"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

"Juustoilu" turnauksissa...

Warhammer 40.000 -pelin palsta, jossa on tarkoitus keskustella kaikista niistä aiheista, jotka eivät sovellu muihin otsikoihin. Kysymyksiinkin vastataan, mutta käytä kuitenkin ensin hakua.
Master Calgar

"Juustoilu" turnauksissa...

Viesti Kirjoittaja Master Calgar »

Mitä mieltä olette ihmiset, jos joku lähtee turnaukseen pelaamaan, maksaa osallistumismaksun ja palkintona on jotain hienoa ja ah niin kiinnostavaa (esim Cruising USA pelisessio Pitkiksessä...;) ), kannattaako optimoida armeijansa mahdollisimman kovaksi? VAI kannattaako lähteä pelaamaan ihan sillä periaatteella, että "Noh, rahat menevät hukkaan, kun teen armeijan, josta kaiken maailman pikkusieluiset sireeninpelkääjät eivät voi avautua, eli turhia yksiköitä vaan pöydälle..."

Yritän tällä nyt kysellä mielipidettänne siitä, kannattaako lähteä voittamaan turnauksiin? Kaveriporukassa ja ihan "tavallisissa" peleissähän tuo, ettei tee mitään hirveää voittolekaa, vaan kokeilee eri comboja, on ihan suositeltavaa ja hauskaa, koska silloin voitto ei ole se pääasia, vaan hauskanpito. Tottakai turnauksissakin pääosaa esittää hauskanpito, mutta jokainenhan lopulta turnaukseen lähtee voittamaan sen hienon palkinnon (mikä se nyt sitten ikinä onkaan...)

Tekopyhää väittää, etteivät pelaajat sitä ykköspokaalia halua itselleen. Sitten itketään jostain "juustottamisesta" myöhemmin kun hävitään, mikä saattaa hyvinkin johtua siitä, että tätä porukollia harmittaa, kun ei itse keksinyt kyseistä tappolistaa.

Ottakaa kantaa rehellisesti: Lähdettekö turnauksiin, joissa tiettävästi hyvät palkinnot ja hintava sisäänpääsy, voittamaan vai vaan tuhlaamaan rahaa peleissä, joita pystytte pelaamaan kavereiden kanssa?

Joo, tiedän kyllä, hauska pelata uusia vastustajia vastaan. Ja jotkut jopa lähtevät turnauksiin tästä syystä. Mutta väitän, että jokainen, joka itkee jostakin sireeneistä, tai alaitocista yms, on oikeasti harmissaan siitä, ettei voittanut turnausta -> voitto mielessä lähtenyt pelaamaan.
Qazza

Viesti Kirjoittaja Qazza »

kertaakaan en oo turnauksessa vielä pelannut mutta henkilökohtaisesti oon sitä mieltä että suomessakin tämä nuori pelaajakanta saisi mennä brittejä kohti = fluffilistoilla pelaamiseen siis. Itse ainakin toistaseks pelaan semmosta armeijaa mistä pidän ja muutenkin mikä näyttää myös kivalta. Sen perusteella oon sitte tietenkin koittanut tehdä myös listasta toimivaa..

Mutta sitä en kyllä ymmärrä millään tavalla että mitä joku voittaa sillä että pelaa Alaitoccia tai sireeniä.. koska ite en ainakaan pysty kuvittelemaan että joku nauttii siitä että karrikoiden on voittanut pelin 1 vuoron alussa (tietää että tuleeko sireeni ja tietää kuinka hyvin disruptioni toimi). Mutta kaipa joku tuostakin kiksejä saa sitten :P Henkilökohtaisesti voin kuvitella kuinka mukavaa on pelata kumpaa tahansa listaa vastaan.
Z7-852
Taisteluraporttikilpailun voittaja

Viesti Kirjoittaja Z7-852 »

Pelaan Dark Eldar... eiköhän se kerro jo kaiken.
Jos ei niin selvennetään. En mene pelaamaan voiton takia (koska sitä ei varmaan tule), vaan pelaan ihan vain pelaamisen ilosta.

