"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Skimmerit ja Obscured target.

Warhammer 40.000 -pelin säännöt ovat yleensä enemmän tai vähemmän tulkinnanvaraiset. Tällä palstalla keskustellaan eri sääntöjen toteutuksesta, tulkinnoista sekä mahdollisista ongelmatilanteista.
LordDemon

Skimmerit ja Obscured target.

Viesti Kirjoittaja LordDemon »

Tuli pieniä ongelmia läytää sääntökohta.

Eli kysymys kuuluu "voiko skimmer olla obscured target?"

Sääntökirjan sivulla 61 puhutaan siitä, ettei skimmeri saa OT etua maastosta, jonka päällä leijuu(eli ei ole "sisällä"). Sivulla 69, jossa OT on määritelty, asiasta ei mainita mitään.

Miltä sivulta löytyy kielto, jonka mukaan skimmeri ei voi saada obscured targettia?

Tuosta ei tosin hyödy kuin crew stunned tilanteessa, mutta kumminkin.
”ceterum censeo delendas esse Legiones Astartes”
"Veni, vidi, aleam ieci" - Thrawnille kiitokset latinan avusta
Deetwo

Re: Skimmerit ja Obscured target.

Viesti Kirjoittaja Deetwo »

Ennemmin mietittäisiin miksi skimmeri tarvitsisi obscuredia kun voi liikkua sen yli kuusi tuumaa, joka on parempi kuin obscuredina oleminen.

Tosin jos sanamuoto on noin kuin sanoit, niin kyllä silloin saadaan maaston TAKAATA obscured, koska kyse on tuossa siitä että maaston yläpuolella oleva ei hyödy siitä.
"Minun hautaani vartioi tuulenhenkäys kevyt
minun hautaani vartioi pisara aamukastetta.
Minun hautaani vartioi satatuhatta tappajasatelliittia,
minun hautaani vartioi teratonni antimateriaa"
LordDemon

Re: Skimmerit ja Obscured target.

Viesti Kirjoittaja LordDemon »

Deetwo kirjoitti:Ennemmin mietittäisiin miksi skimmeri tarvitsisi obscuredia kun voi liikkua sen yli kuusi tuumaa, joka on parempi kuin obscuredina oleminen.
Kolme tilannetta tulee mieleen:
1) Crew stunned kuten jo mainitsin
2) Skimmeri, jolla on 2 main weaponia (en tiedä läytyykö) haluaa ampua molemmilla
3) Liike vie vihollisen assault etäisyydelle, eikä halua riskeerata powerfististä osumaa...
”ceterum censeo delendas esse Legiones Astartes”
"Veni, vidi, aleam ieci" - Thrawnille kiitokset latinan avusta
daider
Viesti:

Viesti Kirjoittaja daider »

LordDemon: Dark Eldareiden Ravager, kolme dark lancea (S8) tai disintegratoria (S7)
"Koska tämä on Sotavasara - foorumi, jonka käyttäjillä on niin vähän toivoa saada naista, että pitää yrittää nussia pilkkua. -Da Capitan"
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “40k: Säännöt”