmeisesti halua juuri tästä maksaa.
http://www.pbase.com/yuuri Mitäs täältä löytyy?
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Maalaus, konverttaus ja maiseman teko”