Ja häiviäminen kasvattaa luonnetta.
Qazza

"Ja häiviäminen kasvattaa luonnetta."

Ja pitkäaikanen häviäminen itsemurhatilastoja :D
karhu

Viesti Kirjoittaja karhu »

Sinne turnaukseen mennään pärjäänmään eikä jumbosijaa pitämään, right? Armeija se alaitoc:in ja lista se siren- taikka iron warrior-listakin on. Jos ei miellytä, ei tarvitse mennä pelaamaan. Ei sitä pääsymaksua etc. hyväntekeväisyyden takia makseta, tai siis, itse en ainakaan maksa. Minusta on aika naurettavaa alkaa itkeä turnauksessa ettei juustolistalla saa/voi pelata koska se on niin juusto. Jos ei pärjää niin sitten todetaan että ollaan kohdattu parempi ja tarvitaan lisää harjoitusta.

Porukan pitäisi oppia löytämään se vika itsestänsä eikä alkaa itkeä. Ihailen sitä miten joku pystyy sanomaan sen äänen että harjoituksen/kokemuksen puute aiheutti tappion, ei vastustajan "juustoilu".
Joku viisas mies joskus totesi itsestänsä häviön syytä kysyttäessä että "Lista oli paska, pelaaja oli paska, mutta maalauksesta ja fair playsta tuli pisteet".
Ei sitä 1500pts. Iron Warrioreita pelkästään hyllynkoristeeksi osteta.

-Esko
Bumba

Viesti Kirjoittaja Bumba »

pelaan itse kavereiden kanssa(enkä ole kertaakaan ollut turnauksessa) Ja tein viimeisenkin projektin(Witch hunters) kokonaan ulkonäön ja fluffikkuuden perusteella (Full Adepta sororitas) ja sitten vähän muuntelin sitä pelitoimivuuteen päin. Lista sattui vain olemaan semmoinen pumpattu täyteen flamereita niin örkkipelaajakaveri sanoo sitä juustoksi kun tapoin koko armeijan tykitöntä lemanrussia ja yhtä killerkania lukuunottamatta vuorolla 2.
Internal affairs inquiry? A court of impeachment? no! this is an inquisition.
Qazza

Esko Rae niin mutta tämä vie kehitystä valitettavasti enemmän ja enemmän siihen suuntaan että nää naskit jotka alottelee pelaamaan rupeaa ottamaan oppia ja kohta 30 pelaajan turnauksissa on se 10 alaitoccia, 10 sireeniä, 10 IW:tä ja sit kaikil on kivaa.. en tarkotakkaan että se juustottaminen pelaajasta huonon tekee.. itse vaan en näe iloa pelata armeijaa esimerkiksi joka rollaa 4 ordancea 6 vuoroa pelissä, juoksuttaa yhtä pelin parhaista napeista vihun rivejä kohti ilman että toinen voi tehä mitään tai rollaa alkuun disruption tablea ja loppupelin ampuu jämiä jotka tulee kentälle yksi kerrallaan pois. Mutta mikäs siinä. Jos joku semmosella pelaamisesta pitää niin pitäkööt. Itse en ainakaan henkilökohtaisesti tule semmosella pelaamaan ja tulevaisuudessa ois tarkotus Black Legioonalla tulla pelaamaan turneisiinkin. Toisen listasta en tule valittamaan koska tiiän että turnaukseen osallistumisessa on se vaarana että vastaan sattuu ns näitä juustoyksilöitä. Tosin aika moni pitää jo pelkän kaaoksen ja ilmeisesti nidienki pelaamista juustona joka taas on aika kaukana totuudesta.. rajansa kaikella :)
Master Calgar

Esko Rae: Näin juuri. Tuota itsekkin tarkoitan. Kuka turnauksiin lähtee pelaamaan ihan vain hävitäkseen listalla, jolla ei pärjää. Ja Qazza, oletko käynyt briteissä katsomassa, millaiset "fluffilistat" sieltä löytyy? Jos, niin voitkin sitten selventää asian meille muillekkin, koska itse en siellä ole pelijengiä käynyt tsekkaamassa.

Ainahan jokaisella peliä aloitellessa on mielessä taktiikoita, joilla saisi pelistä kiinnostavan, eli haasteen antaminen ja voittoon pyrkiminen, vaikka hauskanpito onkin tietysti tärkeintä. En ainakaan itse edes jaksa pelata vastustajaa vastaan, joka pelaa periaatteella "en mä nyt voittoon tähtää, kunhan pelaan". Millaisen haasteen sellainen antaa? Ei mitään. Ennemmin otan vaikka miten "juustotetun" armeijan vastaan, koska siinähän sitä taitoa mitataan, jos vastassa on näennäisesti ylivoimainen vastus.

Bumba: Kaverisi siis täytyisi hankkia jotain, millä vastata liekinheittimiisi, eikä vain itkeä, kun poltat örkit pois pöydältä. Tyyppi, jolla ei joko ole taitoa, tai halua kehittyä pelaajana yleensä jaksaa itkeä, jos toisella on hyvä lista. Kun tämä ei itse kykene tekemään asialle mitään muuta, kuin valittaa, että "juustotetaan".

Eihän me nyt muutenkaan armeijoitamme kokoa ja maalaa hirveällä vaivalla sen mukaan, mitä joku vatipää haluaisi vastaansa. "Et sä saa ottaa tota librariania ja fear of darknessia sille, etkä varsinkaan mopoa konvertoida sen alle, kun mulla on tällanen sumpussa oleva paikallaan hengaava IG armeija, joka tarvis kohteiksi vaikka scoutteja...". Teemme mitä tahdomme ja jos tarkoitus hauskanpidon ohella on antaa vastusta toiselle pelaajalle, aina parempi.

Ne jotka itkevät juustotuksesta, haluavat vain helpon voiton. He eivät pidä haasteista, vaan haluavat vastaansa armeijan, jossa ei ole mitään vastusta. Kuinka moni pelaisi ennemmin jotain mörssärileka Ironwarrior (jota nyt en ole ikinä pitänyt järin juustoisena [ja EN, minä en pelaa IW:llä]) armya vastaan, kuin jotain tau armya vastaan, joka koostuu enimmäkseen firewarruista ja krooteista, eikä paljon mistään muusta? Kuinka moni haluaa edes haastetta pelaamiselta? Eivät ainakaan ne, jotka itkevät "juustoilusta".

JA: En nyt aloittanut tätä keskustelua sen takia, että jotkut pääsevät vakuuttelemaan, että "minähän en juustoile, en tietenkään, sitä tekevät kaikki muut, minä pelaan fluffilistalla, minä en pelaa voittaakseni"... Eli unohdetaan kaikki tämän tapaiset "oman imagon ja muun p...n nostattamiset", jos sopinee?
Qazza

Mastercalgar mitä oon kuullu kavereilta niin euroopassa + briteissä turnauksiin mennään aivan eri asenteella.. esimerkiksi siellä on aivan selvää että armeijat on maalattuja ja täten tämmöstä sääntöä ei edes ole siellä kun kaikki tietävät että monomustalla armeijalla sinne ei mennä :D

Toiseksi armeijat rakennetaan siihen suuntaan miten fluffillisesti on asiallista.. toisaalta ehkäpä siellä (ainakin briteissä) voikin odottaa tommosta kun kumminkin käyttäjäkunta on melkeenpä 2x vanhempaa kun suomessa vastaava. Ketään ei tässä oo tarkotus ollu syyttää eikä mitenkää valittaa juustolistoista. Itse vain sanoin mielipiteeni että mielummin pelaisin niin että kaikki pelaa ns fluffilistoilla. Mutta tiedän sen jo olevan mahdotonta suomessa kun kulttuuri on se mikä on joten pelaan sen mukaan miten muutkin.. Toisaalta itse ainakin valitsin armeijan sen perusteella millä on kiva pelata enkä suoraan pelitehokkuuden mukaan.. sitten kun löysin oikean niin rupesin sitä viilaamaan ja kyllä siinä tuli pelitehokkuutta osaltaan haettua.. tsägä kävi että myös sattui niin että juurikin ne hienoimmat figut löysivät tiensä armeijaani ollen samalla myös tehokkaita.

Siitä olen samaa mieltä että turnaukseen on turha mennä itkemään kuinka toinen pelaa juustoa. Niin kauan kun se ei säännöissä ole kiellettyä niin siitä on turha valittaa :P ja se on totta että mielummin kova vastus kun läpihuutojuttu.. toisaalta taas ei oo kivaa jos ite pelaat edes kohtalaisen hyvin ja massacrea tulee.. toisaalta välillä nopatkin sen aiheuttavat että siihen vaikuttaa moni asia. Eräs parhaista peleistä oli toissapäiväinen peli kaveria vastaan jossa lopussa kaverilla oli 527pts ja mulla 528pts :P Pelihistoriamme tasaisin matsi ja kummallakin oli hauskaa.
Master Calgar

Qazza: Valitettavasti tuo on totta, että täällä on näitä nuorempia jannuja, jotka piutpaut välittävät fluffisesta pelaamisesta. Mutta koska näin on, sille ei vain voi mitään. Samaa mieltä olen siitä, että sen kaltaisilla armeijoilla on hauska pelata. Ja itsekkin kaveriporukassa pelataan mitä eriskummallisemmilla kokoonpanoilla. Pisteitä laitetaan surutta yksikköihin, joista tietää, etteivät ne ikinä tee omiaan takaisin. Välillä laitetaan kaikki munat samaan koriin ja naureskellaan, kun kori putoaa maahan hyvin nopeasti ja kaikki munat hajoavat.

En nyt väitä, että se kovin nautinnollista on hävitä hillittömällä massacrella armylle, mikä on täyteen pumpattu, mutta ainakin peli pysyy haastavana;)

Ja parhaat pelit ovat itsellänikin olleet tiukkoja tasureita. Yksi kaverini pelaa nurglella ja silloin tietää, että armeija on sopiva, ja että samansuuntaista kokoonpanoa kannattaa käyttää seuraavassakin pelissä, kun tulee parin pisteen erotuksella tasuri. Ainahan se on mukavaa, jos jännitys säilyy loppumetreille asti. Turnaukset ovat mielestäni silti paikkoja, joihin mennään hakemaan se ykkössija. Ja koska todellisuutta juuri on, että vastassa on kovaa listaa, suurin osa yrittää tehdä listastaan vielä kovemman.
RC helikopteri myynnissä: viewtopic.php?f=99&t=105910
Armageddon

Viesti Kirjoittaja Armageddon »

Jos haluaa harrastaa kilpa-autoilua, eikö kannattaisi lähteä kisaamaan ladalla formuloiden sekaan samalle viivalle. Eihän siinä olisi mitään hienoa jos sattuisi ferrarilla kärkisijoille ajamaan..

Huvittavia nämä puheet juustoista listoista. Jos kilpailuhenkinen pelaaminen miellyttää, miksi olla tekemättä listaa jolla on mahdollisuus kisata kärkisijoista? Eikö kilpailuhenkinen pelaaminen voi olla yhtä hauskaa kuin paskalla listalla (fluffilistoiksikohan niitä kutsutaan ;) ) pelaaminen? Kärkipään pelit voivat olla aivan yhtä mielenkiintoisia pelejä kuin muutkin kun kaksi pitkälle hiottua listaa kisaa paremmuudestaan. Juusto on lähinnä vain tekosyy häviämiselle, sitähän kaverin lista on jos sille hävitään (muuta syytä ei tietenkään ole havaittavissa). Itse pyrin lähtemään turnauksiin hiotulla listalla, jolla on mahdollisuus kisata kärkisijoista. Samalla pääsee tapaamaan tuttuja ja pelaamaan mielenkiintoisiakin pelejä ja pitämään hauskaa.
Qazza kirjoitti:kertaakaan en oo turnauksessa vielä pelannut mutta henkilökohtaisesti oon sitä mieltä että suomessakin tämä nuori pelaajakanta saisi mennä brittejä kohti = fluffilistoilla pelaamiseen siis.
Ensin sanot ettet ole käynyt pelaamassa turnauksissa, sen jälkeen sanot että suomalaiset pelaajat saisivat siirtyä fluffilistoilla pelaamiseen brittien tavoin. Saako tiedustella mistä tämä yleinen käsitys, että suuressa Lontoon maassa kaikki pelaisivat vain fluffilistoilla? ;) Mitä nyt on tullut juteltua ulkomaisissa turnauksissa pelanneiden kanssa niin kuuleman mukaan samanlaisilla "juustoilla" sitä pelataan niin Englannissa kuin meilläkin.

Peliä voi pelata monella tavalla. Turnauksiin voi lähteä vastaavasti pelaamaan useammalla tavalla. Voi tehdä hiotun listan ja katsoa kuinka korkealle sillä on mahdollisuus sijoittua, voi tehdä ns. "fluffikkaan" listan ja toivoa että vastaavia sattuisi tulemaan vastaan myöhemmillä kierroksilla tai vaikkapa yhdistelmän näitä kahta oman maun mukaan. Yhtä oikeaa tapaa ei siis ole, jokainen pelatkoon tyylillään. Jos kokee mieluisana leppoisamman pelaamisen, ei ole mitään syytä olla osallistumatta hieman erikoisemmilla listoilla. Mikäli taas pitää tiukoista väännöistä kärkipään pöydissä, voi taas lähteä kisaamaan hiotulla listalla. Yksi tykkää äidistä, toinen tyttärestä, kolmas naapurin koirasta. Lähtökohdat turnauksissa on kuitenkin samat kaikille. Jos haluaa pyrkiä kärkisijoille, ei kannata lähteä väärällä kädellä raapaistun listan kanssa pelaamaan ja syyttää vastustajien juustoja listoja kun ei sitten sijoitukaan haluamallaan tavalla.
Master Calgar

Armageddon: Hyvin sanottu...
Qazza

Armageddon: siis tuo brittien fluffipelaaminen on kyllä vähän vanha tieto.. että en sitten tiiä onko se parin viimeisen vuoden aikana muuttunut toisen suuntaan :P
tneva82

Re: "Juustoilu" turnauksissa...

Viesti Kirjoittaja tneva82 »

mastercalgar kirjoitti:Tekopyhää väittää, etteivät pelaajat sitä ykköspokaalia halua itselleen. Sitten itketään jostain "juustottamisesta" myöhemmin kun hävitään, mikä saattaa hyvinkin johtua siitä, että tätä porukollia harmittaa, kun ei itse keksinyt kyseistä tappolistaa.
Itseasiassa ykkössijan palkinto ei paljoa kiinnosta koska sen saaminen vaatisi kuitenkin tylsän armeijan peluuta.

Ne kaksi palkintoa jotka tosiaan kiinnostaa olisi FP&maalaus. Niissä kun ei ei voi saada varaslähtöä ottamalla tehokkaan mutta tylsän armeijan vaan pitää ansaita kaikki omalla työllä.

Tietenkin noista maalaus on 100% out kun ei ole maalaustaitoa saatika aikaa(huomioiden n+1 projektia) viettää riittävästi aikaa armeijan kanssa että voisi voittaakkin maalauskisan.

Sen sijaan sinun "mennään vaan tuhlaamaan rahaa kun ei voida voittaa ykkössijaa" väite on täysin typerä ja asiaton. Raha on tuhlattu vasta kun enemistö peleistä on ollut surkeita. Ja pelin surkeuteen ei vaikuta voittiko vai hävisikö.
https://middleagedstrategybattlegamers.home.blog/ <- Turun suunnan LOTR pelaajien blogi
Armageddon

Pieni lisäys. Tuosta edellisestä keskustelusta voisi saada myös sellaisen kuvan, ettei muilla listoilla ole mahdollisuutta pärjätä kuin Alaitocilla, Sireenin avulla tai neljän lätyn IW:llä (joka ei itse asiassa ole enää läheskään niin hyvä kuin viime editiossa ordnancen huononnuttua). Kannattaa toki muistaa, että esim. Suomessa on näkynyt parissa isossakin turnauksessa vain pari alaitocia kerrallaan, eivätkä sireenit tai 4 lätyn IW:t juuri sen yleisempiä ole.

Huolimatta monista puheista nuo em. listat (mukaanlukien podilla saapuva kirjastotäti apujoukkoineen huutamassa törkeyksiä vastustajalle) eivät ole niin yleisiä kuin kaikista keskusteluista voisi päätellä. Huomata sopii, että näillekin listoille on olemassa hyviä anti-listoja, joita vastaan näillä armeijoilla ei ole juurikaan mahdollisuuksia ainakaan suureen voittoon (vrt. esim. alaitoc vs armoured company - snipereillä ei juurikaan tankkeja naarmuteta jolloin puolet armeijasta on hyödytön koko pelin ajan).
Master Calgar

WD:n battlereposteluissahan yleensä pyritään ehkä lähemmäs tuota fluffillista listaa (sen verran arsenaalista [en tarkoita sitä futisjengiä...;) ] revittyjä listoja välillä näkyvissä siellä...) Muuten ei hajuakaan tämän hetken brittien pelityylistä (kun on hieman vähäinen tuo kiinnostuspuoli heidän pelityyliinsä...)

tneva82: No jaa, jos mielestäsi on tylsä armeija sellainen, joka pystyy haastamaan huonojen häviäjien mielestä "juustoisen" armeijan, niin siitä vaan, pelaa armeijalla, joka on "kiinnostava" ja jolla saatat hyvinkin hävitä. Sekö sitten ei ole sinusta tylsää, että ei pysty haastamaan vastustajaa? Hmmph... Ehkä käsityksemme tylsyydestä ovat hieman erilaisia. Koska ilmeisesti pidät sitä hyvin hauskana, että olet saanut hävittyä 6-0 hiotulle armeijalle? Se ei tietenkään ole rahojen tuhlausta, koska SE se vasta tekeekin pelistä kiinnostavan...
Viimeksi muokannut Master Calgar, Ti 29.03.2005 17:47. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Qazza

osaltaan olen samaa mieltä Tneva52:n kanssa. eka laitat satoja euroja ukkoihin,maaleihin jne kiinni ja sitte väität että joku 15 euron turnausmaksu on rahojen tuhlausta? :D kyllä tiedän että osa menee esimerkiksi pelaamaan ihan pelaamisen ilosta turnauksiin.. kumminkin ku kaveriporukassa välttämättä kaikkia armeijoita ei ole ja esim 4 peliä viikossa kun pelaa niin rupeaa armeijat tutuiksi tulemaan.. tietenkin vaihtelua on mutta kuitenkin on se kiva välillä nähä muitakin armeijoita ja mahdollisesti mennä vähän ihastelemaan toisten maalaustaitoa :P
tneva82

Viesti Kirjoittaja tneva82 »

mastercalgar kirjoitti:Esko Rae: Näin juuri. Tuota itsekkin tarkoitan. Kuka turnauksiin lähtee pelaamaan ihan vain hävitäkseen listalla, jolla ei pärjää.
Aika moni.

Armeijat joilla turnauksia tasaisesti voitetaan ei tosiaankaan ole monta. Turnauksen armeijoista suurimmalla osalla ei ole moista.

Fakta on se että turnauksen voittamiseen vaaditaan seuraavia asioita:

1: Pelikykyä
2: hyvännäköinen armeija(mikäli maalauspisteet ovat mukana)
3: reilu pelihenki(mikäli FP pisteet mukana)
4: optimoitu turnauslista
5: Pikkuriikkisen tuuria mukaan(olen kyllä nähnyt pelejä joissa yksinkertaisesti toinen ei voi voittaa nopan takia. Jos et usko kysy esimerkkiä niin annan pari).

Armeijat jotka täyttävät kohdan 4 ei ole kovin monta. Jos kaikki vetäisivät optimoidun listan olisi turnauksessa 4-5 varianttia jotka olisi jaettu eri pelaajien kesken. Olisiko se hauskaa? En usko.

Sitten tietenkin on yksi seikka. Jaksatko pelata mokomalla optimoidulla listalla jatkuvasti kotona? En usko.

Moinen turnausviritelmä vaatii tietyn kokoonpanon mikä riippuen millaisia armeijoita kotona pelaat voisi vaatia _tosi_ kalliita lisäostoksia.

En _pysty_ tekemään armeijaa jolla voisi vakavasti harkita turnausvoiton hankkimista ellen ensitöikseen pistä kymmeniä euroja menemään(tämä huolimatta laajasta 40k & FB kaaos armeijoista. Kaaos armeijakin vaatisi täydennysjoukkoja ja se on 10k armeija...Tosin ongelmana on sekalainen jumalmerkkien kasa mikä hankaloittaisi turnausarmeijan tekoa).
Viimeksi muokannut tneva82, Ti 29.03.2005 17:49. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
https://middleagedstrategybattlegamers.home.blog/ <- Turun suunnan LOTR pelaajien blogi
Armageddon

Re: "Juustoilu" turnauksissa...

tneva82 kirjoitti:Sen sijaan sinun "mennään vaan tuhlaamaan rahaa kun ei voida voittaa ykkössijaa" väite on täysin typerä ja asiaton. Raha on tuhlattu vasta kun enemistö peleistä on ollut surkeita. Ja pelin surkeuteen ei vaikuta voittiko vai hävisikö.
Samaa mieltä tässä asiassa siinä määrin, että harva lähtee turnaukseen vain siinä mielessä että voi voittaa suuren ja mahtavan palkinnon itselleen. Sellaista asiaa ei olekaan kuin varma turnausvoitto, kärkikastiin voi päästä jo hyvän listan ansiosta mutta lopulliseen järjestykseen vaikuttaa myös tuuri (esim. saako vastaan itselleen sopivia armeijoita). Lisäksi turnauksissa voi olla todella hauskaa vaikka omat pelit menisivätkin penkin alle. Suurin osa pelaajista lähtee tapahtumiin kuitenkin lähinnä sillä mielellä, että on mukava päästä pelaamaan välillä uusia naamoja vastaan ja vaihtamaan kuulumisia.
Master Calgar

Hmmh... ehkä pieni selvennyt paikallaan: TARKOITIN tuolla, että turnauksiin mennään voittamaan mieluusti, että lähdetään pelaamaan haastellisia pelejä, myös itse haastamalla hyvällä listalla ja taidolla vastustajat. Eli pelaamaan haastavia ja mielenkiintoisia pelejä, sekä ihan peli-ilosta yms, että sen vuoksi, josko vaikka olisi tarpeeksi pätevä voittamaan.

Koska nykyään on fakta, että vastassa on kovia listoja, miksei itse tee myös kovaa listaa? Typerää lähteä pelaamaan sen takia, ettei tahdo haastavia pelejä, tai antaa vastustajille haasteita.
Viimeksi muokannut Master Calgar, Ti 29.03.2005 17:52. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “40k: Yleiset keskustelut”